Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-30@11:12:02 GMT

 آغاز مرمت و احیای ۳ ملک قدیمی در پهنه رودکی

تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۶۷۴۴۹

 آغاز مرمت و احیای ۳ ملک قدیمی در پهنه رودکی

  «نصراله‌آبادیان» با بیان اینکه پهنه رودکی به‌عنوان مهم‌ترین و بزرگ‌ترین پروژه فرهنگی شهر تهران با محوریت موسیقی و تئاتر در دست اجراست، گفت: «حفظ بافت تاریخی این پهنه و صیانت از خانه‌های قدیمی واجد ارزش که بیانگر معماری، هویت و سبک زندگی مردم در تهران قدیم است، برای مدیریت شهری حائز اهمیت بوده و با همین رویکرد تاکنون بیش از یکصد بنای تاریخی در پهنه رودکی مرمت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»
آبادیان با اشاره به اهمیت مشارکت بخش خصوصی در این پروژه افزود: «با تسهیلگری شهرداری منطقه ۱۱، مالکان خانه‌های قدیمی می‌توانند برای ملک خود کاربری‌های فرهنگی ایجاد کنند و ضمن بهره‌مندی از منافع اقتصادی آن فرصت اشتغالزایی نیز در این پهنه فراهم خواهد شد.» شهردار منطقه ۱۱ در تشریح ویژگی این ۳ ملک که اکنون در حال مرمت هستند، بیان کرد: «یک ملک در خیابان‌هانری کربن، تقاطع هاشمی‌فر، هست که ۴ طبقه ۲۹۰‌مترمربعی دارد و در دهه ۱۳۴۰ ساخته شده.

این بنا پس از پایان مرمت در ۳ ماه آینده تبدیل به مرکز اقامتی، فرهنگی و تجاری خواهد شد. ملک دیگری هم در همین خیابان، کوچه شهروز، به مساحت ۶۴۰‌مترمربع قرار دارد که دارای یک حیاط و ۲ ساختمان شمالی و جنوبی است. این ملک با قدمت ۷۰ سال تا پایان شهریور امسال تبدیل به مؤسسه فرهنگی و هنری خواهد شد.» به گفته شهردار منطقه ۱۱، ملک دیگری هم در خیابان رازی ‌ـ داخل خیابان خرسند قرار دارد که در دهه ۱۳۵۰ ساخته شده و دارای ۲۵۳‌مترمربع مساحت است و تبدیل به مؤسسه فرهنگی و هنری خواهد شد.

آبادیان همچنین تهیه بسته‌هایی با هدف حفظ حیاط این بناها و ایجاد کاربری‌های فرهنگی در آنها را برای ارائه به کمیسیون‌های شهرسازی و فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران و دریافت مصوبه را از دیگر موضوعات مرمت بناهای واجد ارزش در پهنه رودکی بیان کرد که با محوریت گردشگری و رونق اقتصادی در پهنه رودکی در حال شکل‌گیری است.  او با اشاره به بازدید مشاور عالی و مدیرکل دفتر شهردار تهران از این ۳ ملک در حال مرمت که هفته گذشته انجام شده بود، یادآور شد: «شهرداری تهران از تقویت اقتصاد در حوزه فرهنگی و هنری حمایت می‌کند و در این راستا با هدف ترغیب بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در بناهای واجد ارزش پهنه رودکی، کمک‌های حمایتی با هدف استفاده از این فضاها با کاربری‌های جدید ارائه می‌دهد.» 

کد خبر 604057 برچسب‌ها فرهنگ همشهری محله منطقه ۱۱ نوسازی شهردار معماری

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: فرهنگ همشهری محله منطقه ۱۱ نوسازی شهردار معماری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۶۷۴۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی میراث فرهنگی ساماندهی و مرمت کاروان‌سرای تاریخی جنب شرکت نفت ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  مرتضی صفری در بازدید از کاروان‌سرای شرکت نفت ارومیه اظهار کرد: این کاروان‌سرا از جمله بنا‌های تاریخی ارومیه بوده که در اختیار مالک بخش خصوصی قرار دارد که با گفتگو‌های انجام شده با مالک آن مقرر شد نسبت به ساماندهی آن اقدام شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی افزود: به‌منظور جلوگیری از تخریب بیشتر این مجموعه اقدات احیا و مرمت حجرات پیرامون کاروان‌سرا زیر نظر کارشناسان مرمت و احیا اداره‌کل در اسرع وقت عملیاتی خواهد شد 

او گفت: همچنین برای ساماندهی این بنا شهرداری ارومیه نیزاعلام آمادگی جهت مشارکت داشته است و آواربرداری و محوطه‌سازی با همکاری این مجموعه انجام خواهد شد.

صفری گفت: کاروان‌سرای شرکت نفت ارومیه یکی از مجموعه‌های تاریخی متعلق به اواخر دوره قاجار و اوایل دوره پهلوی است.

دیگر خبرها

  • گسترش همکاری‌های فرهنگی هنری ایران و روسیه با محوریت بنیاد رودکی
  • همکاری‌های هنری ایران و روسیه گسترش می‌یابد
  • ماجرای ویدیوی منتشرشده در خصوص تابوت‌های جوبجی چیست؟
  • برنامه ریزی برای ساماندهی گذر قدیمی جلوخان
  • بازسازی پایه‌های پل زمانخان در سامان
  • نوای ساز ارکستر سمفونیک تهران در قلعه فلک‌الافلاک می‌پیچد
  • میزبانی قلعه فلک‌الافلاک از ارکستر سمفونیک تهران
  • مرمت کاروانسرای ینگی‌امام ۲۰۰ میلیارد تومان می‌خواهد
  • تذکرات لازم در زمینه انتصابات را به شهردار قزوین داده ایم
  • آمادگی میراث فرهنگی ساماندهی و مرمت کاروان‌سرای تاریخی جنب شرکت نفت ارومیه