Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- یک تحلیلگر مسائل سیاسی با بیان اصول تبلیغات انتخاباتی گفت: سازوکارهای عملی مربوط به تبلیغات انتخاباتی یکی از میدان‌های آزمون انسان‌ها و مشخص شدن میزان تقوا و خدا مداری یا نفس‌پرستی کاندیداها و هواداران آنهاست. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، خردادماه امسال ملت شریف ایران قرار است در 4 انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا٬ میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری٬ میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی و ریاست جمهوری شرکت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دراین‌بین انتخابات ریاست جمهوری نسبت به دیگر رویدادهای سیاسی از اهمیت بیشتری برخوردار است. انتخاباتی که اگر منجر به انتخاب فرد اصلح شود می‌تواند در سال‌های آینده تحولی شگرف در همه ابعاد در کشور ایجاد کند.

محمدجواد بیات به همین مناسبت در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم بابیان اصول تبلیغات انتخاباتی در جمهوری اسلامی و بایدها و نبایدهای این مهم اظهار داشت: تبلیغات در اندیشه اسلامی برای معرفی و بیان خوبی‌ها و تشویق و ترغیب افراد به نیکی و انتخاب نیک سیرتان برای حفظ و تقویت تعالیم اسلام خواهد بود.

 وی با اشاره به اینکه پیروی از اصول اخلاقی دین، بر کاندیداها و هواداران آنان ضروری است افزود: بنیان‌گذار جمهوری اسلامی دراین‌باره فرموده‌اند: سعی کنید تبلیغات انتخاباتی شما در چارچوب تعالیم و اخلاق عالیه اسلام انجام شود و از کارهای که با شئون اسلام منافات دارد جلوگیری گردد.

سازوکارهای عملی مربوط به تبلیغات انتخاباتی یکی از میدان‌های آزمون انسان‌ها و مشخص شدن میزان تقوا و خدا مداری یا نفس‌پرستی کاندیداها و هواداران آنها است که در آن میزان خلوص و پاک‌سیرتی افراد و یا آلودگی‌های قلبی و درونی انسان‌ها در دوران انتخابات به‌راحتی نمایان می‌شود.

 

 

این تحلیلگر سیاسی با این توضیح که باید توجه داشت که هدف از انتخابات درنهایت حفظ اسلام است گفت: منطق تبلیغات و حتی شیوه برگزاری انتخابات در کشور ما با کشورهای غربی متفاوت است و بر همین اساس باید در عملکرد انتخاباتی خود از اصول اخلاق خاص پیروی کنیم.

وی بیان کرد: در کتاب احکام و آداب انتخابات ص 59 آمده است، انتخابات در کشور ما باید مسابقه خدمت خلق خدا باشد نه مسابقه برای کسب قدرت. سید سیف‌الله نحوی می‌نویسد: به قول شهید مظلوم دکتر سید محمد حسینی بهشتی: "ما شیفتگان خدمتیم نه تشنگان قدرت" که البته نمونه فراوان آن را می‌توان در تاریخ دفاع مقدس پیدا کرد مانند اینکه آورده‌اند در جریان عملیات غرورآفرین بیت‌المقدس که در سوم خرداد 61 منجر به آزادسازی خرمشهر گردید به سردار شهید حاج محمود شهبازی فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همدان پیشنهاد فرماندهی لشکر محمد رسول‌الله (ص) می‌گردد او دیگری را برتر دانسته و موافقت نمی‌کند و در این معامله الهی به مقام عند ربهم یرزقون نائل می‌شود.

بیات بابیان اینکه اولین ضابطه اسلامی تبلیغات، اخلاص و اسلام‌خواهی است عنوان کرد: بر مبنای این اصل قرآنی که انسان‌ها همواره در حال امتحان الهی هستند، سازوکارهای عملی مربوط به تبلیغات انتخاباتی یکی از میدان‌های آزمون انسان‌ها و مشخص شدن میزان تقوا و خدا مداری یا نفس‌پرستی کاندیداها و هواداران آنها است که در آن میزان خلوص و پاک‌سیرتی افراد و یا آلودگی‌های قلبی و درونی انسان‌ها در دوران انتخابات به‌راحتی نمایان می‌شود.

وی ادامه داد:  بنیان‌گذار جمهوری اسلامی این حقیقت اجتناب‌ناپذیر را چنین گوشزد کرده است: آن‌کسی که تبلیغ می‌کند برای خودش یا برای غیر، این آزمایش اش همان‌جاست.....تویی که فعالیت می‌کنی و تبلیغ می‌کنی برای انتخابات، تبلیغ خودت را می‌کنی یا تبلیغ برای اسلام می‌کنی؟  .... تبلیغ برای خودت می‌کنی که همان تبلیغ برای شیطان است چون حب نفس دارد...".

در تبلیغات انتخاباتی، اگرچه نقادی اندیشه‌ها باهدف آشکار شدن نقاط قوت و ضعف و مشخص شدن گفتار حق از باطل امری ضروری است و موجب افزایش شناخت و آگاهی مردم برای انتخاب واقعی و شایسته می‌شود اما نقد صاحبان اندیشه و ذکر نامشان موجب برخی تخلفات شرعی شده و چه‌بسا این کار موجب موضع‌گیرهای شخصی گردیده و هتاکی‌هایی را از سوی موافقان و مخالفان کاندیدای نقد شده به دنبال داشته باشد. بنابراین این‌گونه رفتارهای افشاگرانه برخلاف اصول شرعی و مصالح عمومی کشور است.

 

 

 

این تحلیلگر سیای ضابطه قانون مداری را دیگر اصل مهم در تبلیغات انتخاباتی برشمرد و مطرح کرد: رعایت قوانین مختلفی که در جوامع بر مبنای مصلحت عمومی  افراد وضع‌شده است، همواره ضامن کنترل  و تنظیم رفتارهای فردی، اجتماعی و سیاسی یک جامعه است و تخلف از آن موجب ایجاد اختلال و بر هم زدن نظم عمومی جامعه خواهد شد. ازاین‌رو امام خمینی قدس سره شریف با ارج نهادن به حقوق سیاسی نامزدهای انتخاباتی، به‌منظور تبلیغ و معرفی خویش به مردم، فرموده‌اند: .... لازم است تبلیغات موافق مقررات دولت باشد".

وی رعایت حرمت شخصیت‌ها را دیگر اصل مهم در تبلیغات انتخاباتی برشمرد و اظهار داشت: در تبلیغات انتخاباتی، اگرچه نقادی اندیشه‌ها باهدف آشکار شدن نقاط قوت و ضعف و مشخص شدن گفتار حق از باطل امری ضروری است و موجب افزایش شناخت و آگاهی مردم برای انتخاب واقعی و شایسته می‌شود اما نقد صاحبان اندیشه و ذکر نامشان موجب برخی تخلفات شرعی شده و چه‌بسا این کار موجب موضع‌گیرهای شخصی گردیده و هتاکی‌هایی را از سوی موافقان و مخالفان کاندیدای نقد شده به دنبال داشته باشد. بنابراین  این‌گونه رفتارهای افشاگرانه برخلاف اصول شرعی و مصالح عمومی کشور است.

بیات بابیان اینکه حضرت امام خمینی(ره) دراین‌باره فرموده‌اند: هیچ گروهی و شخصی حق ندارد به دیگران که مخالف نظرشان هستند توهین کنند  یا خدای‌نخواسته افشاگری نمایند ادامه داد: متأسفانه در تبلیغات و مناظره‌های تلویزیونی دوره‌های قبل دور از اخلاق شاهد برخی بداخلاقی‌ها بودیم که ذائقه ملت  اخلاق مدار نجیب ایران اسلامی را تلخ کرد که اقتضاء دارد در این دور از تبلیغات انتخاباتی این مهم از سوی مراجع ذیصلاح در تراز انقلاب اسلامی مدیریت شود.

به نظر می‌رسد معیار همان عمل به مکتب حاج قاسم سلیمانی، سیره سرلشکر شهید حاج حسین همدانی و بزرگان در حوادث انقلاب اسلامی است که با شرح صدر معابر را گشوده و راه را برای رسیدن به ایران قوی فراهم می‌ساختند.

 

 

وی با این توضیح که چهارمین ضابطه تبلیغاتی انتخابات قضاوت‌های عادلانه است عنوان کرد: انسان‌ها در رفتار و عملکرد سیاسی اجتماعی خویش دارای ظرفیت و توانمندی‌های مختلف هستند. همچنین میزان تقوای افراد در ایفای مسئولیت‌های واگذارشده به آنان نیز سهم بسزایی خواهد داشت. ازاین‌رو لازم است هنگام قضاوت در کارها و عملکرد آنان از دایره انصاف و عدالت بیرون نرفته و از قضاوت‌های ظالمانه و گناه‌آلود پرهیز کرد.

این تحلیلگر سیاسی مطرح کرد: بر اساس اوامر قرآن نه‌تنها در قضاوت نسبت به دوستان و نیروهای خودی، بلکه در قضاوت نسبت به دشمنان نیز می‌بایست عدالت را پیشه ساخت زیرا این عمل نشان از تقوای درون دارد.

فعالیت‌ ستادهای انتخاباتی کاغذ را گران کرد/ کاهش صادرات کاغذ چاپ و بسته‌بندیانتخابات 1400| نماینده مردم اراک‌: باید دولتی "جوان، حزب‌اللهی و انقلابی" سرکار آید / "رئیسی" ‌قاطعیت در عمل و تصمیم‌گیری ‌داردیادداشت ربیعی درباره شعارهای انتخاباتی کاندیدای ریاست‌جمهوری

وی افزود: به نظر می‌رسد معیار همان عمل به مکتب حاج قاسم سلیمانی، سیره سرلشکر شهید حاج حسین همدانی و بزرگان در حوادث انقلاب اسلامی است که با شرح صدر معابر را گشوده و راه را برای رسیدن به ایران قوی فراهم می‌ساختند.

انتهای پیام/742/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کاندیداها و هواداران تبلیغات انتخاباتی جمهوری اسلامی انقلاب اسلامی مشخص شدن انسان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۶۷۶۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمام رفتارهای تبلیغاتی کاندیداها در فضای حقیقی و مجازی رصد می‌شود

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان کرمانشاه گفت : اساس قانون جدید انتخابات تمام رفتارهای تبلیغاتی کاندیداها در فضای حقیقی و مجازی رصد شده و در صورت جرم انگاری به شعبه خاص جرائم انتخاباتی که در مرکز استان فعال است، ارجاع می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، حجت‌الاسلام محسن مفید امروز _ پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت _ در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز تبلیغات چهار کاندیدای انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه کرمانشاه از ساعت صفر امروز (۱۳ اردیبهشت) گفت: مدت تبلیغات یک هفته بوده و تا ساعت هشت صبح روز پنجشنبه (۲۰ اردیبهشت) ادامه دارد.

وی با اشاره به رصد دقیق تبلیغات کاندیداها، گفت: انتظار ما این است کاندیداهایی که برای ورود به یک نهاد قانونگذار با یکدیگر رقابت می‌کنند، خودشان بیش از همه به قانون احترام گذشته و در رعایت قانون از یکدیگر پیشی بگیرند.

ز افزود: بر اساس قانون جدید انتخابات تمام رفتارهای تبلیغاتی کاندیداها در فضای حقیقی و مجازی رصد شده و در صورت جرم انگاری به شعبه خاص جرایم انتخاباتی که در مرکز استان فعال است، ارجاع می‌شوند.

وی در خصوص باید و نبایدهای تبلیغاتی کاندیداها گفت: راه اندازی هرگونه کاروان تبلیغاتی، ایجاد مزاحمت ترافیکی با برپایی تجمعات و تخریب سایر کاندیداها در سخنرانی‌ها تخلف بوده و با آن برخورد می‌شود.

مفید افزود: همچنین شعارنویسی بر روی در و دیوار مراکز عمومی و خصوصی و نصب و الصاق محتوای تبلیغاتی در مکان‌های عمومی و نیز مکان‌های خصوصی که رضایت نداشته باشند هم جرم بوده و با آن برخورد می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری جلسات ستاد پیشگیری و برخورد با جرایم انتخاباتی برای مرحله دوم انتخابات گفت: در یکی از جلسات کاندیدها یا نمایندگان آنها حضور داشته و تذکرات لازم در خصوص تبلیغات به آنها داده شده است.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان کرمانشاه گفت: بر اساس قانون جدید انتخابات، شورای نگهبان در صورت مشاهده هرگونه جرم که ناقض صلاحیت کاندیدا باشد، می‌تواند تا قبل از صدور اعتبارنامه صلاحیت فرد را رصد کند.

کد خبر 750097

دیگر خبرها

  • آغاز تبلیغات انتخاباتی دور دوم در آبادان
  • تمام رفتارهای تبلیغاتی کاندیداها در فضای حقیقی و مجازی رصد می‌شود
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس در خراسان جنوبی آغاز شد
  • آغاز تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس در ملایر
  • آغاز رسمی تبلیغات انتخاباتی نامزد‌های مرحله دوم انتخابات مجلس
  • آغاز تبلیغات نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس از فردا در کرمانشاه
  • فردا تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس در خراسان جنوبی آغاز می‌شود
  • تبلیغات نامزدهای دور دوم حوزه انتخابیه کرمانشاه از فردا آغاز می‌شود
  • عدم مشارکت جبهه نجات ملی تونس در انتخابات
  • ۱۳ اردیبهشت آغاز تبلیغات انتخاباتی نامزد‌های مرحله دوم انتخابات مجلس