Web Analytics Made Easy - Statcounter

عرف درباره برنامه های سفر نامزدهای انتخاباتی گفت: برای چنین برنامه ها و سفرهایی، استقبال و کارناوال های تبلیغاتی ممنوع خواهد بود در عوض، مراکز رادیو تلویزیون هر استان، برای پوشش برنامه های تبلیغاتی هر نامزد آماده ارائه خدمات هستند

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، جمال عرف، رئیس ستاد انتخابات کشور شب گذشته (شنبه 8 خرداد) در برنامه نگاه یک شبکه یک سیما وضعیت کرونایی کشور تا موعد انتخابات را شکننده اعلام کرد و گفت: بر اساس پیش بینی های وزارت بهداشت، شرایط کشور تا موعد انتخابات، شکننده است و خبری از شهر آبی رنگ نخواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای رسیدن به شرایط پر ثبات و قابل اعتماد، مردم باید رعایت پروتکل ها را به بالای 70 درصد برسانند.

 

رئیس ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه نادیده گرفتن پروتکل های بهداشتی از سوی ستادهای انتخاباتی، تخلف انتخاباتی تلقی می شود، افزود: مهمترین بخشی که پس از ورود به ایام تبلیغات نامزدهای ریاست جمهوری داریم، رعایت پروتکل ها است که به این منظور با همکاری وزارت بهداشت دستورالعملی تهیه و به ستاد ملی ارسال شد و یک خرداد ماه، مصوب و ابلاغ گردید امروز دستور العمل بهداشتی برای هفت نامزد انتخاباتی ابلاغ و ارسال شده است.

 

وی با اشاره به اینکه برای اولین بار، رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی نوعی تخلف انتخاباتی تلقی می شود و مانند دیگر تخلفات انتخاباتی، رسیدگی و مورد پیگرد قرار می گیرد، تصریح کرد: به شکل کلی چند شاخص اصلی برای دستورالعمل بهداشتی ابلاغی وزارت بهداشت در نظر گرفته شده، اول اینکه دیگر تجمعات نخواهیم داشت حتی تعداد نفرات حاضر در ستادهای انتخاباتی به تناسب رنگبندی شهرها متفاوت خواهد بود برای مثال اگر شهری قرمز رنگ باشد تعداد نفرات حاضر در ستاد انتخاباتی 15 نفر، برای شهرهای نارنجی 20 نفر و برای شهرهای زرد رنگ 30 نفر تعیین گردیده است.

 

رئیس ستاد انتخابات کشور دومین اولویت و شاخص یاد شده در دستور العمل بهداشتی وزارت بهداشت را شرایط مکان های روباز ستاد انتخابات عنوان کرد و افزود: در مکان های روباز انتخاباتی مبنا بر این است که از حداقل ظرفیت استفاده شود یعنی اگر کسی از استادیوم آزادی برای برنامه های انتخاباتی خود استفاده کرد باید از 30 درصد ظرفیت استادیوم، استفاده کند حتی برای جلوگیری از تجمعات باید ورود و خروج محل ها و ستادهای انتخاباتی هم مورد کنترل قرار گیرد تا تجمعی شکل نگیرد حتی همین 30 درصد ظرفیت انسانی هم باید تمامی پروتکل های بهداشتی اعم از فاصله ایمنی و ماسک را رعایت نمایند.

 

عرف درباره برنامه های سفر نامزدهای انتخاباتی جهت سخنرانی و تبلیغات افزود: برای چنین برنامه ها و سفرهایی، استقبال و کارناوال های تبلیغاتی ممنوع خواهد بود در عوض، مراکز رادیو تلویزیون هر استان، برای پوشش برنامه های تبلیغاتی هر نامزد آماده ارائه خدمات هستند و نامزدهای انتخاباتی از طریق رادیو و تلویزیون هر استان با مردم صحبت خواهند کرد چنان چه لزومی به ملاقات چهره به چهره نامزدهای انتخاباتی با مردم بود باید در فضاهای روباز و رعایت پروتکل های بهداشتی صورت پذیرد.

 

رئیس ستاد انتخابات کشور ادامه داد: وزارتخانه های ورزش و جوانان و آموزش و پرورش امکانات و ابزارهایی دارند که موظفند در راستای ارائه فضای مناسب، خدمات دهی نمایند برای مثال اگر نامزد انتخاباتی قصد سفر به استان اصفهان را داشته باشد، دستگاه مربوطه ای که فضای لازم مانند مدارس، دانشگاه ها و یا مکان های روباز دارد موظف است که اماکن خود را به نامزد انتخاباتی معرفی و درصورت تایید، فضای مورد نظر را به ستاد انتخاباتی هر نامزد ارائه نماید در هر مکان هم مسئول ستاد انتخاباتی هر نامزد هم مسئول رعایت پروتکل های بهداشتی ابلاغی می باشد در صورت مشاهده تخلف هم به مراجع مربوطه معرفی می شوند.

 

وی از تمهیدات اندیشیده شده برای برگزاری امن و ایمن انتخابات گفت: صرف نظر از اینکه خیز کرونایی دیگری شکل بگیرد یا خیر، فرض می کنیم که در شرایط کرونایی قرار داریم و انتخابات در شرایط کرونایی برگزار می شود پس همه پروتکل هایی که در دنیا رعایت شده را ما هم لحاظ می کنیم. بسیاری از کشورها در شرایط کرونایی اقدام به برگزاری انتخابات نمودند بخشی از آنها اقدام به انتخابات یک روزه کردند بعضی هم ایام انتخابات را بیشتر کردند، برخی هم اشکال ثبت رای حضوری و غیر حضوری را در کنار یکدیگر عملیاتی کردند نمونه بارز این نوع را می توان پستی و غیر پستی بودن آراء عنوان کرد.

 

رئیس ستاد انتخابات کشور با اشاره به اینکه با همکاری وزارت امور خارجه کشورمان، پروتکل های بهداشتی دیگر کشورها در حین انتخابات، مورد بررسی قرار گرفت و با قوانین کشورمان منطبق شد، گفت: پستی بودن آراء در کشورمان امکان پذیر نبود پس این گزینه کنار گذاشته شد، همچنین قانون کشور ما اجازه افزایش ایام رای گیری را هم نمی دهد پس این نوع هم کنار گذاشته شد بنابراین آن چه در کشورمان با قوانین ما سازگار بود افزایش ساعات انتخابات است.

 

وی تصریح کرد: ساعت 8 صبح 28 خرداد ماه، زمان شروع رای گیری و با اختیارات وزیر کشور، امکان تمدید رای گیری تا دو بامداد روز بعد وجود خواهد داشت پس مردم می توانند در بازه زمانی بیشتری رای دهند از طرف دیگری همچنین تعداد شعب اخذ آراء هم افزایش یافته و به این ترتیب تعداد شعب آرایی که در انتخابات چهار سال گذشته 62 هزار محل بود با 10 هزار شعبه بیشتر به 72 هزار شعبه در سراسر کشور افزایش یافته است.

 

عرف در خصوص ایجاد امنیت برای کارگزاران و دست اندرکاران انتخابات گفت: طی جلسات متعدد با وزیر کشور قرار شد کارگزاران انتخاباتی هم تحت واکسیناسیون قرار گیرند این واکسیناسیون از طریق بخش خصوص، عمومی و واکسن های ایرانی اجرا خواهد شد. این اتفاق به این منظور انجام می گیرد که دیگر هیچ شخصی در محل اخذ رای نگرانی ابتلا و نگرانی بیمار شدن نداشته باشد.

 

رئیس ستاد انتخابات کشور در خصوص ثبت اثر انگشت در مراحل رای گیری گفت: با هماهنگی شورای نگهبان از سال 98 به بعد اثر انگشت را حذف کردیم برای جایگزین این موضوع از دستگاه احراز هویت استفاده می شود که این دستگاه به صورت آنلاین کد ملی هر فرد را چک می کند که آیا دارنده کد ملی، زنده است یا فوت کرده و یا اینکه رای داده یا خیر، اگر این دو استعلام درست بود به شخص اجازه ثبت رای داده می شود پس دیگر بحث تقلب و استفاده از شناسنامه جعلی پایان یافته است.

 

وی با بیان اینکه وظیفه اصلی وزارت کشور عمدتاً برگزاری انتخاباتی سالم و امن و ایجاد بیشترین مشارکت مردمی در کشور است افزود: در انتخابات پیشرو، هر فرد فقط یکبار احراز هویت می شود و پس از آن مجوز ثبت رای را کسب خواهد کرد لذا به هر فرد احراز هویت شده 40 تعرفه ثبت رای برای ریاست جمهوری، شوراها، میان دوره ای مجلس و میان دوره ای مجلس خبرگان داده می شود تا فرد اقدام به رای دهی نماید. در 6 حوزه به گونه ای است که انتخابات مجلس هم صورت می گیرد و در چهار حوزه انتخابات خبرگان هم برگزار می شود در مابقی حوزه ها فقط دو انتخابات ریاست جمهوری و شوراها برگزار می شود.

 

وی توصیه کرد: بهتر است که هر فرد خودکار شخصی همراه داشته باشد، هر فرد در انتخابات ریاست جمهوری فقط یک اسم ثبت می نماید ولی در انتخابات شوراها افراد بیشتری مرقوم می شوند پس اگر فرد از قبل انتخابی نکرده باشد انتخاب نامزدهای مورد نظر از میان لیستی چند صد نفری کار دشواری خواهد بود پس بهتر است افراد، کاندیداهای منتخب خود را از پیش یادداشت کرده و در زمان ثبت رای آنها را روی تعرفه رای منتقل نمایند تا زمان کمتری برای انتخاب صرف نمایند.

 

رئیس ستاد انتخابات کشور از در نظر گرفتن اپلیکیشن موبایلی که مردم را در راهنمایی های لازم در خصوص یافتن شعب اخذ رای گفت و افزود: کمیته فناوری ستاد انتخابات کشور، مقدمات این امر را فراهم کرده در دستورالعمل بهداشتی ستاد، این اقدام به وزارت فناوری و اطلاعات سپرده شده و در حال حاضر کمیته فناوری انتخابات با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در حال آماده سازی این اپلیکیشن هستند این بستر باید بر روی نرم افزارهای داخلی سوار و پیاده سازی شود. کاربرد این اپلیکیشن به گونه ای است که فرد با وارد کردن اطلاعات خود در برنامه، از تعداد صندوق های موجود در اطراف محل سکونت یا استقرار خود مطلع و همچنین از خلوت ترین شعبه اخذ رای آگاه می شود.

 

عرف با اشاره به اینکه این امر از سوی کمیته فناوری ستاد انتخابات انجام گرفته و منتظر همکاری های نهایی وزارت فناوری اطلاعات هستیم، در خصوص تمدید ساعت رای گیری در شعب گفت: مبنای ما این است که رای گیری در 10 ساعت اولیه انجام شود و بنابه نظر استانداران تمدیدهای یک ساعته شکل بگیرد، این اتفاق تا ساعت 24 انجام می گیرد و با نظر وزیر کشور و شناسایی ضرورت در شعب و مناطق، رای گیری تا دو بامداد روز بعد تمدید خواهد شد.

 

رئیس ستاد انتخابات کشور از انتقال تعرفه های اخذ رای به استان ها تا این لحظه خبر داد و افزود: بخش عمده دستگاه های صندوق الکترونیکی که در شوراها مورد استفاده خواهد بود هم ارسال شده و بخشی دیگر هم در حال ارسال است دستگاه های احراز هویت هم به صورت عمده ارسال شد و تا 15 خرداد ماه همه اقدامات انتخابات باید انجام گردد و در زمان یک هفته مانده به انتخابات همه اقلام از جمله تعرفه ها و دستگاه ها و ... به فرمانداری ها تحویل داده خواهد شد.

 

رئیس ستاد انتخابات کشور از در نظر گرفتن تمهیدات لازم جهت آسان سازی ثبت رای افراد کرونا مثبت گفت و افزود: در دستورالعمل های بهداشتی آمده که وزارت کشور با همکاری وزارت بهداشت اقداماتی را فراهم کند تا واحد سیاری فقط برای بیماران کرونایی آماده نمایند که البته این واحد سیار، از تجهیزات و پرسنل لازم برخودار خواهد بود.

 

عرف تصریح کرد: هفته آخر معطوف به انتخابات، آخرین لیست افراد کرونایی را از وزارت بهداشت دریافت و این لیست را به همه فرمانداری ها ابلاغ می کنیم و می گوییم که در این هفته این تعداد افراد با چه آدرسی در قرنطینه خانگی و در بیمارستان ها مراجعه می کنند تا در صورت علاقه مندی افراد مبتلا، ثبت رای صورت بگیرد .

 

وی در خصوص برگزاری و اخذ رای از ایرانیان مقیم خارج از کشور گفت: در این دوره از انتخابات مشابه دوره های قبل، ستادی با تمام ساز و کارهای ستاد انتخاباتی داخل کشور، در خارج از کشور تشکیل می شود و جناب آقای ادیب مدیر کل کنسولی از طریق وزیر کشور حکم گرفت تا به عنوان رئیس ستاد انتخابات خارج از کشور فعالیت نماید، این ستاد هم مانند ستاد انتخابات داخلی، شعب و هیات اجرایی خود را مشخص می کنند و همین فرآیندی که در داخل کشور انجام می شود در خارج کشور با شمایلی کوچکتر برپا می شود.

 

عرف با بیان اینکه 9 خرداد در خصوص تعداد صندوق های اخذ رای خارج از کشور تصمیماتی گرفته خواهد شد، گفت: اما طبق پیش بینی های وزارت خارجه در دوره گذشته حدود 170 هزار در انتخابات شرکت کرده اند حالا امسال باید بررسی ها دوباره انجام شود.

 

رئیس ستاد انتخابات کشور از شرایط لازم جهت اخذ رای گفت: آن چه برای ما و دستگاه احراز هویت اهمیت دارد فقط کد ملی است لذا اولین چیزی که از هر فرد خواسته می شود کد ملی خواهد بود در این مدت افرادی که کارت ملی یا شناسنامه برای ثبت مهر مربوطه ندارند می توانند به ثبت احوال های مربوط مراجعه و کدملی یا کارت ملی یا شناسنامه جدید دریافت نمایند ادارات ثبت احوال هم موظفند 24 ساعته اقدام به خدمات رسانی کنند.

 

وی از مشارکت حدود یک میلیون نفر در انتخابات 28 خرداد خبر داد و افزود: برای 72 هزار شعبه اخذ رای حدوداً 500 هزار نفر پرسنل اجرایی، 250 هزار نفر ناظر و تعدادی هم محافظین صندوق ها هستند که روی هم رفته حدوداً یک میلیون نفر در روز رای گیری در شعب اخذ رای مشغول مشارکت هستند البته این تعداد به افرادی که در ستادهای شهرستان ها، فرمانداری ها، بخشداری ها و وزارت کشور و شورای نگهبان و سایر دستگاه ها مشغول و دست اندرکار انتخابات هستند اضافه می شوند.

 

رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: در مجموع حدود ۳۳ هزار دستگاه صندوق الکترونیک و بیش از ۷۰ هزار شعبه اخذ رأی داریم؛ البته مقرر شده در بعضی از شعب به دلیل اینکه مردم معطل نشوند از ۲ یا ۳ دستگاه استفاده کنیم. در مجموع حدود 33 هزار دستگاه صندوق الکترونیک و بیش از 70 هزار شعبه اخذ رأی داریم؛ البته مقرر شده در بعضی از شعب به دلیل اینکه مردم معطل نشوند از 2 یا 3 دستگاه استفاده کنیم بنابراین نمی توانیم تمام کشور را زیر پوشش دستگاه الکترونیک ببریم و با هیأت مرکزی نظارت توافق کردیم که کلانشهرها و مراکز استان ها در مرحله اول توسط این صندوق های الکترونیک انجام شود و اگر ضرورت داشت شهر خاصی که به دلیل مسائل محلی در شمارش آراء همیشه محل دعوا بوده از صندوق الکترونیک استفاده کنیم و در انتخابات شوراها و در جاهایی که از صندوق الکترونیک استفاده می کنیم به سرعت می توانیم نتایج را اعلام کنیم.

 

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه در صورت بروز خاموشی در 28 خرداد در شعبه ها، روند احراز هویت و شمارش آراء چگونه خواهد بود؟ گفت: دستگاه های احراز هویت از طریق باتری های اتومبیل هم امکان شارژ و به کار گیری دارند و آموزش های لازم انجام شده است. فرض ما این است که در 28 خرداد، وزارت نیرو یک سیستم پایداری را ایجاد می کند همانطور که وزارت ارتباطات باید به لحاظ فضای ارتباطی فضای پایداری را ایجاد کند.

 

عرف درباره اولویت بندی برای فک پلمب صندوق ها گفت: قاعدتاً ریاست جمهوری اولویت اول است که باید شمارش شود چون سرعت و اولویت بیشتری دارد و بعد از آن شوراها شمارش می شود و بعد جاهایی که انتخابات میاندوره ای دارند در دستور کار قرار می دهند.

 

وی افزود: یک حرکتی را در این دوره برای اولین بار با همکاری و تعامل شورای نگهبان انجام دادیم که بر اساس آن شمارش توسط دستگاه احراز هویت انجام می شود که هم مجری و هم ناظر اطلاعات آن را می گیرند یعنی دستگاه احراز هویت ، شمارش را به هر دو دستگاه منتقل می کند و حسن این کار اینجاست که اگر اختلافی داریم در خود شعبه حل و فصل می کنیم و این حرکت موجب می شود تا با سرعت نتایج را اعلام کنیم. در صورتی که مشکلی به وجود نیاید تا صبح می توانیم نتایج را اعلام کنیم مگر اینکه جایی یا شعبه هایی به مشکل بخورند یا نیاز به بازبینی باشد.

 

رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: این یک اتفاق بسیار خوب برای کشور است که هم ناظر و هم مجری به توافق می رسند که از ابتدا شمارش را شروع کنند و به صورت مجزا شمارش انجام نشود.

 

وی درباره شمارش دستی آراء هم افزود: قاعدتاً برای اینکه صحت کامل باشد شمارش به صورت دستی هم انجام می شود و نهایتاً صورتجلسه می شود. در صورتی که انتخابات ریاست جمهوری به دور دوم کشیده شود به لحاظ قانونی جمعه بعد انتخابات برگزار می شود.

 

رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: هر فردی که به عنوان رئیس جمهور در مرحله اول معرفی می شود باید نصف به علاوه یک آراء را کسب کند.

 

وی افزود: در صورتی که هیچکدام از افراد نتوانند در مرحله اول به حد نصاب برسند به مرحله دوم کشیده می شود؛ البته دو نفری که بیش از بقیه آراء را کسب کردند در مرحله دوم به رقابت می پردازند. وزارت کشور با توافقی که با ناظر انجام می دهد توسط وزیر کشور نتایج را اعلام می کند بنابراین سایر منابع اعم از منابع آگاه ، نیمه آگاه و غیره که نتیجه ای را اعلام می کنند به لحاظ قانونی رسمیت ندارد و اگر منجر به مشکلی شود قطعاً یک تخلف است و باید در دادگاه پاسخگو باشند و در این دوره هم این حساسیت را وزارت کشور دارد که یک نمونه ای هم در اعلام اسامی نامزدها صورت گرفت که ما از آن رسانه شکایت کردیم چون خلاف قانون است و قانون در ماده 60 صراحت دارد که نتیجه را وزارت کشور اعلام می کند؛ چون یکسری تمهیداتی لازم است وزارت کشور دو روز فرصت برای اعلام اسامی دارد .

 

وی گفت: در این دوره ساعت 11 شب، نامه رسمی شورای نگهبان برای وزارت کشور آمد ولی غروب آن روز یکی از خبرگزاری ها به نقل از منبع آگاه و غیر آگاه نتیجه را اعلام کرد که قطعاً یک تخلف است و ما هم شکایت کردیم و در حال رسیدگی است.

 

رئیس ستاد انتخابات کشور درباره تبلیغات زودتر از موعد افزود: ما یک خلأ قانونی داریم که در لایحه ای که دولت تهیه کرد ، دیده شده بود یعنی افراد به عنوان داوطلب یا حتی قبل از ثبت نام، سفرهای استانی می روند و تجمعی را ایجاد می کنند که در این زمینه باید به یک قانون جامع برسیم تا همه این خلأ ها را پوشش دهد و اجازه ندهد از این خلأها بعضی ها بهره برداری کنند.

 

وی ادامه داد: بر اساس دستورالعمل های بهداشتی، اینگونه پیش بینی شده که مقامات استانی، ناجا و سایر دستگاه های ذیربط، نظارت بر رعایت شیوه نامه های بهداشتی خواهند داشت ولی ناظر عالی وزارت بهداشت است؛ البته به استانداران، فرمانداران و بخشداران اعلام کردیم که باید بر رعایت پروتکل ها مواظبت کنند و در هر تجمعی که شیوه نامه ها رعایت نشده باشد به سرعت به مرجع قضایی گزارش دهند و فرد باید پاسخگو باشد چون اینجا با سلامتی مردم سر و کار داریم.

آقای عرف گفت: ما در کمیسیون تبلیغات که در حال حاضر با مسئولیت وزیر کشور، دادستان، رئیس صدا و سیما و بعضی افراد دیگر تشکیل شده است مقرر شده که مسائلی از قبیل هتک حرمت، توهین و امثال اینها نباید صورت بگیرد. ما به جای اینکه رقابت سلبی بکنیم باید رقابت ایجابی کنیم و لازم نیست برای اینکه خودم را اثبات کنم دیگری را تخریب کنم.

 

وی درباره تمهیدات اندیشیده شده برای تأمین امنیت برگزاری انتخابات تصریح کرد: در وزارت کشور، ابلاغ شده که بر اساس دو اصل قانون مداری و بی طرفی همه مجریان عمل کنند؛ شاید مهم ترین و محوری ترین عنصر در حفظ سلامت، رعایت قانون است و اساساً وزارت کشور مجری قانون انتخابات است. اگر به مردم نشان دهیم که امانتدار شما هستیم و هر رأی که بدهید همان رأی خوانده می شود بنابراین مردم هم اطمینان می کنند و وارد صحنه می شوند.

 

رئیس ستاد انتخابات کشور درباره امنیت عمومی انتخابات ادامه داد: ما در کنار ستاد انتخابات کشور، ستاد امنیت انتخابات هم داریم که معاون امنیت انتظامی وزیر کشور رئیس آن است و تمام افرادی که در شورای امنیت کشور عضو هستند اعم از نیروی انتظامی، امنیتی، اطلاعاتی و نظامی عضو این ستاد هستند و به صورت مستمر شرایط را ارزیابی، رصد و پیش بینی می کنند.

 

وی درباره زمان اعلام انصراف کاندیدا هم گفت: قانون، این اختیار را تا زمان رأی گیری برای افرادی که قصد انصراف دارند قرار داده است ولی انصراف باید زمانی انجام شود که به نفع فرد مورد نظر باشد.

 

عرف تصریح کرد: در انتخابات شوراها در مرحله اول ثبت نام و بررسی صلاحیت ها در هیأت های اجرایی هم انجام شد و الآن مرحله رسیدگی به شکایات در هیأت مرکزی نظارت است که از نظر قانونی تا 15 خرداد برای اعلام به وزارت کشور فرصت دارند و ما هم طی 1 یا 2 روز اسامی را آماده می کنیم که عملاً از 17 خرداد تبلیغات شروع می شود.

 

وی درباره نحوه تبلیغات در انتخابات شوراها هم افزود: همین پروتکلی که در ریاست جمهوری انجام می شود باید در شوراها هم انجام شود چون در انتخابات شوراها به خصوص در روستاها، تجمع در خانه ها بسیار خطرناک است، لذا با دستورالعمل کلی به وزارت بهداشت مأموریت داده شده که برای شوراها یک شیوه نامه مجزایی تهیه شود و جلسه این هفته ستاد انتخابات را با دعوت از سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا برگزار خواهیم کرد و در صورت آماده بودن پیش نویس دستورالعمل شوراها آنرا بررسی می کنیم تا بعد از آن وزیر کشور ابلاغ کند.

 

رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: عمده نگرانی ما و وزارت بهداشت در تبلیغات انتخابات شوراها در شهرهای کوچک و روستاهاست. در انتخابات شوراها، ساز و کاری که در قانون آمده مبنای کار ماست؛ بازرس داریم و مردم هم می توانند گزارش دهند و آنجایی که تخلف صورت گرفته باشد ناظر ورود می کند و اگر لازم باشد صندوقی بازنویسی یا ابطال شود انجام می شود.

 

عرف تصریح کرد: ما در شرایطی که در بخش بین المللی، منطقه ای و داخلی داریم میزان مشارکت یک ترجمه خاصی پیدا خواهد کرد لذا از همه مردم شریف ایران که علاقمند به سربلندی این کشور هستند دعوت به مشارکت در انتخابات می کنم؛ شاید گله مندی هایی وجود داشته باشد ولی الآن برای یک هدف بزرگتر که سربلندی و اقتدار کشور است باید بعضی از این گله مندی ها را کنار بگذاریم و یک مشارکت پرشور در کنار سلامت و امنیت خوب داشته باشیم و یک انتخابات در تراز جمهوری اسلامی برگزار شود.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: جمال عرف انتخابات ریاست جمهوری انتخابات رئیس ستاد انتخابات کشور گفت رئیس ستاد انتخابات کشور نامزدهای انتخاباتی پروتکل های بهداشتی انتخابات شوراها دستگاه احراز هویت صندوق الکترونیک همکاری وزارت رعایت پروتکل ها ستاد انتخاباتی نتایج را اعلام هزار شعبه اخذ برگزار می شود شورای نگهبان ریاست جمهوری وزارت بهداشت خارج از کشور مرحله اول انجام می شود وزارت کشور دستگاه ها برنامه ها وزیر کشور انجام شود صندوق ها خواهد شد ارسال شد پیش بینی رای گیری اخذ رای نامه ها بر اساس ثبت رای کد ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۶۷۶۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دور دوم انتخابات مجلس در آبادان الکترونیکی برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت بختیاری عصر امروز چهارشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای بیان کرد: یک هفته قبل از انتخابات یعنی از بامداد روز سیزدهم اردیبهشت ماه امسال تبلیغات نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی آغاز می‌شود.

وی اضافه کرد: چهار نفر از نامزدهای مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه آبادان به دور دوم انتخابات راه پیدا کردند که از این تعداد ۲ نفر در روز ۲۱ اردیبهشت توسط مردم آبادان انتخاب می‌شوند و جمع نمایندگان آبادان به سه نفر خواهد رسید.

بختیاری با بیان اینکه تبلیغات نامزدها تا ساعت هشت صبح روز پنجشنبه (بیستم اردیبهشت ماه) خواهد بود، ادامه داد: انتخابات در دور اول در آبادان به طور تمام الکترونیک برگزار شد و در دور دوم هم در هشت حوزه همزمان به همین طریق برگزار می‌شود.

وی، تعداد شعب اخذ رأی را ۱۴۸ شعبه ثابت و سیار اعلام و بیان کرد: ۱۷ شعبه در بخش مستقل اروند کنار و ۱۳۱ شعبه هم در بخش مرکزی و شهر آبادان کار اخذ رأی از مردم آبادان را بر عهده دارند.

کد خبر 6088179

دیگر خبرها

  • ضبط برنامه تبلیغاتی نامزد‌های انتخابات دور دوم مجلس در صدا و سیمای مرکز آبادان
  • آغاز ضبط مناظره‌های تبلیغاتی ۴ نامزد دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • گزارش وزارت بهداشت درباره سرطان‌زایی سیگارهای الکترونیک/ زیر بار صدور مجوز نمی‌رویم
  • وزارت بهداشت: زیر بار صدور مجوز به سیگارهای الکترونیک نمی‌رویم
  • گزارش وزارت بهداشت از سرطان‌زایی سیگارهای الکترونیک
  • گزارش وزارت بهداشت درباره سرطان‌زایی سیگار‌های الکترونیک؛ زیر بار صدور مجوز نمی‌رویم
  • وزارت بهداشت زیر بار صدور مجوز به سیگارهای الکترونیک نمی‌رود
  • دور دوم انتخابات مجلس در هشت حوزه انتخابیه کشور تمام الکترونیک خواهد بود
  • دور دوم انتخابات مجلس در آبادان الکترونیکی برگزار می‌شود
  • همدان استانی ممنوعه برای اشتغال اتباع