Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@13:31:34 GMT

سهم گاز از سبد انرژی لرستان ۹ درصد افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۶۷۷۳۵

سهم گاز از سبد انرژی لرستان ۹ درصد افزایش یافت

به گزارش ایرنا کرم گودرزی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: گاز طبیعی یکی از حامل های انرژی ارزان، پاک، بهره ور و دوستدار محیط زیست می باشد و این شرکت در تلاش است با جایگزینی آن با سایر سوخت های فسیلی به خصوص سوخت مایع علاوه بر صیانت از محیط زیست، در ایجاد زیرساخت تولید، به منظور تحقق شعار سال و حمایت از اشتغال پایدار در استان سهیم باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: تعهد شرکت گاز لرستان در سال ۹۹ برای جایگزینی گاز طبیعی به جای سوخت مایع ۲۰۰ هزار مترمکعب بود که تا پایان سال به ۲۴۸ هزار مترمکعب رسید.

مدیرعامل شرکت گاز لرستان با اشاره به اهمیت گازرسانی روستایی نیز تصریح کرد: پارسال با گازرسانی به بیش از ۲۰۰ روستا، نقش مهمی در اجرای سیاست های کلان وزارت نفت و برنامه های شرکت ملی گاز ایران در لرستان ایفا شد.

گودرزی ادامه داد: تاکنون گازرسانی به ۸۶۰ واحد تولیدی صنعتی مشمول مصوبه شورای اقتصاد در استان به بهره برداری رسیده است که تعداد ۳۲۲ واحد آن پارسال گاز دار شده اندو  نیروگاه ۹۶۸ مگاواتی سیکل ترکیبی خرم آباد، تلمبه خانه انتقال نفت شهید سیفی آسار، کارخانه عظیم خودرو، کارخانه شیر خشک صنعتی بروجرد، فاز دوم شهرک صنعتی خرم آباد ۲، مینی پالایشگاه پلدختر و شهرک صنعتی سراب حمام از جمله این واحدها هستند.

وی گفت: سهم ۶۹ درصدی گاز طبیعی در سبد انرژی استان، نشانگر نقش ممتاز شرکت گاز لرستان در گسترش شاخص رفاه و میزان توسعه یافتگی است.

وی اظهار داشت: از مجموع مصرف کنندگان گاز استان ۵۴۷ هزار و ۷۸ مشترک خانگی، ۲۵ هزار و ۳۳۶ عمومی و یک هزار و ۱۵ مشترک صنعتی هستند.

برچسب‌ها توسعه ایران گاز رسانی بهینه سازی مصرف انرژی لرستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: توسعه ایران گاز رسانی بهینه سازی مصرف انرژی توسعه ایران گاز رسانی بهینه سازی مصرف انرژی لرستان اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۶۷۷۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت ۲۳۹ واحد غیرفعال کشاورزی لرستان به چرخه تولید

به گزارش خبرگزاری مهر، سید عماد شاهرخی در نشست با مدیرکل دفتر ترویج، روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان امور اراضی کشور با اشاره به افزایش تولید در بخش کشاورزی، اظهار داشت: تولید گندم از ۱۲۳ هزار تن دولت دوازدهم به ۵۳۰ هزار تن در دولت سیزدهم افزایش پیدا کرده است، در حوزه گلخانه هم سطح زیر کشت از ۷۸ به ۱۳۰ هکتار افزایش پیدا کرده است.

وی گفت: سطح زیر کشت دانه‌های روغنی از دو هزار و ۲۰۰ هکتار به شش هزار و ۵۰۰ هکتار افزایش پیدا کرده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به اینکه ضایعات یکی از چالش‌های بخش کشاورزی استان است، بیان کرد: برای رفع این مشکل باید از ادوات به‌روز در حوزه برداشت استفاده کرد.

شاهرخی، افزود: پرداخت تسهیلات ارزان‌قیمت در بخش کشاورزی باعث تأمین ادوات و تجهیزات موردنیاز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته ۲۶ هزار تن کاهش مصرف آرد را در استان داشتیم، گفت: ۲۶ هزار تن کاهش مصرف آرد معادل ۵۰۰ میلیون تومان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به بازگشت ۲۳۹ واحد غیرفعال بخش کشاورزی به چرخه تولید، بیان کرد: در دولت سیزدهم ۲۳۹ واحد غیرفعال بخش کشاورزی که ۱۶ واحد آن واحد پرورش مرغ گوشتی بود به چرخه تولید بازگشت.

شاهرخی با بیان اینکه سالانه ۴۵ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در استان داریم که ۳۰ درصد بیشتر از نیاز استان است، گفت: از ابتدای سال تاکنون ۱۲۰۰ تن مرغ مازاد در استان ذخیره‌سازی شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه ۲۳ درصد از اشتغال استان مربوط به بخش کشاورزی است، افزود: ۱۸ تا ۲۰ درصد از تولید ناخالص استان هم مربوط به بخش کشاورزی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان، گفت: از ۳۰ هزار اشتغالی که سال گذشته در سامانه رصد ثبت شده بود ۳۱۰۰ مورد مربوط به بخش کشاورزی بود.

شاهرخی، یادآور شد: در دولت سیزدهم ۱۳ واحد صنایع تبدیلی و تکمیلی با ظرفیت ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار تن به بهره‌برداری رسید.

کد خبر 6094999

دیگر خبرها

  • بازگشت ۲۳۹ واحد غیرفعال کشاورزی لرستان به چرخه تولید
  • رفع بحران ناترازی انرژی با ۲۰ درصد صرفه‌جویی
  • افزایش ارزش صادراتی گروه محصولات غیرخودرویی ایران‌خودرو
  • افزایش ۲۵ درصدی مصرف سوخت هواپیما در چابهار با افزایش ۳۸ درصدی پروازها
  • تصویب لایحه جنجالی در سنای آمریکا؛ واردات اورانیوم از روسیه ممنوع شد
  • سنای آمریکا واردات اورانیوم از روسیه را ممنوع کرد
  • انواع دستگاه بسته بندی و ماشین آلات بسته بندی صنعتی
  • ضریب نفوذ گاز طبیعی در شهر قم ۹۹.۵ درصد است
  • ۲۵۷ حلقه چاه غیرمجاز در لرستان پُر شد
  • اسفند ماه «مرغ حذفی» بیشترین افزایش قیمت را داشت