Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@15:25:02 GMT

چند خبر کوتاه از کردستان

تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۶۸۰۱۴

چند خبر کوتاه از کردستان

مدیرمنابع آب شهرستان دیواندره گفت : ۶ کیلومتر از رودخانه پایاب سدسیازاخ با هدف تامین آب شرب شهرستان دیواندره لایه روبی و پاکسازی شد.

محمدمحمدی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت : یکی از اولویت برنامه ریزی های منابع آب شهرستان درسال ۱۴۰۰ تامین  آب شرب سالم و رعایت مصرف آن توسط مردم است.

وی افزود: رودخانه پایاب سدسیازاخ به طول ۶ کیلومتر با هدف تامین آب شرب سالم از این سد و هدایت بهتر مسیر آب به طرف گالری ها و کاتافهای بتنی انجام شد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود : در حال حاظر حدود ۴۵۰ لیتر در ثانیه آب از تونل انحرافی به طرف ایستگاه پمپاژ توزیع آب شهرستان واقع در روستای قره غیبی رها سازی می شود، که انجام این لایه روبی و اعمال برنامه ریزی ها برای نحوه آبیاری کشاورزان پایاب مشکلی در تامین آب شرب این شهرستان نداریم .

مدیر منابع آب شهرستان دیواندره گفت : ۳۱ کیلومتر از رودخانه های سطح شهر و روستاهای دیواندره توسط منابع آب شهرستان در سال ۹۹ لایه روبی شده است .

شهرستان دیواندره با جمعیت ۸۰ هزار نفری در ۸۵ کیلومتری شهر سنندج قرار دارد.

۲ واحد متخلف عرضه فرآورده های دامی در مریوان پلمب شد

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان مریوان گفت: ۲ واحد متخلف عرضه فرآورده های خام دامی در این شهرستان شناسایی و با حکم قضایی پلمب شدند.

دکتر مسعود خاتمی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:‌ در پی بازدیدهای مکرر اکیپ بهداشت عمومی شبکه دامپزشکی از مراکز نگهداری، تولید، عرضه و توزیع فرآورده های خام دامی موارد متخلف بهداشتی مشاهده و ثبت شد.

وی افزود: اولین مورد مربوط به تخلف در یک واحد مرغ فروشی بود که اقدام به توزیع گوشت مرغ تاریخ گذشته و فاقد مصرف می کرد که بلافاصله با تشکیل پرونده و ارسال آن به مراجع قضایی حکم پلمپ آن صادر و اجرایی شد.

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان مریوان یادآور شد: تخلف دیگر در مرکز شهر مریوان بود که یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت مقررات و موازین بهداشتی شناسایی و پس از ارجاع پرونده تخلف وی حکم پلمپ آن صادر و با همکاری پرسنل زحمت کش اداره نظارت بر اماکن عمومی این واحد پلمب شد.

وی اضافه کرد: از ابتدای سالجاری تاکنون بیش از ۲۰ واحد متلخف در زمینه عرضه فرآورده های خامی دامی در شهرستان مریوان شناسایی و به تعزیرات حکومتی و مراجع قضایی جهت برخورد قانونی و اعمال جریمه معرفی شده اند که بیش از پنج مورد آنها با حکم قضایی پلمب شدند.

در شهرستان مریوان ۳۰۰ مرکز تولید شامل یک واحد کشتارگاه دام، یک واحد کشتارگاه طیور صنعتی، سه واحد کارخانه خوراک دام و طیور، ۲ واحد مرکز جمع آوری شیر خام، محل نگهداری (سردخانه ۲ هزار و ۵۰۰ تُنی و مراکز عرضه فرآورده های خام دامی نظیر قصابی، مرغ فروشی، رستوران، کبابی ها و موارد دیگر فعالیت دارد.

شهرستان مریوان با جمعیت بیش از ۱۵۳ هزار نفری در فاصله ۱۲۰ کیلومتری سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

۱۰۰ بسته ورزشی به معلولین بانه اهدا شد

در راستای برگزاری جشنواره ورزشی و بازی های بومی و محلی معلولین  ۱۰۰ بسته ورزشی به معلولین شهرستان بانه اهدا شد.

مدیرعامل انجمن مردمی معلولین آسو در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه جشنواره ورزشی و بازی های بومی محلی در بین مددجویان شهرستان بانه برگزار می شود،گفت: ۱۰۰ بسته ورزشی به ارزش ۵۰۰ میلیون ریال به معلولین واحد سی پی آر شهرستان بانه اهدا شد.

مهدی فردیان افزود: بسته های ورزشی شامل کفش، کیف، لباس ورزشی و اقلام مورد نیاز بازی های ورزشی است که در راستای برگزاری جشنواره ورزشی و بازی های بومی و محلی به مددجویان انجمن مردمی معلولین آسو بانه اهدا شد.

وی با بیان اینکه این جشنواره در راستای ایجاد روحیه نشاط در بین معلولین شهرستان بانه برگزار می شود اظهار داشت: در این جشنواره ۱۰۰ نفر از معلولین انجمن مردمی آسو بانه و مددجویان واحد سی بی آر رقابت می کنند.

فردیان افزود: این جشنواره در رشته های دومیدانی،دارت، شطرنج و ویلچر رانی و بازی های محلی و بومی، طناب کشی، فوتبال دستی، دومینو و جوراب بازی است که به کاهش شیوع ویروس کرونا در شهرستان بانه برگزار می شود.

وی با بیان اینکه جشنواره ورزشی وبازی های بومی و محلی در سه شهرستان بانه، قروه و سنندج برگزار می شود گفت: با توجه به اینکه اعضای این انجمن به صورت پرداکنده است اعضای این انجمن ثابت نیست و کارت عضویت ندارند و تمام افراد دارای معلولیت عضو انجمن آشوی بانه هستند.

مدیرعامل انجمن مردمی معلولین آسو بانه اضافه کرد: در طرح واحد سی بی آر در روستاها یک هزار و ۲۸۰ نفر و مراکز مثبت زندگی ۴۵۰ نفر عضو هستند که به صورت کلی جزء جامعه معلولین شهرستان هستند و ۱۰۰ نفر با این انجمن همکاری می کنند.

شهرستان مرزی بانه با ۱۵۸ هزار نفر در ۲۷۰ کیلومتری غرب سنندج مرکز استان واقع شده است.

پیمایش ملی رصد آسیب‌های اجتماعی در کردستان آغاز شد

 معاون امور پیشگیری بهزیستی کردستان با اشاره به آغاز اجرای پیمایش ملی رصد آسیب‌های اجتماعی استان در سال جاری گفت: براساس اجرای این طرح ۱۰ نوع آسیب در استان شناسایی و رصد می‌شود.

ناصر کریمیان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سامانه رصد آسیب‌های اجتماعی کشور یکی از طرح‌های کم نظیری است که به همت دفتر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور و با هدف سنجش وضعیت آسیب‌های اجتماعی و تعیین کننده‌های آنها اجرا می ‌شود.

وی با بیان اینکه این طرح سال ۹۶برای نخستین بار در استان اجرا شد گفت: امسال چهارمین سال اجرای طرح بوده و در قالب آن شیوع برخی از آسیبهای اجتماعی مانند همسرآزاری، روابط برون ازدواجی، روابط پیش ازدواجی، فساد، اعتیاد و تعیین کننده‌های آنها شامل سلامت روانی، رضایت زناشویی، تکانشگری، اعتماد به نفس، حمایت خانوادگی، رفتار ضداجتماعی و مصرف مواد رصد می‌شود.

معاون امور پیشگیری بهزیستی کردستان افزود: در استان کردستان علاوه بر مرکز استان، یک شهرستان کم آسیب و یک شهرستان پرآسیب به صورت تصادفی انتخاب و از هر کدام از این سه شهر، سه روستا نیز با پراکندگی جغرافیایی درنظر گرفته شده است.

وی یادآور شد: روش نمونه گیری این پیمایش درهر شهرستان به صورت سهمیه‌ای و متناسب با حجم بر اساس ترکیب سنی و جنسی انجام شده است و رده سنی مورد مطالعه هم  ۱۵ تا ۶۰ سال تعیین شده است.

کریمیان اظهار داشت: در سال ۱۳۹۹ این پیمایش با توزیع پرسشنامه در بین ساکنان شهرهای هدف‌، با تعداد بیش از ۱۲ نفر پرسشگر و استفاده از ظرفیت تعاملات بین بخشی و برون دستگاهی و رایزنی و مشورت با صاحبنظران و اساتید حوزه علوم اجتماعی و روانشناختی اجرا شد.

وی اضافه کرد: خروجی این پیمایش مبنای مهمی در اجرای طرح‌ها و برنامه‌هایی در راستای پیشگیری از آسیبهای اجتماعی در استان خواهد شد چرا که پژوهش محوری گام درست و اصولی  در این زمینه  به شمار می‌رود.

۱۱۰ هزار نفر از جمعیت یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفری استان کردستان زیر پوشش خدمات بهزیستی قرار دارند که معادل هفت درصد جمعیت استان است.

ترمینال سقز آماده بهره برداری است

شهردار سقز گفت: ادامه عملیات ساخت پایانه مسافربری بزرگ شهرستان سقز امسال پس از سالها شدد گرفت و در آینده نزدیک این ترمینال به بهره برداری می رسد.

رشید میرحسامی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ترمینال سقز بعنوان ویترین شهری، آرزوی دیرینه شهروندان این شهر بود و با تلاش های صورت گرفته و تامین اعتبار برای اتمام این پروژه، بزودی به بهره برداری خواهد رسید.

وی از تخریب ساختمان قدیمی ترمینال سقز پس از کش و قوس های فراوان که سال ها از درخواست های بحق شهروندان بود، خبر داد و افزود: محوطه سازی ترمینال به صورت امانی در راستای کاهش هزینه ها و تسریع در عملیات اجرایی انجام شد.

وی اضافه کرد: علاوه بر ساماندهی ساختمان جدید ترمینال، احداث مغازه های جدید الاحداث در محوطه ترمینال و تکمیل آنها (شامل: کاشی کاری، نصب شیشه سکوریت، نصب کرکره برقی، کف سازی و اقدامات تاسیساتی) با استفاده از بهترین مصالح و کیفیت عالی انجام و مورد بهره قرار گرفته است.

شهردار سقز یادآور شد: انتقال مغازه داران ساختمان قدیمی ترمینال به مغازه های جدیدالاحداث، طبق روال اداری و تفاهم های فی ما بین مغازه داران و شهرداری که مدت ها لاینحل مانده بود، نهایتا پس از کش و قوس های فراوان مغازه های آنها تخیله و ساماندهی شد.

میرحسامی افزود: بزودی ساماندهی ناوگان های حمل و نقل بین شهری در محوطه ترمینال، کنترل ورودی و خروجی ترمینال، خط کشی، جانمایی و نصب تابلوهای راهنمایی قسمت های مختلف ترمینال و محوطه نیز انجام خواهد شد که امید است بتوان رضایتمندی شهروندان و مسافرین گرامی را جلب کنیم.

با تخریب ساختمان قدیمی و طراحی و محوطه سازی انجام شده، نمای بصری زیبایی از ترمینال به عنوان ویترین شهری به ذهن مسافرین و شهروندان متصور می شود.

عملیات ساخت ترمینال سقز حدود ۱۲ سال قبل آغاز شده است و بعد از گذشت این چند سال، شهردار سقز این پروژه را در طرح های با اولویت شهرداری قرار داد و هم اکنون در آستانه بهره‌برداری قرار گرفته است.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

برچسب‌ها دیواندره صرفه جویی در مصرف آب شرکت مدیریت منابع آب ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دیواندره صرفه جویی در مصرف آب شرکت مدیریت منابع آب ایران دیواندره صرفه جویی در مصرف آب شرکت مدیریت منابع آب ایران اخبار کنکور گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار شهرستان دیواندره آسیب های اجتماعی عرضه فرآورده منابع آب شهرستان جشنواره ورزشی فرآورده های خام شهرستان مریوان استان کردستان برگزار می شود بازی های بومی شهرستان بانه بانه اهدا شد ترمینال سقز بهره برداری انجمن مردمی هزار نفر انجام شد یک واحد آب شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۶۸۰۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همکاری ۴۲ گانه برنامه آبادیران و بهزیستی برای رفع چالش‌های حوزه معلولین

با انتشار فراخوان مشترک از شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و فناور دعوت شد تا جهت رفع چالش‌های حوزه‌های توانبخشی با هدف کاهش چالش‌های معلولان تحت پوشش سازمان بهزیستی ایده‌های خود را ارائه دهند.

به گزارش ایسنا، دبیرخانه برنامه ملی آبادیران از شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و فناور، اساتید و نخبگان برای ارائه راه‌حل‌های فناورانه و نوآورانه در راستای رفع نیازهای فناورانه سازمان بهزیستی کشور دعوت به عمل آورد.

در این فراخوان از شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و فناور خواسته شده است تا در حوزه‌های ۴۲ گانه طرح‌ها و ایده‌های خود را ارائه دهند.

برخی از این حوزه‌ها به این شرح است:

۱-نوآوری و فناوری‌های روزآمد و کاربردی تجهیزات توانبخشی و کمک توانبخشی مانند پانسمان‌های مرطوب، ویلچر، بالابر، تخت، عصا، سمعک، دستگاه‌های برجسته‌نگار، پروتزهای دست و پا و پنجه کربنی، تشک‌های طبی، پوشاک بهداشتی برای استفاده معلولان جسمی حرکتی، نابینا، ناشنوا و سالمندان.؛

۲-نوآوری و فناوری‌های نوین روزآمد و کاربردی برای بهبود کیفیت انواع معلولیت‌ها با استفاده از اینترنت اشیاء؛

۳-تجهیزات هوشمند مدرن برای مسکن معلولین مانند بالابرها، دستگیره‌ها، وسایل آشپزخانه و حمام متناسب با معلولان جسمی حرکتی؛

۳-تجهیزات ویژه و خاص وسایل نقلیه چون مناسب‌سازی تجهیزات اتومبیل شخصی، اتوبوس، مترو، قطار و کشتی معلولین جسمی، حرکتی، ناشنوا و نابینایان؛

۴-نرم و سخت افزارهایی با قابلیت هوشمندسازی استفاده از موبایل، رایانه برای معلولین ناشنوا، نابینا؛

۵-وسایل و تجهیزات نرمشی و ورزشی و تفریحی؛

۶-وسایل، تجهیزات و تکنولوژی‌های آموزشی برای ارائه خدمات آموزشی و مهارت آموزی؛

۷-نوآوری و فناوری‌های نوین، روزآمد و کاربردی، وسایل، تجهیزات، تکنولوژی و نرم‌افزارهای بازی‌های فیزیکی و مجازی؛

۸-نوآوری و فناوری‌های مراقبتی و حفاظتی چون سنسور، دوربین‌های هوشمند؛

۹-خلق نوآوری‌های اجتماعی که به اشتغال و کارآفرینی جامعه هدف بینجامد؛

۱۰-بهره‌مندی از توان شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و فناور در زمینه شناسایی و توسعه ظرفیت‌های نوآورانه و فناورانه اشتغال خانگی جامعه؛

۱۱-تجمیع، شبکه‌سازی محصولات تولیدی بانوان سرپرست خانواده و تجاری‌سازی ظرفیت‌های نوآورانه و فناورانه اشتغال کوچک و متوسط؛

۱۲-بهره‌مندی از توان شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق در کمک به ترسیم و استعدادیابی مسیر برنامه رشد دانش‌آموزان و دانشجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی؛

۱۳-بهره‌مندی از توان شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق در شناسایی، ایجاد و تقویت ظرفیت‌های نوآورانه و فناورانه تولید محصولات محلی جامعه تحت ‌پوشش سازمان بهزیستی؛

۱۴-بهره‌مندی از توان شرکت‌ها در جهت شناسایی، ایجاد و تقویت ظرفیت‌های مکانی؛

۱۵-بهره‌مندی از توان شرکت‌ها در ترسیم و استعدادیابی مسیر برنامه دانش‌آموزان و دانشجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی؛

۱۶-بهره‌مندی از توان شرکت‌ها در جهت شناسایی، ایجاد و تقویت ظرفیت‌های نوآورانه و فناورانه تولید محصولات محلی جامعه تحت پوشش بهزیستی؛

۱۷-بهره‌مندی از توان شرکت‌ها در جهت ایجاد و تقویت نمایشگاه‌های فصلی و دائمی؛

۱۸-بهره‌مندی از توان شرکت‌ها در تجمیع و ساماندهی محصولات کسب و کارهای کوچک و متوسط جامعه تحت پوشش بهزیستی؛

۱۹-بهره‌مندی از توان شرکت‌ها در جهت خلق و ایجاد شتابندهنده نوآورانه در حوزه اشتغال و کارآفرینی؛

۲۰-ایجاد نوآوری، فناوری‌های نوین و خلاقانه شتابدهنده دانش‌بنیان؛

۲۱-بهبود کیفیت و نحوه ساخت مسکن و ساختمان و اماکن؛

۲۲-الگو و مدل جدید و جایگزین نوآورانه و فناورانه تهیه و تعمیر و ساخت سازه‌های مدرن مسکن و اماکن؛

۲۳-نوآوری و فناوری‌های نوین اطلاعاتی و ارتباطی موبایلی، تبلت و لپ‌تاپ؛

۲۴-نوآوری و فناوری‌های دانش‌بنیان مورد استفاده حضوری و غیرحضوری در کتابخانه‌های عمومی و موزه‌ها؛

۲۵-نوآوری و فناوری‌های دانش‌بنیان مورد نیاز مناسب‌سازی شده ایاب و ذهاب اماکن و معابر خصوصی؛

۲۶-نوآوری در ایجاد طرح‌های اشتغال پایدار خرد و خانگی جامعه؛

۲۷-نوآوری و فناوری‌ شتابدهنده پذیرش و اقدامات حقوقی و قضایی.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اقدام به موقع واحد پلیس برای نجات جان شهروندان
  • چند خبر کوتاه از شهرستان های تربت حیدریه و نیشابور
  • بررسی روند مناسب سازی منازل سالمندان و معلولان اشنویه
  • کارخانجات و واحد‌های تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل شناسایی شود
  • چند خبر کوتاه از شهرستان های سبزوار و سرخس
  • حمله خرس خرابکار به کندو‌های زنبورداران در بانه (فیلم)
  • تولید سه فیلم کوتاه در انجمن سینمای جوان مهاباد
  • وجود بیش از ۱۹ هزار واحد کارگری و کارگاه‌های تولیدی در کردستان
  • همکاری ۴۲ گانه برنامه آبادیران و بهزیستی برای رفع چالش‌های حوزه معلولین
  • (ویدئو) حمله خرس خرابکار به کندوهای زنبورداران در بانه