Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-26@13:11:08 GMT

حسینی: مانع غیرقابل عبوری در احیای برجام نداریم

تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۶۸۱۴۱

حسینی: مانع غیرقابل عبوری در احیای برجام نداریم

ایسنا: دیاکو حسینی در ارزیابی خود از روند مذاکرات احیای برجام اظهار کرد: توافق همکاری‌های ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که به مدت یک ماه تمدید شد نیز مربوط می شود به چشم انداز مثبتی که در روند مذاکرات و طبق ارزیابی های شورای عالی امنیت ملی وجود دارد.

وی افزود: در واقع روند در مذاکرات مثبت بوده و اتفاقات خوبی در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تفاهم های لازم صورت گرفته و آن اختلافات بنیادینی که مانع اصلی بوده وجود ندارد و در حال حاضر مانع غیر قابل عبوری برای برجام نداریم.

این پژوهشگر ارشد مسائل استراتژیک همچنین اظهار کرد: بایدن رئیس جمهور آمریکا از ابتدا با خروج از برجام مخالف بوده و تحریم‌ها را ناکارآمد می دانست. لذا در یک بستری به موضوع نگاه می کند که ویژگی کاملا متفاوتی نسبت به مسئله دارد. در واقع دولت بایدن قصد دارد احیای برجام را پله ای قرار دهد که سایر موضوعات نیز حول این مسئله پیگیری شود که از این جهت ما مخالف آن هستیم.

حسینی خاطرنشان کرد: هر چند می توانیم با اطمینان نسبتا بالایی با احیای برجام در آینده نزدیک مواجه شویم اما این موضوع پایه حل سایر اختلافات ایران و آمریکا در موضوعات دیگر نیست.

مدیر برنامه مطالعات جهانی مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: تصمیم درباره برجام به رغم وجود برخی اختلاف دیدگاه‌ها در داخل کشور در سطوح عالی نظام اتخاذ می شود و تحت تاثیر سلیقه های جناحی قرار ندارد. در واقع روندی که تا به امروز طی شده چه توافق با آژانس، چه روند مذاکرات نشان می دهد که در قالب گفت‌وگو و در چارچوب و هدف مشخص شده است.

حسینی در رابطه با اینکه برخی صحبت از این دارند که روند مذاکرات به بعد از انتخابات ریاست جمهوری موکول شود، گفت: با وجود وضعیتی که در انتخابات می‌بینم فکر می کنم این تفسیر چندان موضوعیت نداشته باشد زیرا اگر احیای برجام قبل از انتقال دولت انجام شود می تواند سرمایه و دستاوردی برای دولت آینده باشد و موانع را از سر راه بردارد. در واقع اگر این اتفاق امروز صورت گیرد به نفع همه است.

منبع: فردا

کلیدواژه: دیاکو حسینی احیای برجام روند مذاکرات احیای برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۶۸۱۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوکراین: روسیه به مناطق غیرقابل پیش بینی حمله خواهد کرد

جنگ اوکراین در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ پس از آن آغاز شد که غرب به رهبری آمریکا به منافع ملی روسیه بی توجهی کرده و بر گسترش سازمان ناتو به مرز‌های این کشور تاکید کرد. نتیجه این امر چیزی جز از دست رفتن بیش از ۲۰ درصد از سرزمین اوکراین نبود. این در حالی است که هیچ آینده روشنی پیش روی کی یف نیست تا بتواند این جنگ را به سود خود پایان بخشد. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، الکساندر پیوننکو، فرمانده نیرو‌های گارد ملی اوکراین امروز (سه شنبه) آینده‌ای تیره و تار از آینده جنگ در این کشور ترسیم کرد. 

وی در این زمینه به خبرنگاران گفت: ارتش روسیه در عملیات تهاجمی تابستان پیش رو به اوکراین به مناطق غیرقابل انتظاری در جبهه‌های نبرد یورش خواهد آورد. آنها خواهند کوشید در مناطق شمال شرقی شهر خارکیف پیشروی کنند. 

این مقام ارشد خاطر نشان کرد: خارکیف به عنوان دومین شهر بزرگ اوکراین طی هفته‌های اخیر آماج حملات موشکی و پهپادی روسیه قرار داشته است. با این حال، نیرو‌های ما آماده خنثی سازی هر گونه حمله‌ای از سوی مسکو هستند. 

الکساندر پیوننکو با اشاره به تجهیز ارتش به تسلیحات و نیرو‌های تازه نفس، تصریح کرد: ما در حال آماده شدن هستیم. بله، دشمن غافلگیری‌های دردناکی به ما تحمیل خواهد کرد. این اتفاق در مناطقی خواهد افتاد که ما انتظارش را نداریم. با این وجود، آنها به اهدافشان نخواهند رسید. 

از ماه اکتبر تا به امروز ارتش روسیه به دلیل دست بالایی که در میدان‌های نبرد دارد نزدیک به ۶۰۰ کیلومتر مربع در خاک اوکراین پیشروی کرده است. 

مقامات کی یف می‌گویند ما انتظار داریم روسیه در اواخر بهار یا اوایل تابستان اقدام به آغاز عملیات تهاجمی خود کند. آنها به دنبال اشغال شهر استراتژیک قاسیف یار تا پیش از ۹ مِی هستند. ۹ مِی زمانی است که روسیه جشن پیروزی در جنگ جهانی دوم را برگزار خواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • تقویت خطوط اتوبوس عبوری از محل‌های برگزاری آزمون سراسری در مشهد
  • آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران نیستیم
  • شکاف بین دولتمردان صهیونیست‌زده با افکار عمومی در غرب غیرقابل‌انکار است
  • واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام | مذاکره مستقیم در حال انجام است؟
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران درباره برجام نیستیم
  • یک خط عبوری محور خوروبیابانک به انارک و نائین بازگشایی شد
  • یک خط عبوری محور خوروبیابانک به انارک و نایین بازگشایی شد
  • سقوط در انتظار 2 لژیونر ایران: زودتر برگردید!
  • اوکراین: روسیه به مناطق غیرقابل پیش بینی حمله خواهد کرد