Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، زهرا مستمند عصر شنبه در حاشیه برگزاری اولین دوره جام ورزش عشایر استان در جمع خبرنگاران گفت: عشایر و کوچ نشینان استان مردمانی با استعداد هستند که می‌توانند در رشته های بومی و محلی برای ورزش استان افتخار آفرین شوند.

وی به دلاوری ها و رشادت‌های عشایر در زمان انقلاب و جنگ تحمیلی اشاره کرد و افزود: عشایر همواره در صف اول دفاع از دستاوردهای انقلاب بوده‌اند که این امر حاکی از ظرفیت بالای این قشر توانمند دارد و باید از ظرفیت آنها در حوزه ورزش هم به بهترین شکل استفاده و استعدادها را شکوفا کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس هیات ورزش روستایی و بازی های بومی محلی استان اضافه کرد: بنا داریم با فراهم آوردن زیرساخت‌ها، زمینه شناسایی استعدادهای آنها را فراهم کنیم چون می‌توانیم قهرمانان و ورزشکاران زیادی از جامعه عشایر داشته باشیم که در رقابت‌های ملی و بین المللی افتخار آفرینی کنند.

کشتمند یادآور شد: برای تحقق این اهداف از مدت‌ها قبل رایزنی‌هایی را با اداره کل ورزش و جوانان استان، گروه توسعه ورزش روستایی این اداره کل و امور عشایر استان انجام دادیم که ماحصل آن برگزاری رویدادهای ورزشی بین جامعه عشایر و کوچ نشینان بود.

وی اولین دوره جام ورزش عشایر در منطقه زیبای صیدایاز گیلانغرب را آغازی برای تحقق این هدف مهم اعلام کرد و گفت: این رویداد ورزشی در هر دو بخش آقایان و خانم‌ها در تعدادی از رسته‌های ورزشی همچون چوب کشی، پلان و هفت سنگ برگزار شد.

به گفته این مسوول، یکی از نکات حائز اهمیت در برگزاری این برنامه حضور پررنگ زنان عشایر در رقابت‌ها بود که جای امیدواری را برای ظهور بانوان ورزشکار قهرمان در بین عشایر ایجاد می‌کند.

رییس هیات ورزش روستایی و بازی های بومی محلی استان کرمانشاه با تاکید براینکه اولین دوره جام ورزش عشایر بتدریج در سایر مناطق عشایر نشین استان هم برگزار خواهد شد، تاکید کرد: تلاش داریم تا علاوه بر این رشته‌ها بازی هایی که جزو آداب و رسوم آن منطقه است را برگزار کنیم.

کشتمند افزود: امیدواریم با برگزاری این رقابت‌ها نفرات نهایی هر رشته را در قالب یک تیم به مسابقات کشوری اعزام کنیم.

در این مراسم ۱۰ تیم در رشته چوب کشی، چهار تیم در رشته طناب کشی و هشت تیم در رشته پلان حضور داشتند و در رشته هفت سنگ مهارتی نیز ۱۷ نفر در هر دوبخش آقایان و خانم‌ها حضور داشتند.

در پایان این مراسم به نفرات برتر هر رشته جوایزی با حضور رییس هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی اهدا شد.

برچسب‌ها فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی محلی گیلانغرب جامعه عشایری کرمانشاه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی محلی گیلانغرب جامعه عشایری فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی محلی گیلانغرب جامعه عشایری کرمانشاه اخبار کنکور ورزش روستایی و بازی های بومی محلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۶۸۲۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره دست سازه ها در بجنورد

به گزارش گزارش خبرگزاری صداوسیما خراسان شمالی؛ معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی بجنورد گفت:این جشنواره به مدت یک روز برای حمایت از دست سازه‌های دانشجویان و همچنین معرفی ورزش‌های بومی و محلی برگزار شد.
عبدی با اشاره به اینکه این جشنواره در ۱۰غرفه و دو سیاه چادر برگزار شد افزود:بازی‌های بومی همچون هفت سنگ، دوز، لی لی، لنگ و دال پلان با حضور دانش آموزان و دانشجویان بود.
حمایت از کسب و کار‌های دانشجویان و کاهش آسیب‌های اجتماعی از اهداف این جشنواره بود.

{$sepehr_media_11062038_600_350 }

دیگر خبرها

  • احداث ۸ بوستان محلی با ۱۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار
  • جشنواره دست سازه ها در بجنورد
  • هنرنمایی زنان عشایر در ۳۰ رشته صنایع دستی
  • گشایش نمایشگاه توانمندی‌های هنرجویان هنرستان فاطمه الزهرا (س) فیروزه
  • واکسیناسیون ۴۵۵ هزار طیور بومی در قزوین
  • موفقیت هنرمندان سیرجانی در کسب ۲۱ مهر اصالت ملی صنایع‌دستی
  • برگزاری جشنواره بازی‌های محلی و بومی در روستای گورزانگ به مناسبت روز ملی خلیج فارس + تصاویر
  • ثبت نام بیمه رایگان بازنشستگی مادران روستایی و عشایری تمدید شد
  • جشنواره بومی محلی در روستای شورجستان آباده
  • شیراز میزبان برگزاری اولین جشنواره رسانه‌ای اقوام و عشایر کشور می‌شود