Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سید خالق سجادی صبح یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان با موضوع خرید تضمینی کلزا و گندم، اظهار کرد: خرید این محصولات کشاورزی در استان آغاز شده و هم اکنون ۵۵ هزار تن کلزا خریداری شده است.

مدیرکل غله و خدمات کشاورزی گلستان افزود: امسال شاهد افت ۱۰ درصدی تولید کلزا در استان بودیم و طبق پیش بینی ها باید ۷۸ هزار تن کلزا تولید می شد اما با توجه به خشکسالی ها ۷۰ هزار تن تولید خواهیم داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: ۴۸ مرکز خرید برای کلزا و ۹۱ مرکز خرید برای گندم در نظر گرفته شده است.

سجادی در خصوص خرید تضمینی گندم هم بیان کرد: در تولید این محصول هم با افت شدید مواجه هستیم و در ابتدا پیش بینی می شد هزار و ۲۰۰ تن تولید داشته باشیم اما با توجه به خشکسالی در خوشبینانه ترین حالت تولید ما به ۹۰۰ هزار تن می رسد.

وی گفت: سال گذشته ۸۲۰ هزار تن گندم خریداری شد و امسال برآورد می شود که ۶۰۰ هزار تن خرید تضمینی انجام شود.

مدیرکل غله و خدمات کشاورزی گلستان در مورد پرداخت بهای محصولات هم گفت: تاکنون ۵۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بهای گندم پرداخت شده که معادل ۱۸ درصد گندم خریداری شده است.

سجادی اضافه کرد: برای پرداخت بهای کلزا هم قول هایی داده شده و امیدواریم تا آخر هفته اتفاق خوبی بیفتد.

کد خبر 5223440

منبع: مهر

کلیدواژه: گرگان برداشت کلزا انتخابات 1400 ویروس کرونا چالش شایستگی بوشهر کرمانشاه آمار کرونا خطبه های نماز جمعه گرگان چالش شفافیت واکسن کرونا شیراز اردبیل ایلام انتخابات شورای شهر و روستا هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۶۸۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام قیمت خرید تضمینی کلزا در گلستان

علی موسی خانی گفت: امسال محصول کلزا در استان هرکیلوگرم ۳۵ هزار تومان، تضمینی خریداری می‌شود.

موسی خانی ادامه داد: چهار کارخانه روغن کشی در سطح استان متولی خرید دانه روغنی کلزا و تعاون روستایی گلستان نیز مباشر خرید آن است.

وی افزود: امسال در ۴۸ هزار و ۹۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان گلستان کلزا کشت شده است.

موسی خانی خاطرنشان کرد: پارسال ۲۷ هزار تُن کلزا در استان برداشت شده بود و امسال پیش بینی می‌شود تا ۱۲۰ هزار تن محصول برداشت شود.

وی توصیه کرد: کشاورزان در برداشت عجله نکنند چرا که هنگام برداشت، رطوبت استاندارد کلزا باید حدود ۱۰ درصد و مواد خارجی آن ۲ درصد باشد.

کلزا محصولی است که از دانه آن روغنی مفید و گیاهی به دست می‌آید و از کنجاله آن برای خوراک دام استفاده می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • ارسال فایل ۱۰۳ هزار تن گندم خریداری شده به بانک کشاورزی ایلام
  • اعلام قیمت خرید تضمینی کلزا در گلستان
  • آمادگی و تجهیز ۳۲ مرکز خرید گندم در مازندران
  • تجهیز ۳۲ مرکز خرید گندم در مازندران
  • خبر جدید برای گندمکاران/ قیمت گندم مشخص شد
  • پیش‌بینی تولید ۱۶۰ هزار تن گندم در بیله‌سوار
  • ۳۲ مرکز خرید گندم و کلزا در مازندران تجهیز شدهذاست
  • ثبت رکورد تولید و برداشت دانه روغنی کلزا در ایلام
  • امسال نیازی به واردات گندم نداریم
  • تولید کلزا در ایلام رکورد زد