Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-29@11:41:00 GMT

شبح قدرت هسته‌‎ای کره شمالی بر سر آمریکا

تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۶۸۳۷۸

شبح قدرت هسته‌‎ای کره شمالی بر سر آمریکا

به احتمال زیاد بایدن نیز مانند دیگر روسای جمهور آمریکا قادر به حل بحران خلع سلاح هسته ای کره شمالی نیست.

به گزارش مشرق، موضوع خلع سلاح کره شمالی در دهه‌های اخیر به چالشی جدی و بحرانی برای روسای جمهور آمریکا مبدل شده است.

دیدار اخیر «جوبایدن»، رییس جمهور آمریکا با «مون جائه این»، رییس جمهور کره شمالی در کاخ سفید نشان دهنده اهمیت موضوع مذکور برای دولت آمریکاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: جو بایدن دیدار با کیم جونگ اون را مشروط کرد

به گزارش «شیکاگو تریبون»، «دونالد ترامپ»، رییس جمهور پیشین آمریکا، بر این باور بود که در خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی از اسلاف خود زیرکتر است و مدعی بود برخلاف «بیل کلینتون» و «جورج بوش» شکست نخواهد خورد.

دیدار ترامپ با «کیم جونگ اون»، رییس کره شمالی در سال ۲۰۱۸ برای نخستین بار برای بسیاری از افراد عجیب بود.

همه توهم‌های پیرامون دیدارهای سه باره این ۲ نفر و ادعاهای گزافه متعاقب آن با هدف فرضی ترامپ مبنی بر خلع سلاح هسته‌ای کامل کره شمالی، با خروج ترامپ از کاخ سفید از بین رفت و مشخص شد که وی با ساده لوحی فرصت بیشتری برای افزایش ظرفیت هسته‌ای و موشکی در اختیار «پیونگ یانگ» قرار داد.

پدر «کیم» ۲ آزمایش هسته‌ای و ۱۶ آزمایش موشکی انجام داد، اما «کیم» با انجام ۴ آزمایش هسته‌ای و ۹۱ آزمایش موشکی، سرعت پیشرفت را افزایش داد.

به گفته کارشناسان، کره شمالی حدود ۶۰ بمب اتمی دارد و هر سال با شکافت اتمی، ده‌ها موشک به زرادخانه خود می‌افزاید.

اقدام‌های ترامپ نیز نتوانست مانعی در این مسیر شود.

اگرچه بایدن استراتژی خاص خود را در این زمینه دارد و به گفته یکی از مقام‌های واشنگتن در حال تدوین «رویکرد دیپلماتیک و تعدیل شده‌ای با اقدام‌های خاص برای خلع سلاح کره شمالی» است، اما نمی‌تواند کره شمالی را به دست کشیدن از آن چه که به نظر پیونگ یانگ برای ادامه حیات کره شمالی ضروری است، متقاعد کند.

باید توجه داشت که کره شمالی برخلاف آنچه که «مایک پنس»، معاون ترامپ در سال ۲۰۱۸ گفت، به شیوه لیبی قابل حل و فصل نیست؛ زیرا برخلاف کره شمالی، لیبی و «معمر قذافی» آسیب پذیر نیست و برخلاف «طرابلس» حاضر به تسلیم تسلیحات هسته‌ای خود نیست.

گزارش «شیکاگو تریبون»، در پایان می‎گوید که شبح کره شمالی مسلح به تسلیحات هسته‌ای و موشک‌های دوربُرد، روسای جمهور آمریکا یکی پس از دیگری را دچار مشکل کرده است و بایدن آخرین رییس جمهور آمریکا نیست که با آن مواجه می‌شود.

منبع: میزان

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا فلسطین کره شمالی آمریکا تسلیحات هسته ای دونالد ترامپ واشنگتن کاخ سفید جو بایدن جمهور آمریکا رییس جمهور کره شمالی هسته ای خلع سلاح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۶۸۳۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران تحریم‌ناپذیر است

 ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی (اکسپو۲۰۲۴) اظهار کرد: امیدوارم این نشست که رونمایی از توانمندیهای صادراتی جمهوری اسلامی بوده و فضای رقابتی ایجاد می‌کند موجب همگرایی و مشارکت همه فعالان اقتصادی، تولیدکنندگان و بازرگانان شود و ارتقای اقتصاد در کشور و منطقه را به ارمغان بیاورد.

وی افزود: این نمایشگاه بیانگر این است که جمهوری اسلامی تحریم ناپذیر است و هیچ تحریمی به نتیجه نخواهد رسید و طرح های شیطانی منزوی ایران همگی خنثی خواهد شد.

رئیس قوه مجریه گفت: این کشور با ذخایر مادی و معنوی و نیروی انسانی کارآمد و با اراده و با ابتکارات و خلاقیت ها می‌تواند در عرصه‌های مختلف برای دنیا نوآوری هایی را عرضه کند .

رئیسی افزود: این نمایشگاه تهدیدها را به فرصت ها تبدیل می‌کند، ترجمان این رویداد این است که ما توانسته ایم و باز هم می‌توانیم. 

رئیس جمهور گفت: خداوند متعال در اقلیم‌های مختلف برای جامعه امکانات فراوانی قرار داده و اگر آحاد انسان به علت زیاده خواهی و سلطه طلبی در جهت محروم کردن ملت‌ها از ظرفیت‌ها حرکت نکنند می‌توان با فکر و اندیشه نیاز بشر را مرتفع کرد اما جریان تحریم‌ها نماد ظلم به همه ملت‌ها هست، چرا که اگر ملتی را در تنگنا قرار دهیم تا به اهداف خود نرسد این ظلم به همه ملت‌ها تلقی خواهد شد و نوعی جنگ است .

او ادامه داد: در جنگ اراده‌ها ملت ایران اراده کرد که با توکل به خدا و تکیه بر داشته های ملی تحریم ها را پشت سر بگذارد به نحوی که سخنگوی کاخ سفید بگوید فشارها علیه حمهوری اسلامی مفتضحانه شکست خورده است و قطعا این ملت ایران بودند که این شکست را رقم زدند .

رئیسی گفت: تولیدگران افسرانی هستند که در خط مقدم جمهوری اسلامی هستند و توانسته اند در عرصه اقتصادی کشور را پیشرفت دهند و من از جمهوری اسلامی به عنوان کشور پیشرفته و فناور یاد میکنم.

او گفت: ما برای جلوگیری از خام فروشی و صادرات مواد اولیه نیازمند زنجیره کامل هستیم و این امکان در کشور وجود دارد. تولید کشاورزی و صنعتی نیازمند نقشه راه است اینها بخشی از توانمندی های جمهوری اسلامی است از همه میخواهم با جدیت کار را دنبال کنند.

رئیسی گفت: آنچه که من می‌خواهم به جمع فعالان بگویم این است که ما امکانات و ظرفیت زیادی را داریم و فقط لازم است از قوه به فعل دربیاید.امروز اگرچه غرب تلاش می‌کند به فناوری نوین دست پیدا نکنیم و انحصار در دست خودشان بماند اما بدانند که بسیاری از فناوری ها در کشور ما بومی شده و حتی با ترور دانشمندان نمی‌توانند ما را از دستیابی به فناوری بازدارند.

رئیس قوه مجریه گفت: در صنایع هسته ای و نظامی بیشترین فشار روی ما قرار دارد که البته بیشترین پیشرفت را نیز در این زمینه کسب کرده ایم البته در دکترین ما هدف دستیابی به سلاح هسته ای نیست، اما استفاده از این فناوری در عرصه های علمی در دستور کار ما قرار خواهد داشت.

رئیس جمهور گفت: بدانید علی رغم خواست نظام سلطه توانایی بسیار وجود دارد و کشورها می‌توانند روی پای خود بایستند و برای ملت خود و جهان موثر باشند نظام سلطه نمی‌تواند ملت‌های مصمم را از استقلال باز دارد .

رئیسی گفت: قدرت نظامی مهم است اما قدرت تولید هم کمتر از آن نیست، آن چه می‌تواند کشور را قدرتمند کند قدرت اقتصادی است و به فعالان اقتصادی میگویم که شما در موضع تولید قدرت هستید .

او ادامه داد: رونمایی از توانمندیها ارتباط ملت‌ها با ملت‌ها و مردم با مردم دیگر کشورها را رقم می‌زند و به امید آفرینی می‌پردازد که ما حتما توانایی انجام کارهای بزرگ را داریم .

رئیس‌جمهور در پایان گفت: ما دریای خزر، خلیج فارس، دریای عمان و اقیانوس هند را داریم و خط ترانزیتی قدرتمندی را دارا هستیم؛ همچنین در جهان موضوع  تجارت با ارزهای دیگری غیر از دلار و ملی مطرح است. جمهوری اسلامی توانایی فنی و مهندسی بسیاری دارد .امیدوارم این نشست منشاء برکات باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • مکرون دوباره طرح کاربرد سلاح هسته‌ای در مقابل روسیه را مطرح کرد
  • پولیتیکو : مرد شماره دو روسیه از ولادیمیر پوتین هم ترسناک تر است/ نیکلای پاتروشف استفاده از سلاح هسته ای را تبلیغ می کند
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟
  • «دودا» هیچ اختیاری درباره استقرار تسلیحات اتمی آمریکا ندارد
  • رئیسی: تحریم نوعی جنگ است/ در دکترین ما دسترسی به سلاح هسته ای وجود ندارد
  • ایران تحریم‌ناپذیر است
  • بلومبرگ: تیم اقتصادی ترامپ به دنبال مقابله با کشورهایی است که دلارزدایی می‌کنند
  • رایزنی سئول و واشنگتن درباره تقسیم هزینه‌های حضور سربازان آمریکایی