Web Analytics Made Easy - Statcounter

متوسط قیمت داخلی بنزین در آمریکا در این ماه به ۳.۰۴۵ دلار در هر گالن رسیده است یعنی بالاترین رقم طی ۷ سال گذشته. - اخبار اقتصادی -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از بلومبرگ، آمریکایی‌ها از دو روز گذشته با گران‌ترین قیمت بنزین طی 7 سال گذشته رانندگی می‌کنند و کاخ سفید قول داده قیمت سوخت را کنترل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید.

 متوسط قیمت داخلی بنزین در آمریکا در این ماه به 3.045 دلار در هر گالن رسیده است یعنی بالاترین رقم از 2014.

جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید طی بیانیه‌ای در روز جمعه گفت:«رئیس جمهور می‌داند قیمت بنزین مشکل بزرگی برای آمریکایی‌ها است. رئیس جمهور بایدن مخالف هرگونه پیشنهادی برای افزایش مالیات بنزین است. به همین دلیل ما قیمت بنزین را کنترل می‌کنیم و اعلام می‌کنیم که آمریکایی‌ها می‌توانند دوباره به جاده‌ها باز گردند».

 تقاضا برای بنزین در آمریکا با باز شدن بزرگترین اقتصاد دنیا و بازگشت رانندگان پس از یک سال محدودیت و قرنطینه، تقریباً به سطح قبل از بحران کرونا رسیده است.

 طبق گفته پاتریک دی هان، رئیس تحقیقات نفت موسسه گس بادی، متوسط تقاضای بنزین در تابستان سال جاری میلادی به سطح طبیعی می‌رسد و در برخی هفته ها بالاتر از 10 میلیون بشکه در روز خواهد بود. بنابراین هر گونه اختلال در عرضه پالایشگاه‌ها باعث افزایش بیشتر قیمت بنزین خواهد شد.

فروش خانه‌های جدید در آمریکا بیش از حد انتظار کاهش یافتپیش بینی مقامات آمریکا درباره کاهش اشتغال در ماه مه

 اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد تقاضای داخلی برای بنزین برای اولین بار از مارس سال گذشته میلادی به بیش از 9 میلیون بشکه در روز رسیده است.

 به خاطر کمبود شدید کامیون‌های حمل سوخت و رانندگان برای رساندن بنزین به خرده فروش‌ها، بازگرداندن عرضه بنزین به سطح طبیعی سخت شده است. به علاوه، پلایشگاه‌ها در پایین‌ترین نرخ فصلی خود طی یک دهه گذشته کار می‌کنند که نتیجه کاهش تقاضا طی بحران کرونا بوده است.

 ساکی در بیانیه خود اعلام کرد:«آمریکایی‌ها در حال حاضر پول کمتری برای بنزین نسبت به آنچه به طور متوسط در 15 سال گذشته پرداخت می‌کردند، هزینه می‌کنند. آنها همان هزینه‌ای را پرداخت می‌کنند که در ماه مه 2018 و 2019 می‌دادند».

 انتهای پیام/89

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بنزین در آمریکا آمریکایی ها قیمت بنزین سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۶۸۴۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت طلا باز هم تکان خورد/ قیمت جدید طلا ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، قیمت طلا در بازار جهانی باز هم کاهش یافت. آخرین گزارش‌ها نشان می‌دهد اونس طلا با کاهش ۵ دلاری به نرخ ۲ هزار و ۳۳۱ دلار کاهش یافت. این رقم، کاهش ۰‌۱ درصدی قیمت طلا را نشان می‌دهد.

کاهش قیمت طلا در حالی است که گزارش‌ها از روند بازار جهانی طلا، همچنان از رشد ۱۱ دلاری قیمت طلا در طول یک هفته گذشته و ۱۰۰ دلاری را در طول یک ماه گذشته حکایت دارد.

بنا به این گزارش، شاخص قیمت هزینه‌های مصرف شخصی ایالات‌متحده در ماه گذشته مطابق با پیش‌بینی‌ها ۰.۳ درصد افزایش یافت و بعید است انتظارات مبنی بر اینکه فدرال رزرو کاهش نرخ بهره را تا سپتامبر متوقف کند، تغییر دهد. کاهش نرخ بهره جذابیت نگهداری شمش‌های بدون بازده را افزایش می‌دهد.

انجمن طلای کشور چین اعلام کرد مصرف طلای چین در سه ماهه اول نسبت به سال گذشته نزدیک به ۶ درصد افزایش یافته است. دلالان طلا در هند هفته گذشته برای اولین‌بار طی دو ماه، به دلیل عقب نشینی قیمت‌های داخلی خریداران را جذب کردند.

سود صنعتی چین در ماه مارس کاهش یافت و رشد را در سه ماهه نسبت به دو ماه اول کاهش داد و تردیدها را در مورد قدرت بهبود دومین اقتصاد بزرگ جهان افزایش داد.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901194

دیگر خبرها

  • قیمت طلا باز هم تکان خورد/ قیمت جدید طلا ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • افزایش ۱۱۰ درصدی قیمت کتاب
  • این مرد ثروتمندترین مسافر کشتی تایتانیک بود/ فروش ساعت مسافر تایتانیک با بالاترین قیمت در یک حراجی
  • قیمت سکه به کانال ۴۰ میلیون تومان بازگشت
  • (ویدئو) آتش‌سوزی قطار حمل بنزین در آمریکا
  • آتش‌سوزی مهیب قطار حامل بنزین در آمریکا (فیلم)
  • دمای زراعی آذربایجان غربی نسبت به بلند مدت ۲.۶ درجه سانتی گراد افزایش دارد
  • آتش‌سوزیِ مهیب قطار حامل بنزین در آمریکا | ویدئو
  • قیمت سکه در سراشیبی سقوط
  • انفجار قطار حامل بنزین در آمریکا + فیلم