Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@20:16:43 GMT

نقش هیئت‌های مذهبی در انتخابات روشنگری است

تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۶۸۴۹۳

نقش هیئت‌های مذهبی در انتخابات روشنگری است

به گزارش خبرگزاری فارس از خفر، هیئت های مذهبی از قدیمی ترین نهادهای مردمی و اجتماعی بوده که حول محور اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و پاسداشت شعائر دینی فعالیت می‌کنند.

یکی از کارکرد های بسیار مؤثر هیئت های مذهبی، الگوسازی مبتنی بر دین باوری و رعایت هنجار و اخلاق اسلامی است.

جایگاه اجتماعی و جذب اقشار مختلف به ویژه گروه‌های نوجوان و جوان در مناسبتها و برنامه‌های اجتماعی و سیاسی، از دیگر کارکردهای هیئت های مذهبی است و تلاش آنها جهت ایجاد و حفظ رویش‌های پرثمر و اثرگذار در سطح جامعه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اخیراً در جامعه متوجه شده ایم  هیئتی ها راه به فرهنگی برده اند که با تأکید بر اصل مردم‌داری، فرهنگ محله و شهر خود را در دست گرفته اند که مبنای آن رعایت معنویات، اخلاقیات، اصول و مبانی انسانی، خودشناسی و خداشناسی است که این موضوع انسان را برای رسیدن به یک هویت مذهبی و حیات دینی کمک می‌کند.

برای آشنا شدن با حس و حال هیئت و هئیتی ها به گفتگو با مدیر داخلی هیئت منتظران ظهور شهر خاوران پرداختیم.

سیدعلی‌اصغر رضوی با تأکید بر اینکه هدف هر جامعه ای رسیدن به سعادت است، گفت: یکی از ملزومات بهتر شدن جامعه اسلامی، عمل به قرآن و ارتباط با ائمه معصومین (ع) است که بهترین قالب و شیوه نوین فرهنگی آن، هیئت های مذهبی است.

وی با اشاره به نقش هیئت های مذهبی و جایگاه مردمی آن گفت: شاید بزرگ ترین پایگاه دینی-ملی در جامعه اسلامی ما هیأت ها و محافل مذهبی باشد؛ هر چه قدر، منزلت و ارزش یک هیئت در میان مردم شناخته شده و والا باشد، میزان تأثیرگزاری آن بر مردم نیز بیش تر خواهد بود.

این جوان خاورانی با تأکید بر اینکه هیئت علاوه بر فعالیت های فرهنگی باید در مسائل مختلف جامعه نیز ورود کند، افزود: هیئت پویا و زنده باید برنامه ریز، تصمیم گیرنده و سوق دهنده مردم به سمت حرکت های اجتماعی و سیاسی مثبت باشد که در انتخابات پیش رو نیز جایگاه این هیئت ها، روشنگری است.

رویش‌های هیئت در جامعه نقش‌آفرینی می‌کنند

رضوی به بیان فعالیت های یک دهه اخیر هیئت منتظران ظهور شهر خاوران پرداخت و گفت: در ابتدای تشکیل هیئت چنان ذوق هیئتی ها زیاد بود که حتی گاهی میزبان برنامه های مختلف در بقعه های مهمی چون شاهچراغ(ع) می شدیم و این برنامه ها رفته رفته تخصصی تر و بهتر شد و اکنون نیز رویش های هیئت در جامعه نقش آفرینی می کنند.

وی از تبدیل محدودیت های کرونایی به فرصت یاد کرد و افزود: راه اندازی کاروان شادی، کمک مؤمنانه، ایستگاه های صلواتی، گروه سرود سیار و... از فعالیت هایی است که با شرایط کرونایی در شهر خاوران با حضور جوانان هیئتی انجام شده است.

مدیر داخلی هئیت منتظران ظهور ادامه داد: بهره گیری از نیروهای جوان و نوجوان با ایجاد شور و اشتیاق در بین آنها یکی از راز های پایداری و استمرار برنامه های این تشکیلات است و طبق سفارش اکید مقام معظم رهبری مبنی بر اعتماد به جوانان، میدان‌داری هیئت را بر عهده این قشر بوده و است.

وی به برگزاری جلسات هفتگی اشاره داشت و افزود: ما توانسته ایم با بهره گیری از جلسات هفتگی مستمر، اتحاد و همدلی را در بین بچه هیئتی‌ها پر رنگ کنیم که یکی از دلایل ماندگاری نام هیئت در سطح شهر خاوران و منطقه نیز همین جلسات هفتگی است.

رضوی به فعالیت های تفریحی و ورزشی مجموعه اشاره داشت و گفت: یک هیئت منسجم نیازمند پویایی، شادابی و طراوت در بین اعضای آن است که ما طی این سال ها نگاهی هم به سرفصلهای تفریحی و ورزشی داشتیم که اخیراً به دلیل شیوع ویروس کرونا تقریبا آنها را لغو کرده ایم.

انتهای پیام/س

منبع: فارس

کلیدواژه: انتخابات هیئت های مذهبی علی اصغر رضوی هیئت های مذهبی شهر خاوران برنامه ها هیئت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۶۸۴۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر علوم از دلیل اخراج استادان دانشگاه پرده برداشت

به گزارش خبرآنلاین، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: استادان دانشگاه، چشم‌وچراغ دانشگاه و جامعه هستند و موضوع جوسازی در خصوص اخراج استادان صحت ندارد.

مهر در خبری نوشت:محمدعلی زلفی‌گل ظهر شنبه در حاشیه کلنگ زنی یک طرح آموزشی دانشگاه یاسوج در جمع خبرنگاران افزود: استادان سرمایه‌های جامعه و افتخار جامعه دانشگاهی هستند.

تعداد کمی از اساتیدی که در سطح دانشگاه‌ها اخراج شدند، بدون تردید مشکلاتی در زمینه آموزش، پژوهش و موارد دیگری داشتند

وی با بیان اینکه قوانین و مقرراتی وجود دارد که هر کسی آن را رعایت کند، هیچ مشکلی برای وی ایجاد نمی‌شود، گفت: همواره از توان علمی و تخصصی این نخبگان برای پیشرفت کشور بهره خواهیم برد.

زلفی گل اظهار داشت: به طور یقین هیچ اخراجی بدون دلیل و با نگاه سیاسی و یا بدون توجه به توانمندی‌های و ظرفیت‌های استادان دانشگاه نبوده است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه یک عضو هیئت علمی باید نظم کلاس، و اخلاق حرفه‌ای را به طور کامل رعایت کند، گفت: چنانچه یک عضو هیئت علمی نتواند ترفیع سالانه‌اش را بگیرد شامل رکود علمی می‌شود و به‌هرحال باید تبدیل وضعیت اعضای هیئت‌علمی توسط مرجع ذی‌صلاح بررسی و تأیید شود.

زلفی گل اظهار داشت: تعداد کمی از اساتیدی که در سطح دانشگاه‌ها اخراج شدند، بدون تردید مشکلاتی در زمینه آموزش، پژوهش و موارد دیگری داشتند و خیلی از این افراد بازنشسته بودند که جزو افراد اخراجی قلمداد شدند.

۲۳۳۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900236

دیگر خبرها

  • فعالیت ۱۸ هزار نفر در برگزاری مرحله دوم انتخابات کرج
  • مورد عجیب بودجه جامعه‌المصطفی؛ بیشتر از بودجه دانشگاه‌های علم و صنعت و علامه طباطبایی!
  • اصلاح‌طلبان درباره روند بررسی صلاحیت‌ها چه گفتند؟
  • تاریخ برگزاری انتخابات فدراسیون انجمن‌های ورزشی مشخص شد
  • وزیر علوم : موضوع جوسازی در خصوص اخراج استادان صحت ندارد
  • اعلام زمان بندی انتخابات عضویت در کمیسیون فراقوه‌ای احزاب
  • وزیر علوم از دلیل اخراج استادان دانشگاه پرده برداشت
  • موضوع جوسازی در خصوص اخراج استادان صحت ندارد
  • برپایی انتخابات سمن جوانان در مازندران
  • انتخابات شبکه‌های تخصصی سمن‌های مازندران برگزار می‌شود