Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهرداد عرب اول گفت: ماندگاری نیروی انسانی در سیستان و بلوچستان نیازمند ارائه بسته های تشویقی است که در این رابطه پینشهادهای ارائه شده پیگیری می شود.

به  گزارش خبرگزاری شبستان از زاهدان، مهرداد عرب اول، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بیان کرد: اولین جلسه شورای راهبری توسعه مدیریت سیستان و بلوچستان در سال ۱۴۰۰ با سه دستور کار برگزار شد، گزارش و تجزیه و تحلیل وضعیت منابع انسانی استان در دستگاه های اجرایی در حال فعالیت هستند، ارائه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادامه داد: درباره میزان خروجی نیروها از سال ۹۲ تا ۹۹ و ورودی آن ها، علل خروج نیروها از دستگاه های اجرایی و رفتن آن‌ها به خارج از استان و جابه‌جایی بین شهرستانی، گزارش تحلیلی ارائه شد و سپس در انتها هم چند پیشنهاد را در جهت حفظ و ماندگاری نیروی انسانی در استان ارائه کردیم.

 

این مقام مسئول افزود: برخی از این پیشنهادها ماهیت پرسنلی دارد و کمک هست به دریافتی هایی که پرسنل دستگاه های اجرایی می توانند در این استان داشته باشند و بتوان تفاوت قابل ملاحظه‌ای را درباره یک نیروی انسانی در این دستگاه ها نسبت به سایر استان‌های کشور اعمال کرد تا زمینه جذب و ماندگاری افزایش یابد.

 

وی گفت: چند موضوع در این رابطه ارائه شد که مستلزم مکاتبه و پیگیری از مجاری قانونی خودش از جمله مجلس و سازمان اداری استخدامی است، برای این که بتوانیم از همه ظرفیت‌ها استفاده کنیم، پیشنهاد شد که ظرف مدت مشخصی سایر پیشنهاداتی که علاوه بر این پیشنهادات ارائه شده، مدنظر دستگاه اجرایی هست به سازمان منتقل و  جمع بندی شود تا بتوانیم آن را ارسال پیگیری کنیم تا مبنای مناسبی برای برنامه هفتم توسعه استان باشد.

 

عرب اول با اشاره به مشوق های لازم که می توان برای ماندگاری پرسنل ارائه کرد، ادامه داد: در سنوات گذشته یک ماه مرخصی با عنوان مناطق محروم برای نیروهای استان داشتیم که جدا محاسبه می‌شد، اما بنا به دلایلی در سنوات گذشته حذف شد، یکی از مشوق هایی که می تواند مناسب باشد، احیای این طرح است که می توان برای مناطق محروم پیگیری کرد.

 

وی اضافه کرد: پرداخت های دیگری در قالب فوق‌العاده ه‌ای مناطق محروم، مرزی و مناطق کمتر توسعه یافته که در جز یک ماده ۶۸ قانون مدیریت خدمات کشوری به آن اشاره شده و تا ۲۵ درصد هست، هم پیگیری می شود تا از این محل هم بتوانیم کمک های قابل ملاحظه‌ای به استان داشته باشیم.

پایان پیام/291

منبع: شبستان

کلیدواژه: مشوق های لازم مدیریت و برنامه ریزی مناطق محروم نیروی انسانی دستگاه ها ارائه شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۶۸۵۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهارت آفرینی در بستر دستگاه تعلیم و تربیت باید فراهم شود

 محمد کرمی در جلسه شورای آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان با تبریک هفته گرامیداشت مقام معلم  گفت:معلمان نیرو تربیت می‌کنند و در ابعاد مختلف و شاخه‌های گوناگون موجود در جامعه انسان را آماده کرده و خواهند کرد.

وی گفت: تربیت در آموزش و پرورش اتفاق می‌افتد و اصل کار تعلیم و تربیت بر عهده معلمین گرامی است.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: بهترین فرصت برای آموزش و پرورش مهیاست تا فرزندان جامعه را در مسیر رشد و بالندگی و توسعه همه جانبه شخصیت آنان تربیت کنند.

کرمی بیان کرد: همه دستگاه‌ها موظف به همکاری با آموزش و پرورش هستند و باید ظرفیت سنجی و بسترآفرینی برای تحقق اهداف نظام آموزشی و تربیتی انجام شود.

وی تاکید کرد: معلمان با ذهن و فکر و اندیشه دانش‌آموزان سر و کار دارند و مقام و جایگاه تعلیم و تربیت به دلیل اینکه رسالت پیامبران است؛ دارای ارزش و اهمیت است.

استاندار سیستان و بلوچستان تاکید کرد: دانش آموزان دارای قابلیت‌ها و توانمندی‌های ذاتی فراوانی هستند که باید توسط معلمان و با هدفگذاری بلند، هدایت و ارشاد و تربیت شوند.

مدیر کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه از برگزاری بیش از هشت هزار عنوان برنامه در ایام هفته گرامیداشت مقام معلم خبر داد و اظهار کرد: مهمترین رویکرد دستگاه تعلیم و تربیت در سال جدید توانمندسازی معلمان و تقویت مدارس دولتی خواهد بود.

حسن بروشکی افزود: در ایام هفته گرامیداشت مقام شامخ معلم برنامه‌های مختلف و متنوعی با هدف نکوداشت جایگاه علم و معرفت و مقام والای معلمان در استان پیش بینی شده که در حال انجام است.
وی افزود: اگر چه بخش‌ها، حوزه‌ها و دستگاه‌های مختلفی در بدنه جامعه به مردم خدماتی ارائه می‌دهند؛ اما دستگاه تعلیم و تربیت مجموعه‌ای متفاوت و متمایز با دیگر نهادها است.

مدیرکل آموزش و پرورش بیان کرد: از مهم‌ترین اولویت‌ها و رویکردهای دستگاه تعلیم و تربیت در سال جدید توانمندسازی معلمان و تقویت مدارس دولتی خواهد بود.

بروشکی تاکید کرد: سال ۱۴۰۳ سال نهضت ملی آموزش و اجرای پرشتاب سند تحول بنیادین خواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: با تلاش همکاران خوش فکر در سطح ادارات و مدارس و مشارکت و همراهی دستگاه‌های همسو، زمینه لازم برای برگزاری آزمون‌های پایانی فراهم شده است.

بروشکی با اشاره به آزمون‌های نهایی دانش آموزان پایه های دهم، یازدهم و دوازدهم، اظهار داشت: همراهی و درک مشترک خانواده ها و اولیا از این موضوع بسیار حائز اهمیت و تسهیل گر دستیابی به اهداف مورد نظر خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • کار دانشگاه‌ها تربیت نیروی متخصص متناسب با ظرفیت‌های سیستان و بلوچستان است
  • مهارت آفرینی در بستر دستگاه تعلیم و تربیت باید فراهم شود
  • کار اصلی مدارس و دانشگاهها؛ تربیت نیروی متخصص متناسب با ظرفیت های استان است
  • برای حل مشکل مسکن کارگران از ظرفیت تعاونی‌ها استفاده شود
  • پرداخت معوقات کارگران در سیستان و بلوچستان به سه ماه کاهش پیدا کرده است
  • خرید بیش از ۲۱ هزار تن گندم در سیستان و بلوچستان
  • ارتقای شاخص‌های عمران شهری بجنورد نیازمند ۱۶۰ هزار میلیارد تومان اعتبار
  • امدادرسانی به سیستان و بلوچستان پایان یافت
  • مجوزاستخدام شش هزارنفر درآموزش وپرورش سیستان وبلوچستان
  • سامانه تعاملی نام، رویکرد نوین ثبت احوال برای نام‌گذاری