Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@14:42:24 GMT

تدوین طرح «دادرس پلاس» در هلال احمر

تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۶۸۷۱۲

تدوین طرح «دادرس پلاس» در هلال احمر

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از جمعیت هلال احمر، سیدعلی منیری با اعلام این مطلب افزود: با فرض اینکه دانشگاه‌ها در مهر ماه بازگشایی خواهند شد، همه قوانین، برنامه‌ها و فعالیت‌های دانشجویی سازمان جوانان را به روز خواهیم کرد.

وی با اشاره به فعالیت کانون‌های دانشجویی هلال احمر گفت: یکی از برنامه های این معاونت برای کانون‌های دانشجویی، به‌ روز شدن کانون‌هاست و از اواخر سال ۹۹ استان گیلان را برای این کار در نظر گرفتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس، همه آمارهای مربوط به کانون‌های دانشجویی هلال احمر در دانشگاه‌ها به‌ روز و به صورت جامع در بانک اطلاعات آماده شده و اگر دانشگاه‌ها در مهر ماه بازگشایی شوند، این کانون‌ها با آمار جدید در خدمت دانشجویان خواهند بود.

به گفته منیری، طرح «دادرس پلاس» (دانشجوی آماده در روزهای سخت) و فعالیت‌های تیم‌های سحر (سفیران حمایت های روانی) نیز در حال به روزرسانی برای دانشجویان هستند.

معاون جوانان و دانشجویی سازمان جوانان جمعیت هلال احمر با ارائه تعریفی از «دانشجوی تراز هلال احمر» افزود: از نظر جمعیت هلال احمر دانشجویی در سطح این جمعیت و در تراز آن است که اخلاق هلال احمری داشته باشد؛ یعنی امداد و نجات را بشناسد، سبک زندگی هلال احمری داشته باشد؛ یعنی کار خیر و بشر دوستانه انجام دهد و اهل پژوهش و پیدا کردن راهکارهای خلاقانه برای حل مشکلات هلال احمر باشد و در نهایت دانشجویی که بتواند مستقل و کارآفرین باشد.

طرح دادرس از طرح‌های ابتکاری سازمان جوانان جمعیت هلال احمر است و دانش‌آموزان توسط یک مربی آموزش‌دیده هلال‌احمری، مهارت‌هایی از قبیل پناهگیری و تخلیه اضطراری، ارزیابی و کنترل علائم حیاتی، پانسمان، بانداژ و آتل‌بندی، تریاژ مقدماتی، حمل مصدوم، اطفای حریق و چادرزنی را می‌آموزند.

تیم‌های سحر نیز متشکل از جوانان داوطلب سازمان جوانان جمعیت هلال احمر هستند که پس از حوادث طبیعی بزرگ، در مناطق آسیب‌دیده حاضر می‌شوند و با اجرای برنامه‌های هنری و فرهنگی برای کودکان و گفت‌وگو با خانواده‌های حادثه‌دیده روحیه آنان را برای بازگشت به زندگی عادی تقویت می‌کنند.

برچسب‌ها دانشجو سازمان جوانان جمعیت هلال احمر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشجو سازمان جوانان جمعیت هلال احمر دانشجو سازمان جوانان جمعیت هلال احمر اخبار کنکور سازمان جوانان جمعیت هلال احمر کانون ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۶۸۷۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی هلال احمر ایران برای کمک به سیل‌زدگان کنیا

 پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال‌احمر کشورمان در پیامی به احمد ادریس، دبیرکل جمعیت صلیب سرخ کنیا از آمادگی کشورمان برای کمک به سیل زدگان این کشور خبر داد. در متن این پیام آمده است:

« جناب آقای دکتر احمد ادریس

دبیرکل محترم جمعیت صلیب سرخ کنیا

جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران مراتب احترام خود را به جنابعالی، کارکنان و داوطلبان محترم جمعیت صلیب سرخ کنیا ابلاغ می‌کند. متاسفانه، مطلع شدیم بارش باران‌های شدید منجر به شکسته شدن سد در شمال شهر نایروبی و جاری شدن سیل شده است. به طوری که موجب کشته و مجروح شدن تعدادی از افراد شده است.

در این شرایط سخت، از طرف جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران مراتب همدردی خود را به جنابعالی، تمام همکاران جمعیت صلیب سرخ کنیا، افراد متاثر اعلام کرده و با خانواده‌های جان ‌باختگان ابراز همدردی می‌کنیم. همچنین جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران برای اعزام تیم‌های امدادی و درمانی به منظور حمایت از عملیات بشردوستانه به نفع سیل‌زدگان اعلام آمادگی می‌کند.

بهترین‌ها را برای جنابعالی و همکارانتان در فعالیت‌های بشردوستانه آرزو دارم.»

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • آب‌گرفتگی در 4 استان! هلال احمر به امدادرسانی شتافت
  • پایان امدادرسانی به سیلاب سیستان و بلوچستان
  • ۳۰۰ نیروی هلال احمر در جست و جوی «یسنا»
  • واژگونی خودرو در جاده طبس ـ بردسکن ۵ مصدوم داشت
  • آمادگی هلال احمر ایران برای کمک به سیل‌زدگان کنیا
  • حضور ۳۵۰ دانش آموز کاشمری در دوازدهمین دوره طرح ملی دادرس
  • آمادگی هلال احمر برای کمک به مردم سیل‌زده کنیا
  • آماده باش نیروهای هلال احمر بوشهر
  • برگزاری مانور تیم سحر هلال احمر در قزوین
  • اجرای گام سوم طرح یاس در اردبیل