Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، رضا اردکانیان وزیر نیرو امروز (یکشنبه 9 خرداد) در جلسه علنی مجلس و در قرائت گزارش خود از دلایل خاموشی‌های اخیر برق در کشور، از نمایندگان مجلس برای تعیین بودجه سال جاری تشکر کرد و اظهار داشت: انصافا بهترین بودجه برای صنعت آب و برق بودجه سال 1400 است که در این بودجه راهگشایی‌ها و گره‌گشایی‌های زیادی به وجود آمده به طوری که نحوه استفاده از مکانیسم 14 در مورد دریافت از مردم و استفاده از مکانیسم 15 برای منابع مالی بهسازی صنعت برق وجود دارد که در همین راستا ان‌شاءلله در سال جاری 10هزار روستا بهسازی برق شده و 20هزار عشایر هم به مولدهای خورشیدی مجهز می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر نیرو تصریح کرد: سال آبی جاری که از مهر سال 99 تا پایان شهریور سال جاری است یکی از بدترین خشکسالی‌ها در 50 سال اخیر است این در حالی است که من فعالیتم را در سال 96 در وزارت نیرو آغاز کردم و در همین راستا سال 97 هم شاید دومین خشک‌ترین سال در 50 سال اخیر بود.

اردکانیان گفت: حجم مفید مخازن سدها به نصف سال گذشته کاهش یافته است و همین امر موجب کاهش ظرفیت تولید برق به میزان 3500 مگاوات شده است.

وی افزود:‌ اتفاق دومی که امسال شاهد آن هستیم گرمای زودرس است و زودتر گرم شدن هوا موجب به کار افتادن زودتر دستگاه‌های سرمایشی شده و نیروگاه‌های ما که توان خروجی‌شان متناسب با گرمای هواست با کاهش خروجی مواجه هستند.

وزیر نیرو تصریح کرد: در 29 اردیبهشت سال جاری به اوج مصرف 53 هزار و 800 مگاوات برق رسیدیم که این اوج در سال گذشته 24 خرداد بود و در سال 98 اول تیر و در سال 97، 9 تیر بود.

ادامه دارد...

منبع: فارس

کلیدواژه: وزیر نیرو رضا اردکانیان خاموشی های برق ذخیره سدها سال جاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۶۸۷۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرقت مغازه در استان بوشهر ۲۸ درصد کاهش یافت

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ جوشن سهرابی یکشنبه شب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برابر برنامه ریزی انجام شده طرح سه روزه ویژه مقابله با سرقت مغازه در استان بوشهر با بهره گیری از ظرفیت دوایر تجسس و پلیس آگاهی اجرا که تلاش پلیس استان منجر به شناسایی و دستگیری ۹ نفر سارق و کشف ۱۱ فقره سرقت مغازه با استرداد اموال سرقتی مکشوفه به افراد مالباخته شد.

وی افزود: معدل کشف سرقت مغازه استان بوشهر در سال جاری میزان ۸۰ درصد به دست آمده، و افزایش ۶۰ درصدی کشفیات این سرقت مهم در سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال قبل منجر به کاهش ۲۸ درصدی وقوع سرقت مغازه در سال جاری شده است.

رئیس پلیس آگاهی استان بوشهر به نقش مؤثر مردم در رعایت توصیه‌ها و نکات ایمنی و همراهی و همکاری با پلیس در کسب این موفقیت اشاره و تاکید کرد: نصب تجهیزات مراقبتی الکترونیکی و تقویت حفاظت فیزیکی مناسب این اماکن در کنار ایجاد اشتغال و کارآفرینی و از همه مهم‌تر پیشگیری و درمان به موقع مصرف کنندگان مواد مخدر می‌تواند در کاهش بیشتر وقوع این سرقت مؤثر باشد.

کد خبر 6091500

دیگر خبرها

  • بارش‌های کشور به نرمال نزدیک شد
  • بارش‌های کشور به نرمال نزدیک شد/ ورودی مخازن همچنان دارای ۸ درصد
  • کاهش ۱۲ درصدی بارش‌ ها در ایران
  • میزان پرشدگی مخازن سد‌های کشور
  • کاهش ۱۲ درصدی بارش‌ها در ایران
  • بارش ها در ایران ۱۲ درصد کاهش داشته است
  • رتبه نخست کاشان در نصب نیروگاه خورشیدی کوچک‌مقیاس
  • ۶۴ درصد حجم سدها پر شد/ بارش‌ها چقدر بالا رفت؟
  • سرقت مغازه در استان بوشهر ۲۸ درصد کاهش یافت
  • رشد ۷۰ درصدی بودجه منطقه ۷ اصفهان در ۱۴۰۳‏