Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-28@17:37:56 GMT

ویزای تحصیلی فرانسه

تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۶۸۹۹۹

ویزای تحصیلی فرانسه

فرانسه یکی از کشورهای پرطرفدار در بین دانشجویان بین‌المللی محسوب می‌شود و از‌جمله دلایل این محبوبیت کیفیت آموزشی درخور توجه و هزینۀ مقرون‌به‌صرفۀ زندگی و امکان انجام کار دانشجویی حین تحصیل است. دانشجویان بین‌المللی در حال تحصیل در فرانسه از کمک‌هزینۀ مسکن نیز می‌توانند بهره‌مند شوند. در‌حال‌حاضر، دانشجویان ایرانی با دریافت پذیرش و ویزای تحصیلی برای دوره‌های زبان فرانسوی در فرانسه، یکی از مسیرهای سریع و کم‌هزینه برای تحصیل در خارج از کشور را می‌توانند انتخاب کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با‌توجه‌به شرایط و روابط سیاسی مطلوب سفارت فرانسه در ایران، امکان دریافت وقت مصاحبه در زمانی حدود دو هفته برای متقاضیان فراهم است. در این مقاله، شرایط، مراحل، هزینه و مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی فرانسه را توضیح خواهیم داد.

شرایط اخذ ویزای تحصیلی فرانسه

کشور فرانسه مانند دیگر کشورهای دنیا شرایط خاص خود را برای اعطای ویزای تحصیلی دارد و داوطلبانی که از دانشگاه‌های فرانسه در مقاطع مختلف دانشگاهی یا دورۀ زبان فرانسه در دانشگاه‌ و کالج‌های زبان این کشور پذیرش گرفته‌اند، برای دریافت ویزای تحصیلی این کشور می‌توانند اقدام کنند.

مراحل اخذ ویزای تحصیلی فرانسه

متقاضیان دریافت ویزای تحصیلی فرانسه مراحل زیر را به‌ترتیب باید پشت‌سر بگذرانند و مدارک مربوط به هر بخش را کامل ارائه دهند تا خللی در فرایند تشکیل پرونده و دریافت ویزای تحصیلی به‌وجود نیاید. این مراحل عبارت‌اند از:

تشکیل پرونده

متقاضیان با واردکردن مشخصات خود روی وبگاه Etudes en France باید تشکیل پرونده دهند.

مصاحبه در دفتر کامپوس فرانس

بعد از تشکیل پرونده، سفارت فرانسه وقت مصاحبه‌ای برای متقاضی در دفتر کامپوس فرانس ایران ترتیب می‌دهد که در این جلسه، وی مدارکش را به سفارت باید تحویل دهد و هزینۀ مصاحبه را پرداخت کند.

تحویل‌دادن مدارک به VFS

تحویل اصل مدارک لازم برای ویزای تحصیلی و پرداخت هزینۀ مربوط به شرکت VFS یکی دیگر از مراحل اخذ ویزای تحصیلی فرانسه است.

تحویل‌گرفتن گذرنامه از VFS

در این مرحله، باید منتظر بمانید تا سفارت فرانسه ایمیلی برایتان ارسال کند و از شما بخواهد گذرنامه‌تان را از شرکت VFS دریافت کنید.

مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی فرانسه

یکی از موضوع‌های مهم در روند دریافت ویزای تحصیلی فرانسه جمع‌‍‌آوری مدارک موردنیاز است. درادامه، با تعدادی از این مدارک آشنا خواهیم شد:

رسید با نام کاربری متقاضی فرم درخواست ویزای تحصیلی فرانسه که متقاضی آن را به زبان انگلیسی یا فرانسه باید تکمیل و امضا کند. دو عکس ویزایی رنگی با زمینۀ سفید که بیش از شش‌ ماه از آن نگذشته باشد (چهرۀ متقاضی باید ۷۰ تا ۸۰درصد عکس را پوشش دهد و موی سر نباید پوشیده باشد) گذرنامه گذرنامه حداقل تا سه‌ ماه پس از تاریخ اعتبار ویزا درخواستی باید اعتبار داشته باشد. گذرنامه را متقاضی باید امضا کند و حداقل دو صفحۀ خالی داشته باشد. رونوشت صفحۀ اول گذرنامه و تمام صفحه‌های دارای ویزای شنگن (در گذرنامۀ فعلی و گذرنامه‌های قدیمی) و رونوشت تمامی صفحه‌های دارای مُهر ورود و خروج. شناسنامه ترجمه‌شده به زبان فرانسه و رونوشت از تمامی صفحه‌های آن کارت پایان خدمت ترجمه‌شده به زبان فرانسه (تاریخ‌های خدمت سربازی در کارت پایان خدمت باید قید شده باشد) مدارک تحصیلی ترجمه‌شده به زبان فرانسه و تأییدشدۀ سفارت فرانسه که عبارت‌اند از: مدرک دیپلم و ریزنمره‌ها مدرک پیش‌دانشگاهی و ریزنمره‌ها مدرک کاردانی و ریزنمره‌ها مدرک کارشناسی و ریزنمره‌ها مدرک کارشناسی ارشد و ریزنمره‌ها مدرک دکتری و ریزنمره‌ها گواهی استخدام و مرخصی با ترجمۀ فرانسه (درصورت اشتغال متقاضی) مدارکی مبنی‌بر تمکّن مالی درصورت داشتن بورسیۀ تحصیلی، متقاضی گواهی سازمان مرتبط پوشش‌دهندۀ هزینه‌ها را باید ارائه دهد. درصورت داشتن پشتیبان مالی، متقاضی مدرک شناسایی پشتیبان مالی، تعهدنامۀ غیرمالی به‌همراه مدارک استخدام و پرینت گردش حساب سه‌ماهۀ آخر حساب بانکی، رسید آخرین پرداخت مالیات، مدارکی دال بر ارتباط با پشتیبان مالی (درصورتی‌که پشتیبان مالی در فرانسه زندگی می‌کند) و گواهی استخدام و مرخصی خود درصورت اشتغال را باید ارائه دهد. شایان ذکر است پشتیبان مالی باید از خویشاوندان نزدیک متقاضی در ایران یا فرانسه باشد؛ مانند پدر، مادر، برادر، خواهر، پدربزرگ، مادربزرگ، عمو و خاله یا عمه. درصورت نداشتن پشتیبان مالی‌، متقاضی مدارک استخدام و پرینت گردش حساب سه‌ماهۀ آخر بانکی را به زبان انگلیسی باید ارائه دهد. ارائۀ گواهی‌ای مبنی‌بر داشتن محل اقامت در فرانسه که مؤسسه یا سازمان تأییدشدۀ کشور فرانسه آن را پذیرفته باشد و کپی از قرارداد یا اجاره‌نامه یا سند مالکیت (مدت قرارداد اجاره باید حداقل یک سال باشد) فرم تکمیل‌شدۀOFII مدرک زبان فرانسه یا انگلیسی (درصورت وجود) مدارک هنری و ورزشی با ترجمۀ رسمی زبان فرانسه ویزای تحصیلی فرانسه برای شرکت در دوره‌های زبان

دولت فرانسه برای متقاضیانی که قصد دارند در دوره‌های زبان فرانسه در کشور فرانسه شرکت کنند، امکان دریافت ویزای تحصیلی را فراهم کرده است. علاقه‌مندان پس از سپری‌کردن یک دورۀ زبان در فرانسه، از دانشگاه‌های این کشور می‌توانند پذیرش بگیرند و ادامه‌تحصیل دهند. برای دریافت ویزای تحصیلی فرانسه و شرکت در دورۀ زبان فرانسوی، ارائۀ مدرک زبان الزامی نیست؛ اما داشتن این مدرک مسیر اخذ ویزا را آسان‌تر خواهد کرد. شایان ذکر است متقاضیان با این روش ویزایشان را به‌منظور ادامه‌تحصیل در فرانسه می‌توانند تمدید کنند و به بازگشت به ایران نیازی نخواهند داشت. سیم آخر در طی این مسیر درکنارتان خواهد بود و به شما کمک خواهد کرد.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

منبع: تابناک

کلیدواژه: انتخابات 1400 شورای نگهبان محسن رضایی مجید شهریاری نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تحصیل در فرانسه دوره زبان فرانسه ویزا فرانسه رپرتاژ آگهی انتخابات 1400 شورای نگهبان محسن رضایی مجید شهریاری نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری دریافت ویزای تحصیلی تشکیل پرونده پشتیبان مالی سفارت فرانسه زبان فرانسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۶۸۹۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امکان بارگذاری مدارک پذیرفته‌شدگان «آزمون آموزگاری»

به گزارش خبرگزاری مهر، پس از اعلام نتایج آزمون استخدامی آموزگاری، از امروز داوطلبان پذیرفته شده چند برابر ظرفیت می‌توانند مدارک خود را در سایت وزارت آموزش و پرورش بارگذاری کنند.

امکان تکمیل و بارگذاری مدارک پذیرفته‌شدگان اولین مرحله آزمون آموزگاری از امروز فراهم و متقاضیان در مهلتی ۴ روزه می‌توانند با مراجعه به سامانه my.medu.ir مدارک خود را جهت ارزیابی، بارگذاری کنند.

کد خبر 6089569 علی قدمی

دیگر خبرها

  • شرایط دریافت وام ازدواج در سال ۱۴۰۳
  • یک میلیون و۶۰۰ هزار متقاضی در صف انتظار برای دریافت وام ودیعه مسکن
  • تامین زمین از مولفه‌های مهم در اجرای طرح نهضت ملی مسکن
  • بلاتکلیفی ۶۰۰ متقاضی اهل خوسف برای واگذاری زمین
  • احتمال کاهش عرضه لپ تاپ؛ بازار راکد و متقاضی بلاتکلیف است
  • امکان بارگذاری مدارک پذیرفته‌شدگان «آزمون آموزگاری»
  • پنج هزار و ۵۵۸ متقاضی واحدهای مسکن ملی در زنجان تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند
  • ۵۸درصد داوطلبان کنکور در قرچک متقاضی آزمون دانشگاه فرهنگیان هستند
  • روس‌ها متقاضی سرمایه گذاری در بندر امیرآباد
  • ۴۰۹ متقاضی واحد صنفی در چهارمحال و بختیاری پاسدار زبان فارسی شدند