Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان گفت: مجموع عملیات تخلیه و بارگیری کالای نفتی در بندرلنگه و بنادر غرب هرمزگان بیش از ۷۸۵ هزار تن بوده که حاکی از رشد ۹۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است. خبرگزاری میزان - بنا بر اعلام پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، قاسم عسکری نسب در رابطه با عملکرد مقایسه‌ای بندرلنگه و بنادر غرب هرمزگان «به غیر از کیش» در دو ماهه نخست ۱۴۰۰ نسبت به مدت مشابه سال گذشته، اظهار داشت: مجموع عملیات تخلیه و بارگیری کالا‌های نفتی و غیرنفتی بالغ بر یک میلیون و ۳۱۶ هزار تن بود که رشد ۹۱ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل، نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: مجموع عملیات تخلیه و بارگیری کالای نفتی بیش از ۷۸۵ هزار تن بوده که حاکی از رشد ۹۴ درصدی و مجموع عملیات تخلیه و بارگیری کالا‌های غیرنفتی بیش از ۵۳۰ هزار تن که نشان دهنده رشد ۸۷ درصدی در دو ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

رشد ۶۱ درصدی کاپوتاژ

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان با اشاره به اینکه مجموع صادرات نفتی و غیرنفتی بالغ بر ۷۲۱ هزار تن با رشد ۱۷۲ درصدی است، اعلام کرد: مجموع صادرات نفتی بیش از ۴۳۱ هزار تن با رشد ۲۷۱ درصدی و مجموع صادرات غیر نفتی بالغ بر ۲۹۰ هزار تن با رشد ۹۵ درصدی طی دو ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال ۹۹ است.
عسکری نسب با بیان اینکه در مدت اخیر، شاهد رشد ۶۱ درصدی کاپوتاژ (کرانبری) فرآورده‌های غیرنفتی با حجم ۱۹۰ هزار تن بودیم، گفت: خدمات ورود و خروج بیش از چهار هزار شناور با رشد ۱۴۲ درصدی در دو ماهه نخست سال ۱۴۰۰ مدنظر قرار گرفت و ترانزیت بیش از ۱۷ هزار و ۸۰۰ خودرو با رشد ۲۶۸ درصدی انجام شد.

رشد ۱۰۰ درصدی جابجایی مسافر ورودی خارجی

وی با اشاره به تخلیه و بارگیری ۵۳۸۸ TEU کانتینر یخچالی که نشان دهنده رشد ۵۷۰ درصدی در دو ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته است، اظهار داشت: در عین حال صادرات بالغ بر ۱۸۱ هزار تن مواد معدنی با رشد ۷۴ درصدی صورت گرفت و شاهد رشد ۳۰۰ درصدی تخلیه و بارگیری در بندر چارک با حجم ۱۷۶ هزار تن بودیم.
مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان افزود: رشد چشمگیر ۵۸۰۰ درصدی صادرات غیرنفتی در بندر چارک با حجم ۶۸ هزار تن، رشد ۱۸۸ درصدی جابجایی مسافر داخلی با بیش از ۵۴ هزار نفر، رشد ۱۰۰ درصدی جابجایی مسافر ورودی خارجی با تعداد ۳۳۸ مسافر به عنوان تنها پایانه مسافر خارجی فعال از دیگر دستاورد‌های ۲ ماهه نخست سال ۱۴۰۰ نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.   بیشتر بخوانید: تخفیف ۸۰ درصدی سازمان بنادر برای کاهش هزینه های بندری   انتهای پیام/ برچسب ها: اخبار اقتصادی بندر بارگیری

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی بندر بارگیری نسبت به مدت مشابه سال گذشته بنادر و دریانوردی دو ماهه نخست سال دو ماهه نخست غرب هرمزگان هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۶۹۱۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳۰ درصدی ذخیره خون بندناف نوزاد در هرمزگان

ایسنا/هرمزگان مسئول بانک خون رویان هرمزگان گفت: در این مدت ۳۲ نمونه موفق در بانک خون بند ناف نوزاد استان ذخیره شده است.

ابراهیم کوهکن در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا در هرمزگان افزود: پارسال۵۰۰ نمونه موفق بند ناف نوزاد در بانک خون استان ذخیره سازی شد که نسبت به سال پیش از آن ۵۶ درصد افزایش یافت.

وی با بیان اینکه بانک خون بند ناف رویان هرمزگان از سال ۸۸ در استان راه‌اندازی شد، گفت: هزینه نگهداری خون بند ناف نوزادان در هنگام قرارداد ۱۰ میلیون تومان در دو قسط با فاصله زمانی سه ماه و هزینه سالانه ذخیره آن۵۶۰ هزار تومان است.

مسئول بانک خون رویان هرمزگان با اشاره به اینکه زمان نگهداری خون بند ناف نوزاد ۲۰ سال است، افزود: از خون بند ناف نوزاد برای درمان بیماری‌هایی مانند تالاسمی، سرطان‌های خونی، اُتیسم، بهبود فلج مغزی، دیابت و آلزایمر استفاده می‌شود.

کوهکن گفت: مراکز بانک خون بند ناف نوزاد در همه‌ی بیمارستان‌های هرمزگان مستقر هستند.

وی افزود: مادران باردار می‌توانند از ابتدای ماه نهم بارداری در این مراکز نام‌نویسی کنند.

مسئول بانک خون رویان هرمزگان گفت: خون باقیمانده در بند ناف و جفت نوزاد سرشار از سلول‌های بنیادی بسیار پرتوان و زنده است که بر اثر تکثیرهای پی‌درپی دچار پیری نمی‌شوند و با تزریق یا جایگزینی این سلول‌ها می‌توان به بهبودی سلول‌های آسیب‌دیده کمک کرد.

کوهکن افزود: نمونه‌گیری از دندان‌های شیری و مایع‌های آمنیوتیک جفت از برنامه‌های امسال بانک خون رویان هرمزگان است.
وی گفت: از پرده آمنیوتیک برای درمان زخم‌های سوختگی و زخم‌های عمیق استفاده می‌شود. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رشد ۱۰ درصدی تخلیه و بارگیری در راه آهن شمال شرق۲
  • کارخانه های آرد مازندران نوسازی و بهسازی می شود
  • بهبود شاخص ایمنی عملیات بندری بنادر کشور/ افزایش ضریب ایمنی بندرانزلی
  • انجام ۲۷۲ عملیات امداد و نجات توسط آتش نشانی شیراز
  • افزایش ۳۰ درصدی ذخیره خون بندناف نوزاد در هرمزگان
  • آغاز ساخت پایانه مکانیزه مواد معدنی در مجتمع بندری امام خمینی
  • افزایش ۳۰ درصدی ذخیره خون بند ناف نوزاد در هرمزگان
  • افزایش30 درصدی ذخیره خون بند ناف نوزاد در هرمزگان
  • افزایش ۴۶ درصدی ارزش دلاری صادارت غیرنفتی از گمرکات استان گلستان
  • آمار هولناک از وضعیت فقر مطلق /پرداختی‌ها چقدر از هزینه پایین‌ترین‌دهک‌ها را پوشش می‌دهد؟