Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس شورای سیاست‌گذرای شبکه فن بازار ملی ایران از انعقاد ۳۸۰ میلیارد تومان قرارداد همرسانی خبر داد و گفت: بر اساس برنامه مشترکی که با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری داریم، این عدد تا پایان سال جاری به ۵۰۰ میلیارد تومان بالغ خواهد شد.

اکبر قنبرپور در گفت‌وگو با ایسنا افزود: در فن بازار سال گذشته برنامه‌ای را با معاونت علمی با عنوان "طرح جهش تجارت فناوری" آغاز کردیم و مقرر شد طی آن تا پایان دولت (مرداد ماه سال جاری) ۵۰۰ میلیارد تومان قرارداد جدید همرسانی منعقد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در ۱۱ ماهه ابتدایی این طرح ۳۱۰ میلیارد تومان قرارداد همرسانی منعقد شد و تاکنون این رقم به ۳۸۰ میلیارد تومان بالغ شده است.

قنبرپور با تاکید بر اینکه ما فاصله زیادی برای رسیدن به ۵۰۰ میلیارد تومان قرار همرسانی نداریم، خاطر نشان کرد: کاری که در این طرح اجرایی کردیم، این بوده است که از طریق بروکرها یعنی افراد واسط بین عرضه و تقاضا، طرفین قرارداد که شامل سرمایه گذار و سرمایه پذیر و یا مخترع و بخش صنعت هستند، به یکدیگر معرفی شدند، ضمن آنکه یکسری رویدادهای هم رسانی نیز برگزار شد.

رییس شورای سیاستگذاری شبکه فن بازار ملی ایران با تاکید بر اینکه این طرح‌ها برای فن بازارها هستند، اظهار کرد: فن بازارها یک شبکه ملی است که در ۲۵ استان نمایندگی دارد و در هر استان بروکرهایی داریم که از بخش خصوصی هستند و فناورانی که در این طرح جهش تجارت فناوری حضور داشتند، از سراسر کشور بوده اند.

قنبرزاده با اشاره به انعقاد قرارداد هم‌رسانی میان یکی از شرکت‌های دانش بنیان مستقر در پارک فناوری پردیس و شرکتی از ترکیه، گفت: این قرارداد در زمینه انتقال فناوری و تجهیزات بود که قرارداد آن منعقد شد. این  تجهیز در کشور وجود نداشت و با همکاری‌های انجام شده با کشور ترکیه اقدام به تهیه این وسیله کردیم.

معاون توسعه نوآوری پارک فناوری پردیس با تاکید بر اینکه این همکاری در قالب انتقال فناوری و تجهیز بوده است، اضافه کرد: این قرارداد با عنوان "رفع نیاز دستگاه و تجهیزات اتومات برش و کریپ ترمینال" میان شرکت ایرانی با طرف ترکیه ای منعقد شده است.

رییس شبکه فن بازار به بیان برنامه‌های آینده این شبکه پرداخت و گفت: در سال جاری ۵ استان باقی مانده که بدون فن بازار هستند، دارای فن بازار خواهند شد که این استان‌ها شامل "ایلام"، "خراسان جنوبی"، "اردبیل"، "چهارمحال و بختیاری"  و "کهگیلویه و بویراحمد" می‌شوند.

قنبرپور برنامه دیگر شبکه فن بازار در سال جاری را برگزاری پنج نمایشگاه نیاز فناوری ذکر کرد و ادامه داد: این نمایشگاه‌ها به صورت منطقه‌ای برگزار می‌شوند، به این صورت که کشور به ۵ منطقه تقسیم خواهد شد که برگزاری نمایشگاه در ۴ بخش آن از سوی استان‌ها برگزار می‌شود و در منطقه تهران نیز ما برگزار خواهیم کرد.

به گفته وی شبکه فن بازار ملی ایران با استاندار تهران مذاکراتی به منظور تجمیع نیازهای فناورانه استان تهران برگزار کرده است تا بر اساس آن نمایشگاه تهران را برپا کنند.

معاون توسعه پارک فناوری پردیس همچنین از برگزاری نمایشگاه ۳ روزه "سرمایه گذاری" در یکی از استان‌های کشور در سال جاری خبر داد.

به گزارش ایسنا، طرح جهش تجارت فناوری به منظور افزایش مبادلات فناورانه که به تبع آن افزایش تولید خواهد بود، اجرا شده است. شبکه فن‌بازار ملی ایران با دارا بودن ۵۰ کارگزار تجارت فناوری در سطح کشور اقدام به توسعه بازار فناوری می‌کند. طرح مذکور شامل بازاریابی محصولات دانش‌بنیان و فناورانه (بازاریابی داخلی و بین‌المللی)، سرمایه‌گذاری بر استارت‌آپ‌ها، اختراعات، طرح‌های فناورانه و نیز رفع نیاز فناورانه صنایع است که این همرسانی‌ها توسط کارگزاران تجارت فناوری انجام می‌شود.

طرح جهش تجارت فناوری در سراسر کشور اجرا می‌شود و عرضه‌کنندگان و متقاضیان اکوسیستم نوآوری و فناوری کشور با مراجعه به یکی از دفاتر فن‌بازارهای منطقه‌ای یا تخصصی و یا مراجعه مستقیم به کارگزاران تجارت فناوری می‌توانند از این خدمت بهره‌مند شوند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: فن بازار پارک فناوری پردیس ایران و ترکیه شبکه فن بازار ملی ایران طرح جهش تجارت فناوری میلیارد تومان سال جاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۶۹۱۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توافق مالی در رختکن پرسپولیس برای نحوه تمدید قرارداد

به گزارش خبرنگار مهر، بدقولی‌های باشگاه پرسپولیس در پرداخت مبلغ قراردادهای فصل جاری بازیکنان این تیم باعث اعتراض تعدادی از آنها در میکسدزون بازی‌ها شد تا رضا درویش برای حفظ آرامش این تیم مجبور به حضور در تمرینات شود.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس نه تنها برای پرداخت نزدیک به ۶۰ درصد از قرارداد هر یک از اعضای تیم با مشکل جدی کسر بودجه مواجه است بلکه حالا با معضل تمدید قرارداد نزدیک به ۱۰ بازیکن این تیم در پایان فصل روبروست.

سروش رفیعی، فرشاد فرجی، مهدی ترابی، دانیال اسماعیلی‌فر، گئورگی گولسیانی، وحید امیری، وحدت هنانوف و مرتضی پورعلی‌گنجی نفراتی هستند که در پایان فصل، دیگر قراردادی با پرسپولیس ندارند اما به دلیل بدقولی‌های باشگاه حاضر به تمدید قرارداد هم نیستند.

تعدادی از این بازیکنان در گفت و گو با مدیر برنامه‌های خود هرگونه تمدید قرارداد با باشگاه را منوط به تسویه مبلغ این فصل خود اعلام کرده اند. آنها در تصمیمی مشترک قصد دارند تنها در صورت دریافت تمام و کمال مبلغ قراردادهای فصل جاری، نسبت به تمدید قرارداد خود اقدام کنند.

این در حالی است که میزان طلب این بازیکنان بابت امسال حدود ۹۵ میلیارد تومان است که باید پرداخت شود اما باشگاه فعلا هیچ پولی برای این وضع ندارد.

کد خبر 6085067 مهدی مرتضویان

دیگر خبرها

  • افتتاح نمایشگاه بین‌المللی افغان-قزاق در کابل
  • ‌فرایند سرمایه‌گذاری در فارس تسهیل شود
  • فارس با ظرفیت‌های متعدد به اکسپو ۲۰۲۴ ایران می‌رود
  • انعقاد ۱۸۲ قرارداد با سرمایه‌گذاران در شهرک‌های صنعتی فیروزآباد
  • افزایش دوبرابری قراردادهای تجاری ایران در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • وزیر ارشاد از ابلاغ مصوبه برپایی بازار هنر ایران خبر داد
  • تصمیم خطرناک چند ستاره پرسپولیس در رختکن
  • توافق مالی در رختکن پرسپولیس برای نحوه تمدید قرارداد
  • سقف قرارداد فوتبال زنان در ایران یک میلیارد تومان است
  • چترنور: سقف قرارداد فوتبال بانوان یک میلیارد تومان است