Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@06:07:16 GMT

باید برای تولید برق هسته‌ای برنامه ریزی شود

تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۶۹۱۹۳

باید برای تولید برق هسته‌ای برنامه ریزی شود

به گزارش خبرنگار مهر، فریدون عباسی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی پس از ارائه گزارش اردکانیان درباره علل قطعی مکرر برق،گفت: گرم شدن زود هنگام، کمبود آب، از مدار خارج شدن چند نیروگاه بخار، ظهور پدیده ماینرینگ، راندمان پائین نیروگاه ها و اتلاف در شبکه، بهای پائین برق و همچنین عدم توجه به تولید برق از جمله دلایل اصلی قطعی برق در کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: در برنامه های بالادستی، ۱۲۳ هزار مگاوات تولید برق در نیروگاه سیکل ترکیبی پیش بینی شده است اما متأسفانه امروز به این رقم نرسیدیم و باید برنامه ریزی های لازم برای رسیدن به این رقم انجام شود.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همچنین لازم است مردم برای کاهش مصرف انرژی اقدامات لازم را انجام دهند و استاندارد سازی مصرف و مدیریت مصرف واحدهایی که انرژی زیادی را مصرف می کنند اهمیت زیادی دارد.

عباسی با تأکید بر ضرورت برنامه ریزی برای تولید برق هسته ای در کشور، گفت: تنوع در تولید برق یکی از موضوعات حائز اهمیت است و باید برنامه ریزی های لازم در این زمینه انجام شود.

وی متذکر شد: رسیدن به رقم ۲۰ هزار مگاوات برق هسته ای مورد تأکید رهبر معظم انقلاب است و ما باید برنامه ریزی لازم در این زمینه انجام دهیم. علاوه بر این برای راه اندازی سازه های جدید نیروگاه بوشهر نیازمند سرمایه گذاری هستیم و برق هسته ای روشی مطمئن در تولید برق و حل مشکل کمبود برق است.

نماینده مردم کازرون در مجلس خطاب به اردکانیان، گفت: لازم است توضیح دهید توافقنامه پاریس چه تأثیری در تولید برق در کشور داشته است.

کد خبر 5223564 زهرا علیدادی

منبع: مهر

کلیدواژه: فریدون عباسی کمیسیون انرژی مجلس صحن مجلس قطعی برق رضا اردکانیان انتخابات 1400 مجلس شورای اسلامی آیت الله سید ابراهیم رئیسی شورای نگهبان انتخابات ریاست جمهوری سعید جلیلی علیرضا زاکانی صحن مجلس ریاست جمهوری محمد باقر قالیباف محسن مهرعلیزاده عبدالناصر همتی محسن رضایی محمد جواد ظریف برنامه ریزی برق هسته ای تولید برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۶۹۱۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زیرساخت‌های فرهنگی در مناطق ساحلی استان بوشهر تقویت شود

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری صبح چهارشنبه در دیدار اعضای شورای عالی مدیریت مردمی فرهنگی بوشهر اظهار داشت: متأسفانه زیر ساخت‌های استان از منظر فرهنگی نبوده، بلکه زیرساخت‌هایی برای توسعه رفاه اجتماعی و گردشگری بوده است. بنابراین حسب آمایشی که وجود دارد مراکز و مکان‌هایی مشخص و طرحی با کمک مشاورین در کنار ساحل برنامه ریزی و تمامی زیر ساخت‌ها فراهم شود.

امام جمعه بوشهر بیان داشت: چادر زدن در عرض ساحل و پارک‌ها مشکل ساز است، بنابراین کمپ‌هایی با استانداردهای لازم برنامه ریزی شود که دارای امکانات باشد، لذا با توجه به فرصتی که تا پایان سال وجود این کار را از اکنون شروع شود تا زمان عید این امکانات آماده باشد.

وی در کنار هم بودن و قرارگاه بودن را به بسیار مهم عنوان کرد بیان داشت: کارها آسیب شناسی شود و بر اساس برنامه ریزی رفع آسیب صورت گیرد.

آیت الله صفایی بوشهری پیشنهاد تدوین تقویم برای قرارگاه مردمی فرهنگی با در نظر گرفتن مناسبت‌ها را مطرح کرد و عنوان داشت: این کار کمک می‌کند که کارها با برنامه ریزی و منسجم انجام شود.

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر توجه به حوزه رسانه ابراز داشت: جنگ رسانه نیازمند دانش، سرعت عمل و دیپلماسی است که کار با رسانه به چه شکل انجام شود. فعالیت‌های خوبی در عرصه فرهنگی به ویژه در کنار ساحل انجام شده اما بازتاب رسانه‌ای نداشته است. همچنین رشد تحلیل گری و دیپلماسی رسانه‌ای باید صورت گیرد.

وی بر هم پوشانی و حمایت از یکدیگر تاکید کرد و ابراز داشت: این قرارگاه یک پیکر است و با حمایت از هم اجازه ندهید قرارگاه تضعیف شود.

آیت الله صفایی بوشهری با اشاره به تشکیل قرارگاه عفاف و حجاب در استان بوشهر بیان داشت: همه باید به این قرارگاه کمک کنند، این قرارگاه‌ها باید چارچوب را حفظ کنند، و مسئولان پاسخگوی مطالبات باشند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر پیشنهاد داد: طومار و راهپیمایی در حمایت از عفاف و حجاب برنامه ریزی، طراحی و برگزار شود.

کد خبر 6087475

دیگر خبرها

  • رشد ۳ برابری پرورش مرغ گوشتی در تهران
  • برنامه ریزی برای توزیع ۱۵ هزار جعبه تخم نوغان در گیلان
  • سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو
  • استفاده از هوش مصنوعی در برنامه‌ریزی‌های بخش کشاورزی
  • زیرساخت‌های فرهنگی در مناطق ساحلی استان بوشهر تقویت شود
  • تاکید کریمی‌قدوسی بر ادعایش: برای سوخت کلاهک هسته‌ای، جمهوری اسلامی «نصف روز» زمان لازم دارد!
  • کریمی قدوسی : برای تولید اورانیوم ۹۰ درصد، «نصف روز» زمان لازم داریم
  • کریمی قدوسی: برای تولید سوخت کلاهک هسته‌ای، «نصف روز» زمان لازم داریم
  • کریمی قدوسی: برای تولید اورانیوم ۹۰ درصد، «نصف روز» زمان لازم داریم
  • اولیانوف: سفر گروسی به روسیه در حال برنامه ریزی است