Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-28@00:10:53 GMT

تولید رمزارزها باید از سوی مجلس نظام مند شود

تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۶۹۲۴۳

تولید رمزارزها باید از سوی مجلس نظام مند شود

نماینده آباده در مجلس، گفت: نظام‌مند کردن ماینرها و تولید رمزارزها باید از سوی مجلس صورت گیرد و اگر قانون لازم است باید تدوین شود چرا که این اقتصاد در دنیا موجب هم‌افزایی شده و نمی‌گوییم تعطیل شود. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، رحیم زارع نماینده آباه در مجلس در جلسه علنی امروز (یکشنبه 9 خرداد) قوه مقننه و پس از ارائه گزارش وزیر نیرو، گفت: تنها 17 درصد اعتبارات این وزارتخانه تخصیص داده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به بدهی‌های وزارت نیرو به بخش‌های مختلف ادامه داد: وزارت نیرو 23 هزار و 400 میلیارد تومان به تولیدکنندگان، 20هزار میلیارد تومان به شبکه بانکی، 3 هزار و 800 میلیارد تومان به پیمانکاران، مشاوران و تولیدکنندگان تجهیزات بدهکار بوده و 4 هزار و 400 میلیارد تومان نیز سایر بدهی‌های این دستگاه است که روی هم رفته 51 هزار و 500 میلیارد تومان بدهی دارد.

نماینده مردم آباده در مجلس با اشاره به برنامه پنجم توسعه کشور بیان کرد:در این قانون 25 هزار مگاوات تولید برق پیش‌بینی شده بود که تاکنون عملکرد وزارت نیرو بیش از 50 درصد بوده و توان تولید نیروگاه‌هایی که تا پایان سال 99 احداث شد 11 هزار مگاوات است.

زارع در ادامه با اشاره به رشد ماینرها عنوان کرد: این اقدام در صنایعی که تعطیل شده صورت گرفته و وظیفه ما نظام‌مند کردن آن است که استفاده دو هزار مگاواتی داشته است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه  با اشاره به کمبود آب در سال جاری عنوان کرد: قطعاً در فصل زمستان نیز با قطعی برق مواجه خواهیم بود که مقصر اصلی آن دولت است که تنها 17 درصد اعتبارات صنعت برق را تخصیص داده و رشد ماینرها به صورت قاچاقی نیز به آن اضافه شده است.

زارع با بیان اینکه باید متناسب با شرح وظایف صنعت برق به آن اعتبار داده شود، اظهار داشت: نظام‌مند کردن ماینرها و تولید رمزارزها باید از سوی مجلس صورت گیرد و اگر قانون لازم است باید تدوین شود چرا که این اقتصاد در دنیا موجب هم‌افزایی شده و نمی‌گوییم تعطیل شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات کشور در مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه نسبت به سال گذشته 57 درصد کاهش بارندگی داشته‌ایم، خاطر نشان کرد: قطعی برق مناطق سردسیر 4 تا 6 ساعت در روز است که در زمستان نیز ادامه خواهد داشت و باعث بروز مشکلات خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مجلس مجلس میلیارد تومان نظام مند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۶۹۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیفیت‌سنجی بیش از ۳۵هزار تُن انواع کود وارده به استان گلستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان؛ سید صمد ضیائی درخصوص نظام کنترل کیفیت کود‌های وارداتی و تولید داخل توسط شرکت خدمات حمایتی کشاورزی کشور گفت: علاوه بر آنکه ثبت کود توسط مؤسسه تحقیقات آب و خاک انجام می‌شود، طرحی در کل کشور ازسوی دفتر مرکزی این شرکت به اجرا گذاشته می‌شود تا کل فرآیند را تحت کنترل درآورد.

وی افزود: پارسال از ۱۹۲ پارت، درمجموع ۳۵ هزار و ۷۲۵ تُن انواع کود‌های ازته، فسفاته و پتاسه توسط تیم نمونه برداری انجام و نمونه پس از پلمپ به مرکز تحقیقات کاربردی نهاده‌های کشاورزی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی کشور ارسال شد.

ضیائی به بیان اهمیت نظام کنترل کیفی نهاده‌های کشاورزی در این شرکت تاکید کرد: با این روش خواهیم فهمید که کودشیمیایی در کجا تولید، توزیع و به چه ترتیبی حمل می‌شود، تا اثرات مثبت آن بتواند به همه بهره‌برداران تعمیم داده شود.

وی خاطرنشان کرد: این نظام همچون گواهی‌های ایزو که کاملاً استاندارد هستند، کمک می‌کند تا محموله‌های کودی، در صحت و سلامت تولید شود و سپس به دست بهره‌برداران برسد.

دیگر خبرها

  • بیش از ۱۰ هزار واحد صنعتی به چرخه تولید بازگشتند
  • صحبت‌های بی‌سابقه قالیباف درباره ماجرای ارز/ آغاز گشت ارشاد مسئولان توسط رادان
  • کیفیت‌سنجی بیش از ۳۵هزار تُن انواع کود وارده به استان گلستان
  • کیفیت‌سنجی بیش از ۳۵ هزار تُن انواع کود وارده به استان گلستان
  • آخرین وضعیت بازار رمزارزها در جهان/ سقوط سودآوری بیت‌کوین
  • تسهیلات بانکی به سمت رونق تولید هدایت شود
  • باید برای جهش تولید به رفع موانع پرداخت/ لزوم توجه به موضوع عفاف و حجاب در جامعه
  • تحقق شعار سال جزو وظایف ارکان نظام اسلامی است
  • راحت می‌گویند از افزایش نرخ ارز سود نمی‌بریم و نقشی در آن نداریم!
  • توسعه اجتماعی شاخص‌ترین دارایی نظام است