Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، چاندرا از ۱۹۹۹ آغاز به کار کرد و برای ارائه تصویری دقیق‌تر از عمق و مرکز کهکشان راه شیری در دو دهه گذشته ۳۷۰ تصویر از آن گرفت. ضمن اینکه یک رادیوتلسکوپ در آفریقای جنوبی هم برای نهایی شدن تصویر هسته مرکزی کهکشان با چاندرا همکاری کرده است.

دانیل وانگ، اخترشناس آمریکایی در یک سال گذشته همزمان با شیوع ویروس کرونا و قرنطینه سراسری در جهان در خانه ماند و برای به دست آوردن دقیق‌ترین تصویر از هسته مرکزی کهکشان راه شیری روی ۳۷۰ قاب رصدخانه پرتو ایکس چاندرا کار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در توضیح این تصویر گفت: «آنچه ما می‌بینیم، یک اکوسیستم بسیار خشن و پرانرژی در هسته مرکزی کهکشان است. انبوه بازمانده‌های ابرنواخترها، سیاهچاله‌ها و ستاره‌های نوترونی است.»

به گفته وانگ، هر نقطه پرتو ایکس در این تصویر نشانه یک منبع پر از انرژی است که بسیاری از آنها در مرکز کهکشان قرار گرفته‌اند. هسته مرکزی کهکشان راه شیری ۲۶ هزار سال نوری از زمین فاصله دارد.

کد خبر 604317 برچسب‌ها كهكشان راه شيرى نجوم - سیاره - ستاره

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: نجوم سیاره ستاره کهکشان راه شیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۶۹۲۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید هسته‌های اولیه بذر غلات گامی برای تحقق شعار سال

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان گفت: فعالیت‌های مهم این مرکز در زمینه افزایش بهره‌وری کشاورزی و کمک به جهش تولید با مشارکت مردم، تولید هسته‌های اولیه بذر‌های غلات است.


 محسن دادار  افزود: هسته‌های اولیه بذر‌ها اولین قدم در تولید محصولات با کیفیت و سالم، افزایش بهره‌وری زمین، صرفه جویی در مصرف آب، افزایش بازدهی اقتصادی و در نتیجه کمک به جهش تولید است.

 
او گفت: گفت: سال گذشته برای اولین بار استان اصفهان از واردات هسته‌های اولیه بذر‌های غلات گندم و جو بی نیاز شد و به خودکفایی رسید که تداوم آن تاثیر مثبتی بر جهش تولید استان دارد و نیازمند برخی حمایت‌ها است.

 
رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان با اشاره به یکی دیگر از فعالیت‌های مرکز برای تحقق جهش تولید با مشارکت مردم گفت: پایگاه تولید نهاده‌های ژنتیکی گاو هلشتاین، سالانه حدود ۲۰۰هزار اسپرم از برترین گاو‌های نر وارداتی از کشور آلمان تولید می‌کند.


او خاطر نشان کرد: این پایگاه با هدف افزایش مشارکت مردم توسط بخش خصوصی و با حمایت مرکز ایجاد شده است.


 تولید هسته‌های اولیه بذر‌های غلات در ۵ مرحله صورت می‌گیرد که شامل بذر پرورش یک، بذر پرورش دو، بذر پرورش سه، بذر مادری و بذر گواهی شده است.


استاندار اصفهان، فرماندار، جمعی از مدیران کل دستگاه‌های اجرایی و رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان  در بازدید از ایستگاه تحقیقاتی کبوترآباد با فعالیت‌ها و دستاورد‌های این مرکز به ویژه در زمینه تولید هسته‌های اولیه بذر‌های غلات از نزدیک آشنا شدند و در جریان نیاز‌های ایستگاه برای جهش تولید قرار گرفتند.

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • شعار بانک در سال جاری، توجه به سرمایه انسانی به عنوان هسته‌ اصلی توسعه بانک است
  • فیلمی از برافراشته شدن بادبـان خورشیدی ناسا در فضا | علم تا کجا پیش می‌رود؟
  • ببینید| برافراشته شدن بادبان خورشیدی ناسا در فضا
  • تولید هسته‌های اولیه بذر غلات گامی برای تحقق شعار سال
  • ۱۰ فیلم جنگی پادآرمانشهری جذاب و پرتنش که باید ببینید
  • استفاده از فیبر نوری قدمی برای افزایش سرعت اینترنت
  • فناوری ناسا برای غبارزدایی از ماه به قمر زمین می‌رود
  • چشمه‌ای کیهانی که فضا را با موادی معادل ۵۰ میلیون برابر جرم خورشید آلوده می‌کند
  • تصاویر تایم لپس انفجار ستاره‌ای در کهکشان راه شیری
  • ماه در وضعیت اوج خورشیدی قرار می‌گیرد