Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، محمدباقر قالیباف در جلسه علنی امروز(یکشنبه) مجلس شورای اسلامی از مقام معظم رهبری به علت برگزاری جلسه مشترک با مجلس یازدهم تشکر کرد و گفت: توفیق داشتیم که پس از آغاز اجلاسیه دوم مجلس یازدهم در مجلس در خدمت ایشان باشیم. وظیفه دارم از رهنمودها و حمایت‌های ایشان در عملکرد مجلس تشکر کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: به ملت عزیز و مقام معظم رهبری عرض می‌کنم که فرامین و رهنمودهای ایشان را چه حوزه‌ای در حوزه فردی و نمایندگی و چه به عنوان قوه مقننه، رعایت کرده و آنها را به کار خواهیم بست. این رهنمودها را در گفتار و عمل اجرا خواهیم کرد.

  مقام معظم رهبری، صبح ‌روز پنجشنبه(۶ خرداد) در اولین سالگرد آغاز به کار مجلس یازدهم از طریق ارتباط تصویری با صحن مجلس شورای اسلامی، با نمایندگان مردم سخن گفت.

کد خبر 604329 برچسب‌ها محمد باقر قالیباف رهبر معظم انقلاب مجلس شورای اسلامی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: محمد باقر قالیباف رهبر معظم انقلاب مجلس شورای اسلامی مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۶۹۷۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار بیمه شده جدید

وزبر تعاون،کار و رفاه اجتماعی از ثبت یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر بیمه شده اجباری و اختیاری جدید خبر داد و گفت:در راستای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر ایجاد ثبات شغلی و بهبود معیشت جامعه کارگری اهتمام و تلاش خود را به کار خواهیم بست.

به گزارش ایسنا، سید صولت مرتضوی در خطبه های پیش از نماز جمعه امروز تهران با تبریک هفته کار و کارگر به کارگران سخت‌کوش کشور و گرامیداشت یاد و خاطره ۱۴ هزار شهید کارگر گزارشی از عملکرد وزارت کار در سال گذشته ارائه کرد و گفت: سال گذشته با توجه دولت مردمی یکی از محوری‌ترین دستور کارها موضوع اشتغال بود و دولت توانست وعده یک میلیون فرصت شغلی را با آماری متقن محقق کند.

آمار اشتغال به نقل از سازمان تامین اجتماعی و مرکز آمار
وی ادامه داد: گزارش سازمان تامین اجتماعی حکایت از آن دارد که بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر بیمه شده اجباری و اختیاری جدید داریم. گزارش مرکز آمار ایران نیز بیانگر آن است که نرخ بیکاری به ۸.۱ درصد رسیده که کم نظیرترین نرخ بیکاری در طول تاریخ به شمار می‌رود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درعین حال از کاهش ۱۰ درصدی میزان بیمه بیکاری خبر داد و گفت: این آمار از سوی سامانه رصد و با درج نام و نام خانوادگی قابل رصد است.
وی در ادامه به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با کارگران اشاره کرد و گفت: یکی از موضوعات مهمی که مقام معظم رهبری به آن اشاره فرمودند، بحث ایجاد ثبات شغلی است.  ایشان در بیانات روز چهارشنبه فرمودند ثبات شغلی یکی از محورها و مولفه‌هایش این است که تلاش کنیم کارگاه‌ها و کارخانجات به تعطیلی کشانده نشوند.

احیای کارگاه های نیمه فعال

مرتضوی تصریح کرد:خوشبختانه دولت سیزدهم نزدیک به ۱۰ هزار کارگاه نیمه فعال را به ظرفیت اسمی رساند و ۳۰۰۰ واحد بزرگ و متوسط تعطیل شده را به چرخه تولید برگرداند و رابطه بنگاهداران و بانک‌ها را اصلاح کرد. رئیس جمهور دستور دادند اگر کارفرمایی بدهکار بانکی است هیچ بانکی اجازه تعطیل کردن کارگاه و کارخانه را ندارد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به توسعه فرایند صدور مجوزها در حوزه اشتغال خرد و خانگی اظهار کرد: در حوزه تکافل اجتماعی دولت کارهای بزرگی را انجام داده از جمله اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی که خوشبختانه ۲۰ میلیون خانوار بالغ بر ۶۰ میلیون نفر با درصد استقبال ۹۰ در آن مشارکت کردند؛ البته این طرح هم ممکن است مثل هر طرحی مشکلاتی داشته باشد که به مرور زمان آن را برطرف می‌کنیم.

اجرای قانون جوانی جمعیت و خانواده

وی ادامه داد: در راستای حمایت از قانون جوانی جمعیت و خانواده ۲ کار برجسته صورت گرفته است.اول توجه به کودکان شیرخوار که ۱۲۴ هزار نفر از کودکان شیرخوار در دهک‌های اول تا سوم ماهیانه بین ۶۰۰ هزار تا یک میلیون تومان به حساب سرپرست خانوار آنها واریز می‌شود. دوم در حوزه مادران شیرده در دهک‌های اول به صورت فصلی به ازای یک میلیون نفر در هر فصل حدود ۶۰۰ هزار تومان از سوی دولت تزریق می‌شود.
مرتضوی همچنین از افزایش مستمری مددجویان کمیته امداد و بهزیستی خبر داد و گفت: سال قبل مستمری‌ها ۴۰ درصد و امسال ۳۰ درصد افزایش یافته و به اشتغال در این حوزه توجه ویژه شده است.
وی توجه به معیشت کارگران و نیازمندان را در دستور کار دولت سیزدهم دانست و گفت: همچنان که مقام معظم رهبری فرمودند رسیدگی به معیشت کارگران حال جامعه را خوب می‌کند در دولت آیت الله رئیسی توجه ویژه‌ای به حال کارگران و نیازمندان خواهد شد.
وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی در آغاز سخنرانی خوداظهار کرد: روز کارگر و روز معلم تلاقی شایسته‌ای دارند و از نظر نظام مقدس اسلامی همانطور که در بیانات مقام معظم رهبری به زیبایی به آن اشاره شد، تفاوت مبنایی بین کارگر با نگاه اسلامی و مکتب اسلام با کارگر در سایر مکاتب وجود دارد.
مرتضوی افزود: ما کارگر را خالق تولید و محور تولید و صاحب نظر در امر تولید می‌دانیم، به همین سبب است که نبی مکرم اسلام (ص) بر دستان پینه بسته کارگر بوسه می‌زند و این امر به یک فرهنگ برای نکوداشت جایگاه کارگر و عظمت کار و تولید تبدیل می شود. نبی مکرم اسلام (ص )می‌فرمایند عبادت ۱۰ جزء دارد که ۹ جزء آن کار و تلاش برای به دست آوردن روزی حلال است.
وی در ادامه حمله رژیم غاصب صهیونیستی به باریکه غزه را مورد اشاره قرار داد و گفت: در این ایام جهان شاهد تحولات شگرفی در عرصه‌های سیاسی است. حمله هفت ماهه رژیم صهیونیستی به غزه و کشتار بیش از ۳۵ هزار نفر از زنان و کودکان و بی پناهان طوق رسوایی و گردن آویز تمام سردمداران حقوق بشر مخصوصاً استکبار جهانی و جامعه اروپایی و کشورهای نابخردی شده که ذیل بیرق اسلام حکومت می‌کنند ولی با کمال تاسف آب به آسیاب دشمن می‌ریزند.
وزیر کار ادامه داد: اقدام شجاعانه‌ای که تحت عنوان وعده صادق علیه رژیم صهیونیستی صورت گرفت باعث شد که معادلات حاکم بر جهان باز تعریف شوند و نه تنها جهان اسلام بلکه بشریت تشنه عدالت به توانمندی‌های خود پی ببرند.دنیا به این نتیجه رسیده است که آن هیمنه پوشالی استکبار جهانی و تفکر شکست ناپذیر رژیم صهیونیستی و گنبد آهنینشان تبدیل به بیت العنکبوت شده است.

وی نامگذاری شعار سال از سوی مقام معظم رهبری را مورد اشاره قرار داد و گفت: یک دهه است که مقام معظم رهبری محوریت شعار سال را موضوع اقتصادی قرار می‌دهند. امسال شعار سال را جهش تولید با محور بودن و همراهی مردم تعریف کردند و فرمودند جهش با رشد متفاوت است. ما به عنوان کوچکترین خادم جامعه کارگری از این سخنگاه مقدس به مردم ایران اسلامی و مقام معظم رهبری عرض می‌کنیم که جامعه کار و تولید و کارگران و کارفرمایان دست در دست هم می‌دهند و امسال حتماً به جهش تولید توجه ویژه خواهیم کرد و فرمان مقام معظم رهبری را بر دیده خواهیم نهاد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ثبت ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار بیمه شده جدید
  • نامه وزیر دفاع به قالیباف
  • تامین امنیت شغلی کارگران؛ تذکر همه ساله رهبر انقلاب به مسئولان
  • پیام وزیر دفاع ایران به محمدباقر قالیباف+ جزئیات
  • حاجی‌دلیگانی: باید امنیت شغلی و بیمه کارگران تضمین شده باشد
  • مقام معظم رهبری در دیدار با کارگران : تحریم ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد
  • فیلم| رهبر معظم انقلاب: نظام اسلامی محال است که تسلیم زورگویی شود
  • مقام معظم رهبری در دیدار کارگران : تحریم ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد
  • روزهای برگزاری جلسات علنی مجلس تغییر کرد
  • چه کسانی کاندیدای رهبری نظام بعد از امام بودند و چند رأی بدست آوردند؟ /وقتی متمم قاون اساسی با حکم ۲ رهبر به تصویب رسید!