Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «نماینده» مالک شریعتی نیاسر در نشست علنی امروز (یکشنبه ۹ خرداد) مجلس شورای اسلامی طی اظهاراتی با اشاره به گزارش وزیر نیرو درخصوص علل قطعی برق گفت:  امروز بیان ما، بیان انتقادات مردم نسبت به وضعیت اسفبار مدیریت کلان کشور است که بخشی از آن در حوزه صنعت برق طی ۸ سال گذشته خود را امروز نشان داده و امروز، روز نتیجه گیری و یوم الحساب دولت است که متاسفانه در این یوم الحساب نمره قبولی نمی گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته مجلس همکاری لازم را با دولت داشته، چرا که بودجه خوبی در قانون بودجه سال جاری برای حوزه آب و برق در نظر گرفت.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس یازدهم ادامه داد: ظرفیت تولید انرژی کشور براساس قانون برنامه ششم توسعه می بایست افزایش پیدا می کرد، اما این مهم محقق نشد و ۱۰ مگاوات گفته شده نیز ناظر بر گذشته بوده، همچنین بحث تجدیدپذیرها و CHP ، تولید پراکنده و سیکل ترکیبی نیز مزید بر علت شده است.

وی با بیان اینکه نبود هماهنگی میان دستگاه های کلان و نبود فرماندهی واحد در حوزه انرژی به مشکل جدی تبدیل شده است، افزود: این مشکل تا جایی پیش رفت که ما در زمستان برای نخستین بار با کمبود گاز و قطعی برق مواجه شدیم، اما هر دستگاهی مشکل را بر دوش دیگری انداخت و امروز بخشی از ظرفیت نیروگاهی کشور به دلیل تعمیر نشدن دستگاه ها از بین رفته و تولید برق را با مشکل روبرو کرده است.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه ظاهراً دولت با صاحبان صنایع و صاحبان ثروت رودربایستی دارد، تاکید کرد: صنایع بزرگ شدت مصرف انرژی را به قهقرا برده اند، چرا که باید مصرف انرژی در پایان برنامه ششم به یک دوم می رسید، اما اینگونه نشده است و خود این صنایع شدت مصرف انرژی را افزایش داده اند.

به گفته وی اگر چه بحث سیاست قیمتی به صورت افزایش پلکانی در سال های ۹۳-۹۲ دنبال می شد، اما شخص آقای روحانی جلوی آن را گرفت، به همین دلیل امروز این فاجعه رخ داده است.

شریعتی همچنین در ارتباط با تولید رمزارز، گفت: ماینرها عمدتاً در صنایع تعطیل شده کشور تولید می شوند، اما اگر برق آنها تامی می شد، تولید کشور نیز جلو می رفت، همچنین صندوق توسعه ملی باید کمک می کرد و منابع لازم را در نظر می گرفت تا مشکل بدهکاران برق حل شود. /

منبع: نماینده

کلیدواژه: آب برق مالک شریعتی مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۶۹۸۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای رفع مشکل مصرف انرژی باید صندوق بهینه‌سازی سوخت را فربه کنیم

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام «علیرضا سلیمی» در جلسه علنی امروز (یکشنبه، ۹ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی با اشاره به روز شوراها و تبریک فرا رسیدن این روز اظهار کرد: شوراها یک نهاد مردمی هستند که توانستند به درستی در جامعه نقش آفرینی کنند.

نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی در ادامه با تبریک روز معلم به معلمان ادامه داد: امیدواریم مسؤولان در مورد معیشت معلم‌ها به نحوی برخورد کنند که خجالت‌زده آن‌ها نباشیم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در رابطه با تخصیص بودجه پژوهشی گفت: مجلس منابع خوبی را برای پژوهش در نظر گرفته بود که متأسفانه چیزی نزدیک ۵ درصد از این منابع تاکنون تخصیص یافته است؛ بنابراین اگر می‌خواهیم تولید رشد کند باید در حوزه پژوهش، مصوبات مجلس به درستی اجرایی شود.

وی با اشاره به موضوع ستاد بهینه‌سازی سوخت گفت: مجلس مصوبات خوبی در رابطه با این بخش و تقویت صندوق ستاد بهینه‌سازی سوخت داشته است اما متأسفانه مصوبه مجلس در این حوزه به درستی اجرایی نشده است. اگر می‌خواهیم مشکلات مصرف انرژی در کشور و همچنین آلودگی هوا به درستی برطرف شود، باید از صندوق بهینه‌سازی سوخت به درستی حمایت و این صندوق را فربه کنیم.

کد خبر 6090913 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • جدول منابع و مصارف حوزه انرژی در بودجه ۱۴۰۳ مصوب شد
  • پتروشیمی‌ها برای کمک به رفع مشکل ناترازی انرژی آماده اند
  • موافقت مجلس با جدول منابع و مصارف حوزه انرژی در بودجه ۱۴۰۳
  • جدول منابع و مصارف «حوزه انرژی» به تصویب رسید
  • تصویب جدول منابع و مصارف هدفمندسازی یارانه‌ها
  • موافقت با جدول توزیع اعتبارات نیروهای مسلح در بودجه سال ۱۴۰۳
  • موافقت مجلس با جدول شماره ۱۲ لایحه بودجه ۱۴۰۳ کل کشور
  • یک برگ دیگر از ناکارآمدی های دولت سیزدهم/ تولیدات خودروسازان داخلی کجاست؟
  • تدارک ویژه حوزه‌های علمیه برای دهه کرامت در ۱۴۰۰ نقطه دنیا
  • برای رفع مشکل مصرف انرژی باید صندوق بهینه‌سازی سوخت را فربه کنیم