Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-04@08:18:46 GMT

هلال احمر ۲۰ فروند بالگرد در استان‌ها مستقر کرده است

تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۷۰۲۱۳

هلال احمر ۲۰ فروند بالگرد در استان‌ها مستقر کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان کاپیتان شیرزاد چراغی پیش از ظهر امروز در حاشیه بازدید از آشیانه بالگرد هلال احمر زنجان در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، سازمان امداد و نجات در حال حاضر ۲۴ فروند بالگرد دارد که با ۲۰ فروند از آن‌ها عملیات امداد و نجات را در سطح کشور انجام می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یادآوری کرد: گستردگی عملیات بالگردی در سرتاسر کشور نهادینه شده هر کدام از بالگردها در زاهدان، ایلام، آذربایجان غربی، اهواز و اردبیل مستقر است و با توجه به اینکه ۲۰ فروند بالگرد در استان‌ها مستقر است در برخی از استان‌ها این عملیات به صورت ۱۵ روزه بین آنها تقسیم می‌شود.

رئیس امداد هوایی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: همه عملیات‌های امداد هوایی هلال احمر در سال گذشته ۱۰۰ درصد انجام شده و ۲۹۶ نفر از مرگ حتمی نجات پیدا کردند و خلبانان هلال احمر در شرایط بد آب و هوایی در کمترین زمان ممکن این عملیات‌ها را انجام داده‌اند.

چراغی به موضوع تعمیرات و نگهداری بالگردهای امداد و نجات هلال احمر اشاره و تصریح کرد: شرکت نوید وابسته به جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران یکی از بزرگترین شرکت‌های بالگردی کشور است که تعمیرات بالگردهای این مجموعه را انجام می‌دهد.

وی ادامه داد: سال گذشته در سازمان امداد و نجات ۱۶ بالگرد غیرفعال داشتیم که در حال حاضر با حمایت  و پشتیبانی‌های رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، دبیرکل و رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر از شرکت نوید، توانستیم تعمیرات پنج فروند بالگردی که نیازمند تعمیرات اساسی بود را انجام دهیم.

به گفته رئیس امداد هوایی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، در حال حاضر در کشور بعد از نیروهای مسلح، جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران بزرگترین سامانه بالگردی را دارد و در سامانه نیروهای فنی و خلبانان بیشترین متخصصین را هلال احمر دارد چرا که این نیروها ۳۰ سال تجربه خدمت در مجموعه نیروهای مسلح را داشته‌اند.

چراغی با بیان اینکه توانمندی پروازی هلال احمر در سطح عالی قرار دارد، گفت: همه پروازهای عملیات‌های امداد و نجات از سخت‌ترین و حساس‌ترین پروازهای کشور به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: علاوه بر اینکه در سطح کشور فعالیت‌های امدادی را انجام می‌دهیم فعالیت‌های دیگری نیز در سطح کشور انجام می‌دهیم که از جمله آن در مهار آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع نیز با نیروهای مسلح، وزرات دفاع و پشتیبانی همکاری داریم.

رئیس امداد هوایی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه علاوه بر این عملیات‌های بیان شده با اورژانس کشور نیز همکاری داریم، افزود: به علت نبود بالگرد اورژانس در منطقه حادثه و یا سایر مشکلات  به علت توانمندی هلال احمر ماموریت‌های این بخش به هلال احمر واگذار می‌شود.

چراغی ابراز امیدواری کرد: با توجه به گستردگی جغرافیایی کشور جمهوری اسلامی ایران در آینده نزدیک بتوانیم همه استان‌ها را به بالگرد مجهز کنیم و همه استان‌ها از سامانه امداد هوایی برخوردار باشند.

وی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر نهادی عام‌المنفعه است و در دل خود مردم جای دارد، تاکید کرد: مردم، مسوولان استانی و  مسوولان مدیریت بحران دست به دست هم داده برای کمک به این مجموعه همکاری بیشتری نسبت به گذشته داشته باشند.

امسال ۵ فروند بالگرد هلال احمر وارد چرخه عملیات و ماموریت‌های امداد و نجات شد

مدیر عامل شرکت خدمات هلی‌کوپتری نوید هم در این جلسه گفت: این شرکت مسوولیت راهبری، تعمیر و نگهداری 24 فروند هلی‌کوپتر جمعیت هلال احمر کشور را برعهده دارد.

منوچهر رسولی افزود: از این تعداد هلی کوپتر ۲۱ فروند عملیاتی و آماده به کار در ۳۱ استان کشور تقسیم شده که هر فروند از طلوع تا غروب آفتاب آماده اجرای ماموریت‌های امداد و نجات هستند.

وی یادآوری کرد: سعی کرده‌ایم بالگردها را در سطح کشور به گونه‌ای تقسیم کنیم که در کمترین زمان ممکن در حوادث و رویدادها هلی‌کوپتر را فعال کنیم.

مدیر عامل شرکت خدمات هلی‌کوپتری نوید گفت: بالگردهای هلال احمر در استان‌های مشهد، کرمان، قم، تهران و زاهدان به صورت ثابت و در 365 روز از سال مستقر هستند که علت این مهم به دلیل دوری مسافت این استان‌ها است که در صورت جابه‌جایی هزینه پرواز زیادی را به هلال احمر تحمیل می‌کند. 

رسولی افزود: هلی‌کوپترهای هلال احمر در برخی از استان‌های نزدیک از جمله زنجان و قزوین، کردستان و کرمانشاه و دیگر استانها مشترک بوده و در ماه ۱۵ روز در مرکز استان مستقر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تعمیر و نگهداری بالگردهای هلال احمر تا رده اورهال و حتی بیشتر از این رده در شرکت خدمات هلی‌کوپتری نوید انجام می‌شود این شرکت بازنشسته‌های نیروهای مسلح را گلچین کرده و افرادی در این مرکز فعالیت دارند که بیش از یک هزار ساعت پرواز داشته باشند.

مدیر عامل شرکت خدمات هلی کوپتری نوید گفت: بیشتر خلبان‌های هلال احمر بیش از چهار ساعت پرواز داشته‌اند و از منتخبان مدرسان نیروهای مسلح و هوانیروز، هلی‌کوپتری هواناجا هستند آنها خلبان‌هایی بوده‌اند که به عنوان خلبان ۲ در هلال احمر فعالیت دارند.

رسولی، به پروازهای هلال احمر در امداد و نجات اشاره و تصریح کرد: این عملیات‌ها بیشتر در ارتفاعات دماوند و کوه‌های اطراف تهران انجام می‌شود چرا که بیشتر افرادی که به کوهپیمایی می‌روند سقوط می‌کنند یا هنگام برگشتن دچار سانحه و ناراحتی‌های قلبی می‌شوند و توانایی برگشت را ندارند.

وی ادامه داد: بهمن سال گذشته حادثه‌ای که در ارتفاعات شمال تهران اتفاق افتاد، با توجه به اینکه هلال احمر برای انتقال جسد وظیفه‌ای ندارد اما در این حادثه بالگردهای هلال احمر ۱۲ پیکر را به پایین انتقال دادند که کاری پرخطر بود.

مدیر عامل شرکت خدمات هلی‌کوپتری نوید گفت: تلاش کرده‌ایم گستردگی بالگردها در سطح کشور طوری باشد تا در کمترین زمان ممکن هنگام وقوع سیل و زلزله‌ای هلیکوپتر نزدیک‌ترین محل سانحه را اعزام و چنانچه عمق حادثه زیاد باشد از بالگرد سایر استان‌ها نیز برای انجام وظیفه استفاده می‌کنیم.

رسولی ادامه داد: در سیل لرستان ۱۳ فروند بالگرد هلال احمر را در خرم آباد مستقر کرده بودیم، توانستیم در یک ماه یک هزار و ۲۰۰ ساعت پرواز انجام دهیم که در نوع خود بی‌سابقه است.

وی افزود: امسال با کمک و حمایت رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی و دبیر کل پنج فروند از هلی‌کوپترهای زمین گیر شده را اورهال و وارد چرخه عملیات و ماموریت‌های امداد و نجات کنیم بعد از نیروهای مسلح بیشترین ناوگان بالگردی را هلال احمر دارد که در سطح کشور پراکنده است.

به گفته مدیر عامل شرکت خدمات هلی‌کوپتری نوید، سال ۹۴ قراردادی مبنی بر خرید ۶ فروند هلی‌کوپتر ۴۱۲ منعقد شده بود که  تاکنون از این تعداد سه  فروند خریداری شده امسال نیز یک فروند دیگر خریداری و به ناوگان بالگری هلال احمر اضافه خواهد شد.

رسولی یادآوری کرد: سالانه ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار ساعت پرواز عملیات امداد و نجات انجام می‌دهیم که ماهانه ۱۵۰ ساعت پرواز برای این ماموریت‌ها در سطح کشور انجام می‌شود.

وی تاکید کرد: گروه فنی پرواز هلال احمر از بازنشسته‌های نیروهای مسلح هستند و ۳۰ سال تجربه کار را دارند ماموریت‌ها دقیق و در کمترین زمان ممکن با موفقیت انجام می‌شود.

انتهای پیام/۷۳۰۰۴/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: هلال احمر جمهوری اسلامی ایران بالگرد امداد و نجات رئیس امداد هوایی جمعیت هلال احمر هلی کوپتر جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران کمترین زمان ممکن امداد و نجات هلال احمر فروند بالگرد نیروهای مسلح هلال احمر انجام می شود امداد هوایی سطح کشور ساعت پرواز ماموریت ها عملیات ها استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۷۰۲۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۳ استان متاثر از سیل و آبگرفتگی/ امدادرسانی به ۸۰۰ نفر

بابک محمودی، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با اشاره به گزارش عملیات امداد و نجات در سیل و آب‌گرفتگی در ۴۸ ساعت گذشته، گفت: ١٣ استان اصفهان، ایلام، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خراسان‌جنوبی، خوزستان، فارس، کرمان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، مرکزی، هرمزگان و همدان متأثر از سیل و آب‌گرفتگی بوده است.

وی در ادامه افزود: در این مدت توسط ١۵٣ نفر از نیرو‌های امدادی هلال‌احمر در قالب ۴٩ تیم در ۵١ عملیات امدادی، به ٨٠٠ نفر امدادرسانی شده است.

رئیس سازمان امداد و نجات با اشاره به اینکه ٣۴ نفر در ۴۸ ساعت گذشته از خدمات اسکان اضطراری برخوردار شدند، بیان کرد: با تلاش امدادگران هلال‌احمر، ١۶ نفر به مناطق امن منتقل شدند و آب ٣٠ واحد مسکونی تخلیه شد.

محمودی تصریح کرد: ٩ دستگاه چادر، ١۴۴ تخته‌پتو، ١٠۵ تخته‌موکت، ۵٢ بسته‌غذایی، ١٠٠ قوطی انواع کنسرو و ٨٩٩ کیلوگرم نایلون میان متأثران از سیل و آب‌گرفتگی توزیع شد.

منبع: مهر

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی رفاه و تعاون

دیگر خبرها

  • امدادرسانی هلال احمر به بیش از ۱۹۰۰ نفر متأثر از سیل و آبگرفتگی
  • امدادرسانی نیرو‌های عملیاتی هلال احمر به بیش از ۱۹۰۰ نفر متأثر از سیل و آبگرفتگی / ۷۸ عملیات امداد و نجات در ۴۸ ساعت گذشته صورت گرفت
  • نجات ۶ کودک گرفتار در کوه‌های صاحب‌الزمان(عج) کرمان
  • امدادرسانی هلال احمر به ۸۰۰ نفر متأثر از وقوع سیل در کشور
  • سیل‎ و کولاک در ١٣ استان/ امدادرسانی به ٨٠٠ حادثه‌دیده
  • ۱۳ استان متاثر از سیل و آبگرفتگی/ امدادرسانی به ۸۰۰ نفر
  • وقوع سیل و آبگرفتگی در ۴ استان کشور | عملیات امدادی در این استان‌ها ادامه دارد
  • آغاز سیل و آب‌گرفتگی در چهار استان کشـور
  • وقوع سیل و آبگرفتگی در چهار استان کشور
  • وقوع سیل و آبگرفتگی در ۴ استان کشور