Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار فارس‌من خبرگزاری فارس، شرکت‌های خودروسازی هر از گاهی طرح‌هایی برای خریداران خودرو می‌گذارد طرح‌های ۴۰ روزه، سه‌ماهه، یک‌ساله و غیره که خریداران مبلغی از آن را به عنوان پیش‌پرداخت می‌پردازند و طبق قرارداد، به قیمت روز یا میزان خرید قطعی مندرج در قرارداد بقیه آن را پرداخت می‌کنند. 

اما گرانی‌های بی‌حساب قیمت خودروهای داخلی در سه‌ساله أخیر، خرید خودرو چالشی برای خریداران آن شده‌است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشتری هنگام قرارداد مبلغی را پرداخته اما تا زمان تحویل بازار آنچنان دچار صعود قیمت‌ شده که پرداخت مابه‌التفاوت را با مشکل رو‌به‌رو کرده‌است، از یک سو مبلغی که به عنوان پیش‌خرید به شرکت خودرو‌ساز پرداخت کرده ارزش اولیه خود را از دست داده، از سوی دیگر توانی برای تکمیل وجهی که در طول چند ماه‌ گاها چند برابر قیمت اولیه ‌بوده‌است را ندارد.

افزایش قیمت دلار همواره بر قیمت خودرو‌ها تاثیرگذار بوده اما این بازار با کاهش قیمت آن تقریبا تاثیری در کاهش قیمت خودرو نداشته‌است. شورای رقابت هم لیست جدیدی از قیمت خودرو‌های تولید داخل ارائه می‌دهد که مشتریان را از با چالش جدیدی روبه رو‌می‌سازد.

حال مشتری چنانچه از خرید به دلیل ناتوانی از تکمیل وجه منصرف‌شود هزینه‌ اولیه را دریافت‌ می‌کند که عملا برای وی  در بازار خودرو هیچ‌ کاربردی ندارد.

تعدادی از مخاطبان فارس من با این مشکل که در موقع خرید خودرو دیگر توانی برای پرداخت ما‌به‌التفاوت خودرو نداشته‌‌اند و خودروی آنها در هنگام دریافت گاهی تا بیش از ۱۰۰ درصد رشد داشته‌ سوژه‌ای را ثبت کردند و از مسئولان خواستند که برای این‌گونه خریداران چاره‌ای بیاندیشند.

آنچه در ادامه می‌خوانید گفت‌وگوی تفصیلی با چند تن از این خریداران در سراسر کشور است.

افزایش قیمت خودرو در این ‌سه‌‌ماهه دور از ذهن مشتریان‌ بود

حسین اسماعیلی از خریداران خودروی سمند با اشاره به تغییر ناگهان قیمت خودروی دریافتی خود گفت: بنده در اسفندماه ۹۸ از شرکت ایرانخودرو یک سمند ثبت نام کردم.با عنایت به اینکه در زمان ثبت نام ۵۰ درصد مبلغ خودرو را پرداخت کردم تا به امروز چندین بار افزایش قیمت خورد که مجبور به گرفتن وام با درصد بالا برای تکمیل وجه شدم. اما اکنون شورای رقابت گویا انگار تبر به دست قصد ویرانی انتظار چندین ساله  جوانان بسته و خبر از استرس جوانان این مرز و بوم برای یک خودروی مصرفی معمولی در یک سال ندارد. کما اینکه در این مدت هر سه‌ماه چند بار افزایش خورده بود که در تاریخ بی‌سابقه بود و دور از ذهن ما مصرف کنندگان است.

این خریدار خودرو افزود: آیا این انصاف است که مصرف کننده‌ها در سه ماه با قیمت قطعی و خیلی ارزان‌تر و زودتر از ما حواله‌داران تحویل بگیرد و ما همچنان منتظر؟ اگر ما انتخاب کردیم شرایط شما را، ما به ایرانخودرو و قراردادش اعتماد کردیم وگرنه قرارداد با دلال ارجح بود. در پایان از مسئولین مربوطه عاجزانه تقاضامندیم که حواله‌های فصل بهار را با همان قیمت قبلی صادر کنند چون واقعا توان تکمیل نداریم و همین الان هم با کمبود نقدینگی برای قیمت قبل مواجهیم.

 

میلاد رضایی هم با گلایه از افزایش قیمت‌های پی‌درپی خواستم در مورد حواله‌ام به شما توضیح بدهم که واقعا دردآور است بعد از یک سال بدون حتی هزار تومان سود و سه بار افزایش قیمت بخواهند دوباره فصل بهار افزایش قیمت قیمت کارخانه انجام دهند. خواهشا پیگیری کنید بخدا همین الان هم با کلی وام و  به سختی این پول را تهیه کردیم. 

 

با افزایش قیمت خرید نقدی برای مشتریان بهتر بود

فرهاد ناصح‌زاده با شکایت از افزایش قیمت نزدیک زمان واگذاری قیمت از خطاب به متولیان حوزه قیمت‌گذاری خودرو گفت: شما برای یکبار هم که شده خودتان را جای ما بگذارید. ما یکسال پیش نصف پول خودرو را دادیم به شما بدون سود در تولید شما مشارکت داشتیم سه بار هم قیمت خودرو را افزایش دادیم که شامل حواله ما هم شده، آیا این انصاف است که دو‌ماه قبل از موعد دریافت خودرو  باز هم متحمل ضرر و پرداخت مبلغ بیشتری باشیم و اگر ما اینقدر می‌خواستیم پول بدهیم برای ماشین همان پارسال از بازار ارزان‌تر از قیمت کارخانه الان می‌توانستیم تهیه کنیم.

 

وی با درخواست لغو افزایش قیمت خودرو گفت: ما فقط یک درخواست از شما داریم  لغو افزایش قیمت فصل بهار.

جلوی افزایش قیمت افسارگسیخته‌را بگیرید

حسین امانی با درخواست از مجلس شورای اسلامی،قوه قضائیه و سازمان بازرسی درخواست کرد: جلوی افزایش بی سابقه و افسار گسیخته قیمت خودرو کارخانه برای فصل بهار (سه ماهه اول )را  بگیرید. طرح قرعه کشی یکساله و بدون هیچ سود مشارکت برای مردم واقعا بدترین طرح ممکن بود و در این مدت سه بار افزایش  قیمت شامل حواله ما شد.

وی افزود:کمی به فکر مردم باشید، شورای رقابت ،به جای رقابت و بهترشدن کیفیت فقط به فکر خودروساز است. 

 

نه خودرو داریم نه توان تکمیل وجه

مهدی هم با اشاره به قانون خرید‌های سه ماهه خودرو در ثابت‌ ماندن قیمت‌های خودرو‌ها گفت: یکسال پیش در قرعه‌کشی برنده شده‌‌ام.  آن زمان قانونی برای افزایش سه ماهه نبود، خودرو خودم را نصف قیمت فروختم و واریز کردم، اما الان نه خودرو دارم نه توان تکمیل وجه، ممنون می‌شوم صدای ما مصرف کننده‌ها را به مسئولین برسانید.

 

رضا اکبرزاده هم که از خریداران خودرو از ایران‌خودرو بوده‌است، گفت: حدود یکسال‌ونیم پیش در پیش‌فروش ایران‌خودرو شرکت کرده و برای پدرم ثبت نام دنا پلاس کرده‌ام که از زمان ثبت‌نام تا کنون حدود ۸۰ درصد افزایش قیمت داشته و با توجه به صحبت‌های جناب شیوا برای افزایش قیمت خودرو اینجانب توان مالی و پر کردن مابه التفاوت را ندارم و شرمنده پدر و خانواده خواهم شد. ولذا از  مسئول محترم  عاجزانه تقاضا دارم نسبت به بنده مرحمت فرموده و شرایط را برای کنترل قیمت و نداشتن افزایش قیمت مساعدت فرمائید.

 

قیمت‌ها در یکسال صد درصد افزایش یافت

برهان‌الدین قلی‌زاده از استان گلستان یک سال پیش در طرح پیش‌فروش خودرو ایرانخودرو شرکت کرده و از آن موقع هر ماهه شاهد افزایش قیمت‌ بوده‌ که در گفت‌وگو با خبرنگار فارس من گفت: قیمت‌ها از یکی دوماه بعد از ثبت‌نام که آقایان مسئولین آمدند و گفتند چون دلار رفته بالا، قیمت‌ها هم افزایش می‌یابد خب این کار را هم کردند سه‌بار افزایش دادند، الان که دلار  پایین آمد می‌گویند تورم اگر به تورم است که پارسال به گفته خودشان ۳۰ الا ۴۰ درصد تورم بود چرا قیمت‌ها ۱۰۰درصد افزایش پیدا کرده‌است!؟

 

وی افزود: من به عنوان یک مشتری واقعا از عملکرد مسئولین گلایه دارم و خواهش می‌کنم از شما خبرنگاران عزیز دردودل ما مردم بی‌دفاع را به مسئولین برسانید.

 

محمد فاطمی  با این درخواست که مسئولان برای یکبار خودشان را جای مشتریان بگذارند، اظهار داشت: یکسال پیش نصف پول خودرو را دادیم، بدون سود در تولید شما مشارکت داشتیم دو بار هم قیمت خودرو را افزایش دادند که شامل حواله ما هم شده‌، آیا این انصاف است که دو ماه قبل از موعد دریافت خودرو بازهم متحمل ضرر و پرداخت مبلغ بیشتری باشیم؟

هیچ‌گونه‌سودی به ثبت‌نام‌ها تعلق نگرفت

محمدمهدی ربیعی از دیگر مشتریان ایرانخودرو با اشاره به مشکل افزایش قیمت خودرو‌های ثبت‌نامی بیان داشت: حدود یک سال پیش که در قرعه‌کشی خودرو ۲۰۶ بنده شدم حدود ۴۰ ملیون تومان به حساب ایران خودرو واریز کردم که متاسفانه از آن تاریخ علاوه بر اینکه هیچ‌گونه سودی به وجه واریزی ما در این یک سال تعلق نگرفته هر سه ماه یک بار به بهانه‌های مختلف بین ۲۰ تا۳۰ درصد و در مجموع حدود ۸۰ درصد افزایش قیمت داشته است ظاهرا هیچ نظارتی بر قیمت ها نیست من به نوبه خود جدا از آن خبرگزاری محترم درخواست دارم صدای ما که از قشر پایین و مصرف کننده هستیم را به گوش مسئولین برسانید تا برای چندمین بار این قیمت‌ها را اضافه نکنند.

 

ای کاش نقدی خودرو خرید کرده‌بودیم

شهرام گودرزی با انتقاد از تصمیمات شورای رقابت در افزایش قیمت‌خودروها اظهار داشت: بنده یک سال پیش در پیش فروش ایرانخودرو ۲۰۷ برنده شدم آن موقع ۵۰ میلیون واریز کردم که طلاهای همسرم را با گرمی ۶۵۰ هزار فروختم تا پول را واریز کردم، آن موقع قیمت ۲۰۷ در بازار ۱۶۰ میلیون بود که خریدار هم نداشت من تحویلی اردیبهشت ۱۴۰۰ هستم به امید این که ۲۰۷ صدمیلیونی بگیرم از کارخانه ثبت نام کردم که خبری از افزایش سه ماه نبود متاسفانه در عرض ۷ ماه  قیمت کارخانه ماشین از ۸۷ میلیون رسید به ۱۶۰ میلیون اما ۵۰ میلیون ما بدون یک درصد سود محاسبه شده اگر تورمی در این یک سال بوده برای پول ما هم تورم بود بنده اگر طلاها را نمی‌فروختم الان نزدیک به ۱۰۰ میلیون قیمت داشت.

 

وی افزود: شورای رقابت و خودرو ساز باز به این قیمت‌ها راضی نیستند و می‌خواهند افزایش بدهند که قیمت الان کارخانه بیشتر از قیمت بازار موقع ثبت نام ما شده‌است. ما گول حرف مسئولین را خوردیم که می‌گفتند از بازار خرید نکنید و قیمت بازار حباب دارد که در عرض ۷ ماه قیمت کارخانه را به بازار رساندند و همان افزایش‌ها باعث شد هر روز قیمت بازار افزایش پیدا کند. آخر کلامم این است که ای کاش همان موقع از بازار خرید می‌کردم و یک سال بی‌ماشینی و یک سال استرس را تحمل نمی‌کردم.

 

لذا از خبرگزاری فارس خواهشمندم که اجازه افزایش قیمت را ندهند و مطالبه به حق ما حواله‌داران را پیگیر باشند  چون اگر افزایش بخورد بنده توان تکمیل وجه را ندارم و باید پولم را بدون یک درصد سود پس بگیرم.

 

کاهش دلار تاثیری بر قیمت خودرو نداشت

کیان هم گفت: سلیمی سال گذشته (خرداد ماه) در اولین پیش فروش طرح قرعه کشی برنده یک دستگاه پژو ۲۰۷ شدم. آن زمان خبری از افزایش قیمت ۳ ماهه نبود و تمامی ما حواله‌داران با تفکر اینکه قیمت خودرو نهایتا در طول یک سال به مانند سال‌های قبل حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش پیدا خواهد کرد، مبلغ اولیه را واریز کردیم ولی چند وقت بعد اعلام شد که قیمت‌ها هر سه ماه یکبار افزایش خواهد داشت و در طول این چند ماه، با سه بار افزایش قیمت، قیمت خودروی ثبت نامی من از ۸۷ میلیون تومان به ۱۶۰ میلیون تومان رسید و در حال حاضر واقعا توان تکمیل وجه ندارم، ولی به تازگی مسئولان خبر از افزایش قیمت مجدد دادند و علاوه بر اینکه بازار آرام و با ثبات خودرو را متشنج کردند، ده روز مانده به تاریخ حواله من، باعث استرس و ناامیدی شدید اینجانب شدند.


وی اظهار داشت: از همین طریق از مسئولین امر تقاضای عاجزانه دارم از افزایش قیمت فصل بهار صرفه نظر کنند تا ما پس از این‌همه انتظار بتوانیم صاحب خودرو شویم و حق ما ناحق نشود. ضمنا یادآوری می‌کنم که در زمان آخرین افزایش قیمت، دلار ۳۳ هزار تومان و در حال حاضر ۲۴ هزار تومان است و واقعا توجیهی برای افزایش قیمت نیست. 

 

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: پیش فروش خودرو ایرانخودرو سایپا افزایش قیمت خودرو افزایش قیمت سه بار افزایش خریداران خود قیمت کارخانه درصد افزایش شورای رقابت واریز کردم پیش فروش فصل بهار خودرو ها قرعه کشی سال پیش بر قیمت فارس من ثبت نام سه ماهه قیمت ها سه ماه یک سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۷۰۵۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریالی از مطالبات گندمکاران پرداخت نشده است

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، عطااللّه هاشمی، گفت: بنابر آخرین آمار از ابتدای فصل برداشت ۷۵۰ هزارتن گندم با ارزش حدود ۱۴ همت از کشاورزان خریداری شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۰ درصد افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید: انتظار کشاورزان برای اعلام جایزه تحویل گندم چه زمانی به پایان می‌رسد؟

به گفته او، علی رغم گذشت بیش از یک ماه از فصل برداشت، ریالی از مطالبات گندمکاران پرداخت نشده است و کشاورزان کماکان چشم انتظار دریافت پول هستند.

هاشمی ادامه داد: براساس قانون ۲۴ ساعت پس از تحویل گندم به مراکز خرید، مطالبات کشاورزان باید پرداخت شود که متاسفانه این امر مورد بی توجهی قرار گرفته است.

رئیس بنیاد ملی گندمکاران با بیان اینکه دولتمردان نسبت به تخصیص جایزه گندم بی تفاوت هستند، افزود: علی رغم پیگیری های مکرر، خبری از تخصیص جایزه و اصلاح قیمت گندم نیست که استمرار این روند، خرید تضمینی را دچار چالش می کند.

او گفت: براساس برآوردهای صورت گرفته تولید گندم بالای ۱۴ میلیون تن و حداقل خرید ۱۲ میلیون تن خواهد بود که در صورت بی تفاوتی به جایزه گندم و پرداخت مطالبات، محصول تولیدی صرف خوراک دام و طیور می شود و به نوعی هدر می رود.

کد خبر: 1228966 برچسب‌ها گندم

دیگر خبرها

  • صفحه نخست روزنامه های عبری زبان/ صهیونیست‌ها در انتظار نتیجه مذاکرات
  • گران فروشی در نمایندگی فروش خودرو، گران تمام شد
  • پیش‌بینی جدید درباره قیمت دلار / خریداران ارز بخوانند
  • ریالی از مطالبات گندمکاران پرداخت نشده است
  • تعیین تکلیف تعهدات ساینا Sدو‌گانه سوز+ قیمت
  • ۴ دلیل ریزش قیمت‌ها در بازار ارز و سکه و نقره داغ شدن خریداران
  • مدیریت ششم تکمیل خط ۶ و ۷ است سال گذشته ایستگاه های مهمی در این دو خط راه اندازی شد
  • موعد پرداخت مالیات بر عایدی سرمایه تعیین شد
  • پیش‌بینی تازه درباره قیمت ارز، طلا، مسکن و خودرو
  • نزول طلا و ارز ادامه دارد | افزایش تیراژ تولید خودرو