Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان،محمدحیدری فرماندار ویژه خرمشهر روز یکشنبه گفت:بر اساس شاخص جمعیتی و به منظور رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در لحاظ کردن شرایط خاص کرونا ۱۱۰ صندوق اخذ رای در شهرستان خرمشهر پیش‌بینی شده است.

او با اشاره به پیش‌بینی برگزاری انتخابات الکترونیکی در خرمشهر افزود: در دوره های گذشته انتخابات خرمشهر به عنوان پایلوت انتخابات الکترونیکی انتخاب شده بود اما در این دوره تصمیم بر برگزاری انتخابات الکترونیک در مراکز استان‌ها و کلان شهرها است و برای خرمشهر هنوز تصمیمی در این زمینه از سوی وزارت کشور ابلاغ نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حیدری برگزاری انتخابات رقابتی سالم همراه با امنیت را یکی از اهداف متولیان امر برگزاری آن دانست و گفت: به همه نامزده‌های انتخابات شهر و روستا و ستادهای انتخابات ریاست جمهوری و دست اندرکاران انتخابات تاکید شده که قانونمند حرکت کنند و هیات اجرایی، هیات نظارت، بازرسان و عوامل اجرایی دست اندرکار در انتخابات جزء به اجرای قانون نباید به چیز دیگری فکر کنند.

او افزود: امانت‌داری در انتخابات شرط لازم و کافی قانون گرایی و اجرای قانون است و قطعا در هر شهرستان جریان‌های موافق و مخالف وجود دارد به ویژه در انتخابات شوراها مسایل خویشاوندی، طایفه ای وجود دارد و امیدواریم انتخابات سالمی برگزار کنیم.

فرماندار خرمشهر در ادامه بیان کرد: نباید فضای انتخابات هیجانی و احساسی شود بلکه باید تعقل گرانه باشد و مردم بر اساس عقل و منطق آینده و دوراندیشی در پای صندوق‌های رای حضار شوند و باورشان این باشد هر رای در سرنوشت کشور تاثیرگذار است.

او با بیان اینکه مردم جریان انتخابات را هدایت می کنند گفت: ۱۸۴ نفر برای ورود به شوراهای  خرمشهرثبت‌نام کردند که از این تعداد ۱۳۸ نفر داوطلب تایید صلاحیت شدند و پیش‌بینی می شود با تایید چند نفر دیگر تعداد داوطلبان به ۱۴۵ نفر برسد.

حیدری اظهار داشت: ۱۴۰ نفر برای انتخابات  روستاهای این شهرستان داوطلب شدند که هر کدام از این داوطلبان ایل، طایفه و حموله دارند که این امر مشارکت گسترده ای را در انتخابات رقم خواهد زد.

او ادامه داد: باید امید و اعتماد در مردم تقویت  کرد تا موجب مشارکت حداکثری در انتخابات پیش رو  شود.

۱۱۰ صندوق اخذ رای برای ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی و انتخابات  ریاست جمهوری در شهرستان خرمشهر پیش بینی شده است.

۲۸ خرداد انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در کشور برگزار می شود.

انتهای پیام/ د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: انتخابات ریاست جمهوری انتخابات 1400 برگزاری انتخابات پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۷۰۶۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ششمین دوره مجلس خبرگان اول خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند

آیت‌الله سیدمحمدرضا مدرسی‌یزدی عضو فقهای شورای نگهبان، رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات مجلس خبرگان رهبری و انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: براساس قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری، هیات مرکزی نظارت بر انتخابات، پس از صادر شدن اعتبارنامه دو سوم منتخبان این انتخابات، از منتخبان برای شرکت در مراسم افتتاحیه این مجلس دعوت می‌کند.

وی افزود: مراسم افتتاحیه در روز سه‌شنبه اول خرداد ۱۴۰۳ در ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد.

‌آیت‌الله مدرسی‌یزدی همچنین عنوان کرد: دوره نمایندگی اعضای مجلس خبرگان رهبری هشت سال و تعداد نمایندگان این مجلس ۸۸ نفر است.

رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات این نکته را هم یادآور شد که قانون اساسی، تدوین قوانین مربوط به این مجلس را برعهده اعضای خبرگان رهبری گذاشته و شورای نگهبان نیز مسئول نظارت بر انتخابات این مجلس است.

وی ادامه داد: در مراسم افتتاحیه ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، پس از قرائت قرآن و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران، پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی قرائت خواهد شد.

آیت‌الله مدرسی‌یزدی افزود: سپس هیات رئیسه سنی تشکیل می‌شود که شامل رئیس، نائب رئیس و ۲ منشی است و پس از آن هیئت رئیسه دائم با انتخاب اعضا شکل می‌گیرد. هیات رئیسه دائم نیز شامل هفت نفر است که عبارتند از رئیس، ۲ نائب رئیس، ۲ منشی و ۲ کارپرداز.

انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفند سال ۱۴۰۲ همزمان با انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سراسر کشور برگزار شد.

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی شورای نگهبان

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • کارگاه آموزش عوامل اجرایی برگزاری دور دوم انتخابات مجلس در قائمشهر برگزار شد
  • محتمل‌ترین زمان برای برگزاری انتخابات فدراسیون دوومیدانی
  • ششمین دوره مجلس خبرگان یکم خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند
  • تایید اعتبارنامه ۶ منتخب مردم گلستان در مجلس توسط هیأت اجرایی
  • تعداد عوامل اجرائی دور دوم انتخابات در حوزه ورامین کاهش می یابد
  • ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری اول خرداد آغاز به‌ کار می‌کند
  • ششمین دوره مجلس خبرگان اول خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند
  • افتتاحیه دوره ششم مجلس خبرگان رهبری اول خرداد برگزار می‌شود
  • عملیات اجرایی طرح رود دره خرداد ماه آغاز شود
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس از ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود