Web Analytics Made Easy - Statcounter

یغمایی گفت: کاروانسرای استان سمنان در مسیر ثبت جهانی قرار دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان،«مصطفی یغمایی» در نشست خبری با خبرنگاران استان سمنان،با بیان اینکه بالغ‌بر ۳۰ کاروان‌سرا در استان وجود دارد که کاروانسرای میاندشت میامی بزرگ‌ترین و شاخص ترین آن‌ها است گفت: از این تعداد سه کاروان‌سرا در میامی، دو کاروان‌سرا در آهوان و یک کاروان‌سرای قصر بهرام واقع در جنوب گرمسار در مسیر ثبت جهانی قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون میراث اداره کل میراث فرهنگی استان سمنان با اشاره به اینکه ثبت جنگل‌های هیرکانی که قسمتی از آن در استان و شهرستان شاهرود قرار دارد مهم‌ترین رویداد جهانی در حوزه میراث بود، اظهارکرد: طی هشت سال اخیر ابتدای دولت در حوزه ثبت‌های غیر منقول شامل تپه و آثار تاریخی ۳۶ مورد به ثبت رسید و مجموع آثار طبیعی به ۲۶ مورد افزایش یافت که عمده ثبت آثار طبیعی مربوط به درختان چنار است.

 

وی بابیان اینکه در مجموعه ۸۷۳ اثر در استان سمنان ثبت و ابلاغ‌شده است، افزود: از این تعداد ۱۲۷ مورد ثبت ناموس است و همچنین سال گذشته سه اثر صنعتی نیز به ثبت رسید که نفت خوریان سمنان از جمله آن‌ها به شمار می‌رود.

 

یغمایی با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از ۲۰ پرونده در حوزه‌های مختلف در ستاد وجود دارد، ابراز داشت: چهارچوب‌های ثبتی این موارد ارسال‌شده است که بافت تاریخی بیابانک از جمله این موارد محسوب می‌شود.

 

یغمایی بابیان اینکه نسبت به ۱۰ سال پیش دغدغه اصلی در بناهای اصلی تاریخی استان سمنان وجود ندارد، تصریح کرد: در مجموعه تاریخانه دامغان به نورپردازی رسیدیم و از مجموعه شیخ علا الدوله سمنانی و مسجد جامع فرومد می‌توان به عنوان پایه و مرجع مرمت نام برد.

 

وی افزود: در نقطه‌ای قرار داریم که بناهای اصلی نظیر مسجد جامع سمنان مشکلات مرمت وجود ندارد و طی سال ۹۸ حدود پنجاه اثر و برای سال گذشته ۳۰ اثر تاریخی استان مرمت‌شده است.

پایان پیام/276

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسیر ثبت جهانی ۶ کاروانسرای استان سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۷۰۹۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویری از مسیر ریلی راه آهن لرستان+فیلم

مسیر بسیار زیبا بعنوان بیست‌و‌پنجمین اثر کشور و اولین اثر صنعتی در فهرست میراث جهانی یونسکو در شهر فوجو در کشور چین قرار گرفت.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • مرگ خاموش تخت جمشید و بیستون
  • هفدهمین کاروان زیر سایه خورشید در مسیر استان سمنان
  • پیش بینی وزش باد در استان سمنان
  • روستای فهرج یزد در مسیر جهانی شدن + فیلم بنای ناشناخته پیش از اسلام
  • تصاویری از مسیر ریلی راه آهن لرستان+فیلم
  • پیش بینی وزش باد در سمنان
  • توقف عملیات عمرانی احداث شهرک جدید در حاشیه شهر تاریخی جیرفت
  • کسب علم با معرفت همراه باشد
  • ترمز طلای جهانی در مسیر صعود
  • سفرنامه| مسیر بی بازگشت به ریگ جن!/ مثلث برمودای ایران کجاست؟