Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر دفاع گفت: نظام سلطه با تبلیغات منفی و وارونه نشان دادن دستاوردهای گرانسنگ جمهوری اسلامی درصدد از بین بردن انسجام و استحکام اجتماعی آحاد مردم است؛ چرا که می داند ایران امروز، ایرانی قوی و منشأ تحولات عظیمی در منطقه و در سطح بین الملل است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع؛ همایش مدیران ارشد وزارت دفاع به صورت برخط با حضور امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، معاونان، مدیران عامل سازمان های وزارت دفاع و روسای سازمان های عقیدتی سیاسی و حفاظت اطلاعات وزارت دفاع برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر دفاع در این جلسه با اشاره به پیروزی های غرور آفرین مردم فلسطین وشکست هیمنه رژیم جعلی اسرائیل گفت: پیروزی ملت مظلوم فلسطین در امتداد فتح خرمشهر و از جنس حماسه سوم خرداد است.
 
وی  با بیان اینکه دفاع مقدسِ ملت بزرگ ایران اسلامی نمونه ای از پیروزی خون بر شمشیر است، خاطرنشان کرد: رزمندگان اسلام با دستان خالی در مقابل دشمن ایستادند و اجازه ندادند یک وجب از خاک کشور به دست دشمن بیفتد لذا پیروزی ملت مظلوم فلسطین نیز از جنس پیروزی دفاع مقدس و حماسه آزادسازی خرمشهر است.

سرتیپ حاتمی با بیان اینکه ما در دوران دفاع مقدس با یک کشور نمی جنگیدیم، بلکه چکیده ای از دستاوردهای نظامی و اطلاعاتی شرق و غرب به سرکردگی صدام علیه ایران به صف شده بود تصریح کرد:  امسال در حالی سی ونهمین سالروز فتح خرمشهر را جشن گرفتیم که علی رغم تحریم ها، فشارهای اقتصادی و تلاش برای عدم پیشرفت جمهوری اسلامی ایران، ملت سربلند ایران اسلامی، قدرت بلاتردید و بلامنازع جمهوری اسلامی ایران در منطقه و منشأ پایداری و حرکت جبهه مقاومت محسوب می شود.

وی با اشاره به پیروزی نیروهای مقاومت فلسطین در مقابل رژیم صهیونیستی تا بن دندان مسلح، افزود: حماسه سوم خرداد  سال 1361 در شرایطی به وقوع پیوست که رزمندگان اسلام با دست خالی و با کمترین امکانات دفاعی و نظامی بر دشمن فائق آمدند و امروز نیز مردم فلسطین مانند مجاهدان دوران دفاع مقدس در سخت ترین شرایط  با دشمن مبارزه کردند و توانستند با اعتماد به نصرت الهی بر باطل  پیروز شوند.

وزیر دفاع با بیان اینکه مهمترین دستاورد این جهاد پیروزمندانه،  وحدت و همدلی همه‌ی فلسطینیان در مناطق مختلف اشغالی در برابر رژیم جنایتکار صهیونیستی و حامیان غربی و آمریکایی آن بود گفت: همانطور که رهبر فرزانه انقلاب فرمودند: رژیم صهیونیستی ۲۵ سال آینده را نخواهد دید و از این پس موشکها، پهپادها و توانمندی دفاعی صاحبان فلسطین کابوس شهرک نشینان غاصب خواهد بود.

وزیر دفاع با بیان اینکه دشمن درصدد شکستن مقاومت و ایستادگی ملت ایران و در نهایت حذف جمهوری اسلامی از منطقه است گفت: نظام سلطه با تبلیغات منفی و وارونه نشان دادن دستاوردهای گرانسنگ جمهوری اسلامی درصدد از بین بردن انسجام و استحکام اجتماعی آحاد مردم است؛ چرا که می داند ایران امروز،  ایرانی قوی و منشأ تحولات عظیمی در منطقه و در سطح بین الملل است.

وزیر دفاع با بیان اینکه قدرت جمهوری اسلامی ریشه ی کاملاً مردمی دارد تصریح کرد: هدف اول دشمنان ملت ایران دلسرد کردن مردم ، بی رونق ساختن انتخابات و تلاش برای حضور حداقلی مردم در انتخابات پیش رو است اما هدف نهایی آنها اضمحلال و نابود کردن منافع ملی جمهوری اسلامی و عقب راندن کشور از جایگاه اقتدارِ خود است.

امیر سرتیپ حاتمی با اشاره به  برگزاری شکوهمند انتخابات ریاست جمهوری سوریه و تبریکِ پیروزی و انتخاب مجدد بشار اسد با رای قاطع  مردم سوریه  گفت: بلاتردید  این رویداد و حماسه  تاریخی  ملت سوریه نماد اراده مردم این کشور در حفظ استقلال کشور برابر دسیسه ها و طمع ورزی های دشمنان امت اسلامی است .

امیر سرتیپ حاتمی تأکید کرد: مهمترین موضوعی که منافع و امنیت ملی کشور و آینده مردم  را تضمین می نماید حضور و مشارکت حداکثری در انتخابات است و ان شاءالله به کوری چشم دشمنان این حماسه در 28 خرداد ماه دسیسه استتکبار جهانی را علیه خودشان بازخواهد گرداند.
 
امیر سرتیپ حاتمی با بیان اینکه اصلی ترین دلیل پیشرفت ها و اقتدار دفاعی جمهوری اسلامی  با هدایت های داهیانه رهبر معظم انقلاب محقق شده است گفت: وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در سه حوزه کلان دفاعی، مبارزه با تحریم ها و سازندگی ، راهبرد های خود را  با محوریت تدابیر فرمانده معظم کل قوا برنامه ریزی کرده است و از این حیث و به لطف پرودگار متعال،  کمترین چالش و فراز و نشیب  را داشته است و همواره بعد از پیروزی انقلاب نیز سیر صعودی خود را ادامه داده است.

وی با بیان اینکه طی سال های اخیر و علی رغم فشار تحریم ها بیشترین صادرات را نیز داشتیم گفت: خود اتکایی، تکیه به ظرفیت های درونی، توجه به سرمایه های ارزشمند انسانی و از همه مهمتر عمل به رهنمود های مقام معظم رهبری در همه زمینه ها بهترین الگوی پیشرفت ما بوده است و انشالله این الگو در جای جای سازمان ها و نهادهای کشوری به طور کامل درونی و نهادینه شود.

 

انتهای پیام/ک

منبع: دانا

کلیدواژه: امیر سرتیپ حاتمی جمهوری اسلامی وزارت دفاع دفاع مقدس وزیر دفاع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۷۱۱۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست انتخاباتی عضو دفتر رهبری از مردم /انتخاب هیات رئیسه مجلس دوازدهم در انحصار نمایندگان تهرانی نخواهد بود

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مهدی فضائلی عضو دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی، درباره اهمیت حضور مردم در دور دوم انتخابات مجلس اظهار داشت: انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی از نظر اهمیت تفاوتی با انتخابات دور اول آن ندارد و همه آن مواردی که باعث اهمیت حضور و مشارکت در انتخابات دور اول مجلس بود، در این دوره نیز به همان اندازه تاثیرگذار است.

وی در گفتگو با ایرنا، افزود: مشارکت و حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی به دلیل جایگاه مجلس و نقشی که نمایندگان مردم می‌توانند به واسطه بهبود روند قانونگذاری در کشور و نیز نظارت بهتر و دقیق‌تر بر اجرای قوانین داشته باشند، بسیار حائز اهمیت است و این موارد در دور دوم انتخابات نمایندگان مجلس شورای اسلامی هم مانند دور اول انتخابات نمایندگان وجود دارد.

این فعال سیاسی بیان کرد: البته نمایندگان بسیاری از حوزه‌های انتخاباتی در همان دور اول با کسب اکثریت آرا، مشخص شدند اما در تعدادی از حوزه‌ها از جمله در تهران، انتخابات به دور دوم کشیده شد که امید است مردم در این دور از انتخابات نیز مشارکت جدی داشته باشند.

هر چقدر مجلس در امر قانونگذاری بهتر عمل کند دستگاه‌ها مسیر دقیق‌تری خواهند داشت

فضائلی یادآور شد: باید امیدوار باشیم که در شهرهایی که انتخابات مجلس به دور دوم کشیده شده است، مردم انقلابی، فهیم و همیشه در صحنه با درک بالای خود و با اهتمام لازم و مشارکت بالا پای صندوق‌های اخذ رأی حاضر شوند.

وی با اشاره به اینکه مشارکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی از دو بُعد حائز اهمیت است، عنوان کرد: در بُعد اول، این اهمیت مربوط به مجلس شورای اسلامی و جایگاه اصلی آن در حوزه قانونگذاری است که وظیفه تقنین قوانین کشور و ریل‌گذاری را بر عهده دارد و در حقیقت این مجلس است که مسیر اجرایی و آینده کشور را ترسیم می‌کند.

این فعال رسانه‌ای تاکید کرد: بنابراین هر چقدر مجلس شورای اسلامی در امر قانونگذاری بهتر عمل کند و قوانین مصوب آن دقیق‌تر و ناظر بر اولویت‌های کشور باشد، به طور طبیعی می‌توانیم امیدوار باشیم مسیری که دستگاه‌های اجرایی در آینده بر اساس آن قوانین طی می‌کنند، دقیق‌تر و معطوف به اهداف جامعه باشد.

فضائلی گفت: در بُعد دوم، اهمیت مجلس شورای اسلامی به بحث نظارت آن بر اجرای صحیح قوانین بازمی‌گردد که این امر توسط نمایندگان مجلس انجام می‌شود و این نظارت هر چه دقیق‌تر و سالم‌تر انجام شود، می‌تواند در اجرای قوانین و در اینکه دستگاه‌های اجرایی وظایف‌شان را بهتر و دقیق‌تر انجام دهند، بسیار موثر باشد.

قانونگذاری و نظارت بر اجرای قوانین در راس وظایف نمایندگان است

وی افزود: البته نمایندگان مجلس شورای اسلامی در حوزه‌های دیگر هم نقش‌آفرینی دارند اما قانونگذاری و نظارت بر اجرای قوانین، در رأس اموری است که باید در آن نقش‌آفرینی داشته باشند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر مشارکت مردم در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی یک پیام بسیار مهم به همراه خواهد داشت و آن پیام این است که نشاط اجتماعی و سیاسی در جامعه ایران وجود دارد.

تحلیلگر سیاسی بیان کرد: ابراز و به نمایش گذاشتن این نشاط اجتماعی و سیاسی هم می‌تواند برای مردم ایران و هم برای کسانی که از بیرون مسائل کشور ما را تحلیل می‌کنند و بر اساس آن تحلیل‌ها، تصمیم‌هایی در خصوص نحوه تعامل با جمهوری اسلامی اتخاذ می‌کنند، موثر باشد.

فضائلی یادآورشد: این نشاط اجتماعی و سیاسی می‌تواند یک پیام به همراه داشته باشد و در مقابل کسانی که نگاه منفی به کشور ما داشته و رفتارهای خصمانه از خود بروز می‌دهند، نقش بازدارندگی خواهد داشت.

انتخاب هیات رئیسه مجلس دوازدهم در انحصار نمایندگان تهرانی نخواهد بود

فضائلی گفت: مشارکت بالای مردم در انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی برای دوستان کشور ما در سراسر دنیا هم یک پیام امیدوارکننده و خوشحال‌کننده را به همراه خواهد داشت و نشاط اجتماعی و سیاسی مردم ایران را در مقابل چشمان آنها به نمایش خواهد گذاشت.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا با توجه به تعداد بیشتر نمایندگان تهرانی نسبت به نمایندگان شهرستانی، آنها هیات رئیسه مجلس دوازدهم را تعیین خواهند کرد، گفت: به عقیده من انتخاب هیات رئیسه مجلس دوازدهم در انحصار نمایندگان تهرانی نخواهد بود.

این فعال سیاسی خاطرنشان کرد: البته نمایندگان تهران به لحاظ تعداد، در مجلس دوازدهم تعیین‌کننده هستند و تاثیرگذاری‌شان زیاد است ولی این طور نخواهد بود که مجلس دوازدهم و انتخاب هیات رئیسه آن، در انحصار آنها باشد.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902976

دیگر خبرها

  • احمدیان: امیدواریم روابط اقلیم کردستان با ایران در بُعد امنیتی گسترش یابد
  • جزئیات مراسم چهلم شهید زاهدی و یارانش | سپاه اطلاعیه داد
  • درخواست انتخاباتی عضو دفتر رهبری از مردم /انتخاب هیات رئیسه مجلس دوازدهم در انحصار نمایندگان تهرانی نخواهد بود
  • ردادی: مردم با حضور در انتخابات مجلسی قوی را رقم بزنند
  • دیدار امیرعبداللهیان با همتای ترک: گفتگو درباره تحولات منطقه، فلسطین و روابط دوجانبه
  • رایزنی وزیران امور خارجه ایران و بنگلادش در مورد آخرین تحولات غزه
  • حضورآگاهانه مردم در انتخابات و انتخاب اصلح
  • کاردار ایران خطاب به وزیر دفاع انگلیس: کاملا نادان هستید
  • لفاظی وزیر دفاع انگلیس در واکنش به تحریمش از سوی ایران
  • واکنش کاردار ایران به اظهارات وزیر دفاع انگلیس