Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست-زالی گفت: رهبرانقلاب توجه ویژه‌ای به مرجعیت علمی شدن ایران دارند که این موضوع حداقل در منطقه مدیترانه شرقی دور از دسترس نیست.

علیرضا زالی، فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران در نشست نکوداشت استاد محمد غفرانی در پانزدهمین جشنواره آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اظهار کرد: مهمترین برنامه راهبردی دانشگاه به عنوان نقشه اصلی راه، بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری‌ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: در این بیانیه دانایی محوری، نخبه پروری و نخبه گزینی و توجه به مراکز دانش بنیان از جمله ابزار‌هایی هستند که استفاده بهینه از آن‌ها می‌تواند ما را به اهداف بیانیه برساند.

زالی در ادامه به آسیب شناسی آموزش پرداخت و گفت: تکه تکه بودن آموزش از جمله آفت‌های مباحث آموزشی است.

او تصریح کرد: عدم تطبیق فارغ التحصیلان برای نیاز‌های کشور دیگر آفت آموزش‌هاست. عدم گسترش کافی برنامه‌های بین رشته‌ای، آسیب دیگر آموزش است هرچند گام‌هایی در علوم ترجمانی در سال‌های اخیر برداشته شده، اما کافی نیست.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران گفت: هنوز به اندازه کافی از ظرفیت ادغام یافته آموزش و پژوهش در خدمات بهره نبرده‌ایم و در سال‌های اخیر سرعت آن کم شده است.

زالی بیان کرد: نکته‌ای‌که رهبری به آن توجه ویژه دارند، حرکت به سمت مرجعیت علمی است که کار بزرگ و شجاعانه‌ای است. با توجه به توان علمی در شرایط کنونی دانشگاهی، رسیدن به مرجعیت علمی، حداقل در منطقه مدیترانه شرقی دور از دسترس نیست.

او تصریح کرد: ما باید برای حفظ نخبگان در کشور به خوبی تلاش کنیم تا آنها انگیزه لازم را داشته باشند و به تحصیل خود در کشور ادامه دهند.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران بیان کرد: برخی صندلی‌ها در بسیاری از رشته‌های ضروری خالی مانده است، بنابراین باید آسیب‌شناسی به سرعت اتفاق بیفتد و مسائل این چنینی حل شود.

او با اشاره به ضرورت تقویت برخی رشته‌‌های ضروری در علم پزشکی تصریح کرد: این خبر خوبی نیست که نیرو‌های علوم پایه ما از کشور خارج شده و در کشور‌های دیگر با شرایط بهتر تحصیل کنند؛ ما باید شرایط کافی را برای آن‌ها فراهم کنیم تا در آرامش به تحصیل خود در داخل ادامه دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: مرجعیت علمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۷۱۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیاتی از تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد آذربایجان‌شرقی و شرکت مهندسی معدنی نوآوران مس 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، در راستای ایجاد و گسترش تعامل و همکاری‌های علمی - تحقیقاتی و آموزشی، تفاهم‌نامه‌ای بین دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی و شرکت مهندسی معدنی نوآوران مس با امضای آرش رنجبران رئیس دانشگاه آزاد آذربایجان‌شرقی و حمید قاطع مدیرعامل شرکت مهندسی معدنی نوآوران مس منعقد شد.

این تفاهم‌نامه با هدف راه‌اندازی مرکز تحقیق، توسعه و توانمندسازی شرکت مهندسی معدنی نوآوران مس و استفاده بهینه از توانمندی‌های علمی، فنی، آموزشی و پژوهشی با محور سکوی «ست» منعقد شده است.

همکاری در زمینه برگزاری همایش مشترک و تشکیل دوره‌های تخصصی و آموزشی، انجام طرح‌های مشترک تحقیقاتی و مطالعاتی، همکاری در زمینه تألیف، ترجمه اسناد، کتب و مدارک علمی - آموزشی، ارائه دوره‌های آموزشی مشترک به‌منظور تربیت نیروی انسانی متخصص در مقاطع مختلف تحصیل، همکاری در زمینه دوره‌های کارآموزی و کارورزی دانشجویان و انجام پروژه‌های پژوهشی در قالب پایان نامه‌های تحصیلات تکمیلی و جهت‌دهی پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی به سمت نیاز‌های شرکت از موضوعات این تفاهم‌نامه است.

این تفاهم‌نامه در ۱۴ ماده و به مدت یک سال به امضای طرفین رسید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رسیدن به فلسفه زندگی از راه خودشناسی
  • دیپلماسی مهارت یکی از راهبردهای کلیدی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای است
  • دست‌یابی به مرجعیت علمی و توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در فضای دانشگاهی کشور
  • توجه به معلم «سرمایه‌گذاری برای کشور» است/ آموزش و پرورش، مسئله اول کشور
  • افتتاح کارگاه کامپیوتری هنرستان فنی شهید شکاری مراغه
  • جزئیاتی از تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد آذربایجان‌شرقی و شرکت مهندسی معدنی نوآوران مس 
  • توجه به معلمان در اولویت امور قرار گیرد
  • این رویداد در خدمت ایجاد مشارکت میان جامعه پژوهشگران برگزار شد
  • پذیرش دانشجویان خارجی نمایشی از مرجعیت علمی مراکز دانشگاهی
  • مخبردزفولی: استقرار اقتصاد دانش پایه شرط مهم تحقق مرجعیت علمی است