Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مرکزی دبیر استانی طرح همسفر بهشت از آغاز ثبت نام این طرح در دانشگاه های استان مرکزی خبر داد.

حجت الاسلام مهدی ایمانی مقدم، روز یکشنبه در نشست با اصحاب رسانه اظهار کرد: در آستانه سالگرد رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی و در آستانه انتخابات سرنوشت ساز ریاست جمهوری و تعیین اعضای شورای شهر هستیم که این دو مناسبت تکالیفی را به ذهن تداعی می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: امام مردم سالاری دینی را احیا کرد. در واقع در تاریخ ایران انتخاب سرنوشت و دموکراسی اصلا مطرح نبوده و امام راحل یکی از تحفه ها و هدیه هایی که برای ملت ایران به ارمغان آورد مردم سالاری دینی و اعطای حق مشارکت به مردم بود.

دبیر استانی طرح همسفر بهشت تصریح کرد: پرشورترین انتخابات در تاریخ معاصر متعلق به انقلاب اسلامی است و امیدواریم انتخابات پیش رو نیز یکی از برگ های زرین در تاریخ سیاسی و اجتماعی ایران باشد. رئیس جمهوری که می خواهد وارد عرصه شود باید ابتدا آسیب های اجتماعی را به عنوان اولویت مدنظر قرار دهد.

ایمانی مقدم اضافه کرد: ازدواج، مسکن، حاشیه نشینی، اشتغال و... از جمله اولویت های زندگی مردم است و جناح زدگی و اصولگرا و اصلاح طلب اهمیت ندارد بلکه مردمی بودن و داشتن برنامه برای رفع مشکلات از پیش پای مردم اهمیت دارد.

وی ادامه داد: کاهش نرخ ازدواج و افزایش طلاق و کاهش نرخ باروری آسیب های فراوانی از جنبه های مختلف برای مردم خواهد داشت، لذا همه نخبگان و متولیان باید این اولویت ها را در حوزه کاری خود مد نظر قرار دهند. ازدواج آسان و به موقع و همسان گزینی نیز باید در اولویت باشد.

دبیر استانی طرح همسفر تا بهشت خاطرنشان کرد: استان مرکزی جزو معدود استان هایی است که خوابگاه متاهلی دانشجویی ندارد، اما ده‌ها خوابگاه خالی و بلا استفاده دارد و چندین بار در ۱۰ سال اخی این مهم در جلسات بیان شده است. خوابگاه متاهلی فواید زیادی برای دانشجویان متاهل دارد و نیاز است به این مهم بویژه از سوی خیرین توجه ویژه شود.

ایمانی مقدم اضافه کرد: طرحی با مشارکت سازمان های فرهنگی استان مبنی بر انجام کار عملیاتی در راستای تشویق دانشجویان به ازدواج به  موقع و همسان گزینی در حال پیگیری است که امیدواریم بتوانیم با مستقر کردن مشاورین ازدواج این مهم را در استان اجرا و نرخ ازدواج را افزایش دهیم.

وی تاکید کرد: طیق بررسی های صورت گرفته میزان طلاق در ازدواج های دانشجویی بسیار کم بوده و برای چندین سال این نرخ حدود ۵ تا ۷ درصد بوده است.

ایمانی مقدم افزود: برنامه "همسفر تا بهشت " هر ساله برای دانشجویان مدنظر قرار داشته که آموزش های لازم در این طرح به زوجین داده می شد و پس از تدریس و ارائه مشاوره دانشجویان با سفر به مشهد مقدس در کارگاه های متعدد مهارت های زندگی نیز شرکت می کردند.

وی ادامه داد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا این برنامه‌ها لغو شد ولی امسال  ثبت نام و برنامه‌های مربوط به این طرح انجام خواهد شد.

مدیر هماهنگی و ارتباطات و روابط استانی طرح همسفر تا بهشت نیز گفت: تلاش مجموعه در طرح "همسفر تا بهشت" یک نگاه آینده نگرانه برای ازدواج دانشجویی است، ۲۴ مین طرح ملی همسفر تا بهشت در کشور کلید خورده و به تبع آن در استان ها نیز اجرایی می‌شود. تلاش بر این است که اطلاع رسانی کافی در خصوص برگزاری این طرح از سوی دانشگاه‌ها انجام شود.

محسن سعیدی بیان کرد: در این طرح حداقل یکی از زوجین باید دانشجو باشند و تاریخ ازدواج آنها  از یکم فروردین ۹۸ تا یکم شهریور ۱۴۰۰ باشد، این طرح تا تاریخ ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: مباحث مربوط به ترویج فرزندآوری، فرزند بیشتر زندگی بهتر، ازدواج آسان، درسنامه اخلاق و سبک زندکی و ... در این طرح ارائه خواهد شد. برگزاری جشنواره های فرهنگی و آموزشی در فضای حقیقی و مجازی، اجرای همایش با محتوای صیانت از خانواده و... نیز برای نخستین بار در این طرح پیش بینی شده است.

سعیدی اضافه کرد: زوجین می توانند در سامانه ezdevaj.nahad.ir ثبت نام کنند و اصلا نیاز به حضور در دانشگاه نیست و تمام مراحل ثبت نام در سایت انجام می شود. دراین دوره با توجه به شرایط کرونایی ۸۴ کاروان در سراسر کشور پیش بینی  شده که نسبت به سال گذشته افزایش جشمگیری داشته تا در این شرایط تمامی پروتکل های بهداشتی نیز رعایت شود.

وی افزود: ثبت نام از روز گذشته آغاز شده و تا زمان تکمیل ظرفیت کاروان ها ادامه خواهد داشت.

سعیدی ادامه داد: تمامی هزینه های مربوط به این طرح به عهده ستاد طرح خواهد بود و رایزنی های مربوط به تامین هزینه رفت و آمد برای دانشجویان نیز در حال پیگیری است. تلاش بر این است که تمام مراحل اجرای طرح برای دانشجویان رایگان شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ازدواج دانشجويي استانی علمی و آموزشی استان مرکزی برای دانشجویان همسفر تا بهشت ایمانی مقدم ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۷۱۴۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز به کار جشنواره رسانه و نشریات دانشجویی تیتر ۱۳

سیزدهمین دوره جشنواره سراسری رسانه و نشریات دانشجویی "تیتر ۱۳" با همکاری وزارت علوم و بهداشت و با حضور فعالان این حوزه در دانشگاه فردوسی مشهد آغاز به کار کرد. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، سیزدهمین دوره جشنواره سراسری رسانه و نشریات دانشجویی "تیتر 13" با همکاری وزارت علوم و بهداشت و با حضور فعالان این حوزه در دانشگاه فردوسی مشهد آغاز به کار کرد.

قرار است در این جشنواره که تا روز 18 اردیبشهت ماه ادامه دارد آثار برتر در حوزه ها و قالب های مختلف ادبی و رسانه ای معرفی شوند.

برگزاری نمایشگاه نشریات دانشجویی، نشست کارشناسان نشریات دانشگاه‌ها و برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای دانشجویان و کارشناسان از جمله برنامه‌های محوری این جشنواره است.

به گفته مسئولان نمایشگاه، آثار برتر در 42 رسته با معرفی 120 اثر در حوزه های مختلف علمی، ادبی اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی انتخاب شدند. آثار برتر در بخش های مختلف تیتر و لید، یادداشت، مقاله، سرمقاله، مصاحبه و نشریات برتر قرار دارند.

ایجاد فضای تعاملی بین دانشجویان و کارشناسان دانشگاه‌های سراسر کشور، توانمندسازی دانشجویان از طریق برگزاری کارگاه‌ها و برگزاری نشست‌های تخصصی کارشناسان برای بررسی آیین‌نامه‌های مرتبط با نشریه‌های دانشجویی از جمله اهداف برگزاری جشنواره «تیتر 13» است‌.

به گزارش تسنیم، جشنواره تیتر دانشجویی در مرحله اول با صدور فراخوانی آغاز و دانشجویان آثار خود را به دبیرخانه ارسال کردند. آثار در دو مرحله با حضور چهره‌های رسانه‌ای داوری شد. در اختتامیه جشنواره که با حضور مسئولان کشوری برگزار می‌شود، از برگزیدگان تقدیر و آثار آنها در رسانه‌های معتبر منتشر می‌شود. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • این شهرها بهشت جیب‌بُرها است
  • عملیات وعده صادق جهانیان را نسبت به مسئله غزه بیدار کرد
  • ویدئو| حامیان فلسطین در مراسم آغاز به‌کار دانشگاه میشیگان
  • جلسه کمیسیون دائمی هیأت امنای مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد
  • استقرار نخستین موتور هواپیما در دانشگاه حکیم سبزواری
  • آغاز به کار جشنواره رسانه و نشریات دانشجویی تیتر ۱۳
  • فیلم/ طرفداران فلسطین در مراسم آغاز به‌کار دانشگاه میشیگان
  • آغاز زندگی در حرکت خودرو امداد
  • جزئیاتی از تفاهم‌نامه علمی و تحقیقاتی دانشگاه آزاد مرکزی با یک واحد صنعتی
  • آغاز ثبت ‌نام سربازان برای دریافت مشوق‌های مهارت‌آموزی از امروز