Web Analytics Made Easy - Statcounter

بشیر حاجی بیگی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: در دو ماهه نخست امسال ۵۶۲ هزار و ۱۴۴ واحد خون و فرآورده‌های آن شامل گلبول قرمز فشرده شده، پلاکت و پلاسما در بین مراکز درمانی و بیمارستان‌های کشور توزیع شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۶.۵ درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به اینکه میزان اهدای خون در دو ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۳ درصد رشد داشته است، گفت:  طی این مدت ۱۵.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ درصد کل خون اهدایی در کشور سهم شهروندان استان تهران بوده است.

حاجی بیگی گفت: بیشترین میزان رشد اهدای خون در کشور در دو ماهه نخست امسال مربوط به استان‌های قزوین، آذربایجان شرقی و خراسان رضوی است به گونه ای که ۳۰ درصد خون‌های اهدایی در کشور مربوط به این سه استان اختصاص دارد.

وی درباره شاخص اهدای خون بانوان در دو ماهه اول امسال گفت: رشد اهدای خون بانوان را در استان‌های لرستان و سمنان در دو ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد بودیم به طوری که در استان لرستان ۱.۵ درصد و در استان سمنان ۰.۵ درصد شاهد رشد اهدای خون بانوان بوده‌ایم و در عین حال در این مدت بانوان لرستان با ۹ درصد، سیستان و بلوچستان با ۷.۳ درصد و خراسان جنوبی با ۷ درصد بیشترین میزان شاخص اهدای خون را داشتند.

سالانه بیش از ۲ میلیون نفر خون اهدا می کنند

سخنگوی سازمان انتقال خون گفت: اهدای خون در ایران کاملا داوطلبانه است و سالانه ۲ میلیون و یکصد هزار نفر با هدف کمک به بیماران نیازمند، خون و فرآورده‌های خونی اهدا می‌کنند.

 حاجی بیگی افزود: حداقل سن قابل قبول برای اهدای خون ۱۸ سال و حداکثر سن ۶۰ سال تمام است و حداکثر سن برای اولین اهدای خون ۶۰ سال است و برای دفعات بعدی اهدا کننده مستمر با سابقه حداقل ۲ بار اهدای خون در سال، حداکثر ۶۵ سال است.

وی  ادامه داد: از هر فرد سالم بالای ۵۰ کیلوگرم وزن و سن بالای ۱۸سال تا سن ۶۰ سال ۱۰.۵ سی سی یا میلی لیتر به ازای هر کیلوگرم وزن بدن خون گرفته می شود و  حجم کیسه های خون اهدایی ۴۵۰ سی سی یا میلی لیتر است و ۶۳ سی سی ماده ضد انعقادی درون کیسه ها خون موجود است.

حاجی بیگی در خصوص ضرورت اهدای خون تاکید کرد: خون سالم، نجات دهنده زندگی است و همه روزه، در سراسر جهان بسیاری از افراد به خون و فرآورده های خونی نیاز دارند، به طوری که از هر سه نفر مردم دنیا، یک نفر در طول زندگی احتیاج به تزریق خون و فرآورده های خونی پیدا می کند.

حاجی بیگی گفت: بارزترین مثال برای موقعیت هایی که در آن نیاز مبرم به خون پیدا می شود عبارتند از زمان بروز حوادث و سوانح گوناگونی از جمله تصادفات رانندگی، سوختگی ها و اعمال جراحی. همچنین زنان باردار در حین زایمان، نوزادان و بخصوص نوزادان نارسی که به زردی دچار می شوند، نیازمند به خون هستند و از طرفی بیماران مبتلا به سرطان که تحت شیمی درمانی یا اشعه درمانی قرار دارند نیز از مصرف کنندگان خون و فرآورده های خون هستند.

سخنگوی سازمان انتقال خون گفت: بسیاری بیماران تالاسمی و هموفیلی نیز ناگزیرند برای بهره مندی از یک زندگی به نسبت طبیعی برای تمام عمر به شکل منظم خون یا فرآورده های خون دریافت کنند.

برچسب‌ها اختصاصی ایرنا سازمان انتقال خون ایران حاجی بیگی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اختصاصی ایرنا سازمان انتقال خون ایران حاجی بیگی اختصاصی ایرنا سازمان انتقال خون ایران حاجی بیگی اخبار کنکور دو ماهه نخست امسال خون و فرآورده های خون اهدای خون حاجی بیگی خون اهدا ۵ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۷۱۷۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حاجی‌بابایی: امسال دیگر کسی نمی‌تواند بودجه «حوزه فرهنگ» را پرداخت نکند

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، نمایندگان در جلسه علنی نوبت صبح امروز (سه‌شنبه ۱۱ اردیبشهت ماه) مجلس و در ادامه بررسی بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳، جدول شماره ۱۲ با عنوان «هزینه‌کرد یک درصد از هزینه‌های شرکت‌های دولتی موضوع ماده پنج قانون مدیریت خدمات کشوری» را به تصویب رساندند.

حمیدرضا حاجی‌بابایی، رئیس کمیسیون تلفیق در توضیح این جدول، گفت: طبق محاسبات ما در زمان تصویب بخش اول بودجه مقرر شد که یک درصد هزینه‌های شرکت‌های دولتی برای مسائل فرهنگی هزینه شود که اعتبار آن بالغ بر ۲۸ همت می‌شد، اما دولت در جداول ۳۶ همت را برای توزیع آورده است.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: کمیسیون تلفیق لایحه بودجه با همکاری کمیسیون فرهنگی اصلاحاتی را در این جداول اعمال کرد که یکی از این اصلاحات، اختصاص منابع بیشتری به وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، علوم و بهداشت و درمان بود.

رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ تصریح کرد: امسال برای اولین‌ بار بودجه در مرحله اول به شکلی تصویب شد که کسی نمی‌تواند بودجه حوزه فرهنگ را پرداخت نکند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اهدای هزینه سالگرد اموات، برای کمک به خانواده زندانیان نیازمند
  • اهدای مدال قهرمانی پاراالمپیک به سردار حاجی‌زاده
  • مصرف روزانه ۸ هزارتن شکر در ۶ ماهه نخست سال
  • تجارت ایران و ترکیه به ۱.۳۶۴ میلیارد دلار رسید
  • تجارت ۱.۳ میلیارد دلاری ایران و ترکیه در ۳ ماهه ۲۰۲۴
  • تجارت ۱.۳۶۴میلیارد دلاری ایران و ترکیه/ رشد ۱۶درصدی صادرات ترکیه به ایران
  • کمتر از یک درصد از افراد واجد شرایط در سیستان و بلوچستان خون اهدا می‌کنند
  • صادرات ۸۰۰ میلیون دلاری ترکیه به ایران در ۳ ماه
  • پرداخت وام ودیعه مسکن به دانشجویان متاهل در شش ماهه نخست امسال
  • حاجی‌بابایی: امسال دیگر کسی نمی‌تواند بودجه «حوزه فرهنگ» را پرداخت نکند