Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-30@13:35:06 GMT

طرح «رسانه، همیار سلامت» آغاز به کار کرد

تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۷۱۹۱۵

طرح «رسانه، همیار سلامت» آغاز به کار کرد

رحیمی گفت:با مشارکت سازمان نظام پزشکی مشهد، دانشگاه علوم پزشکی مشهد و خانه مطبوعات و رسانه‌های خراسان رضوی، طرح «رسانه، همیار سلامت» به طور رسمی آغاز شد و در این مراسم از کارت خبرنگار «همیار سلامت» نیز رونمایی گردید.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «حمیدرضا رحیمی» در مراسم آغاز به کار ، طرح «رسانه، همیار سلامت» و رونمایی از کارت خبرنگار «همیار سلامت»، اظهار کرد: کادر بهداشت و درمان، اصحاب رسانه و مردم به عنوان ۳ راس یک مثلث سلامت هستند و هر زمان شاهد همکاری این ۳ راس بودیم در کنترل بیماری هم موفق بودیم و بلعکس هر گاه که این همکاری کمرنگ شده شاهد اوج گرفتن ابتلا به بیماری، بستری افراد بیشتر و افزایش آمار جانباختگان بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: خروج از بحران کرونا در صورتیکه صورت می‌پذیرد که همگان خود را امر پیشگیری و مبارزه با این بیماری مسئول بدانند، درست است که حوزه سلامت در راس قرار دارد، اما تا همکاری شایسته مردم نباشد تلاش‌های مدافعان سلامت هم نتیجه مورد انتظار را در پی ندارد.

 

«علی بیرجندی‌ نژاد» هم در این مراسم ضمن با اهمیت خواندن ارتباط سازنده رسانه‌ها با کادر بهداشت و درمان در انعکاس صحیح اخبار و همچنین آگاه‌سازی جامعه و ارتقای سواد سلامت مردم، گفت: در کنترل پاندمی کرونا نقش کلیدی رسانه‌ها بیش از پیش عیان شد درخشش کادر بهداشت و درمان با مجاهدت جهادگونه و وصف‌ناشدنی اصحاب رسانه به بهترین شکل ممکن به تصویر کشیده شد.

 

رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد ضمن تاکید بر لزوم ارتقاء سواد سلامت جامعه، افزود: انتظار جامعه پزشکی از اصحاب رسانه این است که اطلاعات موثق و علمی را از مراجع معتبر چون دانشگاه و سازمان نظام پزشکی دریافت و ارائه نمایند تا اطلاعات غیرعلمی در این میان رنگ باخته و در نزد افکار عمومی بی اعتبار شوند.

 

در بخش دیگری از این مراسم «مجتبی محمودی» تاکید کرد: ما همواره قدردان و سپاسگزار کادر بهداشت و درمان که حقیقتاً لایق عنوان «مدافعان سلامت» هستند و در نبرد با کرونا این ویروس نامرئی از جسم و جان خود مایه گذاردند هستیم.

 

مدیرعامل خانه مطبوعات خراسان رضوی ضمن اشاره به همراهی اصحاب رسانه با کادر بهداشت و درمان، تصریح کرد: خبرنگاران از همان روزهای آغازین پاندمی کرونا وارد میدان شدند و در ارائه اخبار و اطلاعات دقیق، صحیح و موثق از هیچ تلاشی فروگذار نکردند، در طول مدت ۱۷ ماهه کرونایی بسیاری از خبرنگاران هچون کادر درمان بارها و بارها برای تهیه اخبار و گزارش در آی‌سی‌یوها و مراکز بستری بیماران کرونایی حضور پیدا کردند.

 

وی ادامه داد: از میان اهالی رسانه مشهد ما خبرنگارانی داشتیم که به‌شدت درگیر بیماری شده و روزهای زیادی را در آی‌سی‌یو بستری بودند و حداقل انتظار ما از مسئولان امر این است که اصحاب رسانه را بیش از پیش دریابند و پیش از پرپرشدنشان آنان را حس کنند.

 

در ادامه این مراسم «محسن نصرپور» نیز خاطرنشان کرد: صداوسیما در کنار سایر اصحاب رسانه تلاش کرد تا با ایجاد آگاهی و رفع نگرانی از مردم و هم چنین تولید فیلم‌های آموزشی نقش اطلاع‌رسانی خود را به‌موقع ایفا نماید.

 

مدیرکل صداوسیمای خراسان رضوی با ذکر این نکته که در ایام بحران کرونا پخش هزار ساعت برنامه زنده از حرم مطهر رضوی داشتیم تا روحیه معنوی مردم تقویت شود، تاکید کرد: آنچه که امروز اهمیت کار رسانه را در موضوع سلامت برجسته می‌کند پرهیز از شک و شبهه در عرصه اطلاع رسانی سلامت است چرا که اگر اعتماد مردم از دست برود بازگشت آن بسیار سخت خواهد بود.

 

همچنین «محمدمهدی مومنی» گفت: دو گروه کادر درمان و خبرنگاران در طول ۱۷ ماهه کرونایی بدون یک ثانیه دورکاری فعالیت کردند که قطعاٌ این رشادت‌ها و از خودگذشتگی‌ها در ذهن همگان تا ابد باقی می‌ ماند.

 

مدیرکل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی افزود: مشهد یکی از برترین عملکردهای کشور را در موج‌های ۴ گانه کرونایی داشته است و یکی از بهترین عملکردهای این شهر در زمان موج چهارم بحران کرونا بود که درخشش کادر بهداشت و درمان در این خصوص با هنرمندی اصحاب رسانه به‌خوبی به تصویر کشیده شد.

پایان پیام/483

منبع: شبستان

کلیدواژه: همیار سلامت رسانه کادر بهداشت و درمان همیار سلامت خراسان رضوی اصحاب رسانه پزشکی مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۷۱۹۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک برزیلی به کادر فنی تیم ملی والیبال اضافه شد

به گزارش "ورزش سه"، رقابت‌های لیگ ملت‌های 2024 از یکم خردادماه در کشورهای برزیل و ترکیه آغاز می‌شود که به عنوان آخرین مرحله صعود به المپیک پاریس حساسیت و اهمیت این رقابت‌ها را در این سال به حداکثر خود رسانده است. تیم ملی والیبال کشورمان که اردوهای آماده‌سازی خود را از 18 فروردین آغاز کرده است، برای حضور هر چه بهتر در این رقابت‌ها آماده می‌شود.

مارسلو زنگراند مربی بدنساز تیم ملی والیبال ایران که بامداد امروز (سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت) از طریق فرودگاه امام خمینی (ره) وارد تهران شده بود، بلافاصله پس از استقرار در محل اسکان خود به سالن فدراسیون والیبال آمد و به جمع ملی‌پوشان در اردو پیوست.
بدین ترتیب تمرینات بدنسازی ملی‌پوشان که تا کنون به صورت آنلاین زیر نظر این مربی بود، امروز به صورت مستقیم ازسوی مارسلو پیگیری شد.

موریس موتا پائز سرمربی تیم ملی والیبال ایران از روز گذشته (دوشنبه دهم اردیبهشت) تمرینات را با حضور 18 بازیکن دنبال می‌کند که علی رمضانی، محمدطاهر وادی، مهدی رضایی، امیرحسین صداقت، محمدرضا حضرت‌پور، آرمان صالحی، پوریا حسین خانزاده، مبین نصری، شهروز همایونفرمنش، امیرحسین ساداتی، میثم صالحی، علی شفیعی، مهدی جلوه، محمد ولی‌زاده، علیرضا فراهانی مصلح‌آبادی، متین احمدی، مرتضی شریفی، امیررضا سرلک بازیکنان حاضر در این اردو هستند.

همچنین امین اسماعیل‌نژاد از روز شنبه 15 اردیبهشت ماه به جمع اردونشینان افزوده خواهد شد تا در کنار ملی‌پوشان تمرینات خود را آغاز کند و دیگر لژیونرهای تیم ملی والیبال ایران هم به محض ورود به ایران و با تشخیص کادر فنی به اردو اضافه خواهند شد.لئوناردو دستیار برزیلی پائز نیز روز جمعه 14 اردیبهشت وارد تهران می‌شود.

دیگر خبرها

  • گزارشی از آخرین تمرین تیم فوتبال ذوب‌آهن برای مصاف با نساجی با حضور اصحاب‌رسانه
  • اصحاب رسانه برای رضای خدا و خدمتگزاری به مردم قلم بزنند
  • اجتماع کادر درمان در حمایت از جنبش دانشجویان آمریکایی
  • یک برزیلی به کادر فنی تیم ملی والیبال اضافه شد
  • قدرت نفوذ رسانه در بازتاب اعتراضات آمریکا و اروپا نمایان شد
  • رسانه پردازی جلوی حکومت دیکتاتورها را می گیرد
  • اصحاب رسانه به جای «اعتبار» برای اصفهان مطالبه «اختیار» کنند/همه چیز درباره پروژه انتقال آب، اتباع و فرونشست
  • آخرین وضعیت سلامت تنها پلنگ ایرانی باغ‌وحش مشهد
  • رسانه‌ها چهره خبیث رژیم صهیونیستی را به جهانیان نشان می‌دهند
  • اقدامات خوب رسانه و هوشیاری مانع از تحقق اهداف دشمن می‌شود