Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی پارک علم وفناوری دانشگاه تهران، این شرکت دانش بنیان علاوه بر تولید ونتیلاتور پرتابل وونتیلاتور ICU، در ساخت دستگاه حذف نویز، متر هوشمند و دستگاه ترکیب کننده نیز موفق عمل کرده است.

معین بهمن مدیرعامل این شرکت دانش بنیان گفت: هسته اصلی شرکت توسط چند دانشجوی علوم پزشکی دانشگاه تهران شکل گرفت و سپس تیم فروش، سرمایه گذاران به این هسته پیوستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 محصولات اصلی این شرکت در دسته مهندسی پزشکی و تجهیزات پزشکی قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: هسته اصلی شرکت، فعالیت خود را به صورت غیر رسمی و با تولید دستگاه ونتیلاتور پرتابل در سال ۹۱ شروع کرد و در سال ۹۵ نیز به دانش بومی طراحی و تولید ونتیلاتور پروتابل دست یافت. این دستگاه در قراردادی با سازمان ایمیدرو؛ سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران برای کار در معادن زغال سنگ مورد استفاده قرار گرفت و توانست بر تحریم دستگاه تنفس مصنوعی شرکت MSA آمریکا غلبه کند.

بهمن افزود: با شیوع کرونا در اسفند ۹۸، این شرکت طراحی و ساخت ونتیلاتور ICU را هدف خود قرار داد. شرکت در مرداد ماه ۹۹، موفق به طراحی و ساخت نمونه اولیه دستگاه ونتیلاتور ICU با تمام مدهای فشاری و جمعی شد.

وی ادامه داد: تنفس انسان از چهار فاز تشکیل شده است: فاز دم، انتهای فاز دم، فاز بازدم و انتهای فاز بازدم. مدهای فشاری سیکل دم را با توجه به فشار ورودی به ریه کنترل و به انتها می‌رسانند. سیکل دم ادامه می یابد تا فشار ریه را به فشار از پیش تعیین شده توسط پزشک برسانند. این فشار معمولا از ۵ میلی بار تا حدود ۵۰-۶۰ میلی بار است. ونتیلاتورهای فشاری باید مکانیزمی داشته باشند که به هر دلیلی اگر فشار از ۱۲۵ میلی بار عبور کرد، فشار تخلیه شود تا به ریه فرد آسیب نرسد. در مدهای جمعی نیز ونتیلاتور فاز دم را آنقدر ادامه می دهد که حجم ریه به حجم از پیش تعیین شده توسط پزشک برسد. در هر دو مد، فاز بازدم به صورت passive و توسط خود بیمار انجام می‌شود.

وی، داشتن PEEP یا همان فشار مثبت انتهای بازدمی را از ویژگی‌های ونتیلاتور ICU دانست و تاکید کرد: این ویژگی، فاز بازدم فرد را مانیتور می‌کند و اجازه نمی دهد فشار انتهای فاز بازدم از یک حد پایین تر رود. این امر مانع از collapse ریوی می شود و اجازه نمی‌دهد دیواره‌های ریه به یکدیگر بچسبند.

بهمن با تاکید بر بومی بودن صد درصدی این دستگاه افزود: محصولات در رسته تنفسی شامل چند سطح است. یک ونتیلاتور دارای سطوح پنوماتیک، الکترونیک و نرم افزار است. در این شرکت موفق به بومی سازی تمامی این سطوح شده ایم و با استفاده از قطعات موجود، طراحی و تولید محصول کرده ایم.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان با تشریح مسئله بومی سازی اظهار داشت: طراحی و ساخت تمامی قسمت‌های پنوماتیک یکی از مهمترین قسمت‌ها مرتبط با ترکیب اکسیژن است. طراحی و ساخت تمامی بردها در قسمت الکترونیک، برنامه نویسی نرم افزار در سه بخش لایه سطح بالا، لایه سطح میانی و لایه پایین و حتی طراحی و ساخت قاب دستگاه همگی توسط این شرکت انجام شده است.

وی تاکید کرد: این دستگاه  در حال حاضر مراحل اخذ مجوز از وزارت بهداشت را طی می‌کند. شرکت از طریق در اختیار گرفتن سالن تولید از پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، در جهت تولید انبوه این محصول گام برداشته است.

بهمن درباره دستگاه حذف نویز نیز گفت: این دستگاه در ورودی اتاق عمل، سالن کنفرانس و بیمارستان‌ها نصب می‌شود و صداهای ناخواسته، نویزها و صدای محیط را حذف می‌کند.

برچسب‌ها ونتیلاتور دانش‎ بنیان ‎ها پارک علم و فناوری دانشگاه تهران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ونتیلاتور دانش بنیان ها پارک علم و فناوری دانشگاه تهران ونتیلاتور دانش بنیان ها پارک علم و فناوری دانشگاه تهران اخبار کنکور دانشگاه تهران ونتیلاتور ICU طراحی و ساخت پارک علم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۷۱۹۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی منصوب شد

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط عمومی پارک علم و فناوری خراسان رضوی در حکم انتصاب محمدعلی زلفی‌گل خطاب به علی اسماعیلی آمده است: نظر به مراتب تعهد، تخصص و تجربه جنابعالی و با عنایت به پیشنهاد معاون محترم فناوری و نوآوری به موجب این حکم به مدت چهار سال به عنوان رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی منصوب می‌شوید.

در این حکم آمده است: امید است با توجه به راهبردهای اساسی دولت مردمی، نقش شایسته در تحقق اهداف نظام علم و فناوری و نوآوری به ویژه توسعه پارک و مراکز رشد و حل مشکلات پیش روی شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان مستقر در پارک ایفا کنید.

در این حکم با اشاره به ماموریت رییس جدید پارک علم و فناوری خراسان رضوی تعامل و تکامل هم‌افزا با استانداری، دانشگاه‌ها و سایر دستگاه‌های اجرایی، صنایع خصوصی و دولتی، ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای پارک به منظور ارتقای کمی و کیفی خدمات مورد نیاز توسعه کسب و کار شرکت ها و واحدهای فناور، بسترسازی نرم افزاری و سخت افزاری برای ظهور و بروز نوآوری، مشارکت و ایفای نقش موثر در ارتقای زیست بوم نوآوری و فناوری منطقه، طراحی ساز و کار لازم برای تربیت نیروی انسانی متخصص در سطوح و حوزه های مختلف مورد نیاز پارک علم و فناوری تاکید شده است.

همچنین در این حکم توجه ویژه به معضل بیکاری و تلاش برای ایجادطرح‌های اشتغال زایی دانش بنیان و تغییر فرصت کار جویی به کارآفرینی، تدوین ساز و کار علمیاتی برای تحقق مرجعیت و دیپلماسی فناوری و نوآوری و رصد فناوری های نوظهور، بهره‌گیری از ظرفیت‌های بخش خصوصی و غیر دولتی در راستای تحقق اقتصاد دانش بنیان، تلاش در جهت ایجاد قطب‌های فناوری، سیاستگزاری، برنامه ریزی و جذب فن آموز، دستیار و پسادکترای فناوری، مهندسی پروژه‌های کلان فناوری و تبدیل آنها به ریز پروژه‌ها و واگذاری آنها به شرکت‌های دانش‌بنیان برای اجرا مورد اشاره قرار گرفته است.

پیش از این دکتر مسعود میرزایی شهرابی این سمت را بر عهده داشت که در آذرماه سال گذشته به ریاست دانشگاه فردوسی مشهد منصوب شد.

علی اسماعیلی متولد سال ۱۳۶۳ شهر آمل و دانش‌آموخته رشته مهندسی هوا فضا و عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد با مرتبه استادیار است که پیش از این نیز معاون توسعه فناوری پارک علم و فناوری خراسان رضوی بود.

وی همچنین حدود ۱۰ سال تجربه کار در زیست‌بوم فناوری و استارتاپی در خارج از کشور را دارد و دارای بیش از ۹۰ مقاله علمی - پژوهشی در نشریات علمی بین‌المللی است.

از افتخارات کسب شده اسماعیلی می‌توان به دانشجوی نمونه کشوری، پژوهشگر برتر دانشگاه فردوسی مشهد، دانش‌آموخته برتر بنیاد ملی نخبگان، جوان ایرانی برتر در حوزه فناوری‌های نوین در خارج از کشور اشاره کرد.

دیگر خبرها

  • تسریع و تسهیل انواع تست کمک‌فنر‌ها با تولید مولتی‌تستر ایرانی ممکن شد
  • بومی سازی کاتالیست‌هایی که در تولید بنزین استفاده می‌شود
  • ربات صنعتی ایران ساخت با هفت درجه آزادی تولید شد
  • ربات صنعتی ایران ساخت با هفت درجه آزادی طراحی شد
  • بومی‌سازی کاتالیست‌هایی کاربردی در تولید بنزین توسط محققان یک شرکت دانش‌بنیان
  • طراحی و ساخت برج‌های تقطیر توسط یک شرکت دانش‌بنیان
  • ترکیه در صدد ساخت نخستین ناو هواپیمابر بومی
  • رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی منصوب شد
  • همکاری اتاق‌های بازرگانی و پارک علم و فناوری بین‌المللی
  • استقرار اتاق‌های بازرگانی فناوری در پارک فناوری بین‌المللی ایران