Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@16:01:19 GMT

ایجاد 2 خوشه صنعتی توت‌فرنگی و گردشگری در کردستان

تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۷۱۹۷۶

ایجاد 2 خوشه صنعتی توت‌فرنگی و گردشگری در کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، احمد خسروی پیش از ظهر امروز در جلسه کمیته فرش استان کردستان که در سالن پیامبر اعظم استانداری کردستان برگزار شد اظهار کرد: به دنبال ایجاد 110مین خوشه صنعتی در کشور، در استان کردستان خوشه مصالح ساختمانی و خوشه طیور راه‌اندازی شد.

وی اذعان داشت: هر چند استان کردستان در خوشه طیور رتبه دوم دارد اما در زمینه کلی خوشه‌ها سهم خود را به دست نیاورده بود که خوشه فرش را پیگیری کردیم و سریعا این خوشه ایجاد و به عامل آن واگذار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کردستان اضافه کرد: خوشه سنگ‌های تزئینی قروه نیز راه‌اندازی کردیم و کردستان تنها استانی بود که به صورت همزمان دو خوشه را راه‌اندازی کرد.

وی افزود: راه‌اندازی خوشه توت‌فرنگی و خوشه گردشگری برای کردستان نیز در دست اقدام اسا.

وی یکی از مهم‌ترین مشکلات و چالش‌های کردستان در حوزه خوشه‌های صنعتی را نبود عامل خوشه بیان کرد و گفت: راه‌اندازی خوشه فرش هم به همین دلیل بیش از 6 ماه در استان عقب افتاد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان اظهار کرد: برای مدیریت خوشه‌ها در استان هیچ محدودیتی به لحاظ هزینه و زمان نداریم.

وی تصریح کرد: دنبال این هستیم که از دل خوشه فرش چند عامل صادرات فرش را بیرون بیاوریم چرا که یکی از مهمترین عوامل در موفقیت  تولید، بازار هدف است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان گفت: شناسایی بازارهای هدف و تولید براساس نیاز بازار، از دیگر نکات بسیار مهمی است که در دل همین خوشه‌ها به سرانجام خواهد رسید.

انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس

کلیدواژه: خسروی کردستان صنعت فرش توت فرنگی استان کردستان راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۷۱۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم سیستان و بلوچستان به احدی اجازه تفرقه‌اندازی نمی‌دهند

به گزارش خبرنگار مهر، «معین‌الدین سعیدی» در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود، گفت: دشمنان ملت ایران بدانند مردم استان سیستان و بلوچستان قدردان نعمت امنیت و وحدت هستند و به احدی اجازه تفرقه‌اندازی میان صفوف‌شان را نمی‌دهند؛ البته امنیت پایدار در سایه فضای پُر رونق کسب و کار و با هم‌اندیشی و همفکری همه آحاد استان حاصل خواهد شد.

وی گفت: علی‌رغم خدمات بی‌بدیل نظام و کارهای بزرگ انجام شده، هنوز مردم استان سیستان و بلوچستان با چالش‌های عدیده روبه‌رو هستند. هر بار که ایران حق‌آبه خود را طلب کرد، طرف مقابل دروغ گفت.

سعیدی بر ضرورت رفع مشکل حاشیه‌نشینی در چابهار و کنارک تاکید کرد و افزود: با توجه به وقوع دو سیل ویرانگر اخیر در منطقه، لازم است سهمیه کنکور مختص دانش‌آموزان سیل‌زده در نظر گرفته شود.

عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان با اشاره به وضعیت آب در این استان گفت: طرح‌های آبخیزداری، مهار موضوع سیل، کنترل سیلاب، ایجاد سازه‌هایی شبیه چاه نیمه‌ها برای نگاهداشت آب، احداث آب‌بند زودبازده در مسیر رودخانه‌های فصلی و مرزی و لایروبی این رودخانه‌ها، مرمت قنوات کشاورزی و ایجاد سیل‌بندهای روستاها نه تنها مانع هدررفت آب بلکه باعث ایجاد اشتغال پایدار می‌شود.

سعیدی با قدردانی از حضور رئیس‌جمهور در بین مردم سیل زده، گفت: حضور رئیس‌جمهور بین مردم سیل زده قطعاً موجب تسلی خاطر شد و این نقطه تمایز و برتری دولت فعلی بر دولت قبل است. از طرفی باید سازمان برنامه و بودجه مکلف شود تا ردیف‌های مستقل اعتباری برای جبران خسارات سیل در نظر گیرد.

وی با انتقاد از فیلترینگ گفت: آیا با فیلترهای فعلی مطلوب حاصل شده است؟ وقتی مسؤولان بدون هیچ محدودیتی در همه پلتفرم‌ها حضور دارند، چرا مردم را درگیر هزینه فیلترشکن‌ها می‌کنید.

کد خبر 6090895 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • شهرک‌های صنعتی دانش‌بنیان در هرمزگان راه‌اندازی شود
  • بهره برداری از اولین خانه خلاق و نوآور مهارت کشور در کردستان
  • بزرگترین واحد تولید اسپری در تویسرکان آماده راه‌اندازی است
  • این داروها عامل میگرن هستند
  • آغاز پیگیری‌ها برای راه اندازی رشته گردشگری و میراث فرهنگی در دانشگاه رازی
  • معرفی ۵۴ فرصت سرمایه‌گذاری کردستان در نمایشگاه اکسپو
  • شناسایی ۵۰۵ خوشه صنعتی در سطح کشور
  • برخورد قاطع با تور‌های گردشگری غیرمجاز در کردستان
  • مردم سیستان و بلوچستان به احدی اجازه تفرقه‌اندازی نمی‌دهند
  • ایجاد ۲ خوشه صنعتی در حوزه فولاد و پتروشیمی