Web Analytics Made Easy - Statcounter

۱۹ روز بیشتر تا برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری باقی نمانده و با مشخص شدن اسامی نامزدهای قطعی این دوره از انتخابات، عرصه رقابت این افراد مهیا شده است تا با ارایه برنامه های خود، ضمن تشویق مردم به حضور گسترده در پای صندوق های رای، امکان انتخابی شایسته را نیز فراهم کنند. گفتنی است انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری به همراه ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، میان دوره ای مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری ۲۸ خردادماه به صورت همزمان برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از این رو با توجه به تاثیر ترکیب، تعدد و چینش نامزدهای انتخاباتی در مسایلی چون راهبردها و تاکتیک‌های انتخاباتی جریان‌های سیاسی، کیفیت برگزاری انتخابات، میزان مشارکت و... رصد موضع‌گیری‌ها و اظهارنظرهای نامزدهای انتخابات، مورد توجه ناظران است. برخی از مهمترین رویدادهای رخ داده در شبانه روز گذشته را در ادامه متن می خوانیم:‌

از نامزدهای اصولگرا چه خبر؟

بی ثباتی از اصلی ترین چالش های اقتصاد ایران است

علیرضا زاکانی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بی ثباتی را از چالش‌های اصلی پیش روی اقتصاد کشور عنوان کرد و گفت: وعده جدی و اساسی‌ام این است که به فوریت، توجه ویژه به جهش تولید داشته باشم. در نگاه اسلامی در هر جامعه‌ای، فرهنگ، اولویت قطعی و زیرساخت همه چیز است؛ در مقابل در جوامع غربی با مدل‌های توسعه غربی، اقتصاد از چنین منزلتی برخوردار است. امروز  فرهنگ برای ما اولویت دارد اما فوریت شرایط کشور، اقتضائات اقتصادی را به خود اختصاص می‌دهد.

وی با بیان اینکه تورم افسار گسیخته، رکود و بیکاری آسیب جدی به جامعه زده است، اظهار داشت: از این جهت، فوریت اقدام و عمل خود را برای چهار سال آینده حوزه اقتصاد و مدیریت در نظر گرفتیم. بنابراین، برای دولت ما چهار خط تحول وجود دارد؛ اقتصاد و مدیریت، فرهنگ و اجتماع، سیاست و امنیت، همچنین دیپلماسی و روابط بین الملل یک فرصت جدی برای ما فراهم می‌کند. بخش زیادی از اصلاحات اقتصادی معطوف به اقتصاد دولتی بوده و شروع اصلاحات این اقتصاد از خود دولت است. اقتصاد، دستوری، تحکمی و آرزوپذیر نیست. مسوولان دقت لازم را ندارند و اقتصاد را به حال خود رها کرده اند و دستوری وارد کار می‌شوند. همه چیز از بی‌ثباتی رنج می برد چرا که سیاست‌های غلط در حوزه اقتصاد زیاد است. با توجه به این شرایط، در حوزه اقتصاد و مدیریت، توجه خود را به موضوع تولید معطوف کرده ایم و به ۱۰۰ مسأله نمی‌پردازیم، بلکه درباره یک ریشه و ام‌المسائل صحبت می کنیم.

برخی محدودیت‌ها در فضای مجازی توجیه ندارد

سعید جلیلی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در گفت وگویی رسانه ای با تاکید بر اینکه باید از فرصت فضای مجازی به بهترین شکل استفاده کرد، گفت: برخی محدودیت‌ها توجیه ندارد، میان اینستاگرام و توییتر چندان فرقی وجود ندارد و اگر محدودیتی در این حوزه هست حتما باید برداشته شود. اهمیت انتخابات جدا از اینکه چه کاندیدا و چه نامزدی رای بیاورد این است که همه مردم در این انتخابات مشارکت پرشور و گسترده داشته باشد. رسانه ملی در این زمینه می‌تواند نقش بسیار مهمی داشته باشد، به ویژه در شرایط شیوع ویروس کرونا که فعالیت‌های حضوری و تبلیغاتی محدودیت‌های جدی دارد و باید اصول بهداشتی رعایت شود صدا و سیما نقش بسیار مهم و بی‌نظیر دارد و می‌تواند با تشویق مردم به شرکت گسترده‌تر در انتخابات این فرصت را فراهم کند که مردم بتوانند یک انتخاب درست داشته باشد. انتخاب درست زمانی می‌تواند صورت بگیرد که نامزدها بتوانند به سوالات واقعی مردم پاسخ معتبر دهند و مردم بتوانند از میان پاسخ‌های آنها بهترین را انتخاب کنند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری فضای مجازی را فرصت بی نظیر برای نسل جوان عنوان کرد و گفت: فضا و فرصت‌های فضای مجازی درگذشته نبود و باید از این فضا حداکثر استفاده را کرد چرا که این فرصت را به ما داده با سرعت و کیفیت بهتر و همچنین دقت بیشتر، بسیاری از خدمات به مردم ارائه شود و ما نیز باید از این ابزار استفاده کنیم. عده‌ای القا می‌کنند که عده‌ای می‌خواهند بیایند و این فضا را محدود کنند، من می‌گوییم که این طور نیست و باید از فرصت فضای مجازی به بهترین شکل استفاده کرد چرا که بعضا برخی محدودیت‌ها توجیه ندارد میان اینستاگرام و توییتر چندان فرقی وجود ندارد و اگر محدودیتی در این حوزه هست حتما باید برداشته شود. باید صادقانه به جوانان گفت که در فضای مجازی مانند هر فضایی دیگری کسانی وجود دارند که بخواهند از این ظرفیت‌ها برای آسیب به فرهنگ و بنیان خانواده استفاده کنند که اکثر مردم ما نیز به این موضوع رضایت ندارند و این موضوعات را نمی‌پذیرد و باید تدابیر لازم برای آن سنجیده شود. رییس کل بانک مرکزی می گوید ۹۰ هزار میلیارد تومان از معوقات بانکی دست یازده نفر است خلق پول اینجا اینطور می شود. اینها است که دولت ما برای آن برنامه دارد و  دولت ما اجازه‌ نخواهد داد که ۹۰ هزار میلیارد تومان دست یازده نفر باشد.

مشکل تورم با رونق تولید برطرف می‌شود

حجت الاسلام سید ابراهیم رییسی نامزد سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری در یک برنامه رسانه ای با تشریح برنامه های خود اظهار کرد: آنچه مرا وادار به حضور در عرصه انتخابات کرد وضعیت اقتصادی، شرایط نابسامان بازار و رنج و مشکلات مردم بود. من در جایگاهی بودم که شاهد نارسایی و مصادیق فساد اقتصادی بودم. هر فردی بخواهد در مسوولیت اجرایی کشور باشد باید اطلاعات کاملی نسبت به وضعیت اقتصادی و مردم داشته باشد. البته این به معنای آن نیست که من خدمات دولت‌های قبل را انکار می‌کنم، بالاخره آن‌ها هم زحماتی کشیدند. ما ناگریز به ایجاد تحول هستیم و مردم باید احساس کنند، تغییر اتفاق افتاده است، مسوول دولتی باید درک درستی از ریشه مشکلات داشته باشد و اقداماتش همراه با فوریت و بدون شتاب‌زدگی باشد. ما در دهه نود شاهد وضعیت نابسامان اقتصادی بودیم در این مدت قیمت خودرو هفت برابر، مسکن هفت برابر، گوشت چهار برابر شد و قدرت خرید مردم کاهش پیدا کرد علاوه بر این عدم استفاده از کالاهای اساسی باعث مشکلات درمانی مردم شده است، دولت باید بین هزینه‌ها و درآمد مردم توازن ایجاد کند.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، کنترل تورم و گرانی، تامین مسکن و هزینه سلام را سه برنامه اصلی خود عنوان کرد و در خصوص کنترل تورم گفت: امکان کنترل گرانی وجود دارد باید خلق پول را کنترل کرد این میزان نقدینگی به هر سو برود بنیان کن است نقدینگی تنها زمانی موفق است که به سمت تولید برود. بی‌انضباطی و پرهزینه بودن اداره دولت باید کاهش یابد. در این زمینه برنامه ای که داریم نرخ تورم را کاهش می‌دهد. ما در دولت مردمی معتقدیم کارها باید به مردم واگذار شود اگر نظارت دولت در این بخش ها فعال شود دست سوداگران کوتاه می‌شود. مساله تورم و تولید با هم ارتباط جدی دارند باید مساله تولید را رونق دهیم تا مشکل تورم حل شود.

به زنان خانه‌دار حقوق می‌دهیم

محسن رضایی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه خانه‌داری در دولت ما شغل محسوب می‌شود، گفت: به زنان خانه دار حقوق می‌دهیم. حتما در هیات دولت بانوان حضور خواهند داشت و حداقل دو تن از اعضای هیات دولت من از بانوان خواهند بود. در کسب و کارهای کشور، تجارت و در کسب و کارهای خانگی، به بانوان امکانات لازم را می‌دهیم تا توان تولید و کسب درآمد داشته باشند. بار معیشت خانه را کاهش داده و رفاه بیشتری داشته باشند.

وی با بیان اینکه خانه‌داری را یک شغل محسوب کرده و به این شغل حقوق خواهم داد، تصریح کرد: دو وظیفه را برعهده زنان خواهیم گذاشت؛ یکی تربیت فرزند است که مهمترین سرمایه آینده ایران هستند و دیگری مساله بهداشت و سلامت است تا خانواده‌هایی با بنیاد سلامت و بهداشت داشته باشیم که در اثر یک ویروس عالمگیر کرونا اینطور نباشد که همه دست و پای خود را گم کنند و موضوعی که می‌توان در خانه آن را حل کرد تبدیل به یک مشکل در سطح کشور شده و بخش‌های مختلف کشور را درگیر کند.

از نامزدهای اصلاح طلب چه خبر؟

در چهار سال آینده حق اشتباه نداریم

عبدالناصر همتی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه امروز هیچ چیز مهمتر از بهبود معیشت مردم نیست، گفت: در چهار سال آینده حق اشتباه نداریم و باید انسداد داخلی را از بین ببریم. با توجه به برداشت من و بیش از ٧٠ درصد مردم، اصلاحات اقتصادی مهمترین مساله امروز کشور است و دولت آینده باید مشکلات اقتصادی را رفع کند. نگاه مردم به رشد اقتصادی و رفاه و رفع دغدغه آینده فرزندانشان است. بحث‌های سیاسی بین گروه‌های مختلف باعث شده ما در پیشبرد اقتصاد و رفع مشکلات مردم موفقیتی نداشته باشیم. این موضوع نیاز به حکمرانی مناسب دارد و من نیاز به اختیاری بیشتر از بانک مرکزی دارم. برای رسیدن به اهداف در دوره ۴ ساله نیاز به اقداماتی داریم و مردم ما تحمل این روند اقتصادی را ندارند و فرصت ۴ ساله آینده بسیار حساس است و باید عقب ماندگی اقتصادی را اصلاح کنیم و اگر در این ۴ سال این کار را نکنیم بسیار سخت می‌شود. تلاش زیادی کردم که تبیین شود که مشکل اصلی کشور برای تولید و شکل‌گیری تورم چیست. یک مشکل در حکمرانی اقتصادی است. اگر در این حکمرانی اقتصادی روش و نگاه و یک بینش اقتصادی را در خود رییس جمهور حاکم نکنیم نمی‌توانیم مشکل را حل کنیم. از سوی دیگر ما نمی‌توانیم بر اساس آزمون و خطا پیش برویم.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به متغیرهای اقتصادی مردم با آن درگیر هستند، گفت: یکی از این متغیرها رشد اقتصادی است. اگر میانگین رشد اقتصادی سه درصد بود جای تامل داشت ما حتما نیاز به رشد مداوم اقتصاد کشور داریم. در غیر این صورت رشد اقتصادی صدمه زیادی می‌بیند. موضوع ضعف مساله  ۵٠ سال گذشته است. در سه دهه میانگین نرخ تورم ۲۰ درصد در سه دهه بوده است که نشان از بیماری اقتصاد دارد. از سوی دیگر میانگین رشد نقدینگی ٢٧.۵ درصد رشد کرده است. بنابراین در حالی که در سه دهه گذشته تولید سه درصد رشد کرده است نقدینگی ٢۴ واحد درصد بیشتر نقدینگی رشد کرده است.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی انتخابات ۱۴۰۰ صدا و سیما سید ابراهیم رییسی علیرضا زاکانی توسعه اقتصادی عبدالناصر همتی سعید جلیلی سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری محسن رضایی میرقائد پروندهٔ خبری تبلیغات نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی انتخابات ۱۴۰۰ صدا و سیما مجلس شورای اسلامی انتخابات ۱۴۰۰ صدا و سیما سید ابراهیم رییسی علیرضا زاکانی توسعه اقتصادی عبدالناصر همتی سعید جلیلی سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری محسن رضایی میرقائد اخبار کنکور نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری رشد اقتصادی محدودیت ها فضای مجازی دولت ما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۷۲۰۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقرار شعب رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در مرحله دوم انتخابات مجلس

به گزارش خبرگزاری مهر، بهروز محمدی مهر عصر پنجشنبه در جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی پیرامون مرحله دوم انتخابات شهرستان ملایر؛ گفت: امروز به واسطه استقرار آرامشی که به دلیل خون پاک شهدا و به همت نیروهای امنیتی و انتظامی در کشور حکمفرماست، به طور میانگین سالانه یک انتخابات در کشور برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در ملایر، اظهار کرد: دشمن به مانند همیشه برای کمرنگ جلوه دادن انتخابات و تحریک مردم برای نیامدن پای صندوق‌های اخذ رأی، نقشه‌ها در سر دارد، اما غافل از آنکه این مردم به مانند همیشه توطئه‌های شومشان را با حضور حماسی خود خنثی می‌کنند.

وی با قدردانی از زحمات متولیان و مجریان برگزار کننده دور نخست انتخابات که زمینه ساز برگزاری انتخاباتی سالم در استان شدند، افزود: دستگاه قضائی این بار نیز به مانند همیشه در کنار مجریان و ناظران انتخاباتی هست و در یک سنگر فعالیت خود را برای ثبت افتخاری دیگر در تاریخ مردم این استان دنبال می‌کند.

محمدی مهر با بیان اینکه انتخابات در ملایر به مانند دور نخست به صورت تمام الکترونیک برگزار خواهد شد، عنوان کرد: دو نامزد انتخاباتی بدانند که تبلیغات زودهنگام و یا اعلام نتیجه پیش از موعد بر اساس حدس و گمان‌های آنان، تخلف انتخاباتی محسوب شده و با خاطی برخورد می‌شود.

وی تصریح کرد: برای نظارت بیشتر و جلوگیری از تخلفات احتمالی علاوه بر حضور قاضی کشیک، قضات ویژه‌ای نیز برای رسیدگی به این گونه تخلفات در حوزه‌های قضائی حضوری فعال خواهند داشت تا از آرای مردم صیانت کنند.

محمدی مهر ادامه داد: ناگفته نماند که ۳۰۰ قاضی در کمیسیون‌های مختلف در سطح استان برای احقاق حقوق عامه با موضوعات مختلف حضوری فعال دارند تا حقی از کسی تضییع نشود.

کد خبر 6088690

دیگر خبرها

  • رفع مشکلات اقتصادی بدون مشارکت مردم ممکن نیست
  • هروی: حاکمیت باید در انتخابات ۱۴۰۴ اندکی نرمش نشان دهد /برای حل مشکلات اقتصادی، درهای کشور برای تعامل با بیرون باز شود
  • مسؤولان پیگیر رفع بیکاری و مشکلات معیشتی مردم باشند
  • استقرار شعب رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در مرحله دوم انتخابات مجلس
  • ابتکار عمل رسانه ملی در انتخابات، مشارکت آگاهانه مردم را رقم زد
  • مناظرات دور دوم انتخابات مجلس در مشهد کلید خورد
  • منتخب شهرستان لنگرود در مجلس شورای اسلامی گفت: راه اندازی شبکه‌های تلویزیونی انتخابات کار
  • مناظرات دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم در مشهد کلید خورد
  • ۱۲۰۰ شعبه اخذ رای در مرحله دوم انتخابات مجلس در مشهد و کلات فعال می‌شوند
  • همه جرائم انتخاباتی دور اول انتخابات مجلس رسیدگی شدند