Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمود کلاری، مدیر فیلمبرداری و بازیگر سینما، فردریک مر، سینماگر سوئیسی و کامیار محسنین، مدیر ارتباطات بین‌الملل جشنواره جهانی فیلم فجر در روز پنجم این رویداد، تجربه‌های خود را با هنرجویان سینما درمیان می‌گذارند.

خبرگزاری میزان - طبق اعلام ستاد خبری سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، محمود کلاری در کارگاه «تجربه‌های فیلمبرداری؛ از محدودیت تا خلاقیت»، بخش دوم کارگاه فردریک مر از سوئیس با عنوان «همیشه جای کشف هست» و کامیار محسنین با حضور در مسترکلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، میزبان علاقه‌مندان به سینما و هنرجویان خواهند بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کارگاه‌های مجازی به ترتیب از ساعت ۲۰:۳۰، ۲۲ و ۲۳:۳۰ از طریق صفحات اینستاگرام جشنواره جهانی فیلم فجر، اینستاگرام باشگاه مخاطبان جشنواره، کانال آپارات جشنواره، سایت جشنواره پخش می‌شود و برای عموم علاقه‌مندان به سینما به صورت رایگان در دسترس است. شادمهر راستین مدیریت بخش کارگاه‌ها را برعهده دارد و سحر عصرآزاد به‌عنوان کارشناس در این بخش حاضر است.

همچنین هر روز فیلم دو کارگاه اول در نخستین سانس سالن شماره ۲ پردیس چارسو اکران می‌شود که برای تماشای آن باید از سایت سینماتیکت بلیت تهیه شود.

بیشتر بخوانید: برای مشاهده آخرین اخبار از سینمای ایران اینجا کلیک کنید

محمود کلاری، متولد ۱۳۳۰ در تهران است، او با گذراندن دوره تخصصی شناخت و تکنیک عکاسی در نیویورک و استخدام در آژانس بین‌المللی عکس خبری سیگما در پاریس فعالیت هنری را آغاز کرد. او سینمای حرفه‌ای را سال ۱۳۶۳ با عکاسی فیلم «شهر موش‌ها» به کارگردانی مرضیه برومند و محمدعلی طالبی تجربه کرد.

او عنوان نویسندگی و کارگردانی دو فیلم «رقص با رویا» و «ابر و آفتاب» را در کارنامه کاری خود دارد. «سرب»، «مادر»، «ای ایران»، «سارا»، «از کرخه تا راین»، «لیلا»، «دلشدگان»، «قرمز»، «درخت گلابی»، «مرگ ماهی»، «برف روی کاج‌ها»، بمب یک عاشقانه»، «خوک» و ... عنوان برخی از آثاری است که این هنرمند باتجربه، مدیریت فیلمبرداری آن‎ها را برعهده داشته است.

این سینماگر بین‌المللی و پرافتخار، تندیس یک عمر دستاورد هنری از جشنواره دوبلین ایرلند، قورباغه نقره‌ای و نامزدی قورباغه طلایی نوزدهمین جشنواره بین‌المللی کمرایمیج لهستان را برای «جدایی نادر از سیمین»، دریافت جایزه اومبای طلایی برای فیلم «ابر و آفتاب» از جشنواره بین‌المللی فیلم ماردل پلاتا آرژانتین و جوایز متعددی از جشنواره فیلم فجر در دوره‌های مختلف را دریافت کرده است.

فردریک مر از سوئیس از سال ۲۰۰۹، مدیر سینماتک سوئیس در لوزان است و از سال ۲۰۱۷، مسئولیت ریاست فدراسیون بین‌المللی آرشیو فیاپ را برعهده دارد. مر چند فیلم داستانی کوتاه و نیمه‌بلند و مستند برای تلویزیون سوئیس کارگردانی کرده و به‌عنوان روزنامه‌نگار در چند روزنامه، مجله و برنامه رادیویی عمدتاً در زمینه‌های فیلم و فرهنگ کار کرده است. او در سال ۱۹۹۲ یکی از چهار بنیان‌گذار باشگاه فیلم «فانوس خیال» بود و تا سال ۲۰۰۵ مدیریت آن را به‌طور اشتراکی برعهده داشت. او در سال ۲۰۰۵، به‌عنوان مدیر هنری جشنواره بین‌المللی فیلم لوکارنو منصوب شد و تا سال ۲۰۰۹، آن را برگزار کرد.

کامیار محسنین، متولد ۱۳۵۰ در تهران، دانش‌آموخته مهندسی برق ــ گرایش کنترل در دانشگاه صنعتی شریف است. پس از همکاری به‌عنوان منتقد و مترجم با مجلات سینمایی و نشریات فیلم‌خانه ملی، برنامه تلویزیونی «سینمای ۹۰» را در سال ۱۳۷۵در مقام محقق و یکی از خالقان برنامه آغاز کرد. او نخستین کتابش، «جیمز باند، سی‌و‌پنج سال با یک پدیده»، را در سال ۱۳۷۶در مقام یکی از دو نویسنده اثر منتشر کرد.

محسنین فعالیت در سمت مسئول تحقیقات را در سال ۱۳۷۷ در امور بین‌الملل بنیاد سینمایی فارابی آغاز کرد. از آن زمان، او در سازمان‌دهی رویداد‌هایی سینمایی، چون جشنواره فیلم فجر، بازار فیلم ایران، جشنواره کودک و نوجوان، کیش، شهر و … و انتشار کتاب‌های انگلیسی‌زبان «منتخب فیلم‌های ایرانی سال»، «راهنمای بازار فیلم ایران» و... مشغول به کار بوده است. محسنین در دوره‌های مرتبط با تاریخ سینما تدریس کرده و در راهنمای بین‌المللی سینما، مجلات سینمایی داخلی و خارجی، روزنامه‌ها و برنامه‌های تلویزیونی در مقام منتقد حضور داشته است. او فعالیتش به‌عنوان مدیر ارتباطات بین‌الملل را از دوره سی‌وچهارم جشنواره جهانی فیلم فجر آغاز کرد.

سی‌و‌هشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، از ۵ تا ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ به دبیری محمدمهدی عسگرپور نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده سینما در تهران، در حال برگزاری است.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار سینما جشنواره جهانی فجر

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اینجا اخبار سینما جشنواره جهانی فجر جشنواره جهانی فیلم فجر محمود کلاری بین المللی فردریک مر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۷۲۰۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکرار تجربیات موفق تأمین مالی بانک صادرات ایران برای خودرو

​مدیرعامل بانک صادرات ایران در نشست‌هایی جداگانه با مدیران عامل و مدیران ارشد دو خودروساز بزرگ کشور، برای استفاده از تجربیات تخصصی این بانک در تأمین مالی صنعت خودرو به هم‌اندیشی پرداختند. - اخبار بازار -

به گزارش روابط‌عمومی بانک صادرات ایران، محسن سیفی در دیدار با محمدحسن محمد‌زاده، مدیرعامل شرکت ایران‌خودرودیزل و همچنین دیدار با علیمردان عظیمی، مدیرعامل ایران‌خودرو، ضمن تشریح توانمندی‌های این بانک در زمینه تجربه موفق همکاری و شیوه‌های تخصصی تأمین مالی صنعت خودرو کشور، برای توسعه همکاری و تحقق اهداف منویات مقام معظم رهبری در «جهش تولید با مشارکت مردم» و همچنین کمک به تعمیق داخلی‌سازی و افزایش تولید محصولات این شرکت‌ها اعلام آمادگی کرد.

او توسعه همکاری، تسریع و تسهیل ارائه خدمات مالی نقدی و غیرنقدی و تجربیات ویژه و الگوی موفق بانک برای حل مشکلات تأمین مالی زنجیره تأمین سایر خودروسازان و قطعه‌سازان کشور در بانک صادرات ایران را تشریح و تبیین و کمک به تولید با استفاده از ظرفیت‌های شعب داخلی و خارجی بانک را مورد تاکید قرار داد.

سیفی گفت: بانک صادرات ایران به عنوان یکی از بانک‌های اصلی کشور، از سال‌های گذشته در کنار خودروسازان کشور بوده و اکثر خودروسازان کشور با بانک صادرات ایران تعامل مناسبی داشته و دارند.

مدیرعامل بانک صادرات ایران با تاکید بر اینکه بدنه کارشناسی و ارکان بانک، تجربه و شناخت دقیقی از شرایط فعالیت خودروسازان کشور دارند، افزود: در بخش‌های اعتباری و طرح و برنامه بانک، برای طراحی محصولات ویژه، تجربه‌های موفقی وجود دارد و این شناخت موجب می‌شود که سرعت و کیفیت ارائه خدمات مالی و بانکی به این صنعت روز به روز بهتر شود و امروز با افتخار، همکاری مطلوبی با خودروسازان و قطعه‌سازان کشور داریم.

محمدحسن محمد‌زاده، مدیرعامل ایران‌خودرودیزل در این دیدار با استقبال از توسعه همکاری با بانک صادرات ایران، با ارائه اهداف و برنامه‌های این شرکت در سال جاری به تعدد شرکت‌های زیرمجموعه این شرکت اشاره کرد و گفت: استفاده از این شرکت‌ها عمق داخلی‌سازی شرکت ایران‌خودرو دیزل را افزایش داده و از این رو میزان ارزبری شرکت نسبت به سایر خودروسازان کمتر است.

او ویژگی دیگر این شرکت را تنوع محصولات آن برشمرد و افزود: تنوع محصولات ایران خودرو دیزل از جمله ون، انواع اتوبوس، انواع کشنده، کمپرسی و باری و از جمله بزرگترین سالن تولید اتوبوس خاورمیانه در این شرکت وجود دارد.

محمد‌زاده از تولید و فروش اتوبوس برقی داخلی شهری به شهرداری برخی کلان‌شهرهای کشور و همچنین فروش 1000 دستگاه اتوبوس دیزلی به شهرداری‌های کشور خبر داد و بر تداوم تولید و رفع نیازهای مختلف کشور به این محصولات، تاکید کرد.

علیمردان عظیمی، مدیرعامل ایران خودرو نیز در نشستی که با اتفاق مدیران ارشد این شرکت با مدیرعامل و مدیران ارشد بانک صادرات ایران، برگزار شد، از همکاری بانک صادرات ایران طی سال‌های اخیر قدردانی کرد و گفت: باید با تلاش و  توسعه همکاری به دنبال حل مشکلات این صنعت و مردم باشیم.

 او افزود: بانک صادرات ایران سهم بسزائی در توفیقات مجموعه‌های بزرگ صنعتی دارد و امروز این سهم بیش از سایرین است.

مدیرعامل ایران‌خودرو با بیان برخی دغدغه‌ها و مشکلات بخش تولید، افزود: بانک‌ها به ویژه بانک صادرات ایران با وجود محدودیت‌های فراوان، کمک‌های بزرگی و بسیار ارزشمندی به صنعت خودرو کرده‌اند به طوری که اگر این کمک‌ها نباشد، امکان کسب موفقیت‌های بیشتر در این صنعت وجود ندارد.

محسن سیفی در جریان این دیدارها به اتفاق معاونان شعب، اعتبارات، طرح و برنامه و همچنین مدیران ارشد بانک در حوزه‌های ارز و بانکداری شرکتی، راهکارها و محصولات نوین بانک برای تأمین مالی زنجیره تأمین در صنعت خودرو را ارائه و برای کمک به این صنعت اعلام آمادگی کرد. 

دیگر خبرها

  • برترین‌های دومین جشنواره ملی و بین‌المللی عکاسی در سنندج معرفی شد
  • این فیلم بیش از حد برخاسته از جهان شخصی نیست
  • دومین جشنواره ملی و بین‌المللی عکاسی در سنندج پایان یافت
  • تکرار تجربیات موفق تأمین مالی بانک صادرات ایران برای صنعت خودرو
  • تکرار تجربیات موفق تأمین مالی بانک صادرات ایران برای خودرو
  • خراسان رضوی بیشترین تعداد دفاتر انجمن سینمای جوانان کشور را دارد
  • (ویدئو) ماجرای خدمتی که عباس کیارستمی در دهه ۷۰ به سینمای ایران کرد چه بود؟
  • ساخت فیلم «عشق آباد» با محوریت امام رضا (ع) و فرهنگ رضوی
  • نشست خبری اولین جشنواره بین المللی فیلم دینی رضوان
  • جشنواره «الف تا» فرصت بکر پرورش ایده‌های خاص مدارس است