Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@12:53:22 GMT

واحدهای صنعتی اردبیل صادرات محور می شوند

تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۷۲۱۴۲

واحدهای صنعتی اردبیل صادرات محور می شوند

به گزارش ایرنا، بهزاد مهدوی روز یکشنبه در بازدید از مرکز دائم صادرات و سرمایه گذاری ایران افزود: یکی از اهداف اصلی تشکیل شرکت شهرک‌های صنعتی، ایجاد زیرساخت‌ها و حمایت از واحدهای تولیدی است و تلاش می‌شود تا با ارائه بسته‌های حمایتی متنوع به واحدهای صنعتی، تولید و بهره وری آنان افزایش یابد.

وی اضافه کرد: مرکز دائم صادرات و فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایران به منظور ارزیابی و ارئه توانمندی‌های تولیدی و خدماتی و نیز معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایران تشکیل شده است که در این مرکز ضمن ارائه خدمات تسهیل‌گری تجاری و سرمایه گذاری داخلی و خارجی، نسبت به ارائه خدمات تجاری، آموزش واحدهای تولیدی و ایجاد فضای مشترک کاری به منظور ایجاد نوآوری در واحدهای تولیدی اقدام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهدوی استفاده از ظرفیت این مراکز و سایر بخش های مرتبط را برای واحدهای تولیدی ضروری دانست و افزود: واحدهای صنعتی برای اینکه بتوانند خود را با شرایط روز سازگار نموده و در جریان تولید باقی بمانند باید در جهت افزایش بهره وری تولید و همچنین افزایش دانش و تکنولوژی قدم بردارند که این ملزم به استفاده از ظرفیت های به وجود آمده می باشد.

وی مساحت شهرک های صنعتی استان را ۱۴۰۰ هکتار ذکر کرد و گفت: در سال‌های اخیر با ورود چشمگیر سرمایه‌گذاران به شهرک‌های صنعتی مواجه هستیم و به همین دلیل توسعه شهرک‌های صنعتی یکی از برنامه‌های اولویت‌دار این شرکت در سال جدید و سال‌های آتی خواهد بود.

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک های صنعتی استان اردبیل از جمله برنامه‌های توسعه‌ای این شرکت در سال جدید را تملک ناحیه صنعتی اصلاندوز مغان و توسعه ناحیه صنعتی رضی مشگین‌شهر اعلام و ابرازامیدواری کرد با توسعه و ایجاد شهرک‌های صنعتی جدید بتوان زمینه حضور سرمایه‌گذاران در استان را تسهیل کرد.

مهدوی ادامه داد: از میان ۲۰ شهرک و ناحیه صنعتی استان اردبیل در ۱۵ شهرک و ناحیه صنعتی امکان واگذاری زمین به سرمایه‌گذاران وجود دارد و عملیات آماده‌سازی زمین برای واگذاری به سرمایه گذاران در ۲ ناحیه صنعتی دیگر نیز آغاز شده است.

وی سهم شهرک صنعتی ۲ اردبیل و نواحی صنعتی پارس‌آباد، مشگین‌شهر و نیر را در میزان واگذاری‌ها قابل توجه دانست و گفت: این واگذاری‌ها در سایه اعطای مشوق‌ها به سرمایه‌گذاران بوده است.

استان اردبیل دارای ۲۰ شهرک ونواحی صنعتی است.

برچسب‌ها جهش تولید شهرک صنعتی اشتغال پایدار اردبیل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جهش تولید شهرک صنعتی اشتغال پایدار جهش تولید شهرک صنعتی اشتغال پایدار اردبیل اخبار کنکور واحدهای تولیدی شهرک های صنعتی سرمایه گذاران سرمایه گذاری ناحیه صنعتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۷۲۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرک‌های صنعتی فیروزآباد روی ریل توسعه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با بیان اینکه در شهرستان فیروزآباد شهرک‌های صنعتی روزبدان، میمند و ناحیه جایدشت ایجاد شده است ، گفت: در این شهرک‌ها و نواحی صنعتی ، ۱۸۲ قرارداد با سرمایه گذاران منعقد شده است.
مسعود عظیمی افزود: شهرک‌های صنعتی روزبدان و میمند فعال و آماده جذب سرمایه گذار است و فعال سازی ناحیه صنعتی جایدشت در برنامه قرار دارد.
وی افزود: ۵۵ واحد تولیدی، صنعتی بهره بردار برای ۴۶۰ نفر در شهرک‌های صنعتی فیروزآباد اشتغال ایجاد کرده است.
عظیمی با بیان اینکه شهرستان فیروزآباد به علت موقعیت جغرافیایی و قرارگیری در مسیر جاده فارس با پارس جنوبی از ظرفیت‌های مناسبی برای سرمایه گذاری برخوردار است ، بیان کرد: توسعه زمین‌های شهرک‌های صنعتی این منطقه با هدف بسترسازی برای استقرار صنایع در برنامه قرار دارد.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس افزود: از واحد‌های صنعتی که هم اکنون مراحل پایانی ساخت و ساز را طی می‌کند، ۲ واحد صنعتی تولید روغن پایه با سرمایه گذاری ۱۰۰ میلیارد تومان و اشتغال ۶۰ نفر است که نیمه نخست امسال به بهره برداری می‌رسد.
شهرستان فیروزآباد در جنوب فارس و در فاصله ۱۱۰ کیلومتری شیراز قرار دارد.

دیگر خبرها

  • طرح به کارگیری زندانیان رای باز در واحد‌های تولیدی
  • طرح به کارگیری زندانیان رای باز در واحد‌های تولیدی ورامین
  • بیش از ۲ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در گرمه انجام شده است
  • افزایش تخصیص ارز به واحدهای تولیدی اردبیل
  • حضور واحد‌های تولیدی شهرک صنعتی اردبیل در نمایشگاه ایران اکسپو
  • حضور واحدهای تولیدی استان اردبیل در نمایشگاه ایران «اکسپو»
  • صنعتگران اردبیلی در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادرات ایران
  • احیاء یک واحد تولیدی راکد بعد از ۱۰ سال
  • ۱۱۱ هکتار به اراضی صنعتی در دشتستان تخصیص یافت
  • شهرک‌های صنعتی فیروزآباد روی ریل توسعه