Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سعید خسروی مجری طرح کشت چغندر قند در جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: برنامه وزارت جهاد کشاورزی برای این استان کاشت حدود ۲ هزار هکتار چغندر قند است، ولی به علت خشکسالی‌های اخیر پیش‌بینی می‌شود تنها هزار و ۵۰۰ هکتار در استان کشت شود.

او با بیان اینکه برنامه وزارت جهاد کشاورزی برای چهارمحال و بختیاری کاشت حدود ۲ هزار هکتار چغندر قند است افزود: تا کنون هزار و ۴۰۰ هکتار کشت شده، ولی به علت کاهش منابع و خشکسالی‌های اخیر پیش‌بینی می‌شود به این حد از کشت نرسیم و تنها هزار و ۵۰۰ هکتار در استان زیر کشت چغندرقند برود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید

کاهش یک‌هزار تنی تولید گردو در چهارمحال و بختیاری

خسروی همچنین با بیان اینکه این استان با داشتن شرایط اقلیمی مناسب از جمله شب‌های خنک مساعد برای کشت این محصول است، اضافه کرد: امسال مساعدت‌هایی از جمله خرید تضمینی چغندر به قیمت هزار و ۲۴۷ تومان و ۶ ریال با عیار ۱۶ درصد و به نرخ مصوب اصلی، از سمت کارخانه قند استان هشت و نیم میلیارد تومان به ازای هر هکتار جهت کاشت، داشت و برداشت به کشاورزان پرداخت می‌شود.

او با بیان اینکه چغندر قند یک محصول استراتژیک، اشتغال‌زا و مقاوم در برابر تنش‌های خشک‌سالی است گفت: کاشت این محصول در راستای کاهش وابستگی به شکر توصیه می‌شود.

انتهای پیام/ف

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کشت چغندر قند وزارت جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری چغندر قند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۷۲۲۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسمان چهارمحال و بختیاری کمی تا قسمتی ابری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ کارشناس هواشناسی استان گفت: تا اواسط هفته آسمان چهارمحال و بختیاری کمی تا قسمتی ابری همراه با وزش باد پیش بینی شده است.
قطره از ورود سامانه بارشی از اواخر هفته به استان خبر داد.

دیگر خبرها

  • وضعیت ایده آل ذخیره خون در چهارمحال و بختیاری
  • آسمان چهارمحال و بختیاری کمی تا قسمتی ابری
  • احیای جنگل‌های هیرکانی گلستان با تولید و کاشت سه میلیون نهال
  • کاشت ۵۲ هزار نهال در بخش کدکن
  • ۶۰ هزار هکتار از دیمزارهای چهارمحال و بختیاری زیر کشت رفت
  • جهش تولید در ۶۰ هزار هکتار اراضی دیم چهارمحال و بختیاری
  • بلداجی خنک‌ترین نقطه چهارمحال و بختیاری
  • افتتاح طرح انتقال آب اراضی کشاورزی روستای سرتنگ محمودی
  • تأمین آب اراضی کشاورزی روستای سرتنگ محمودی
  • سند ۱۷۱ هکتار از اراضی ملی پردیس صادر شد