Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@11:46:13 GMT

مقابله با تحریم به شیوه گینس

تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۷۲۳۳۷

مقابله با تحریم به شیوه گینس

‍‍‍‍‍‍

به گزارش ایرنا، ایرانیانی که بخواهند رکوردی در گینس ثبت کنند علاوه بر تمرکز بر فعالیت مدنظرشان باید حواشی و دردسرهای بروکراتیک ناشی از تحریم‌ها را برای ارتبط گرفتن با این دانشنامه پشت سر بگذارند.

آزاد حیدریان این جوان سنندجی مصمم، برای دومین بار با این مشکلات روبرو شده است اما ظاهرا هیچ مشکلی نتوانسته مانعی بر سر راه او یا اراده‌اش باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی که پیشتر رکورد ۵۵ ساعت و ۱۰ دقیقه مشت‌زنی متوالی را در کتاب گینس ثبت کرده است این بار به رکورد ۲۴ ساعت مستمر حرکت جلو بازو دمبل با مجموع دمبل‌های ۱۰  کیلویی رسید و حال منتظر ثبت آن در کتاب گینس است.

به گفته خودش تنها کسی است که در استان و سنندج توانسته نام خود را در گینس ثبت کند که این نشان می‌دهد استعداد خوب و پشتکار بالایی داشته است و در عمل فردی است که به شکل و شیوه خود با تحریم‌های کشور مقابله کرده است.

حیدریان که اکنون شغل ثابتی ندارد گله‌مند بود که سال ۱۳۹۷ بعد از اینکه اولین بار نام خود را در کتاب گینس ثبت کرد قول‌های زیادی برای اینکه شغلی برای او پیدا کنند داده شد اما هیچ خبری تاکنون نشده است.

او در یکی از مهمترین پارک‌های سنندج و در مقابل چشمان مردم شهر این رکوردزنی را آغاز کرد و توانست با شوری که در آنجا ایجاد کرده بود جمعیت زیادی را هم به حمایت از خود گردآورد.

حیدریان در رکوردزنی خود یک اتفاق متفاوت دیگر را هم رقم زد او، یک جوان ۱۸ ساله به نام "بهداد محمدی" که به عنوان جوان ترین مجری کردستان شناخته می‌شود را به عنوان مجری این رکوردزنی در کنار داشت و توانست شور بیشتری به کار مهم این ورزشکار کردستانی بدهد.

شهرداری سنندج هم کمک‌هایی برای برگزاری ثبت این رکورد انجام داد که مدیر امور ورزشی شهرداری سنندج در این رابطه به ایرنا گفت: چنین حرکاتی موجب ایجاد انگیزه در جوانان می‌شود و نام شهر سنندج را هم بیشتر مطرح می‌کند.

کیوان تیشه‌گران افزود: ترویج ورزش، ایجاد انگیزه در مردم شهر، تزریق انرژی و روحیه در جامعه و مطرح کردن نام شهر سنندج و کشور ایران در میانه فشارهای خارجی برخی از نتایج کار حیدریان است.

حر کت جلو بازو را می توان بهترین حرکت ورزشی برای تقویت و افزایش حجم بازوها برشمرد. همچنین می‌توان این حرکت را به عنوان تمرینی برای گرم‌کردن بدن قبل از تمرینات معمول امروزی انجام داد.

این‌ حرکت در زمان قدیم و توسط بدن‌سازان پیشکسوت انجام می‌شده اما می‌توان این حرکت را به عنوان تمرین پایه برای رسیدن به حجم مناسب بازو در نظر گرفت.

این تمرین به نوعی برای ورزشکاران جوان امروزی ناشناخته بوده اما تلاش مربیان قدیمی این است که این حرکت مفید را دوباره به برنامه ورزشی ثابت ورزش‌کاران بازگردانند.

برچسب‌ها کردستان کتاب رکوردهای گینس سنندج

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردستان کتاب رکوردهای گینس سنندج کردستان کتاب رکوردهای گینس سنندج اخبار کنکور گینس ثبت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۷۲۳۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفتارهای نادرست در شیوه زندگی تهدیدی جدی برای سلامتی انسان

ایسنا/خراسان رضوی عضو هیات علمی دانشگاه بیرجند گفت: رفتارهای نادرست در شیوه زندگی به طور جدی باعث تهدید سلامتی انسان با بیماری‌های مختلفی شده است.

محسن محمدنیا در گفت و گو با ایسنا ورزش را یکی از عوامل سلامتی انسان و محیط‌زیست دانست و افزود: امروزه به علل متعددی مانند زندگی ماشینی، توسعه آپارتمان‌نشینی، تماشای بیشتر تلویزیون و بازی‌های رایانه‌ای، تحرک افراد کاهش پیدا کرده است.

وی خاطرنشان کرد: علل فوق موجب شده تا بسیاری از انسان‌های امروزه به کالری کمتری نسبت به انسان‌های گذشته نیاز داشته باشند ولی با گرایش افراد به غذاهای پرکالری، آماده، با چربی، قند و نمک بالاتر از میزان نیاز بدن و کاهش مصرف لبنیات، رسیدن ریزمغذی‌ها به بدن دچار اختلال شده و شیوع اضافه وزن و چاقی رو به افزایش است.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: بر اساس آخرین مطالعه STEPS حدود ۶۳ درصد افراد بالای ۱۸ سال در کشور ما دچار اضافه وزن و چاقی هستند که نتیجه این وضعیت افزایش شیوع بیماری‌های غیر واگیر از جمله دیابت و فشارخون بالا بوده است.

وی بیان کرد: رفتارهای نادرست در شیوه زندگی به طور جدی باعث تهدید سلامتی انسان با بیماری‌های مختلفی شده است که اتفاقاً بخش زیادی از آنها قابل پیشگیری است. یکی از راه‌های پیشگیری، ورزش منظم است.

محمدنیا تصریح کرد: از ورزش‌های در دسترس می‌توان به پیاده‌روی، دویدن، دوچرخه‌سواری و ورزش‌های کششی و قدرتی اشاره کرد که می‌تواند به صورت فردی یا گروهی انجام شود.

وی افزود: هر فرد برحسب شرایط زندگی و سلامتی می‌تواند پیاده به محل کار برود، پیاده به خرید برود، به جای آسانسور از پله استفاده کند، در منزل به گل کاری بپردازد، یا در پارک‌ها و جاده‌های سلامتی به پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری بپردازد.

این کارشناس ورزش برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری در طول زندگی برای ورزش را بسیار مهم دانست و گفت: این ورزش‌ها فواید بسیار زیادی برای انسان و محیط‌زیست دارد به طوری که یادگیری، خلاقیت و بازدهی انسان را افزایش می‌دهد.

وی اظهار کرد: ورزش در سالمندان می‌تواند با افزایش خون‌رسانی به مغز، احتمال ابتلا به آلزایمر را کاهش دهد، همچنین با کنترل قند، چربی و فشارخون، باعث کاهش بیماری‌ها می‌شود.

محمدنیا عنوان کرد: ورزش در کنار دیگران مزایای زیادی دارد؛ چراکه سرمایه‌های اجتماعی (دوست، مربی، همراه و هم صحبت) را افزایش داده و باعث کاهش بیماری‌های روحی روانی نیز می‌شود. ورزش با حفظ توده عضلانی و مصرف انرژی پایه، پدیده سالمندی را به تأخیر انداخته و عمر انسان را طولانی‌تر می‌کند.

وی در همین خصوص از همه شهروندان خواست حتماً در زندگی پرمشغله امروزی وقتی برای ورزش بگذارند تا سالم‌تر پیر شده و دوران سالمندی مستقل‌تری داشته باشند. افراد مبتلا به بیماری که تاکنون ورزش با شدت متوسط و بالاتر نداشته‌اند، قبل از شروع ورزش باید با پزشک خود مشورت کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شیوه متفاوت تدریس آقا معلم پاوه‌ای
  • رفتارهای نادرست در شیوه زندگی تهدیدی جدی برای سلامتی انسان
  • شیوه بیمه خودرو تغییر می‌کند
  • واردات ۵۰۰ هزار گوشی تلفن همراه در یک ماه
  • نارضایتی مردم آمریکا از سیاست‌های بایدن در قبال جنگ غزه
  • واردات ۵۰۰ هزار دستگاه گوشی تلفن همراه در یک ماه گذشته
  • در یک ماه گذشته ۵۰۰ هزار دستگاه گوشی تلفن همراه واردات شد
  • پارک کردن یک خودرو به شیوه‌ای متفاوت + فیلم
  • اصلاح شیوه آبیاری نخیلات آب‌پخش نیازمند اجماع استانی است
  • لزوم استفاده از شیوه‌های نوین در جذب گردشگر