Web Analytics Made Easy - Statcounter

برخی از نامزدهای تایید صلاحیت نشده تلاش برای جریان سازی علیه انتخابات دارند در حالی که روزگاری خودشان هم از طریق این سیستم انتخاب شده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ایلام بیدار ، انتخابات از جمله مهم‌ترین و تاثیر گذارترینِ این صحنه‌هایی است که سرنوشت کشور را تعیین می کندو جایی است که ملت قهرمان  ضمن تعیین سرنوشت،  برای آینده‌ی ایران اسلامی نیز خط مشی مشخص می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خوشبختانه نظام جمهوری اسلامی و حاکمیت شرعی آن بر اصل مردم سالاری بر پایه‌ی احکام الهی استوار می‌باشد و همین نکته راه راست را بدون هیچ شائبه و تردیدی مشخص نموده است. از این رو، مردم در انتخابات با اندک تحقیق و تفحص و استناد به بیانات مقام معظم رهبری، به راحتی می‌توانند مسئولین خود را انتخاب نموده و اداره‌ی کشور را به آنها بسپارند.

حال و هوای این روزهای ایران اسلامی بسیار انتخاباتی شده و بازار بحثهای سیاسی و انتخاباتی به شدت داغ است و داغ تر از آن، مبحث بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری است. جایی که انتظار می‌رفت تا با حضور کاندیداهای مختلف از جناحهای متفاوت، شاهد رقابتی تنگاتنگ و بسیار حساس باشیم. چیزی که تا حد زیادی محقق نشد و افراد تایید شده، اکثراً فارغ از حزبها و جنجالهای سیاسی هستند.

این مسئله در اذهان و افکار عمومی بازتاب گستره‌ای داشت. عدم احراز صلاحیت چهره‌های سرشناس و رجال سیاسی که بعضاً دارای سابقه‌ی درخشان و خدمات شایسته هستند، شورای نگهبان را با چالشی ویژه روبرو کرده است تا جایی که برخی حتی انتخابات را هم تحریم کرده اند امری که نشان از تفکر آن ها دارد و درستی امرشورای نگهبان را تایید می کند.

برخی نامزدهای تایید صلاحیت نشده به بیراهه رفته اند

حجت الاسلام عمران احمدی مدرس حوزه ودانشگاه در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار گفت: براساس فرموده رهبرانقلاب عدم تایید برخی نامزدها به معنای این نیست که بی صلاحیت هستند بلکه صلاحیت آن ها از نظر شورای نگهبان احراز نشده است.

وی افزود: شورای نگهبان براساس قانون عمل کرده و دراین بین برخی اظهار نظرها و حاشیه سازی ها بی مورد و ناشی از تلاش برای ضربه زدن به انتخابات است.

احمدی در ادامه گفت: برخی از نامزدهای تایید صلاحیت نشده حتی انتخابات را تحریم کرده اند که این امر مخالف قانون نظام جمهوری اسلامی است و نشان می دهد این افراد به بیراهه رفته و گزینه مناسبی برای ریاست جمهوری نیستند.

همه باید به قانون احترام بگذارند

علی احمدی کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار گفت: ماهمه باید به قانون احترام گذاشته وبراساس آن عمل کنیم نه اینکه زمانی به نفع منافع ما بود عمل کرده و زمانی دیگر قانون را تحریم کنیم.

وی افزود: کسانی که روزگاری خودشان اجرا کننده قانون بوده اند امروز قانون را به زیر سئوال می برد و حتی می خواهند انتخابات را تحریم امری که نشان از واقعیت های درونی این افراد و هم صدایی با دشمنان قسم خورده دارد.

احمدی تصریح کرد: البته ملت باید بدانند که شاخص های یک انتخاب خوب براساس معیارهایی است که تعیین کننده فرد اصلح است ودر شرایط انتخابات هم معیارهای رهبر انقلاب باید مدنظر باشد.

 کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: امروز شاهد آن هستیم که برخی افراد که روزگاری از سران قوا بوده اند امروز هم صدا با دشمن قصد ضربه زدن به انتخابات را دارند.

کسانی که انتخابات را تحریم می کنند دلسوز مردم نیستند

"رسول امیدی"، مدرس دانشگاه و  کارشناس مسائل سیاسی و اجتماعی در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار گفت: در ایام انتخابات برخی واقعیت های تلخ روشن می شود و آن مساله این است که کسانی که روزگاری به وسیله سیستم کنونی انتخاب شده اند اکنون ملت را به رای ندادن تشویق می کند چون منافع آن ها تامین نشده است.

وی افزود: همه در برابر قانون مسئولیت داریم وباید به آن عمل کنیم و کار شورای نگهیان درتایید نامزدهای انتخابات براساس قانون بوده است.

امیدی خاطرنشان کرد: تحریم انتخابات نشانه هم صدایی با دشمنی است که هر لحظه در حال برنامه ریزی و جریان سازی علیه ملت ایران است.

 

انتهای پیام/ر

منبع: دانا

کلیدواژه: شورای نگهبان ایلام بیدار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۷۲۵۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه مبارزه با روانشناس‌نماها ارتقاء سواد سلامت روانی جامعه است

به گزارش قدس خراسان،علی فتحی آشتیانی امروز، ۷ اردیبهشت‌ماه در همایش روز روانشناسی و مشاوره با شعار «روانشناسی در خدمت جامعه» که در مرکز همایش‌های شهدای سلامت مشهد برگزار شد، اظهار کرد: در روانشناسی دو رویکرد عمده بیماری‌محور و سلامت‌محور داریم؛ رویکرد غالب در روانشناسی تا اواخر قرن بیستم رویکرد بیماری‌محور بود و بر همین اساس رویکردهای درمانی مختلفی از جمله شناختی‌رفتاری، روان‌تحلیلگری و انسانگرایی را مشاهده می‌کنیم که ماحصل رویکرد بیماری‌محور است و شاید علت آن نیز جنگ جهانی اول و به‌ویژه جنگ جهانی دوم بود.

وی افزود: از اوایل قرن ۲۱ تغییری در رویکرد ایجاد شده و به سمت رویکرد سلامت‌محوری حرکت کردیم. در رویکرد سلامت‌محوری و جامعه‌محوری سرمایه‌هایی از جمله اعتماد اجتماعی و سرمایه روانشناختی داریم که از اهمیت زیادی برخوردار است و وظیفه ما است که از این زاویه به مسئله بپردازیم.

رئیس سازمان نظام روان شناسی و مشاوره گفت: در سرمایه روانشناختی ۴ مولفهٔ اساسی از جمله امید و تزریق آن به جامعه، خوش‌بینی، تاب‌آوری و خودکارآمدی مطرح است.

فتحی آشتیانی بیان کرد: سازمان نظام روان شناسی و مشاوره در سال ۱۳۸۲ تاسیس و در ۹ اردیبهشت ماه قانون آن تصویب و به دولت ابلاغ شد. از حدود هفت ماه و نیم گذشته که این مسئولیت را برعهده گرفتیم، تعداد اعضا از ۵۷ هزار عضو به ۶۴ هزار عضو رسیده است.
وی با بیان اینکه پیش از شهریورماه سال گذشته که این مسئولیت را بر عهده گرفتیم، تنها ۸۷۵۵ نفر پروانه کار تخصصی گرفته بودند، عنوان کرد: ما رویکرد دادن پروانه را عوض کرده و با کمک سازمان سنجش آزمون صلاحیت حرفه‌ای را در دی‌ماه برگزار کردیم که ۱۶ هزار و ۳۷۱ نفر در آن شرکت کرده و از این تعداد ۸۰۴۱ نفر نمره قبولی را کسب کردند.

رئیس سازمان نظام روان شناسی و مشاوره ادامه داد: بنا بر این گذاشته شد که در اردیبهشت ماه سال جاری تمام ۸۰۴۱ نفر قبول شده در آزمون صلاحیت حرفه‌ای مورد مصاحبه قرار بگیرند. تمرکززدایی یکی از رویکردهای ما بوده و مصاحبه نیز توسط شوراهای استانی انجام می‌شود. تا انتهای اردیبهشت ماه به میزان ۲۰ سال گذشته پروانه کار تخصصی داده خواهد شد.

فتحی آشتیانی تصریح کرد: آزمون صلاحیت حرفه‌ای بعدی با همکاری سازمان سنجش قرار بود در تیر ماه برگزار شود اما به تاخیر افتاده و احتمالا در شهریور ماه برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به انتخابات شوراهای استانی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره گفت: این انتخابات سال گذشته پس از ۸ سال به صورت الکترونیک انجام و میزان مشارکت در استان‌ها ۳۷.۵۴ درصد بود.

رئیس سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره تصریح کرد: جهت سامان دادن به کارگاه‌هایی که افراد با صلاحیت یا بدون صلاحیت با هزینه‌های بالا برگزار می‌کردند، برنامه مدرسه مهارت‌آموزی و توانمندسازی تصویب شده و به زودی ابلاغ می‌شود.

فتحی آشتیانی خاطرنشان کرد: ارتقاء سواد سلامت روانی یکی از وظایف ما بوده که با کمک رسانه‌ها باید در این مسیر گام برداریم. جلوگیری از فعالیت روانشناسان زرد یا روانشناس‌نماها تنها با نام بردن از آن‌ها امکان‌پذیر نیست و سواد سلامت روانی جامعه باید آنقدر ارتقاء پیدا کند که مردم تشخیص دهند که به چه افرادی باید مراجعه کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • آغاز ضبط مناظره ی نامزدهای راه یافته به دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف
  • ضبط برنامه تبلیغاتی نامزدهای انتخابات دور دوم مجلس در آبادان
  • اعلام زمان تبلیغات نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس
  • زمان تبلیغات نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس اعلام شد
  • راه مبارزه با روانشناس‌نماها ارتقاء سواد سلامت روانی جامعه است
  • وظیفه «هیئت»، مقابله با جنگ شناختی و عملیات روانی دشمن است
  • کادرسازی برای نظام جمهوری اسلامی اولویت حلقه صالحین باشد
  • استفاده از برنامه‌های نامزدهای انتخابات در کمیسیون‌های تخصصی
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران، تلاشی سیاسی و بی‌اثر برای کسب رضایت صهیونیست‌ها
  • نامزدهای مورد حمایت شورای وحدت در دور دوم انتخابات مجلس اعلام می شود