Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@09:06:44 GMT

روسیه واکسیناسیون حیوانات علیه کرونا را آغاز کرد

تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۷۲۸۷۲

روسیه واکسیناسیون حیوانات علیه کرونا را آغاز کرد

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، رسانه های روسیه ازجمله شبکه تلویزیونی ار.ب.کا به نقل از اطلاعیه سازمان نظارت بر محصولات کشاورزی روسیه موسوم به «روس سلخوز نادزور» اعلام کردند که محموله های واکسن کرونا برای حیوانات بین مناطق مختلف روسیه توزیع شده است.

واکسیناسیون حیوانات علیه کرونا در درمانگاه های دولتی و آن تعداد از درمانگاه های خصوصی که واکسن کرونا از مرکز فدرال حفظ سلامتی حیوانات تهیه کرده اند، آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در اطلاعیه سازمان نظارت بر محصولات کشاورزی روسیه گفته شده است که مردم علاقه زیادی به واکسیناسیون حیوانات خانگی خود علیه کووید-۱۹ نشان می دهند و از آن استقبال می کنند. 

معاون سازمان فدرال نظارت بر دامپزشکی و گیاه پزشکی روسیه چندی پیش گفته بود که حیوانات می توانند به غیر از کووید-۱۹ به برخی از گونه های دیگر از خانواده ویروس کرونا آلوده شوند و اولین واکسن جهان علیه کووید-۱۹ برای حیوانات در روسیه ساخته و ثبت شده است. 

  کنستانتین ساونکوف، در گفت و گو با خبرنگاران بر اهمیت ویژه این واکسن تاکید کرد و گفت: برخی از گونه های جانوری حساس به ویروس کرونا هستند و موارد کووید-۱۹ در بسیاری از کشورها گزارش شده است.

وی افزود: این نخستین واکسن کووید-۱۹ برای حیوانات در جهان است.

معاون سازمان فدرال نظارت بر دامپزشکی و گیاه پزشکی روسیه اظهار داشت: آزمایشات بالینی کارنیواک کاو، که از اکتبر سال گذشته آغاز شد، شامل سگ، گربه، روباه قطبی، راسو، روباه و حیوانات دیگر بود.

ساونکوف گفت:  نتایج این تحقیق به ما امکان می دهد در مورد ایمنی واکسن و فعالیت ایمنی زایی بالای آن نتیجه بگیریم، زیرا همه حیوانات واکسینه آزمایش شده در ۱۰۰ درصد موارد آنتی بادی برای ویروس کرونا ایجاد کردند. اکنون دانشمندان سازمان ما ادامه مطالعه در مورد مدت زمان ایجاد ایمنی که شش ماه است پس از تجویز دارو را ادامه می دهند.

 وی افزود: تولید انبوه واکسن می تواند از اوایل آوریل بر اساس بزرگترین بستر تولید داروهای حیوانی کشور در مرکز فدرال بهداشت حیوانات آغاز شود.

در روسیه، تاکنون چندین مورد آلودگی گربه ها به ویروس کرونا به طور رسمی مشخص شده است.

به گفته دانشمندان روسی، استفاده از واکسن برای حیوانات می تواند از بروز جهش های ویروسی که اغلب در طی انتقال بین گونه های بیماری زا اتفاق می افتد، جلوگیری کند.

برچسب‌ها کرونا مسکو روسیه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا مسکو روسیه کرونا مسکو روسیه اخبار کنکور برای حیوانات ویروس کرونا کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۷۲۸۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز کمپین واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان

وزارت صحت افغانستان اعلام کرد از امروز کارزار واکسیناسیون فلج کودکان را در سراسر این کشور آغاز می‌کند.

شرافت زمان، سخنگوی این وزارتخانه گفت طی چهار روز قرار است بیش از ۱۰ میلیون کودک زیر پنج سال این واکسن را دریافت کنند و همراه با قطره خوراکی فلج کودکان، ویتامین آ نیز به کودکان داده شود.

در خبرنامه آمده است که به دلیل بارش باران و سردی هوا این کمپین در ولایات غور، دایکندی و بامیان به تعویق افتاده است.

افغانستان و پاکستان تنها کشورهایی هستند که هنوز فلج کودکان در آنها ریشه‌کن نشده است. سال گذشته پنج مورد فلج اطفال در ولایت «ننگرهار» افغانستان ثبت شد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • پیشگیری از دومیلیون مرگ کودکان با استفاده واکسن‌های موجود
  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • آغاز واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان
  • آغاز کمپین واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت