Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «نماینده» علی اکبر کریمی در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۹ خرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری به وزیر جهاد کشاورزی، گفت: خواستار تسریع در رفع کمبود مرغ در استان مرکزی خصوصا شهر اراک هستیم. متاسفانه مردم چند ساعت در صف مرغ می ایستند در حالی که استان مرکزی با تولید ۷۰ هزار مرغ ۲ برابر نیاز خود تولید می کند، سیاست های غلط و بی تدبیری ها باعث شده تا شاهد مشکلاتی در زمینه تولید و توزیع مرغ در سطح کشور و استان مرکزی باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین در تذکری به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: با عنایت به اینکه سهام شرکت هپکو به سازمان تامین اجتماعی منتقل شد و تشکر از تلاش های وزرای اقتصاد، تعاون و صمت برای حل مشکل این شرکت انتظار داریم سازمان تامین اجتماعی اقدامات تکمیلی خود را برای افزایش سرمایه، تامین مالی و حل مشکل حقوق معوق کارگران این شرکت انجام دهد.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی در تذکری به رئیس جمهور، گفت: شما هر هنری داشتید در این ۸ سال نشان دادید، اظهارات شما در ماه های پایانی مسئولیت مایوس کننده و جانب دارانه است و می تواند مصداق برخی تخلفات و دخالت بیجا در انتخابات باشد.

وی ادامه داد: در استان مرکزی متاسفانه در دوره قبل شاهد بودیم استاندار و تعدادی از فرمانداران و مدیران دولتی در انتخابات دخالت های غیرقانونی داشته اند انتظار داریم وزیر کشور تذکرات لازم را به مسئولین استانی بدهد تا شاهد تکرار آن ها نباشیم

منبع: نماینده

کلیدواژه: تامین اجتماعی حقوق علی اکبر کریمی هپکو استان مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۷۲۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاه بیمه ای بر سر کارگران ساختمانی

تامین اجتماعی مجوز بیمه ۱۰ هزار کارگر ساختمانی را صادر کرد این در حالی است که طبق گفته انجمن کارگران ساختمانی ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار کارگر ساختمانی پشت نوبت بیمه هستند.

به گزارش مشرق، تامین اجتماعی مجوز بیمه ۱۰ هزار کارگر ساختمانی را صادر کرد این در حالی است که طبق گفته انجمن کارگران ساختمانی ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار کارگر ساختمانی پشت نوبت بیمه هستند. عضو هیئت مدیره انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی، به خراسان می گوید، سهم بیمه توسط کارگر و کارفرما پرداخت می شود با وجود این، این بیمه خدمات ویژه ای به کارگر ارائه نمی دهد

صادق غفوریانمدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از بیمه شدن ۱۰ هزار کارگر ساختمانی در اردیبهشت ماه خبر داده و این در حالی است که عضو هیئت مدیره کانون سراسری انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی ایران در گفت وگو با خراسان نه تنها این تعداد را در برابر کارگران بدون بیمه ناچیز می داند، به این نکته هم اشاره می کند که این بیمه، اساسا بیمه ای کم خاصیت با سطح نازلی از خدمات است.

۱۰ هزار کارگر در اردیبهشت بیمه می شوند

انتهای هفته گذشته، موسوی مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد: با توجه به منابع جذب شده اردیبهشت امسال ۱۰ هزار نفر از کارگران ساختمانی در سراسر کشور، تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار می‌گیرند.

قطع بیمه ۳۰۰ هزار کارگر

این در حالی است که نمایندگان انجمن ها و اتحادیه های کارگران ساختمانی معتقدند، طی سه سال گذشته بیمه حدود ۳۰۰ هزار کارگر ساختمانی قطع شده است. مشکلات و اختلاف نظرها درخصوص قوانین موجود در این زمینه باعث شد که جریان بیمه این کارگران متوقف شود.

ماجرا به ماده ۵ قانون بیمه کارگران و میزان عوارض پروانه ساختمان برمی گشت که با پرداخت آن توسط کارفرما، بخشی از آن باید برای بیمه کارگران ساختمانی هزینه شود.

در عین حال، مشکلات موجود و موانع و چالش هایی که در این زمینه وجود داشت، با اصلاحیه ای که به تازگی در مجلس صورت گرفت، سهم پرداختی توسط کارفرمایان کاهش یافت و زمینه انجام بیمه کارگران فراهم شد.

مدیرعامل تامین اجتماعی در این زمینه گفت: «سازمان تامین اجتماعی براساس اصلاحیه ماده پنج قانون بیمه کارگران ساختمانی مکلف است با دریافت ۷ درصد حق بیمه سهم بیمه شده از کارگر و همچنین ۱۵ درصد مجموع عوارض صدور پروانه از مالک نسبت به تداوم پوشش بیمه تمام کارگران ساختمانی اقدام کند.با این اصلاحیه مشکل تامین منابع بیمه کارگران تا حد مشخصی حل شده است و از این پس براساس منابع تامین شده تعدادی از کارگران ساختمانی بیمه خواهند شد.»

۶۷۰ هزار کارگر ساختمانی بیمه هستند

در عین حال، هم اکنون طبق اعلام سازمان تامین اجتماعی ۶۷۰ هزار کارگر ساختمانی بیمه هستند و آن طور که رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی اعلام کرده است، ۵۰۰ هزار کارگر ساختمانی نیز بیمه نیستند.

حادثه روزانه برای ۲.۵ نفر از کارگران ساختمانی

جدا از سختی ها و مشقت های معیشتی که روز به روز گریبانگیر طبقه کارگر به ویژه کارگران ساختمانی است، آن ها با حوادث سخت کار نیز مواجه هستند.

رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی در این باره با اشاره به ضرورت بیمه کارگران ساختمانی می گوید: «تعداد حوادث شغلی در این شغل بسیار زیاد است. روزانه دو ونیم نفر فوتی بین کارگران ساختمانی داریم که آمار بسیار بالایی است، تعداد بسیاری از کارگران نیز روزانه قطع نخاع و قطع عضو می‌شوند. بیمه حق اولیه هر فردی است، اما متاسفانه بعید می‌دانیم با این قانون تمام کارگران ساختمانی که چشم انتظار بیمه بودند به حقشان برسند.»

دیگر خبرها

  • کلاه بیمه ای بر سر کارگران ساختمانی
  • رئیسی: شاهد انتخابات با شکوه خواهیم بود
  • صداقت با مردم می‌تواند اعتماد به دولت را افزایش دهد
  • چین، اتهامات دخالت در امور انتخاباتی کانادا را بی‌اساس خواند
  • مجلس از همسان‌سازی حقوق بازنشستگان حمایت می‌کند
  • ثبت دستمزد واقعی در لیست‌های بیمه‌ای حق کارگران است
  • شهرداری بر پرداخت به موقع حقوق کارگران نظارت کند
  • آمریکا: کمک مالی به کی‌یف برای پرداخت حقوق بازنشستگی نیست
  • اسرار قانون کار؛ ۱۰ به اضافه یک راز که از کارگران پنهان می‌کنند
  • چه خدماتی به کارگران نخبه ارائه خواهد شد؟