Web Analytics Made Easy - Statcounter

عباس آغاز رئیس شبکه دامپزشکی مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: با توجه به نزدیک شدن فصل تابستان و گرمای هوا و احتمال انتقال بیماری‌های واگیردار از جمله تب کریمه‌کنگو ایجاب می‌کند که هموطنان بویژه مردم مهاباد بیش از پیش به نکات بهداشتی توجه کرده و در خرید گوشت قرمز دقت بیشتری داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آغاز افزود: بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو بیماری مشترک بین انسان و دام است و همه ساله با فرا رسیدن فصل گرما و تکثیر و فعالیت کنه‌ها، احتمال بروز و شیوع بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو افزایش پیدا می‌کند که با اقدامات پیشگیرانه می‌توان در برابر این بیماری اقدامات لازم را انجام داد.

بیشتر بخوانید

تاکنون بیماری تب کریمه کنگو در مهاباد دیده نشده است

او اضافه کرد: شهروندان به منظور پیشگیری از ابتلا به بیماری خطرناک تب کریمه کنگو حتما گوشت قرمز مورد نیاز را از مراکز تحت نظارت و مورد تایید دامپزشکی خریداری و به مهر دامپزشکی بر روی لاشه‌ها دقت کنند و به هیچ عنوان از قصابی‌های غیرمجاز اطراف شهر‌ها که بدون نظارت بهداشتی دامپزشکی اقدام به ذبح و فروش دام می‌کنند خرید نکنند.

آغاز گفت: بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو از طریق گزش کنه، نیش حشرات، تماس با خون یا ترشحات مبتلایان، له کردن کنه، تماس مستقیم با لاشه گوشت، خون، ترشحات و بافت‌های آلوده دام و تنفس در تماس با دام‌های آلوده قابل انتقال است و افراد در تماس با دام و فرآورده‌های دامی شامل دامداران، توزیع کنندگان فرآورد‌های خام دامی، سلاخان، قصابان و همچنین بانوان خانه دار افراد در معرض این بیماری هستند.

این مقام مسئول تصریح کرد: مهمترین عامل در انتقال این بیماری از دام به دام و از دام به انسان کنه‌ها می‌باشند، به همین دلیل در صورت مشاهده کنه بر روی بدن دام، نباید کنه را له نمود که این امر، باعث انتقال ویروس این بیماری می‌شود.

انتهای پیام / س خ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تب کریمه کنگو بیماری واگیردار شبکه دامپزشکی تب کریمه کنگو بیماری تب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۷۳۰۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگاه آزمایش غربالگری بیماری‌های ویروسی در قم به بهره‌برداری رسید

مدیرکل انتقال خون قم روز دوشنبه گفت: به همت و تلاش مسئولان با مستقر شدن دستگاه Alinity i در سازمان انتقال خون استان قم، آزمایش‌های غربالگری برای بیماری‌های HIV، هپاتیت B، هپاتیت C و سیفلیس به روش کمی لومینسانس و با کمترین زمان انجام می‌شود.

مهدی پهلوانی افزود: نمونه خون‌های اهدایی پس از انجام آزمایش و مشخص شدن نتایج مورد استفاده قرار می‌گیرد.

او گفت: دستگاه Alinity i از شرکت Abbott یک سیستم تشخیص پزشکی پیشرفته است که برای استفاده در آزمایشگاه‌های بالینی طراحی شده است.

مدیرکل انتقال خون قم اضافه کرد: این دستگاه بخشی از خانواده وسیع‌تری از سیستم‌های آزمایشگاهی Alinity است و برای افزایش بهره‌وری، ساده‌سازی فرآیند‌ها و بهبود کیفیت نتایج آزمایش‌های پزشکی طراحی شده است.

به گفته پهلوانی، دستگاه Alinity i به خصوص برای آزمایشات ایمونولوژی (سنجش و تجزیه و تحلیل سیستم ایمنی) به کار می‌رود.

مدیرکل انتقال خون قم با اشاره به هزینه ۷۰ میلیارد ریالی خرید این دستگاه، گفت: از ویژگی‌های بارز این دستگاه می‌توان به سرعت بالا، دقت عالی و قابلیت ادغام با سایر سیستم‌های آزمایشگاهی اشاره کرد؛ این دستگاه با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته، قادر به انجام طیف وسیعی از آزمایش‌های ایمونولوژیکی است.

پهلوانی مزایای استفاده از دستگاه Alinity i را، کارایی بالا، دقت عالی، انعطاف‌پذیری، ساده‌سازی فرآیند‌ها و کاهش نیاز به فضای فیزیکی برشمرد.

مهدی متقیان سرپرست هماهنگی امور عمرانی استانداری و مدیرکل پدافند غیرعامل قم در پایان مراسم، به مناسبت روز ملی خلیج فارس خون خود را اهدا کرد.

دستگاه اتوماسیون تعیین گروه‌بندی خون، نیز سوم اردیبهشت‌ماه جاری با حضور حسن نادری معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری قم در اداره کل انتقال خون این استان به بهره‌برداری رسیده بود.

با استفاده از دستگاه اتوماسیون تعیین گروه‌بندی خون، جدا از گروه‌بندی اصلی خون، تمام گروه‌های فرعی خون نیز به‌صورت هوشمند و تمام الکترونیک تعیین می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • مبارزه با موش‌های پایتخت در آستانه فصل گرما زودتر آغاز شود
  • واکسیناسیون ۱۰ هزار و ۷۴۴ قلاده سگ در قزوین
  • آیا مالاریا از مرزهای شرقی وارد کشور شده است؟
  • تا کنون موردی از بیماری «تب کریمه کنگو» در لرستان مشاهده نشده است
  • کیمیای سایه در اهواز/ خورشید در کمین است+فیلم
  • موردی از تب کریمه کنگو در لرستان مشاهده نشده است
  • گوشت قرمز از مراکز معتبر و موردتایید دامپزشکی تهیه شود
  • توصیه‌هایی درباره تب کریمه کنگو که باید جدی گرفته شود
  • کاهش کانون‌های بیماری آبله در استان ایلام
  • دستگاه آزمایش غربالگری بیماری‌های ویروسی در قم به بهره‌برداری رسید