Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «سامح شکری» وزیر خارجه مصر قرار است امروز یکشنبه با «گابی اشکنازی» همتای صهیونیست دیداری داشته باشد.

این خبر بدون درج توضیحات بیشتر در بیانیه وزارت خارجه مصر اعلام شد. گفته می شود مصر در تن دادن رژیم صهیونیستی به آتش بس یک طرفه ای که به پایان جنگ ۱۲ روزه غزه منجر شد؛ دخیل بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین رابطه گابی اشکنازی وزیر خارجه رژیم صهیونیستی برای دیدار با مقامات مصری وارد قاهره شد. وی به محض ورود به قاهره اعلام کرد که قرار است با سامح شکری درخصوص بازسازی نوارغزه تحت نظارت بین المللی و ساز و کار حفظ آتش بس در این منطقه رایزنی کند.

این در حالی است که وبگاه صهیونیستی «والا» در خبری جداگانه مدعی شده بود که قرار است «عباس کامل» رئیس سازمان اطلاعات مصر، روز یکشنبه در سفر به فلسطین اشغالی، با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی، محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان و همچنین مقامات حماس دیدار کند.

کد خبر 5223864 مریم خرمایی

منبع: مهر

کلیدواژه: مصر رژیم صهیونیستی سامح شکری گابی اشکنازی جنگ 12 روزه غزه انتفاضه رمضان 2021 نبرد شمشیر قدس ایالات متحده امریکا رژیم صهیونیستی سوریه فلسطین عراق بشار اسد روسیه عربستان سعودی انتخابات سوریه انتفاضه رمضان 2021 نبرد شمشیر قدس جنگ 12 روزه غزه بلاروس انتخابات ریاست جمهوری سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۷۳۲۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلینکن: مصر پیشنهاد قوی برای آتش‌بس در غزه ارائه کرد

وزیر خارجه آمریکا در جریان سفرش به اردن گفت مصر پیشنهادی قوی برای آتش‌بس در نوار غزه ارائه کرد و حماس نباید آن را به تعویق اندازد و زمان تصویب این پیشنهاد فرا رسیده است.

به گزارش ایسنا، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا امروز در نشست خبری در پایتخت اردن مدعی شد تمرکز واشنگتن در دوره آتی بر آتش‌بس در غزه و بازگشت اسرا خواهد بود.

به نقل از شبکه خبری «القاهره الاخباریه»، بلینکن در ادامه به موضوع اسکله موقت در سواحل نوار غزه برای انتقال کمک‌های انسانی پرداخت و گفت این اسکله یک هفته دیگر آماده می‌شود و مدعی شد واشنگتن از همه تلاش‌ها برای افزایش کمک ها به غزه حمایت می‌کند.

وزیر خارجه آمریکا همچنین افزود مدیریت اسکله به عهده تشکیلات خودگردان فلسطین نخواهد بود.

او گفت فردا برای گفت‌وگو با کابینه «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره انتقال کمک‌های انسانی به غزه به فلسطین اشغالی می‌رود.

بلینکن با اشاره به پیشنهاد اخیر قاهره برای آتش‌بس در غزه که حماس در حال بررسی آن است، گفت مصر پیشنهاد قوی درباره تبادل اسرا و آتش‌بس در غزه  ارائه کرده و اکنون حماس باید پاسخ دهد.

وی افزود: اکنون بار بر دوش حماس است و ما خواستار توافق در مورد گروگان‌ها هستیم و جنبش باید بدون معطلی و بدون توجیهی تصمیم بگیرد.

بلینکن همچنین درباره حمله زمینی ارتش رژیم صهیونیستی به رفح در جنوب غزه گفت: واشنگتن هنوز طرح روشنی از سوی رژیم صهیونیستی درباره حفاظت از غیرنظامیان رفح دریافت نکرده است.

وزیر امور خارجه آمریکا امروز سه شنبه پس از سفرش به ریاض وارد اردن شد.

این هفتمین سفر او در منطقه از زمان حمله ۷ اکتبر ۲۰۲۳ توسط جنبش حماس علیه رژیم صهیونیستی است.

جنبش حماس فلسطین بارها اعلام کرده شروط این جنبش برای رسیدن به توافق آتش‌بس، توقف دائمی تجاوز رژیم صهیونیستی، عقب نشینی کامل از نوار غزه، رفع آثار تجاوز و بازگشت آوارگان است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • وزیر خارجه فرانسه در مصر: از اسرائیل می‌خواهیم به رفح حمله نکند
  • وزیر خارجه فرانسه به قاهره می‌رود 
  • رژیم صهیونیستی پاسخ پیشنهاد حماس را با اصلاحات به مصر داد
  • بلینکن: مصر پیشنهاد قوی برای آتش‌بس در غزه ارائه کرد
  • بلینکن وارد سرزمین های اشغالی شد
  • حماس: هر توافقی مشروط به موافقت اسرائیل با خواسته‌های ماست
  • جهاد اسلامی: پیشنهاد جدید صهیونیست‌ها منجر به توافق نمی‌شود
  • «حماس» باید در تشکیل کشور فلسطین مشارکت داشته باشد
  • وزیر خارجه اردن: نتانیاهو جنگ غزه را باخته است
  • اردن : نتانیاهو جنگ غزه را باخته است