Web Analytics Made Easy - Statcounter

فناوران شرکت تجهیزسازان امید سبز، مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، موفق به طراحی و تولید دستگاه ونتیلاتور ۱۰۰ درصد بومی شدند.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، مهندس معین بهمن، مدیرعامل شرکت تجهیزسازان امید سبز، ضمن تبیین روند شکل‌گیری این شرکت گفت: هسته اصلی شرکت تجهیزسازان امید سبز، توسط تعدادی دانشجوی علوم پزشکی دانشگاه تهران شکل گرفت و سپس تیم فروش وسرمایه‌گذاران نیز به این هسته پیوستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محصولات اصلی این شرکت در دسته مهندسی پزشکی و تجهیزات پزشکی قرار می‌گیرد.
وی افزود: باید گفت هسته اصلی شرکت، فعالیت خود را با تولید دستگاه ونتیلاتور پرتابل در سال ۱۳۹۱ شروع کرد و در سال ۱۳۹۵ نیز به دانش بومی طراحی و تولید ونتیلاتور پرتابل دست یافت. این دستگاه طی قراردادی با سازمان سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو )، جهت کار در معادن زغال سنگ مورد استفاده قرار گرفت و توانست بر تحریم دستگاه تنفس مصنوعی شرکت MSA آمریکا غلبه کند.
به گفته مدیرعامل شرکت تجهیزسازان امید سبز، با شیوع کرونا در اسفند ۹۸، این شرکت طراحی و ساخت ونتیلاتور ICU را هدف خود قرار داد و در مردادماه ۹۹ ، شرکت موفق به طراحی و ساخت نمونه اولیه دستگاه ونتیلاتور ICU با تمام مدهای فشاری و جمعی شد.
مهندس بهمن در ادامه سخنان خود تصریح کرد: تنفس انسان از چهار فاز تشکیل شده است: فاز دم، انتهای فاز دم، فاز بازدم و انتهای فاز بازدم. مدهای فشاری سیکل دم را با توجه به فشار ورودی به ریه کنترل و به انتها می‌رسانند. سیکل دم ادامه می‌یابد تا فشار ریه را به فشار از پیش تعیین شده توسط پزشک برسانند. این فشار معمولاً از ۵ میلی بار تا حدود ۶۰- ۵۰ میلی بار است.
وی، داشتن PEEP یا همان فشار مثبت انتهای بازدمی را از ویژگی‌های ونتیلاتور ICU دانست و گفت: این ویژگی، فاز بازدم فرد را مانیتور می‌کند و اجازه نمی‌دهد فشار انتهای فاز بازدم از یک حد پایین‌تر رود. این امر مانع از collapse ریوی می‌شود و اجازه نمی‌دهد دیواره‌های ریه به یکدیگر بچسبند.
مدیرعامل شرکت تجهیزسازان امید سبز با تأکید بر بومی بودن ۱۰۰ درصدی این دستگاه اظهار کرد: محصولات در رسته تنفسی شامل چند سطح است. یک ونتیلاتور، دارای سطوح پنوماتیک، الکترونیک و نرم‌افزار است. شرکت تجهیزسازان امید سبز موفق به بومی‌سازی تمامی این سطوح شده است و با استفاده از قطعات موجود، اقدام به طراحی و تولید محصول کرده است.
همچنین مهندس بهمن در تشریح مسأله بومی‌سازی خاطرنشان کرد: «ثطراحی و ساخت کلیه قسمت‌های پنوماتیک یکی از مهم‌ترین قسمت‌های مرتبط با ترکیب اکسیژن است، طراحی و ساخت کلیه بردها در قسمت الکترونیک، برنامه‌نویسی نرم‌افزار در سه بخش لایه سطح بالا، لایه سطح میانی و لایه پایین و حتی طراحی و ساخت قاب دستگاه همگی توسط شرکت تجهیزسازان امید سبز انجام گرفته است.
وی در پایان سخنان خود به «دستگاه حذف نویز» و «دستگاه ترکیب کننده» نیز اشاره کرد و گفت: «دستگاه حذف نویز، در ورودی اتاق عمل، سالن کنفرانس و بیمارستان‌ها نصب می‌شود و صداهای ناخواسته، نویزها و صدای محیط را حذف می‌کند. همچنین در دستگاه ترکیب کننده، دو گاز متفاوت با نسبت‌های معین ترکیب می‌شوند. این دستگاه در اتاق عمل جهت ترکیب گازهای بیهوشی و یا در ونتیلاتور جهت ترکیب اکسیژن و هوا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کرونا ونتیلاتور اکسیژن ساز طراحی و تولید طراحی و ساخت امید سبز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۷۳۲۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(عکس) ال۹۰ هم بومی‌سازی شد!

به تازگی کاتالوگ سدان P ۹۰ توسط پارس خودرو منتشر شده است و این نشان می‌دهد که ال ۹۰ ایرانی به زودی به عرضه خواهد رسید.

به گزارش آخرین خودرو، فروردین ۱۴۰۲ بود که سایپا از سدان P ۹۰ پرده برداشت. این خودرو در ابتدا با نام کادیلا رونمایی شد، اما بعد‌ها با نام پروژه P ۹۰ توسعه پیدا کرد. حالا پس از گذشت بیش از یکسال کاتالوگ سدان P ۹۰ منتشر شده است و مشخصات رسمی و نهایی این محصول به صورت رسمی به تایید رسیده است.

این خودرو قرار است در خط تولید پارس خودرو به تولید برسد و به عنوان یکی از محصولات اختصاصی این زیر مجموعه سایپا در کنار سهند عرضه خواهد شد. تولید رنو تندر ۹۰ یا همان ال ۹۰ بعد از اعمال تحریم‌های شدید در ایران متوقف شد، اما به دلیل کیفیت و دوام بالای این خودرو، همچنان بازار خوبی برای آن شاهد هستیم. همین نکته باعث شد تا سایپا تولید نسخه ایرانیزه شده از ال ۹۰ یا همان داچیا (Dacia) لوگان را پیش ببرد. البته باید دید کیفیت و عملکرد فنی سدان P ۹۰ پارس خودرو نسبت به ال ۹۰ چگونه خواهد بود.

کاتالوگ سدان P ۹۰ مشخصات فنی سدان P ۹۰

بر اساس کاتالوگ منتشر شده، سدان P ۹۰ به پیشرانه ME ۱۶ مجهز است. این پیشرانه همان پیشرانه EC ۵ گروه PSA است که از زمان قبل از برجام به سایپا رسیده و حالا تولید آن در مگاموتور انجام می‌شود. علاوه بر سدان P ۹۰ قرار است در سایپا شاهین پلاس هم این پیشرانه را داشته باشیم. این پیشرانه کلیتی برابر با پیشرانه TU ۵ پلاس دارد، اما در برخی جزئیات نظیر بلوک سیلندر با آن موتور متفاوت است.

پیشرانه ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی در ال ۹۰ ایرانی توان تولید نهایت قدرت ۱۱۳ اسب بخار و نهایت گشتاور ۱۴۴ نیوتن متر را دارد. قدرت از طریق جعبه دنده ۵ سرعته دستی به چرخ‌های جلو می‌رسد. البته احتمالا در آینده نسخه اتوماتی این خودرو با گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک DAE را هم خواهیم داشت. سیستم تعلیق در جلو از نوع مک فرسون و در عقب از نوع نیمه مستقل پیچشی است. نکته جالب ترمز‌های این خودرو است که در جلو دیسکی و در عقب از نوع کاسه‌ای است!

کابین و امکانات

طراحی کابین سدان P ۹۰ الگو‌های مشابه با همان تندر ۹۰ را دارد که البته تغییراتی را در برخی جزئیات می‌بینیم. این سدان در نسخه دنده‌ای به امکاناتی نظیر فرمان D کات، کنترل صوتی از روی فرمان، سیستم پایش فشار باد تایر‌ها (TPMS)، رینگ ۱۵ اینچی آلومینیومی، سیستم تهویه الکتریکی دستی، دو کیسه هوای جلو، شیشه دودی عقب، تریم داخلی دو رنگ، تنظیم برقی آینه ها، سنسور و دوربین دنده عقب، سنسور نور، سنسور باران و صفحه نمایش ۷ اینچی مالتی مدیا مجهز است.

شباهت فنی P ۹۰ با شاهین پلاس سایپا

قرار است تا شاهین پلاس سایپا و P ۹۰ پارس خودرو از یک قوای محرکه و مجموعه انتقال قدرت استفاده کنند. در حال حاضر نمونه نهایی شاهین پلاس اتوماتیک به بازار کشور معرفی شده و قرار است تا پایان تابستان ۱۴۰۳ این سدان سایپایی به بازار بیاید.

دیگر خبرها

  • برنامه های و اهداف شرکت گلتاش در سال ۱۴۰۳
  • تولید سلنیوم آلی و رقیق‌کننده اسپرم با مصرف دامی در کشور
  • تولید زیردریایی هدایت‌پذیر از راه دور توسط دانش‌بنیان‌ها
  • دستگاه آمارگیری کشتار طیور در گناباد تولید شد
  • تولید کنندگان مبلمان فضای باز
  • خودکفایی در تامین نانوکاتالیست‌ ضروری در تولید بنزین
  • تولید یک شرکت دانش بنیان برای خودکفایی در تأمین ماده اولیه بنزین
  • (عکس) ال۹۰ هم بومی‌سازی شد!
  • ال۹۰ هم بومی‌سازی شد!/ عکس
  • رشد تولید ماشین آلات صنعتی در دولت سیزدهم+ فیلم