Web Analytics Made Easy - Statcounter

کاندیدا انتخابات ریاست جمهوری صبح امروز با حضور در شهرک صنعتی عباس آباد تهران ضمن تاکید بر تشکیل دولت ائتلافی، تصریح کرد: دولت من دولت ائتلافی خواهد بود.

به گزارش برنا، حجت الاسلام رییسی صبح امروز با حضور در شهرک صنعتی عباس آباد تهران ضمن تاکید بر تشکیل دولت ائتلافی، تصریح کرد: دولت من دولت ائتلافی خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

من امروز برای اعلام ائتلاف دولت مردمی، با تولید کنندگان، کارآفرینان و کارگران عزیز برای ساختن ایران قوی و سربلند به اینجا آمده ام و دست آنها را به گرمی میفشارم.

کارگران و تولید کنندگان شهرک صنعتی عباس آباد تهران که از مهم ترین مراکز تولیدی در استان تهران محسوب می شود امروز چند ساعتی میزبان رئیسی بودند. در این بازدید چند ساعته، کارآفرینان و کارگران به صورت چهره به چهره و صریح از مشکلات خود با رئیسی سخن گفتند و با وی درد و دل کردند

رئیسی در جریان این بازدید ضمن تاکید بر لزوم تشکیل دولت مردمی برای ایران قوی تاکید کرد: ما نیازمند یک خیزش عمومی و اجتماعی برای برپایی ایران قوی هستیم. این خیزش عمومی حتما نیاز به هم پیمانی یک دولت مردمی با نیروهای مولد کشور دارد

وی در ادامه کارگران و تولید کنندگان را رزمندگان خط مقدم نبرد اقتصادی ملت ایران دانست و بر لزوم حمایت همه جانبه از این سرمایه‌ های ملی و ارزشمند تاکید نمود

رئیسی گفت: متاسفانه سالهاست این نیروها و پیشرانان حقیقی کشور توسط ساختارهای فسادزا و معیوب، روز به روز درحال ضعیف تر شدن هستند. کارخانجات کوچک و بزرگِ تعطیل و نیمه تعطیل شده، مزارع و مراتع بزرگ و ارزشمندِ رها شده و حاشیه نشینی و مهاجرت، شواهدی بر این ادعا هستند.

وی از فعالان عرصه تولید به عنوان پیشتازان اقتصاد و افسران و سربازان میدان پیشرفت کشور یاد کرد و گفت: هر کس برای رونق تولید تلاش کند به امنیت و اقتدار ملی کمک کرده است

رئیسی تصریح کرد: فقط قدرت نظامی امنیت آور نیست بلکه تولید برتر و با کیفیت و قابل رقابت با نوع خارجی نیز تولید قدرت می‌کند و امروز قدرت کشور در گرو اقتدار در تولید است. اگر از حوزه های دفاعی کشور، سرریز فناوری در حوزه صنعت کشور داشته باشیم، پیشرفت اتفاق خواهد افتاد. مردم گله مند هستند که چرا کشوری که تولید موشک میکند ولی نمی‌تواند خودروی با کیفیت در سطح توقع مردم بسازد این دلیلش این است که سرریز فناوری از حوزه های دفاعی به صنعت کشور وجود ندارد و ما در دولت سیزدهم این کار را خواهیم کرد انشاالله.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری در ادامه تصریح کرد: اصلاح نظام بانکی کشور یکی از اولویت‌های دولت مردمی است. از یکسو نقدینگی سرسام آور تبدیل به تهدیدی برای کشور شده و از سوی دیگر، تولیدکننده از کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش رنج می برد. از هر مجموعه ی اقتصادی که بازدید کردم،  مردم از مدیریت بانکی گله مند بودند. من در قوه قضائیه جلسات پی در پی را با مسئولان بانکی داشتم و تلاشهای فراوانی برای اصلاح وضع موجود کردم اما این اقدامات کافی نیست. باید در سرمنشا، ریشه فساد را بخشکانیم و من برای انجام این ماموریت بزرگ وارد صحنه شده ام.

کاندیدای سیزدهیمن دوره ریاست جمهوری در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به معضل صدور مجوز‌ها در حوزه تولید گفت: دولت وظیفه هدایت، حمایت و نظارت دارد، اما نباید صدور مجوز‌ها باعث اخلال در روند تولید شود.

رئیسی افزود: دولت باید بر فعالیت‌های تولیدی نظارت داشته باشد، اما نباید با مجوز‌ها و تصمیمات خلق الساعه دست و پای تولیدگر را ببندد.

وی ادامه داد: کارآفرین و تولیدگر باید بتواند برنامه ریزی و پیش بینی داشته باشد و مجوز‌های دست و پا گیر و بی ثباتی در مقررات و تصمیم گیری‌ها مانع این کار است و الزام تولیدکننده و کارآفرین به اخذ مجوزهای متعدد، باید جای خود رابه نظارت پسینی دولت بدهد.

وی همچنین با اشاره به معضل قاچاق و واردات بی رویه تاکید کرد: برخوردهای پلیسی و قضایی با واردات بی رویه و قاچاق کالا کافی نیست، ریشه مافیای واردات و قاچاق را باید از طریق دولت خشکاند

رئیسی افزود: راه حل مقابلسه با قاچاق این است که ارزی که از مسیر صادرات به دست می‌آید وارد حوزه تولید شود و این وظیفه دولت است که بر این موضوع نظارت کند.

وی در ادامه  تاکید کرد: اگر پول حاصل از صادرات به درستی رهگیری شود قاچاق به ویژه قاچاق سازمان یافته به حداقل می‌رسد و ما در دولت آینده این موضوع را با جدیت پیگیری می‌کنیم.

این کاندیدای ریاست جمهوری به معضل قطعی برق نیز اشاره کرد و آن را موجب اخلال در فعالیت‌های تولیدی دانست و تاکید کرد در برنامه ششم توسعه تاکید شده بود که باید به چه میزانی برق تولید می‌کردیم، اما به این قانون عمل نشد.

رئیسی افزود: اگر قانون برنامه اجرا می‌شد امروز واحد‌های تولیدی با قطعی چند ساعته برق مواجه نمی‌شدند و تولید تعطیل نمی‌شد و شاهد این میزان خسارت نبودیم

رئیسی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به وجود نیروهای مولد و موثر در کشور گفت: این نیروها  اگر جدی گرفته شوند، میتوانند مشکلات سخت و ساختاری اقتصاد را برطرف کنند،  بنده همپیمان این نیروهای مولد خواهم بود و در میدان و در جزء جزء حرکت کشور متوجه و دغدغه مند آنها هستم

کاندیدادی سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: باید در میدان، از نیروهای مولد حمایت کرد. باید زنجیره های راهبردی صنعت را تکمیل کرد و باید از بازار ملی حفاظت و پشتیبانی کرد. اینها همه جز با ائتلاف و هم پیمانی گسست ناپذیر مابین دولت و نیروهای مولد و بدنه تولیدی کشور امکان پذیر نیست.

رئیسی با اشاره به عملکرد دو ساله خود در عدلیه ادامه داد: حرکت ما در قوه قضائیه برای مبارزه با فساد و حمایت از تولید هم به همین شیوه بوده است. گام به گام و نه شتاب زده، قاطع و مستحکم و نه لرزان و مردد و در صحنه و مورد به مورد. من دست استمداد به سمت همه نیروهای مولد و ضدفساد برای ساختن ایران قوی دراز می کنم.

وی ضمن برشمردن ویژگی های دولت مدنظر خود در این خصوص گفت: دولت مردمی دولتی فعال، چابک و تولیدمحور خواهد بود که اصلاح ساختارهای درونی خود و حمایت از نیروهای مولد را به منظور خوداتکایی و استقلال عدالت محور ایران عزیز پی خواهد گرفت

رئیسی در پایان سخنانش، از ائتلافی بودن دولت خود سخن گفت و آن را اینگونه معرفی کرد: من امروز برای اعلام ائتلاف ناگسستنی دولت مردمی، با شما تولیدکنندگان و کارگران عزیز، به اینجا آمده ام.

هدف مشترک ما تشکیل ایران قوی است و من برای این کار دولت ائتلافی تشکیل خواهم داد، ائتلاف با تولید کنندگان، کارآفرینان و کارگران عزیز

گفتنی است  مهمترین دغدغه و درد دل کارگران در این بازدید چند ساعته مواردی چون تورم فزاینده، مسکن و اجاره نشینی و عدم ثبات شغلی بدلیل تضعیف و یا تعطیل تولید در بسیاری از واحد‌های صنعتی بود.

 تولید کنندگان نیز با ابراز گلایه شدید از مسائلی همچون مشکلات بانکی، بروکراسی اداری، مجوز های بی پایان و متعدد، واردات لجام گسیخته و قاچاق کالا از آیت الله رئیسی برای نجات تولید و صنعت کشور استمداد کردند‌.

رییسی پس از بازدید از خط تولید دو کارخانه لوازم خانگی و تجهیزات صنعتی و گفت و گو با کارگران، در نشست با جمعی از تولید کنندگان و مدیران شهرک صنعتی عباس آباد هم شرکت کرد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: دولت ایران استان تهران مشکلات ملت ایران حاشیه نشینی اقتصاد رقابت فناوری صنعت انتخابات ریاست جمهوری نقدینگی سرمایه قوه قضائیه ریاست جمهوری قاچاق واردات پول برق قانون انتخابات حمایت از تولید استقلال تورم مسکن اجاره نشینی انتخابات قوه قضاییه انتخابات 1400 شهرک صنعتی عباس آباد نیروهای مولد تولید کنندگان دولت ائتلافی دولت مردمی ایران قوی مجوز ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۷۳۵۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طعنه سنگین هاشمی‌طبا به دولت رئیسی

به گزارش «تابناک» ، مصطفی هاشمی طبا در روزنامه شرق نوشت: مگر نه اینکه باید با حسن ظن با آدم‌ها روبه‌رو شد و مگر اصل بر برائت نیست؟ مگر می‌شود مردم آدم‌هایی را انتخاب کنند که خوب نباشند و مراکز نظارتی آدم‌هایی را تأیید کنند که خوب نباشند؟

با تأیید اصل خوبی آدم‌ها فقط می‌خواهیم ببینیم این وعده‌ها چه سرانجامی یافته است.

۱- ساخت چهار میلیون مسکن در چهار سال
۲- ایجاد سالانه یک میلیون شغل
۳- اصلاح نظام بانکی کشور
۴- تک‌رقمی‌شدن تورم
۵- توجه به معیشت و حقوق پزشکان و پرستاران
۶- اجرای خصوصی‌سازی واقعی
۷- استفاده از ۷۰ درصد ظرفیت خالی اقتصاد کشور
۸- مداخله‌نکردن دولت در بازارها
۹- حل مشکل حاشیه‌نشینان
۱۰- نظارت دقیق در زنجیره تأمین، تولید و توزیع کالا
۱۱- جذابیت‌زدایی از سرمایه‌گذاری در حوزه‌های غیرمولد
۱۲- جلوگیری از هدایت سرمایه‌ها به سمت بازار ارز، طلا و زمین
۱۳- اصلاح چندنرخی‌بودن ارز
۱۴- تولید نهاده‌های دامی مورد نیاز در داخل کشور
۱۵- قطع وابستگی سفره مردم به خارج
۱۶- وعده‌های وزیر ارتباطات و فناوری (۶ مورد)
۱۷- وعده‌های وزیر امور اقتصادی و دارایی (۵ مورد)
۱۸- وعده‌های وزیر امور خارجه (۲ مورد)
۱۹- وعده‌های دیگر وزرا چند ده مورد

البته فهرست وعده‌ها بسیار است و در نگاه اول هم می‌توان آنهایی را که کلی گفته شده، غربال کرد؛ ولی برخی وعده‌ها آن‌قدر با استحکام لفظ و عدد دقیق گفته می‌شود که جای تردید باقی نمی‌گذارد. فقط از این تعجب می‌کنم که ظرفیت دهان ما تا چه اندازه بزرگ است که این‌همه امر مهم و با حجم وسیع در آن جای می‌گیرد.

اینکه می‌گویند آیا می‌توان ظرفی پیدا کرد که هرچه در آن بریزیم، پر نشود، ظاهرا مصداق آن دهان ماست؛ مثلا دبیر مناطق آزاد چندی پیش گفتند که اماراتی‌ها صد میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در کیش می‌کنند و چینی‌ها رقم بسیار بیشتر (البته عدد را هم گفتند) حال در ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ مراسمی از بسته‌های امکان سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد بهره‌برداری کردند. این کار مثل آن است که انسان نیازهای زندگی را ردیف کند و بگوید چه کسی حاضر است این کارها را برای من انجام دهد. این کار ایشان یعنی تکذیب همه سرمایه‌گذاری‌هایی که قبلا گفته بودند، به‌علاوه سرمایه‌گذار خود باید بداند چه کاری می‌خواهد بکند و نه آنکه بسته طرح به او بدهیم و بگوییم تشریف بیاورید و با مراسم رسمی و پرده‌برداری این بسته‌های نه‌چندان مورد علاقه سرمایه‌گذاران را رونمایی کنیم. مگر نمی‌شود بدون پرده‌برداری آنها را منتشر کرد. ظاهرا اصل بر پرده‌برداری است و نه عمل.
یا جناب وزیر صمت در شهریورماه در حضور مقام محترم ریاست‌جمهوری گفتند صد هزار اتومبیل برقی در راستای کاهش آلودگی هوا تا پایان سال ۱۴۰۲ تولید و به مردم عرضه می‌شود. صرف‌نظر از اینکه با ۱۵ میلیون اتومبیل موجود درون بدسوز و سالی یک میلیون تولید اتومبیل درون بدسوز داخلی این وعده کمکی به تلطیف هوا نمی‌کند؛ ولی به هر حال بازشدن پای اتومبیل برقی به کشور خوب است؛ ولی آن صد هزار اتومبیل برقی کجاست؟

البته ما و مردم به شنیدن این وعده‌های بی‌انتها عادت کرده‌ایم و مردم هم باور ندارند که بتوان این‌همه کار انجام داد؛ ولی از نظر روان‌شناختی مردم دوست دارند وعده‌های شیرین بشنوند و به‌همین‌دلیل رأی آنها به هرکسی که بیشتر وعده کلان و شیرین بدهد، تعلق می‌گیرد. جالب است که نه رئیس‌جمهور، نه معاون اول و نه هیچ‌کدام از وزرا توجهی به آینده کشور از لحاظ زیست‌محیطی و زوال کشور از لحاظ زیربناهای تولیدی نکرده‌اند و این می‌رساند که اگر چند درصد به وعده‌های خود اعتقاد داشتند، در این مورد کلا خود را عاجز می‌بینند و عدد صفر را در مقابل این کار گذاشته‌اند. از طرفی پیچیدگی مسائل کشور به حدی رسیده است که ادعا برای حل آن جرئت بسیار می‌خواهد و ناگفته پیداست که این جرئت نمی‌تواند بر حسب تعقل باشد. متأسفانه تعریف مسائل و مشکلات کشور هم از سوی خوبان مشاغل و حکمرانی و هم از سوی منتقدان به‌درستی انجام نمی‌شود و حسب فریادهای روز اظهار نظر می‌کنند.

چه خوب است که مسئولان کلاه‌شان را قاضی کنند که واقعا قادر به چه کاری هستند و مردم هم کلاه‌شان را قاضی کنند که بدانند چه چیز دارند و چه چیز می‌توانند داشته باشند. مسئولان جهاد تبیین را در شیرین نشان‌دادن حوادث یافته‌اند و نه بیان واقعیت‌های روز کشور که مردم به آنها آگاه شوند.

بحمدالله اینک کشور در دست خوبان افتاده است و ناخوبان پاک‌سازی شده‌اند و به کناری رفته‌اند. خوبان هم فکر می‌کنند روز عروسی‌شان است و برای یکدیگر نوشابه باز می‌کنند؛ هرچند خودشان در ضمیرشان اعتراف دارند کاری نمی‌توانند انجام دهند، چه رسد به کارهای پیچیده زمین‌مانده که کارستان است و البته هرازچندگاه همین خوبان به این نتیجه می‌رسند که فقط خودشان خوب هستند و دیگر همفکران را طرد می‌کنند.

به نظر می‌رسد گروهی به این باور رسیده‌اند که اینک «عروسی خوبان» است؛ همان خوبانی که وعده‌های‌شان صرفا وعده است و اگر وعده نبود که به آن نمی‌گفتند «وعده». اگر خیلی فکر می‌کنند که روز عروسی‌شان است، به گفته سعدی روی آورند که فرمود: «محال است که هنرمندان بمیرند و بی‌هنران جای ایشان بگیرند»؛ ولی آنان «یعلمون ظاهر الحیوه الدنیا» هستند؛ درحالی‌که گفته سعدی در تاریخ اثبات شده است؛ پس خوبان بدانند از زمره «و هم عن الاخره هم غافلون» نباشند. مغرور به امروز، «روز عروسی» نباشند. ما هیچ‌کدام ابرمرد و قهرمان بی‌انتها نیستیم. اگر همان امت وسط باشیم و منصف، کارمان بیشتر پیش می‌رود. خوبان اندکی تواضع کنند و تجربه سه سال گذشته را مرور کنند و صادقانه بر خود ملاحظه کنند که کدام کار را می‌توانند انجام دهند و بگویند. بیش‌ازاین از آنها توقع نداریم.

دیگر خبرها

  • طعنه سنگین هاشمی‌طبا به دولت رئیسی
  • توصیه های انتخاباتی رئیسی در جلسه هیات دولت
  • رئیسی پروژه‌ای که در دولت روحانی افتتاح شده بود را دوباره افتتاح کرد!
  • فرمان علم الهدی به دولت رئیسی درباره گرانی ها
  • لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم سازوکار مشارکت مردم در بخش مولد را تسهیل خواهد کرد
  • رئیسی: دشمن حتما در عرصه اقتصادی ناکام خواهد ماند
  • رئیسی: دشمن حتماً در عرصه اقتصادی ناکام خواهد ماند / باید همه حمایت‌های حقوقی، مالی و اجتماعی از کار و کارگر انجام شود
  • رئیسی: دشمن حتماً در عرصه اقتصادی ناکام خواهند ماند / باید همه حمایت‌های حقوقی، مالی و اجتماعی از کار و کارگر انجام شود
  • رئیسی هفته آینده به قم سفر می‌کند
  • معافیت‌های هدفمند مالیاتی منجر به افزایش مشارکت مردم در تولید کشور خواهد شد