Web Analytics Made Easy - Statcounter

آزاده زمانپور می‌گوید وقتی از نظر فنی و مالی شرایط مناسبی را برای تیم ملی فراهم نکرده‌ایم، نباید انتظارات زیادی از ملی‌پوشان داشته باشیم. به گزارش ایسنا، تیم ملی بسکتبال سه نفره زنان ایران در مسابقات انتخابی المپیک که به میزبانی اتریش برگزارشد، شرکت کرد و با چهار شکست پیاپی از دور رقابت‌ها حذف شد. ملی‌پوشان ایران در اولین دیدار خود مقابل ژاپن با نتیجه ۲۱ بر ۴ شکست خوردند، در دومین دیدار ۲۱ بر ۲۰ مغلوب تایلند شدند، در سومین دیدار نتیجه را ۱۷ بر ۷ به اوکراین واگذار کردند و در آخرین مسابقه هم با حساب ۲۲ بر ۲ مقابل استرالیا شکست خوردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آزاده زمانپور مربی و کارشناس بسکتبال که سابقه سرمربیگری تیم ملی بسکتبال سه نفره زیر ۲۳ سال را هم در کارنامه دارد، به عملکرد ایران در مسابقات انتخابی المپیک اشاره کرد و به ایسنا گفت: این مسابقات را می‌توان از جنبه فنی یا نتیجه حاصل شده و همچنین اتفاقاتی که در این دوران برای تیم افتاده است، بررسی کرد. نباید از تیم ملی انتقاد کرد و انتظارات زیادی داشت. این بازیکنان هر وقت از مسابقات برمی‌گردند صحبت‌هایی در مورد برنامه‌ریزی یا بازی‌های تدارکاتی می‌شود چون واقعا تنها ضعف و کمبود همین است.

او افزود: آخرین تورنمنت‌هایی که بازیکنان تیم ملی سه نفره در آن شرکت کرده‌اند، مسابقات سه نفره‌ای بود که به صورت دوستانه در آزادی برگزار می‌شد و بعد از آن درگیر لیگ پنج نفره بودند. اردوهای تیم ملی هم در فاصله کوتاهی تا مسابقات انتخابی برگزار شد که خیلی کمک نمی‌کرد.

زمانپور با بیان اینکه باید منصفانه به عملکرد تیم ملی نگاه کنیم، افزود:  بهتر است به جای انتقادات گزنده و گاهی مغرضانه، به بسکتبال زنان کمک کنیم و پیشنهاد بدهیم. فدراسیون به حامیان مالی بیشتری نیاز دارد تا تیم‌های ملی را حمایت کند. هر چند ما درجریان مسابقات از نظر فنی ضعف‌هایی داشتیم اما بیشتر آن را می‌توان به حساب بی‌تجربگی بازیکنان گذاشت.

این کارشناس بسکتبال به رقبای ایران در مسابقات اتریش اشاره کرد و گفت: تیم‌هایی که با آنها بازی کردیم یا بسیار سرعتی بودند یا فیزیک‌های خیلی خوبی داشتند. بحث مهارت‌های فردی هم جداست. ما همچنان در مهارت‌های پایه ضعف داریم و حتی گاهی در پاس دادن هم مشکل داشتیم که باید از تیم‌های پایه خود کار کنیم، بنابراین چیزی که از نظر فنی و مالی نداده‌ایم را نمی‌توانیم مطالبه کنیم.

او به ضعف دفاعی ایران در مسابقات اشاره و بیان کرد: دفاع حریفانمان بسیار خوب بود و نمی‌توانستیم بر آن غلبه کنیم، از طرفی دفاع ما هم ضعیف بود. شاید در یکسری موارد هم ناهماهنگی دفاعی داشتیم‌ اما این‌ها مواردی نیستند که با یک یا دو اردو حل شوند و انتظارات زیادی داشته باشیم.

زمانپور در مورد حضور بازیکنان تیم ملی در لیگ پنج نفره و سبک متفاوت این نوع بسکتبال با سه نفره گفت: شاید همه فکر کنند بازیکنان از نظر آمادگی جسمانی شرایط خوبی داشتند اما اینگونه نیست چون آمادگی جسمانی مسابقات سه نفره با پنج نفره متفاوت است. علاوه بر بدنسازی، توپ و زمین و سایر موارد هم فرق می‌کند.

او به شکست ۲۱ بر ۲۰ ملی‌پوشان مقابل تایلند اشاره کرد و گفت: تاسف من برای آن مسابقه است که می‌توانستیم برنده باشیم. البته در بسکتبال سه نفره برای یک امتیاز باید یک سال تمرین کرد و اینگونه نیست که بگوییم با یک امتیاز باخته‌ایم چون همان یک امتیاز به آمادگی و تمرین زیادی نیاز دارد اما شاید اگر بازیکنان در لحظات‌ آخر جنگنده‌تر و هماهنگ‌تر بودند، برنده می‌شدند.

انتهای پیام

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: تیم ملی بسکتبال سه نفره زنان بسکتبال زنان آزاده زمانپور بسکتبال زنان تیم ملی بسکتبال سه نفره زنان مسابقات بسکتبال سه نفره انتخابی المپیک ایران در مسابقات تیم ملی سه نفره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۷۳۶۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویری از لحظه سقوط زنان در مسابقات شترسواری در عربستان! | ویدئو

دریافت 2 MB

به گزارش همشهری آنلاین، مصدوم شدن تعدادی از شرکت کنندگان در مسابقات شترسواری زنان در عربستان در شبکه های اجتماعی این کشور پربازدید شده است. ویدئویی از این حادثه ببینید.

کد خبر 847404 منبع: مهر برچسب‌ها مسابقه حیوانات - حیات وحش خبر مهم عربستان حوادث جهان زنان

دیگر خبرها

  • اردوی تیم ملی مینی بسکتبال در رامسر
  • تصاویری از لحظه سقوط زنان در مسابقات شترسواری در عربستان! | ویدئو
  • مسابقات شترسواری زنان در عربستان
  • برگزاری خاکریز امنیت ۸ در گیلان
  • انتقاد ملی‌پوش بوکس از«تبعیض فدراسیون» و«رفتار عجیب فونتانا»
  • برگزاری «خاکریز امنیت ۸» در گیلان
  • فرزام: باید شرایط آمادگی استاندارد را در روئینگ داشته باشیم
  • دوره جامع کنشگر _ کارشناس جمعیت در گیلان برگزار شد
  • صعود تیم مهاباد به دور دوم مسابقات بسکتبال لیگ دسته دو کشور
  • اين دختر بسكتبال لژيونر مى شود، شك نكنيد