Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشاوره حضوری رایگان  توسط بهترین طراح و مجری سکوبندی آزمایشگاه در کشور سکوبندی آزمایشگاه مجهز بودن آزمایشگاه به سکوبندی مناسب، از نظر گردش کار، ایمنی، کارایی و راحتی اپراتور قابل اهمیت است. در آزمایشگاه ها غالباً تجهیزات ویژه ای طراحی شده است که انجام کار را برای اپراتورهای آزمایشگاه یا محققان آسان می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس یکی از مهمترین الزامات آزمایشگاه، طراحی و اجرای انواع مختلف سکوبندی در آزمایشگاه است. سبک کلی سکوبندی در آزمایشگاه معمولاً بر اساس اینکه آن آزمایشگاه برای چه فعالیت هایی مناسب است تعیین می شود. متداول ترین سکوبندی آزمایشگاهی شامل نیمکت های آزمایشگاهی، کابینت های شیمیایی، کشوها و کابینت های عمومی است.

 

انواع سکوبندی آزمایشگاهی ·سکوبندی در آزمایشگاه طبی به عنوان واحد ذخیره سازی نمونه ها و شواهدی که برای تحقیقات پزشکی مورد نیاز است، استفاده می شود. این سکوبندی دارای محفظه های مختلف و همچنین سیستم های تخصصی مانند واحد تهویه است. برخی از محفظه ها با استفاده از برق برای حفظ شواهد کار می کنند. ·کابینت های عمومی برای ذخیره سازی تجهیزات آزمایشگاهی عمومی مورد نیاز برای انجام آزمایشات استفاده می شوند. این تجهیزات شامل لنزهای بزرگنمایی کننده، انبر، درپوش های لاستیکی و ... است. ·از کابینت های شیمیایی برای ذخیره مواد شیمیایی خورنده یا فرار استفاده می شود. برای اهداف ایمنی، کابینت های شیمیایی به طور ویژه برای جلوگیری از نشت مواد شیمیایی طراحی شده اند. مواد به کار رفته در ساخت کابینت های شیمیایی نیز برای مقاومت در برابر آتش و خوردگی طراحی شده اند. ·کشوها معمولاً برای راحتی بیشتر درون میزهای آزمایشگاهی و کابینت های عمومی قرار می گیرند. آن ها بیشتر برای ذخیره موارد ضروری مانند لوله آزمایش، قطره چکان ، انبر، گیره لوله آزمایش و فلاسک و ... استفاده می شوند.

انواع کابینت ها کابینت ها: کابینت ها به عنوان واحد ذخیره سازی عمل می کنند. انواع مختلفی از کابینت های آزمایشگاهی وجود دارد که در زیر به توضیح آن ها می پردازیم. ·کابینت های شیمیایی برای مقاومت در برابر مواد شیمیایی خاصی که در آن ها ذخیره می شوند، طراحی شده اند. ممکن است خاصیت ضد خوردگی داشته باشند، از مواد ضد حریق ساخته شده باشند ، با شیشه پوشانده شده باشند و یا دارای سایر خواص ایمنی باشند. ·کابینت های سیار، سازه های چرخ دار با کشو و قفسه هستند که برای انتقال از فضایی به فضای دیگر طراحی شده اند. ·کابینت های عمومی فضایی برای ذخیره سازی عمومی وسایل آزمایشگاهی هستند و می توانند به صورت سفارشی یا استاندارد ساخته شوند. جنس سکوبندی های آزمایشگاهی هزینه زیاد و ماهیت متنوع سکوبندی های آزمایشگاهی  ایجاب می کند که مواد به کار رفته در ساخت این وسایل از دوام و سازگاری برخوردار باشند. اگرچه بیشتر سکوبندی های مورد استفاده در آزمایشگاه می توانند بیش از 10 سال دوام داشته باشد، اما همیشه هنگام سفارش باید به جنس محصول توجه کرد. رایج ترین مواد برای تجهیزات آزمایشگاهی عبارتند از: ·لمینت پلاستیکی ·فلز ·پلی پروپیلن ·چوب ·رزین فنلیک ·فولاد ضد زنگ تجهیزات ساخته شده از فلز معمولاً بسیار گران هستند، اما محکم و مقرون به صرفه نیز هستند، زیرا فلزات می توانند فشار زیادی را تحمل کنند. اگر با بودجه کم کار می کنید، مواد با ورقه های پلاستیکی گزینه بسیار بهتری هستند. نقطه ضعف مواد با ورقه پلاستیکی، طول عمر کوتاه آن ها است. فولاد ضد زنگ بسیار پر استفاده و بادوام است. علی رغم هزینه زیاد، این ماده به راحتی در برابر سایش روزمره مقاومت می کند. استیل گزینه ای مناسب برای آزمایشگاه هایی است که بیشترین رعایت را در بهداشت می کنند. از طرف دیگر، سکوبندی چوبی از جذابیت و زیبایی بالایی برخوردار است. این نوع سکوبندی در مقایسه با سکوبندی فلزی و استیل ضدزنگ گران نیست. رزین فنل ماده ای بادوام است که می تواند مانند فولاد در برابر خوردگی مقاومت کند. با این حال، سکوبندی ساخته شده از رزین فنل در مقایسه با وسایل ساخته شده از فولاد ضد زنگ بسیار مقرون به صرفه است. در آخر این که، پلی پروپیلن یک ماده بسیار گران قیمت است. این ماده برای استفاده در محیط های اسیدی بسیار مناسب است.

 

نتیجه سکوبندی آزمایشگاهی  نیاز به تجربه و دانش کافی از نیازهای یک آزمایشگاه تخصصی دارد که سبب آماده شدن یک فضای مناسب برای قرار دادن دستگاه ‌ها، الزامات و تجهیزات آزمایشگاهی می شود، در واقع مجموعه کابینت بندی ها و چیدمان میز ها باید متناسب با فضا و نوع فعالیتی که در آن انجام می شود باشد. مجموعه رویان ایران به عنوان بزرگترین فروشگاه تجهیزات آزمایشگاهی کشور، تا کنون طراح و مجری سکوبندی آزمایشگاه های بسیاری بوده است. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر و استفاده از مشاوره حضوری رایگان کارشناسان این شرکت به وب سایت رویان ایران مراجعه فرمائید.

منبع: فردا

کلیدواژه: سکوبندی آزمایشگاه تجهیزات آزمایشگاهی سکوبندی آزمایشگاه طراحی شده اند ذخیره سازی برای ذخیره ساخته شده کابینت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۷۳۶۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیمه‌ها تعرفه را به درستی پوشش نمی دهند/ تورم پزشکی در مقایسه با بخش اجتماعی بالاتر است

به گزارش انجمن دکترای علوم آزمایشگاهی تشخیص طبی ایران، شهروز همتی رئیس پانزدهمین کنگره بین المللی و بیست و یکمین کنگره کشوری ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی تشخیص پزشکی ایران در مراسم اختتامیه این رویداد با بیان اینکه آزمایشگاه های کشور دو مشکل عمده درباره تعرفه و خدمات بیمه دارند گفت: مشکل اول این است که در ۱۰ سال اخیر در دو سال متوالی افزایش تعرفه ای در خدمات آزمایشگاهی نداشتیم و در سال های بعد افزایش ۵ تا ۱۰ درصدی را در این باره شاهد بودیم که در این صورت از تورم جاری عقب ماندیم.

وی افزود: تورم در بخش پزشکی با بخش اجتماعی در خرید مایحتاج متفاوت و بسیار بالاتر است لذا این مشکل برای آزمایشگاه ها به وجود آمد و با افزایش قیمت ارز تجهیز آزمایشگاه ها با مشکل روبرو شد لذا آزمایشگاه ها نتوانستند با پیشرفت های کشورهای دیگر و تجهیزات جدید، خود را به روزرسانی کنند.همتی بیان کرد: این موضوع در نهایت به نظام سلامت برمی گردد زیرا ۵ درصد بودجه سلامت در بخش آزمایشگاه مصرف و ۹۵ درصد بودجه در بخش درمان و بستری صرف می شود اما با تجهیز آزمایشگاه ها و ایجاد تعرفه و به روزرسانی خدمات، پوشش بیمه ای تسهیل داده می شود.وی تاکید کرد: در نظام سلامت مبتنی بر ارزش، ارزش گذاری به خدمات آزمایشگاه ها می تواند بودجه نظام سلامت را کاهش دهد.

وی اظهار کرد: از متولیان امر درخواست داریم دید دیگری به آزمایشگاه ها داشته باشند؛ ۷۰ درصد تشخیص، پیشگویی و درمان بیماری ها نقش مهم آزمایشگاه را نشان می دهد لذا آزمایشگاه به روز و پیشرفته به راحتی می تواند یک بیماری را تشخیص و درمان بیمار آغاز شود.دکتر همتی بیان کرد: تعرفه خدمات آزمایشگاهی به روز نیست و از تورم عقب هستیم تاخیر در پرداخت بیمه ها نیز مشکل دیگری است که باید حل شود اکنون مردم باید ۳۰ درصد از تعرفه خدمات آزمایشگاهی را پرداخت کنند اما بیمه ها این تعرفه را پوشش نمی دهند و مردم ۷۰ درصد، پرداختی دارند این ارتباط مالی بین آزمایشگاه ها و بیمار نباید اختلاف داشته باشد تا بتوان ارتباط خوبی بین آزمایشگاه ها و بیمار برقرار کرد.

وی اظهار کرد: دو خواسته در این بین مطرح است؛ یک اینکه تعرفه ها منطقی شوند اکنون قیمت تمام شده تست ها آماده شده و قیمت های واقعی در قالب یک نرم افزار به زودی در اختیار مرجع سلامت قرار می گیرد در این راستا قیمت یک تست مشخص است.وی در پایان یکی از بازوان مهم نظام سلامت را آزمایشگاه ها دانست.

در ادامه، پروفسور امیرحسن زرنانی دبیر علمی کنگره نیز در این مراسم ضمن تشکر از برگزار کنندگان کنگره، گفت: توجه به خدمات آزمایشگاه ها، پرهیز از صنف گرایی، استفاده از افراد متخصص، انتشار علم علوم آزمایشگاهی و شناساندن آن به جامعه دانش آموزی برای انتخاب رشته، معرفی چهره های ماندگار، حرکت روبه آینده از دستاوردهای برگزاری این کنگره است.

همچنین غلامرضا حمزه لو دبیر اجرایی این رویدا اظهار کرد: «کیفیت را پایانی نیست» شعار کنگره امسال بود سعی کردیم در این راستا حرکت کنیم، همچنین استفاده از بسترهای الکترونیک در کنگره امسال، از دیگر مزایای برگزاری کنگره بود.

براساس این گزارش، قطع نامه پایانی کنگره امسال، توسط دکتر فریبا شایگان مدیر روابط عمومی انجمن، قرائت شد.گفتنی است در روز پایانی برگزاری این کنگره، که به مدت ۴ روز از ۱۱ تا ۱۴ اردیبهشت در سالن همایش های برج میلاد برگزار شد، محمدامین واعظی در بخش پوستر برگزیده کنگره امسال شد.

شایان ذکر است دکتر فرزانه عزیزمحسنی مسئول پنل محققین جوان و پوسترهای کنگره از ۱۱۳ پوستر پذیرفته شده در کنگره امسال، ۹۰ ارائه وجود داشت که با توجه به امتیازات از بین ۵ نفر منتخب بخش پوستر، محمدامین واعظی از دانشگاه علوم پزشکی ایران انتخاب شد همچنین در این مراسم از ۵ نفر منتخب نیز با اهدای جوایز تقدیر و تشکر شد.زینب داوودی مقدم، ناهید رضایی، امیرسالار نیکخواه بهرامی، محمدخانی عشرت آبادی اسامی منتخبان بودند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1229335 برچسب‌ها بیمه

دیگر خبرها

  • برگه‌های آزمایش الکی!
  • بیمه ها تعرفه خدمات آزمایشگاهی را به درستی پوشش نمی دهند
  • بیمه ها تعرفه تعرفه خدمات آزمایشگاهی را به درستی پوشش نمی دهند
  • بیمه‌ها تعرفه را به درستی پوشش نمی‌دهند/ تورم در بخش پزشکی با اجتماعی متفاوت است
  • بیمه ها تعرفه را به درستی پوشش نمی دهند/ تورم در بخش پزشکی با بخش اجتماعی بسیار متفاوت است
  • مردم ۷۰ درصد هزینه‌های آزمایشگاهی را از جیب پرداخت می‌کنند
  • بیمه‌ها تعرفه را به درستی پوشش نمی دهند/ تورم پزشکی در مقایسه با بخش اجتماعی بالاتر است
  • دو مشکل آزمایشگاه‌های پزشکی با بیمه و تعرفه
  • دو مشکل آزمایشگاه های پزشکی با بیمه و تعرفه
  • رونمایی از دستگاه میکروب‌شناسی در ایران