Web Analytics Made Easy - Statcounter

رهبران ادیان الهی ساکن ایران و نمایندگان آن‌ها در مجلس شورای اسلامی به مناسبت سی و دومین سالگرد ارتحال امام خمینی رحمه الله علیه پیام‌هایی صادر خواهند کرد. خبرگزاری میزان - بنا به اعلام روابط عمومی ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی رحمه الله علیه، «محمدرضا موحدی» در خصوص اقدامات کمیته ادیان الهی ستاد مرکزی برزگداشت حضرت امام خمینی رحمه الله اظهار داشت: با توجه به اینکه امسال هم مثل سال گذشته در شرایط خاص کرونایی قرار داریم به ناچار برنامه‌های تجمعاتی که قبلا برگزار می‌شد منتفی است و لیکن در سطح برنامه‌های مجازی تدابیری اندیشیده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مسئول کمیته ادیان الهی ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی رحمه الله علیه تصریح کرد: ما در کمیته ادیان الهی چند برنامه داریم. یکی اینکه پیام «حاخام حمامی» رهبر کلیمیان ایران، به مناسبت سی و دومین سالگرد ارتحال امام منتشر خواهد شد و همچنین انجمن کلیمیان ایران بیانیه‌ای در این ارتباط خواهند داشت. به احتمال زیاد خانم «یوکاوت گیدائیان» هم دکلمه‌ای را به مناسبت سی و دومین سالگرد ارتحال حضرت امام اجرا خواهد کرد.

موحدی ادامه داد: با توجه به اینکه امسال همچون سال گذشته در شرایط خاص کرونایی قرار داریم به ناچار برنامه‌های تجمعاتی که قبلا برگزار می‌شد منتفی است و لیکن در سطح برنامه‌های مجازی تدابیری اندیشیده شده است.

وی با بیان اینکه ارامنه و مجموعه جامعه مسیحی کشور هم اقدامات مشابهی انجام خواهد شد، افزود: از جمله این اقدامات این است که اسقف اعظم ارامنه، اسقف سرکیسیان، در همین رابطه پیامی خواهند داد و جامعه ارامنه ایران هم پیام‌های جداگانه‌ای را خواهند داشت. در جامعه زرتشتیان نیز، موبد موبدان، اردشیر خورشیدیان پیامی را صادر خواهند کرد.

موحدی گفت: دو کار مشترک هم در سطح ادیان الهی که یکی آذین سردر‌های مراکز مهم دینی یعنی کلیسا‌ها و کنیسه‌های مربوط به کلیمیان، کلیسا‌های مربوط به مسیحیان و آدریان‌های متعلق به زرتشتی‌ها است. آن‌ها هم به تناسب خودشان تزئیناتی را به مناسبت سالگرد ارتحال حضرت امام خواهند داشت.   بیشتر بخوانید: لطفی: به دلیل شرایط کرونا ۱۴ خرداد مراسمی در حرم مطهر امام راحل نخواهیم داشت
انتهای پیام/ برچسب ها: امام خمینی رحمه الله سالگرد ارتحال امام خمینی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: امام خمینی رحمه الله سالگرد ارتحال امام خمینی امام خمینی رحمه الله سالگرد ارتحال ستاد مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۷۳۷۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شهادت امام صادق (ع)

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام حسین شریعتی‌نژاد ضمن تسلیت فرارسیدن ایام شهادت امام جعفر صادق (ع) به تشریح برنامه‌های حرم مطهر رضوی به این مناسبت پرداخت و اظهار کرد: ویژه برنامه‌های شهادت امام جعفر صادق (ع) با محوریت رواق بزرگ امام خمینی (ره) از شامگاه جمعه و همزمان با شب شهادت این امام همام با قرائت زیارت امین‌الله و مرثیه‌سرایی توسط مداح و ذاکر نام‌آشنای اهل بیت (ع)، آقای احمد واعظی، بعد از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء آغاز می‌شود.

معاون تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی بیان کرد: سخنرانی پیرامون شخصیت ششمین امام شیعیان توسط حجت‌الاسلام والمسلمین علی اوسطی، مرثیه‌سرایی و عزاداری با نوای ذاکران اهل بیت (ع)، آقایان سید محمود علوی و مرتضی اسلامی‌نژاد، از دیگر برنامه‌های شب شهادت این امام همام خواهد بود.

وی افزود: در شامگاه شهادت امام جعفر صادق (ع) همچنین زائران و مجاوران حریم ملکوتی رضوی میهمان محفل شعرخوانی با حضور جمعی از شاعران آئینی از جمله حجج‌الاسلام سید ابوالفضل مبارز، سید رضا یعقوبی آل، علیرضا خاکساری و علی مقدم خواهند شد.

شریعتی‌نژاد در ادامه به تشریح ویژه برنامه صبح شهادت امام صادق (ع) پرداخت و اظهار کرد: این مراسم روز شنبه پانزده اردیبهشت، ساعتی قبل از اذان ظهر با قرائت زیارت امین‌الله و عرض سلام و ارادت به محضر امام مهربانی‌ها با صدای کبیر قلندر زاده آغاز می‌شود و با بیان احکام دینی توسط حجت‌الاسلام مصطفی رنجبر ادامه می‌یابد.

معاون تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی عنوان کرد: اجرای برنامه سرود و همخوانی توسط گروه گلدسته‌های حرم، شعرخوانی آئینی با نوای شاعر و مدیحه‌سرای اهل بیت (ع)، آقای مصطفی جلیلیان مصلحی، و مرثیه‌سرایی و عزاداری در سوگ شهادت صادق آل محمد (ع) از دیگر برنامه‌های روز شهادت امام صادق (ع) خواهد بود.

وی اضافه کرد: در این مراسم، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی به ایراد سخنرانی می‌پردازد و سپس زائران حریم ملکوتی رضوی با قرائت زیارت‌نامه امام صادق (ع) که توسط آقای قاسم پناهی قرائت می‌شود، به محضر این امام همام عرض ارادت خواهند کرد.

شریعتی نژاد اظهار کرد: ویژه برنامه‌های شهادت امام صادق (ع) در شامگاه شهادت این امام بزرگوار نیز ادامه دارد و این مراسم بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء با قرائت زیارت امین‌الله با نوای احمد واعظی، شعرخوانی شاعر آئینی، آقای علی زمانیان، سخنرانی آیت‌الله سید علیرضا صدر حسینی و عزاداری و مرثیه‌سرایی آقایان جعفر ملائکه و امیر عارف همراه خواهد بود.

کد خبر 6095185

دیگر خبرها

  • آهنگران: امام(ره) فرمودند که نسل ما، نسل حماسه است
  • مظلومیت حقوق بشر نزد افکار عمومی جهان مشخص شد
  • مشهدالرضا؛ سوگوار و عزادار شهادت صادق آل عبا (ع)
  • مشهدالرضا؛ سوگوار و عزادار شهادت صادق آل عبا (ع)‌
  • مراسم بزرگداشت مرحومه معصومه حائری برگزار شد
  • آیت‌الله مصباح نقش مهمی در تحول علوم انسانی داشتند
  • (تصاویر) بزرگداشت مرحومه زهرا شجاعی در بیت آیت‌الله صانعی
  • ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شهادت امام صادق (ع)
  • ضرب سکه نقره ویژه بزرگداشت ۱۷۵۷ سال سنت دانشگاهی در ایران از سوی بانک مرکزی
  • امام صادق (ع) شاکله اندیشه دینی را بنا نهاد