Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - مدیرکل گمرک استان ایلام گفت: امسال و در بازه زمانی فروردین و اردیبهشت ماه بیش از 65 هزار تن انواع محصولات کشاورزی (صیفی جات) به ارزش 16 میلیون و 500 هزار دلار از مرز بین المللی مهران به عراق صادر شده است.

به گزارش خبرگزاری آریا از ایلام ،روح‌الله غلامی روز یکشنبه اظهار داشت: روزانه کامیون های حامل کالای صادراتی و بازرگانی از مرز بین المللی مهران پس از تشریفات گمرکی به کشور عراق صادر می شوند که تمامی این کامیون ها قبل از خروج از مرز بازرسی شده در صورت برخورد با موارد مشکوک این موضوع در دست بررسی قرار خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از صادرات 124 میلیون دلار کالا در بازه زمانی فروردین و اردیبهشت ماه طی سال جاری از طریق مرز بین‌المللی مهران به کشور عراق خبر داد و یادآور شد: این میزان کالا با بیش از 280 هزار تن از طریق مرز بین‌المللی مهران به عراق صادر شده است.

مدیرکل گمرک استان ایلام یادآور شد: مهمترین اقلام صادراتی شامل مصالح ساختمانی، میوه و تره‌بار، محصولات پلاستیکی، محصولات صنعتی، شیشه و جام، لوازم خانگی و محصولات فلزی بوده است.

غلامی تاکید کرد: باتوجه به شیوع بیماری کرونا هم‌اکنون با رعایت پروتکلهای بهداشتی فعالیتهای تجاری ادامه دارد و در هر روز کاری تعداد 380 تا 450 دستگاه کامیون وارد محوطه تجاری گمرک مهران می شوند.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون تردد کامیون‌های حامل کالاهای صادراتی به مرز مهران به صورت عادی در جریان است، تاکید کرد: کالاها ابتدا در محوطه گمرک ترخیص و سپس توسط کامیون‌های عراقی بارگیری می‌شوند و صادرات بدون وقفه و مشکل خاصی در حال انجام است.

مدیرکل گمرک استان ایلام اضافه کرد: تشدید اقدام های بهداشتی در مرز و غربالگری و پایش بهداشتی رانندگان و همچنین ضدعفونی کامیون های حامل کالاهای صادراتی در راستای مقابله با بیماری ویروسی کرونا در مرز بین المللی مهران انجام می شود.

غلامی با اشاره به صادرات محصولات کشاورزی از مرز بین المللی مهران طی سال گذشته یادآور شد: سال 99 بیش از 125 هزار تن انواع محصولات کشاورزی(صیفی جات) به ارزش 55 میلیون و 687 هزار دلار از مرز بین المللی مهران به عراق صادر شد.

وی گریزی هم به محموله های ترانزیتی زد و گفت: در این مدت هزار و 726 محموله ترانزیتی از مرز بین المللی مهران به کشور عراق وارد شده است.

مدیرکل گمرک استان ایلام اضافه کرد: در این مدت(سال گذشته) یک میلیون و 60 هزار تن به ارزش 553 میلیون دلار صادرات به کشور عراق از جمله آهن آلات، کاشی و سرامیک، پلاستیک، تره بار، سنگ آهن و محصولات پتروشیمی صورت گرفته است.

به گزارش آریا، شهر مرزی مهران در استان ایلام با حدود 230 کیلومتر فاصله با بغداد نزدیک‌ترین شهر مرزی کشورمان به پایتخت عراق و عتبات عالیات این کشور است که امروز به کانون فعالیت‌های صادراتی و تردد زوار با کشور همسایه تبدیل شده است. شهرستان مرزی مهران در 85 کیلومتری جنوب غربی ایلام قرار دارد.

 

 

 

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ایلام مدیرکل گمرک استان ایلام مرز بین المللی مهران مرز بین المللی مهران مهران به عراق صادر شد کشور عراق هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۷۳۷۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد تولید محصولات کشاورزی در لرستان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان از رشد تولید محصولات کشاورزی در این استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، سیروس ابراهیمی، ظهر امروز در جلسۀ تنظیم بازار لرستان گفت: کارگروه  تنظیم بازار یکی از کارگرو‌ه‌های مهم است که مسائل بازار، تولید، عرضه، مصرف، قیمت  و نظارت در این کارگروه مطرح می‌شود.

او اضافه کرد: تولید محصولات کشاورزی در لرستان در تمام زیربخش‌ها رشد خوبی در سال گذشته داشته‌است و امیدواریم این روند امسال هم ادامه داشته باشد.

ذخیره‌سازی 1500 تن مرغ منجمد در لرستان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان با اشاره به افزایش تولید مرغ، تخم‌مرغ، گندم و دیگر محصولات کشاورزی در این استان، یادآور شد: تولید گوشت مرغ بیش از نیاز است و باید به دیگر استان‌ها صادر شود.

ابراهیمی با بیان اینکه یکی از مصوبات امروز جلسه تنظیم بازار تحویل سبوس گندم به دامداران بود، یادآور شد: سهمیه گندم کارخانجاتی که به تعهد خود برای تحویل سبوس گندم به دامداران عمل نکنند قطع می‌شود.

انتهای پیام/644/

دیگر خبرها

  • ۵۰‌ درصد تردد زوار عراق از مرز مهران است
  • برگزاری باشکوه کنگره اربعین سال ۱۴۰۳ اولویت ایران و عراق است
  • بازدید سفیر ایران در عراق از پایانه مرزی مهران
  • تمهیدات لازم برای حل و فصل مشکلات مرزهای ایران و عراق در اربعین
  • سفیر ایران در عراق از پایانه مرزی مهران بازدید کرد
  • پیش‌بینی تولید پنج میلیون و ۲۸۰ هزار تن محصولات کشاورزی در استان
  • رشد تولید محصولات کشاورزی در لرستان
  • سد کنجانچم دشت مهران پرآب شد
  • حکم جلب شما صادر شد
  • سد کنجانچم دشت مهران را آبیاری می‌کند