Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن اعلام کرد، به فضل خدا بامداد یگان پهپادی یمن موفق شد پایگاه هوایی ملک خالد در خمیس مشیط را هدف قرار دهد.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا به نقل از شبکه تلویزیونی المسیره، یحیی سریع، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن اعلام کرد، به فضل خدا بامداد روز یکشنبه یگان پهپادی یمن موفق شد پایگاه هوایی ملک خالد در خمیس مشیط را با استفاده از پهپاد قاصف کی 2 هدف قرار دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


یحیی سریع با دقیق خواندن عملیات، افزود: این عملیات در پاسخ به تداوم محاصره و تجاوز علیه کشور عزیزمان یمن انجام شده است.
شبکه «اسکای‌ نیوز» در گزارشی به نقل از سخنگوی ائتلاف متجاوز سعودی نوشت یک فروند پهپاد انتحاری توسط نیروهای یمن به سمت جیزان واقع در جنوب عربستان سعودی شلیک شده است.
ائتلاف سعودی البته به روال ادعاهای دروغین همیشگی، مدعی شد که این پهپاد را پیش از برخورد به هدف، رهگیری کرده است.
به نوشته شبکه «الجزیره»، سخنگوی ائتلاف جنایتکار سعودی در ادامه ادعاهایش افزود: «ما اقدامات لازم برای حفاظت از خود مطابق با قوانین بین‌المللی را انجام می‌دهیم».
به نوشته شبکه «اسکای‌نیوز»، ائتلاف سعودی - که بارها فیلم ناتوانی و اشتباه مضحک سامانه‌های پدافندی آنها در رهگیری موشک‌ها و پهپادهای یمنی منتشر شده - مدعی شد این موشک بالستیک را رهگیری کرده است.
ساعتی بعد، سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن در بیانیه‌ای اعلام کرد که پایگاه هوایی «ملک خالد» متعلق به ائتلاف متجاوز سعودی در «خمیس مشیط» را با پهپاد «قاصف کی2» هدف قرار دادند.
شبکه «المسیره»‌ به نقل از سریع گزارش داد: «به لطف خدا، در عملیات تهاجمی علیه پایگاه هوایی ملک خالد، آسیب دقیقی به آن وارد شد و این عملیات ما پاسخی قانونی به تشدید تجاوزها و محاصره است».
پیش از این نیزشبکه المسیره یمن به نقل از یک مقام نظامی این کشور اعلام کرد که در عملیات موفق ارتش یمن به جنوب غرب عربستان بیش از 80 نظامی عربستان سعودی کشته و زخمی شده و ده‌ها نفر دیگر اسیر شدند..

گسترش عملیات نظامی یمن در عمق عربستان
عضو شورای عالی سیاسی یمن گفت عملیات نیروهای یمنی علیه مواضع عربستان ادامه خواهد داشت و واکنش های بعدی ما سخت تر خواهد بود.
به گزارش تلویزیون المیادین؛ عضو شورای عالی سیاسی یمن گفت عملیات نیروهای یمنی علیه مواضع عربستان ادامه خواهد داشت و واکنش های بعدی ما سخت تر خواهد بود.
محمد علی الحوثی در گفتگو با المیادین افزود: عملیاتی که در این روزهای مبارک با مشارکت نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن اجرایی و رسانه ای شد تاثیر گسترده ای بر مقاومت و ایستادگی مردم یمن بر جا گذاشت. این روند تا رسیدن به صلح ادامه خواهد داشت یعنی تا زمانی که صلح محقق نشود عملیات ما در عمق عربستان ادامه خواهد داشت و واکنش های بعدی ما قوی تر از امروز خواهد بود.
وی در ادامه گفت: ما به آنان هشدار می دهیم در عملیات اخیر همه ابعاد معادله مورد نظر ما اجرایی نشده است، اگر آنچه دبیر کل انصار الله گفته است محقق شود عربستان به کلی فلج و این امر به ورشکستگی مالی این کشور منجر خواهد شد.
الحوثی درپایان گفت: از نظر ما رفتار آمریکا و عربستان، چشم داشتن به نقش نماینده سازمان ملل متحد در امور یمن است. نماینده دبیر کل سازمان ملل متحد نیز همواره از تلاش برای تسهیل شرایط می گوید اما در عمل اتفاق خاصی رخ نمی دهد، در مقابل آمریکا نماینده جدید در امور یمن منصوب می کند و عربستان هم طرح توقف درگیری و صلح را ارائه می دهد گویی در واقع توجهی به نقش نماینده سازمان ملل متحد ندارند در شرایطی که اگر برای توقف تجاوز و لغو محاصره یمن جدیتی وجود داشته باشد، رسیدن به صلح با تنگنا مواجه نخواهد شد.

سفر دو روزه گریفیتس به صنعا
گریفیتس برای سفری دو روزه به صنعا سفر می کند.
مارتین گریفیتس، نماینده سازمان ملل در یمن، امروز در یک سفر دو روزه به صنعا می آید تا در مورد نکات روند سیاسی بحث کند.

تغییر موازنه جنگ یمن
عضو عالی جنبش انصار الله یمن عملیات نظامی گسترده ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در جیزان عربستان را نشان از برتری نظامی نیرو‌های یمنی دانست.
به گزارش تلویزیون المیادین؛ عضو شورای عالی سیاسی جنبش انصار الله یمن عملیات نظامی گسترده ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در جیزان عربستان را نشان از آن دانست که در حوزه میدانی ابتکار عمل با نیرو‌های یمنی است.
محمد البخیتی در تشریح دلایل اجرای عملیات گسترده ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در جیزان، گفت: این عملیات در واکنش به تنش افروزی‌های اخیر عربستان به ویژه حملات هوایی به مأرب و دیگر استان‌های یمن اجرا شد ضمن اینکه واکنشی به اقدام عربستان به جلوگیری از ورود مشتقات نفتی به یمن بوده است.
وی افزود: این عملیات تاکیدی بر این نکته است که ابتکار عمل در دست یمن است نه عربستان. این عملیات نشان داد تمامی مناطق عربستان در تیررس ما قرار دارد، ضمن اینکه نمایشی از پیشروی‌های ما در میادین مختلف از جمله عمق سعودی بود در نتیجه با این عملیات بار دیگر بر معادله مورد نظر مردم یمن که بر چهار محور استوار است تاکید کردیم، توقف تجاوز به یمن در برابر توقف عملیات نظامی نیرو‌های یمنی در عمق عربستان، عقب نشینی نیرو‌های بیگانه در برابر عقب نشینی نیرو‌های یمنی از عمق سعودی و لغو محاصره یمن، برخی از این محورهاست.
البخیتی در ادامه گفت: وقتی عربستان با حمله نظامی شدیدی مواجه می‌شود تلاش‌هایی را آغاز می‌کند تا پیروزی‌های خیالی برای خود دست و پا کند، به همین منظور مدعی هدف قرار دادن پهپاد‌ها، مقابله با برخی از حملات می‌شود، اما تا به الان درباره آنچه در جیزان اتفاق افتاد سکوت کرده، یعنی عملیات جیزان را تکذیب یا تایید نکرده و این نشان می‌دهد در تنگنا قرار گرفته است. وی گفت، ارتش یمن این امکانات را دارد که تصاویر زنده‌ای را از داخل عربستان پخش کند، به همین دلیل به عربستان و دیگر کشور‌های متجاوز می‌گوییم در برابر شما گزینه‌ای جز توقف تجاوز، پایان دادن به تحریم ها، عقب نشینی از یمن در برابر توقف عملیات نظامی یمنی‌ها در عمق عربستان و همچنین عقب نشینی از یمن در برابر عقب نشینی نیرو‌های یمنی از عمق عربستان، وجود ندارد.
عضو شورای سیاسی انصار الله ادامه داد، کشور‌های متجاوز تنها تنش علیه یمن را افزایش نداده اند بلکه تنش علیه فلسطین را هم بیشتر کردند، اما آنچه در فلسطین رخ داد یا آنچه در یمن اتفاق افتاد ثابت کرد ابتکار عمل در دست ائتلاف آمریکایی در منطقه نیست بلکه محور مقاومت ابتکار عمل را در دست دارد، چون دشمن ما دشمن واحدی است پس نبرد ما هم نبردی واحد است.
وی درباره دلایل حملات انصارالله به عربستان و چشم پوشی از حملات به امارات گفت، امارات در موضوع یمن مواضع خود را با تغییرات گسترده‌ای مواجه ساخت البته این کشور هنوز برخی از مناطق یمن را در اشغال خود دارد به همین منظور خواسته ما از امارات این است که عقب نشینی خود را از یمن تکمیل کند و در امور داخلی یمن مداخله نکند. عملیات امروز ما در چارچوب تنشی بود که به وجود آمد و این تنش از جانب عربستان بود. البته این سخن به این معنی نیست که امارات در امان است,، چون همچنان در یمن حضور دارد و هر لحظه ممکن است حملاتی را علیه این کشور هم تدارک ببینیم. به نظر من این دلیل، عقلانی است و ما نیز تدابیرمان عقلانی است و از عقلانیت است که از طرح‌ها و مواضعی که بتواند حرکتی به سمت صلح تلقی شود استقبال می‌کنیم.
عضو شورای عالی سیاسی جنبش انصار الله یمن افزود: نکته بعدی اینکه در حال حاضر اختلافات زیادی میان امارات و عربستان وجود دارد، حتی مزدوران سعودی و مزدوران اماراتی در برخی استان‌های یمنی درگیری‌هایی دارند به همین منظور اظهار نظر اخیر مقامات اماراتی یعنی ابراز نگرانی آنان از پیشروی نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن بیش از آنکه موضع گیری واقعی باشد از باب تعارف است تا از برخی سرزنش‌ها دور بمانند.
عضو شورای عالی سیاسی جنبش انصار الله یمن در پایان گفت: نیرو‌های یمنی در میادین مختلف در حال پیشروی هستند، این پیشروی در عمق سعودی هم در جریان است و این می‌تواند بخشی از همان معادله چهارجانبه‌ای باشد که بیان کردم. این پیشروی در کنار ضربات موشکی و پهپادی ما به عربستان می‌تواند سبب آسیب به دشمن شود، زیرا مقامات عربستان در محافظت از خاک و مرزشان ناکام مانده اند و این روند می‌تواند اثر گذاری عملیات را بیشتر کند تا در ادامه ریاض مجبور شود صلح فراگیر و عادلانه را بپذیرد. صلحی که سلامت کشور‌های منطقه را تامین و سبب بازگشت کامل استقلال و حاکمیت یمن شود.



منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: تحولات یمن ارتش و کمیته های مردمی یمن عضو شورای عالی سیاسی جنبش انصار الله یمن ادامه خواهد عمق عربستان نیرو های یمنی عملیات نظامی پایگاه هوایی ابتکار عمل سازمان ملل عقب نشینی هدف قرار ملک خالد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۷۳۷۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله توپخانه‌ای حزب‌الله به پایگاه نظامیان صهیونیست در «کفرشوبا»

حزب الله با انتشار بیانیه کوتاهی اعلام کرد: رزمندگان مقاومت در راستای دفاع از ملت فلسطین و مقاومت شجاعانه آن، بعد از ظهر امروز دوشنبه محل استقرار نظامیان اشغالگر در اطراف پایگاه نظامی «رویسات العلم» در ارتفاعات کفرشوبا را با آتش توپخانه هدف قرار دادند.

براساس این بیانیه، نقاط مورد نظر مقاومت با دقت مورد اصابت آتش توپخانه رزمندگان مقاومت قرار گرفت.

مقاومت اسلامی لبنان، همچنین یک هدف نظامی صهیونیست ها در شهرک عرب العرامشه در شمال فلسطین اشغالی را هدف حمله مستقیم قرار داد.

در مقابل، ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد هواپیماهای این رژیم، نقاطی را در مناطق راشیا الفخار و الخیام در جنوب لبنان بمباران کرده اند.

این در حالی است که «آبیشای لیوی» خاخام صهیونیست با اشاره به اوضاع دشوار ارتش رژیم صهیونیستی به علت حملات کوبنده حزب الله در شمال فلسطین اشغالی گفت که این وضعیت از زمان شکل گیری رژیم جعلی اسرائیل در سال ۱۹۴۸ سابقه نداشته است.

لیوی که در فرماندهی ارتش رژیم صهیونیستی در منطقه شمال فلسطین اشغالی فعالیت می‌کند، افزود که از سال ۱۹۴۸ تاکنون، عید موسوم به «پسح» به این شکل در ارتش برگزار نشده و همه شهرک‌ها به پایگاه تبدیل شده‌اند.

وی به رسانه صهیونیستی «سروگیم» گفت: در نتیجه اوضاع جبهه شمالی، نیروهای احتیاط شمارشان چند برابر شده است. ما به پایگاه‌های نظامی رفتیم تا آنها را برای عید مهیا کنیم. دسترسی به آنها سخت است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • گفت‌وگوهای پنهانی عربستان با اسرائیل در جریان جنگ غزه
  • تغییر مجدد معادلات جنگ اوکراین
  • نیرو‌های مسلح یمن: دو ناوشکن آمریکایی و دو کشتی اسرائیلی را هدف قرار دادیم
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • نیرو‌های مسلح یمن: ۲ ناوشکن آمریکایی و ۲ کشتی اسرائیلی را هدف قرار دادیم
  • حمله توپخانه‌ای حزب‌الله به پایگاه نظامیان صهیونیست در «کفرشوبا»
  • بن‌فرحان: تنها اسرائیل مخالف توقف جنگ غزه است
  • حمله جدید حزب الله به پایگاه نظامی در عرب العرامشه
  • نافرمانی ده‌ها نظامی صهیونیست از مشارکت در عملیات علیه رفح
  • عملیات نجات نفس‌گیر در سیل عربستان؛ مهارت این جوان ستودنی است! | فیلم